Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto V

Nyt on ennakkotilattavissa ja -ladattavissa ainakin suoraan PS5:llä. Hintaa on ruhtinaalliset 9,95 € ja kokoa 86,837 Gt.
Joo niin näkyy, tuohon hintaan kehtaa pelin ostaakin kolmannen kerran oikein hyvin! Niin paljon vaan muuta uutta pelattavaa (GT7, Horizon FW, Cyberpunk 2077), että mahtaakohan löytyä mielenkiintoa ja aikaa GTA:n pariin ihan lähiaikoina. Pakko ainakin testata next-gen versiota.

GTA Onlinessa olisi myös itselle vielä paljon uutta pelattavaa mikäli kiinnostaa, kun ainoastaan niitä ralleja ajeltu suomiporukoilla aikoinaan joku yli 5 vuotta sitten. Mitään niitä bisnesjuttuja en ole tehnyt.

Mieluisa ja odottamaton yllätys, että Rockstar ei lätkäisyt pelille 60€ hintalappua. Tälläistä ei olisi siitä firmasta uskonut viime vuosien perusteella..
 
En ois ikinä uskonut et sanon näin, mut jotenkin väsynyt meininki tähää gta vitosee/onlinee. Oha pelituntejaki kertynyt jo yli 6000 onlinen puolella ja kyl tän ilmasen nyt ottaa kokeiluun mut kyl se oikeesti vaatis nyt jottain muuta ku uuet raffa hommelit. En tiedä mitä keksivät mut joka vuotiset osta bisnes ja kasa autoja alkaa olee jo väsynyt meininki.
Ei tuo minusta kauhean yllättävältä tunnu jos on "vaivaiset" 6000 tuntia pelannut :O

Minä aloin toivomaan Witcher 3:n loppua jo siinä vaiheessa kun oltiin Skelligessä. Aivan timanttinen peli mutta tuntui tosiaan sekin silti jo turhan pitkältä. Liika siis on aina liikaa vaikka se olisi kuinka laadukastakin.

Aivan samaa mieltä.
Itse ostin tuon julkkarissa hintaan 44.95€ ja näin vanhan liiton miehenä tuo oli mielestäni hyvä jo silloin.
Nykyajan nuoriso vaatii hienot graffat, sulavan pelattavuuden, bugittomuuden jne.... minä en.
Atari 2600:lla pelaamisen aloittaneena everything is better than before.
Age before beauty sanon minä. :cool:
Huom. Saa ja pitääkin olla sitten erimieltä kuin minä. :D
Ei kai GTA V:ehen kyllästyminen tarkoita mitään eroja nyky- tai menneen nuorison kohdalla. Kyse lienee enemmän siitä että peli on julkaistu 2013 ja sitä on ehkäpä jokunen sata tuntia jo jokainen ehtinyt pelata. Sitä voi siinä vaiheessa ehkä kaivata jo vähän muuta tai edes isompia muutoksia.

Voisikin kenties jopa kysyä että onko tuolle julkaisulle edes tarvetta jos kerran oli hyvä jo silloin. Ja ne joita ei enää kiinnosta on jo pelin pelanneet. Ja jos muutokset ovat vaivoin huomattavia, niin olisiko voinut nekin paukut laittaa seuraavaan osaan. Mikäli tuon teko nyt on pois jostain muusta, mitä se ei usein ole remastereiden kohdalla.

Ja tietenkin saa tykätä mutta minusta on aika loogista että 2013 julkaistua peliä on ehkä jo ehditty pelata aika paljon ja runsan pelaaminen voi aiheuttaa kyllästymistä.

Minäkin olen GTA vitoseni kahteen kertaan ostanut ja toisella kerralla en edes jaksanut pelata yksinpeliä vaikka siellä oli ne isoimmat lisäykset. Ostin ylipäänsä vain kavereiden vuoksi kun pelasivat Onlineä ja moninpelailu kavereiden kanssa on aina se juttu, johon lähtee mukaan.
 
Nyt on ennakkotilattavissa ja -ladattavissa ainakin suoraan PS5:llä. Hintaa on ruhtinaalliset 9,95 € ja kokoa 86,837 Gt.
Mahtava juttu! Ei tarvitse tuolla hinnalla edes miettiä, ostoon menee samantien.

Appin kautta ei näytä löytyvän. Olen itse töissä eikä vaimo löydä sitä kotona etäohjauksella PS5:n Storesta. Missä lienee vika?
 
