Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

GTA6 online on ensimmäinen online peli mitä odotan. Enpä usko että se on ihan sitä samaa kuin GTA V joka ei kiinnostanut yhtään, vaan jotain uutta. Tosin jos se on sitä samaa keskityn vain yksin peliin

Miten paljon lokit on kehittynyt sarjssa vuosien saatossa.

evolution-of-seagull-v0-erwj48qvkgch1.jpeg

On hienoja lokkeja. Mutta se perimmäinen kysymys on että kutistuuko ne kivekset kylmässä. Jos ei, peli on paska ja jää hyllylle

p.s. ei ne mitään kutistu, vaan vetäytyy. Mutta ihan sama. Vaadin kivesten vetäytymistä kylmissä olosuhteissa.

Viimeksi muokattu:

Siis onhan tuossa ihan helvetin hieno lokki mutta yhä pitää vähän kyseenalaistaa että kuinka paljon tämä hieno lokki lisää gameplayn viihdyttävyyttä tai tarinan kiinnostavuutta? AKA asioita, joita ainakin itse kaipaan kun peliä pelaan.

RDR2:ssa oli se mökin rakennus ja metsätyömaa, jotka EDISTYIVÄT oikeasti. Oli ihan hiton siistejä juttuja. Itse näin näistä varmaan kaksi vaihetta eikä vaikuttaneet millään tapaa pelikokemukseen. Mutta siis hienoja ovat, sitä en kiellä. En vain itse saa tuosta mitään lisää omaan pelikokemukseen eikä nuo jää sillä lailla mieleen, että "pakko pelata RDR2:sta taas pitkästä aikaa kun siellä edistyy se metsätyömaa realistisesti". En usko että mietin myöskään koskaan että "pakko pelata GTA VI, koska helvetin siisti lokki".

Mutta isot plussat kyllä keskustelulle lokin kiveksistä. Parhautta.

Siis onhan tuossa ihan helvetin hieno lokki mutta yhä pitää vähän kyseenalaistaa että kuinka paljon tämä hieno lokki lisää gameplayn viihdyttävyyttä tai tarinan kiinnostavuutta? AKA asioita, joita ainakin itse kaipaan kun peliä pelaan.

RDR2:ssa oli se mökin rakennus ja metsätyömaa, jotka EDISTYIVÄT oikeasti. Oli ihan hiton siistejä juttuja. Itse näin näistä varmaan kaksi vaihetta eikä vaikuttaneet millään tapaa pelikokemukseen. Mutta siis hienoja ovat, sitä en kiellä. En vain itse saa tuosta mitään lisää omaan pelikokemukseen eikä nuo jää sillä lailla mieleen, että "pakko pelata RDR2:sta taas pitkästä aikaa kun siellä edistyy se metsätyömaa realistisesti". En usko että mietin myöskään koskaan että "pakko pelata GTA VI, koska helvetin siisti lokki".

Mä en koskaan edes huomannut että joku mökkityömää edistyi vaikka peliä paljon pelasinki, läpi asti :D Itseasias ekaa kertaa kuulin siit nyt.

Mutta samaa mieltä sun kanssa. Nämä on näitä, tarviiko jonkun lokin olla noin yksityiskohtainen, oisko sen rahan ja ajan voinu käyttää paremmin. Noita kun aletaan summaamaan niin peli ois voinu olla pari vuotta sitten valmis. Pitääkö jatkossa kaikissa peleissä olla yksityiskohtaiset lokit koska onhan rockstar suunnannäyttäjä.

No ei kai kyse ole mistään yhdestä lokista vaan siitä kokonaisuudesta. Lokki oli nyt vaan esimerkki. Joo, ilmankin pärjää, mutta mä olen aina tykännyt, että peleissä on mahdollisimman paljon yksityiskohtia. Jotenkin siihen pelimaailmaan uppoutuu paljon paremmin.

No ei kai kyse ole mistään yhdestä lokista vaan siitä kokonaisuudesta. Lokki oli nyt vaan esimerkki. Joo, ilmankin pärjää, mutta mä olen aina tykännyt, että peleissä on mahdollisimman paljon yksityiskohtia. Jotenkin siihen pelimaailmaan uppoutuu paljon paremmin.
Monet on jaksaneet kehua mm. uusia Zeldoja myös siitä että pelin maailmaan uppoutuu. Siinä on kuitenkin paljon vähemmän yksityiskohtia. Väitän siis että uppoutumiseen ei tarvitse hienoja lokkeja (yms.) vaan sen voi tehdä myös muuten. Tai väitän jopa sellaisen itsestäänselvyyden, että pelkät hienot lokit ei vielä riitä.