Mahtava juttu! Ei tarvitse tuolla hinnalla edes miettiä, ostoon menee samantien.

Appin kautta ei näytä löytyvän. Olen itse töissä eikä vaimo löydä sitä kotona etäohjauksella PS5:n Storesta. Missä lienee vika?
Storessa ps4 -version kautta löytyy kun painaa niitä kolmea pistettä ja sieltä valitsee ps5 -version.

Ja tuo 9,95e on muuten voimassa 14.6. asti, tämän jälkeen 39,95e.
 
Joo niin näkyy, tuohon hintaan kehtaa pelin ostaakin kolmannen kerran oikein hyvin! Niin paljon vaan muuta uutta pelattavaa (GT7, Horizon FW, Cyberpunk 2077), että mahtaakohan löytyä mielenkiintoa ja aikaa GTA:n pariin ihan lähiaikoina. Pakko ainakin testata next-gen versiota.

GTA Onlinessa olisi myös itselle vielä paljon uutta pelattavaa mikäli kiinnostaa, kun ainoastaan niitä ralleja ajeltu suomiporukoilla aikoinaan joku yli 5 vuotta sitten. Mitään niitä bisnesjuttuja en ole tehnyt.

Mieluisa ja odottamaton yllätys, että Rockstar ei lätkäisyt pelille 60€ hintalappua. Tälläistä ei olisi siitä firmasta uskonut viime vuosien perusteella..

Tulet järkyttymään miten paljon kaikki maksaa ja kyllästymään grindaamiseen, vaikka peliin onkin saatu paljon helpotusta rahan tekemiseen on myös hinnat noussut sitten vuodesta 2013 taivaisiin, tyyliin yhen super auton eteen saat tehää illan duunia. Pelissä pitää käytännössä elää jos siel haluu itselleen luksusta, itte oon jo vuosien mittaan grindannut niin paljon et voin olla eläkkeellä. Ja kuten sanoin niin kaipaa tää peli kovasti sinne onlineen muuta kun "osta bisnes-->uusia autoja-->grindaa-->toista". Eikä siin mitään, tykkään siitä tiettyyn pisteesee asti mut ku kilkkeet ostaa heti tekee ne muutamat tehtävät mitä siel on niin eipä siin sen jälkee oo muuta ku taas ihmettelyä et mitä sitten.

Uusille tulee järkytyksenä se kun ostettavaa on niin perkeleesti mut rahaa nollassa, sit ostetaan shark cardsei kun pakko saahha jotain heti. Noh sehän nähäänki vuodesta toiseen miten ne menestyy.


Mut joo, ehkä mul on vaa burnout kun lähes koko ps4 sukupolvi meni tän pelin parissa ja varmasti tulee menee viel ps5lla mut ei ehkä niin järkyttävinä annoksina enää jaksa, ellei ne sit oikeesti tee tähää jotain muutosta niille jotka on tätä peliä pelannut onlinessa day1 lähtien. Yksinpeli ei kiinnosta ku sen oon jo kerran pelannut ps3 ja kaks kertaa ps4. Raffat pelkästään ei kiinnostaa enää uudestaan tätä pelata.

Masentaa hieman myös se fakta että RDROnline maailmaa huutais uutta sisältöä mut se annetaa mädäntyä, vahinko lapsi kuten sanoin. GTAV/Online se lempilapsi.

V***aa myös ne kommentit twitters "but for business perspective its smart cause gta brings them moneh" voe v***u turpa kii oikeesti, RDR tois myös niille rahaa jos panostaisivat, mut ku miks pitää panostaa ku lykätää vaa jotain samaa toistuvaa väsynyttä ideaa vuodesta toisee gtaahan.

Ottaa vaa päähän et nii isolla budjetilla ja niin hieno maailma luotu rdr2een ja se annetaa vaa kuivua kasaan, toivon olevani nii väärässä että ne nyt suoltaa tän next gen gtaan ulos ja alkais panostaa rdr onlineen, mut vähä kyl epätoivoselta näyttää.

En tiie, jotenkin ei nyt jaksa olla tästä niii innoissaan ku mitä aikoinaan mut olenkin pelannut tätä enemmän kun laki sallii nii kai tästä voi itseäänki syyttää. Nelosella online oli kuitenkin viel melko uus juttu, mut kyl se täs vuosien mittaan alkaa olee jo vähän väsynyt niille joilla on jo kaikkee, kirjaimellisesti. Jokainen vähänkin eikä niin kiinnostava auto, jokainen bisness, kaiken maailman turhakkeita ja rahaa 500 miljoona, rahan tekemine oli myös aluks eräänlainen jännä tavoite, mut nyt siitäkin tullut se raja vastaan et miks mä enää sitä lisää tekisin.

Sit viel loppukevennys:

gta 6meme.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ajattelin aloittaa Onlinen alusta enkä siirtää vanhaa hahmoa, siinä saa aluksi ainakin 4 miljoona + oman vapaasti valittavan bisneksen. Lisäksi olen lataillut noita PS+ jakamia ilmaisia miljoonia, joten kai siellä joku 10milj. on sitten tilillä pelin alussa. Tekeekö sillä rahamäärällä vielä mitään?

Toki tuskin sen enempää jaksan edes Onlinea pelailla, mutta olisi se kiva sitä vähän testata. Red Dead Online on enemmän omaan makuuni, mutta se on jo koettu ja uutta sisältöä ei siellä enää ole.
 
Kyl sil 10 millil pääsee tosi hyvin alkuu jos ne sijoittaa fiksusti eli ns bisneksii ja rahan tekoon eikä rynni ostaa huvijahtia heti. Jos tilperhööriä haluu nii just tyylii pari superautoo tai jotain muita pannuja. Joo toi 4 millii ja valittava bisnes on just uusille tulokkaille/jos tekee uuden hahmon et pääsee jotenkin alkuun. Noi ilmaset ps+ miljoonat mitä on annettu niin en tiie oonko vainoharhainen mut jotenkin tuntuu et ainakin suurin osa ei edes tullut tilille, tosin en nii tarkkaa katellutkaa.

Itte pistin nyt kans ennakkolataukseen ja poistin ps4 version, storymodee en ostanut vaik siel oliski se tarjous. Kyl jos tätä viel pelaa niin se on se online, story on jo nähty moneen kertaan, tosin online on nähty vieläki enemmän :p mut siinä nyt kaverin kanssa kuitenkin häröilyä ja chillailua ja on se kokemus aina vähän erilainen.

Itte tykkään molemmista, GTAOnlinesta ja RDROnlinesta. Ottaa vaa kupoliin että RDO ei saa mittää rakkautta, olis kiva jos ne jotenkin vuorotellen päivittäis näitä ja että RDO sais tasapuolisesti yhtä paljon rakkautta kun se heidän lempilapsi. Välil olis vaan kiva siel villis lännes tehää kaikkee. GTAOnline muutenkin on jo niin futuristenen lentävinee autoinee ym et vähän menee jo överiks. Siihenkin voi tietenkin itte vaikuttaa että ei käytä niitä kun hätätapauksissa, muuten pelaa ns "kun normaali ihminen".
 
Viimeksi muokattu:
GTAV ja Online on kyl todella hyvät pelit mutta jo aikanaa PS4-version ostaneena täytyy nyt viel kattella et miltä tää nextgen oikein näyttää ja tuntuu ennen ostamist. Joo on nyt halpa mut tavallaan en halua tukea näit loputtomia remastereit yhtään.
 
GTAV ja Online on kyl todella hyvät pelit mutta jo aikanaa PS4-version ostaneena täytyy nyt viel kattella et miltä tää nextgen oikein näyttää ja tuntuu ennen ostamist. Joo on nyt halpa mut tavallaan en halua tukea näit loputtomia remastereit yhtään.

Minäkin nyt ihan periaatteesta en maksa sitä kymppiä, oon heittäny rahaa jo 2 kertaa plus joskus aikoinaan sharkcardseihin pari kertaa . Ei olis minusta mitenkää epäireilua jos olis annettu tän ilmasen gta onlinen lisäksi koko paketti vaikka sitten se 3kk ilmasena julkasusta.
 
Olen ottanut aina sen ilmaisen PS+ miljoonan, kyllä sieltä varmaan noin 10 miljoonaa napsahtaa tilille, Rock Star pyytää 8 miljoonan hai paketista 75€, kyllä niillä ainakin pokkaa on. Ihan mielenkiintoista nähdä tuo nextgen versio ja varsinkin 60fps RT moodi.
 
Olen ottanut aina sen ilmaisen PS+ miljoonan, kyllä sieltä varmaan noin 10 miljoonaa napsahtaa tilille, Rock Star pyytää 8 miljoonan hai paketista 75€, kyllä niillä ainakin pokkaa on. Ihan mielenkiintoista nähdä tuo nextgen versio ja varsinkin 60fps RT moodi.

Pokkaa on joo, varsinkin ku se 8 millii on vaa yks pierasu ja shwooosh sinne meni 75euroa :D. Ehkä joskus vuonna 2014 se olikin koko omaisuus jolla veti pitkään.
 
Nyt o gta online ps5 "next gen" korkattu, mitään mullistavaa turhaa siis odottaa. Toki oli terävämmän näköinen ja performance modes pyörii kun unelma mut en kyl huomannut mitään niin hienoa eroa mitä oli vaikkapa PS3-->PS4 välillä, latausajat olemattomia, pääsee esim bisneksii ja kämppää sekunnissa siitä toki plussaa, pieniä parannuksia mut ei mikään uusi tekele, eikä sen ollut varmaa tarkoituskaa. Tämä siis onlinen perusteella, en tiedä mitä hienoa ovat sit yksinpeliin saanneet.
 
Pelasin tunnin verran ensin PS4-versiota. Rehellisesti se tuntui siltä kuin olisikin ollut PS3/Xbox360 versio päällä, aivan hirveä nykyajan mittareilla. Oli aika iso hyppäys, kun sitten pääsi GTA V PS5-version pariin. HDR jo tuo ison muutoksen visuaalisesti ja sulavempi ruudunpäivitys aika mukava. Performance RT ei ollut 100% vakaa, mutta silti hyvältä vaikutti.

Hyviltä vaikuttivat tekniset muutokset, mutta peli toki sama kuin ennenkin. Tosin ampuminen tuntui Dual Sensellä jostain syystä aika hyvältä ja tarkalta. Online jäi vielä kokematta.
 
Mites se online-ukon siirto nyt käytännössä tapahtuu?

Ihan niin helposti ku käynnistät ps5 version niin peli kysy tyylii "do you want to transfer löllöllöö" sit vaa oot et hyväksyn joo joo ja sit valmis. Tässä on vaa niin että jos oot aikasemmin vaikka PS4.sta siirtynyt pceelle tai xboxille niin et enää pysty siirtää hahmoa ps5.lle, sekä myös niin että jos nyt siirrät ps4 hahmon ps5.lle, tuhoutuu ps4 hahmon elämä täysin, eli et voi jatkaa enää samalla hahmolla elämää ps4.lla. Joka on aiheuttanut eräänlaista närää interneteis, ku ennen ku siirsit ps3->ps4, pystyit kuitenkin jatkaa pelaamista samalla hahmolla myös ps3, erona vaa se että et enää mitä teet ps3.lla voi uudestaa siirtää ps4.lle.

Yksinkertaista mutta monimutkaista. Eipä se varmaa haittaa niitä jotka on pelannut kuten minä saman "perheen" konsolilla kyseistä peliä kun nyt siirsin ps5.lle niin eipä mun ois enää tarvetta palata ps4.lle. Jotkut kuitenkin haluu syystä tai toisesta jatkaa sitä elämää myös vanhoilla alustoilla joka on ihan ymmärrettävää, sekä typerää sekin että jos joskus oot siirtänyt ps4-->pc ei enää pysty siirtää hahmoa nyt ps5.lle, ihan kun ihmiset ois nyt jotenkin osanut ennustaa että tämä peli tulee vielä elämään näinkin pitkään ja mistä mihii nyt voi ja ei voi siirtää.

Ehkä tähää tulee jotain muutosta mut tuskin.

Kuitenkin siirto on siis yksinkertaista mutta monimutkaista.

Lisätään viel sen verran et tosiaan siirtoo siis onnistuu vain yhden kerran ja vain saman "sukupuolen" laitteella, ku ennen pystyit siirtää ps3->ps4->pc, enää se ei onnistu, nyt ku oon siirtänyt ps4->ps5 en enää pysty samaa hahmoa siirtää esim pc->xbox. Ellen nyt oo jotain täysin väärin ymmärtänyt.
 
Viimeksi muokattu:
Juu ok, simppeli homma siis. Muistan lukeneeni jostain social club-säädöistä, mut taitaa vaan olla vaatimus et sulla on se social club-tunnus. Juu en mäkään kyl ymmärrä miks joku sit haluis sil vanhalla konsolilla pelaa, jos varta vasten on uuden myllyn hommannu. Mut kai meit on moneen junaan. Tattista nyt infosta.
 
Ylös Bottom