Toki ei hienoissa lokeissa sinänsä mitään vikaa mutta itsellä ainakin se pelimaailman + grafiikan ihastelu on hyvin lyhyt ja ohimenevä vaihe, minkä jälkeen pitää olla jotain muutakin, minkä parissa viihtyä. Tekemistä GTA:ssa toki varmasti aina on mutta kuten olen todennut, niin ainakin tähän mennessä niiden gameplay ei ole sellaista ollut että niiden takia jaksaisin peliä pelata. Aika monet GTA:t on olleet myös sitä että pitänyt vähän puolipakolla pelata että näkee mihin tarina menee.

Toki varmasti paljon pelitavastakin kiinni. Itse en jaksa fiilistellä ihmeemmin pelimaailmaa ja katsella jotain lokkeja ja niiden käyttäytymistä mutta jos sitä tekee, niin voi varmasti aikaa tuohonkin saada menemään. Tai siihen kun seuraa metsätyömaata tms. Eli sellaista elämistä ja eläytymistä siihen pelimaailmaan. Itse vain teen tehtävää toisen perään. Korkeintaan hienoissa maisemissa tms. saatan hetken ihastella mutta sitten homma jatkuu.

Kun jokainen pienikin yksityskohta on pelissä tehty viimoswn päälle niin kyllä se auttaa siinä immersion tuomisessä peliin todella paljon. Jos siellä on lokki jonka siivet menee halki ja irtautuu muusta linnusta niin kyllä se immersion rikkoo vahvasti.

Kuten on sanottu sata kertaa siihen on syy miksi Rockstar on niin pidetty ja se on tämä yksityiskohtien määrä peleissä joka tekee niiden maailmoista parempia kuin muissa peleissä.

Kun jokainen pienikin yksityskohta on pelissä tehty viimoswn päälle niin kyllä se auttaa siinä immersion tuomisessä peliin todella paljon. Jos siellä on lokki jonka siivet menee halki ja irtautuu muusta linnusta niin kyllä se immersion rikkoo vahvasti.

Kuten on sanottu sata kertaa siihen on syy miksi Rockstar on niin pidetty ja se on tämä yksityiskohtien määrä peleissä joka tekee niiden maailmoista parempia kuin muissa peleissä.
Jep. Tämä yksityiskohdista puhuminen menee monella kyllä huminalla ohi, kun keskitytään joihinkin yksittäisiin yksityiskohtiin. Niistä yksittäisistä yksityiskohdista muodostuu sellainen kokonaisuus, jonka ”tuntee” ja siksi nämä on monelle niin ainutlaatuisia pelejä. Esim jonkun npc:n päivärytmi, reagointi säähän, pelaajaan jne on semmonen asia mitä ei välttämättä jää töllöttämään mutta väitän, että se tuo silti alitajuisesti paljon enemmän fiilistä pelin maailmaan, kun se, että npc vaan säntäilee päämäärättömästi ympäriinsä tekemättä oikeasti yhtään mitään.

Lokeilla, kuten muillakin linnuilla, kivekset ovat kehon sisällä vatsaontelossa. Ei ole mahdollista että ne tulisivat näkyviin. Lokin kivekset kyllä voivat paisua ja itseasiassa lisääntymiskaudella paisuvatkin monisatakertaisiksi. Normaalisti kivekset ovat hyvin pienet. Voisi ajatella vaikka että nuppineulan päätä pienempi paisuisi yli herneen kokoiseksi, jos miettii mittakaavaa.

Sä nyt ehkä takerrut liikaa ja liian vakavasti noihin yksityiskohtiin sillä perinteisellä "mutta mitä merkitystä sillä on". No kuten sanoit ei yhtää mitään, mutta jos GTA6 olisi täynnä jotain kökköjä pikselilokkeja ja muutenkin kyhätty kasaan joku paskan näköinen maailma mutta gameplay olisi yhtä hyvä ja hauskaa mitä viimeisen päälle tehdystä yksityiskohtaisesta maailmasta, niin mitä luulet kummassa viihdyt paremmin? Näin niiku karkeesti esitetty esimerkki.

Tuskin kukaan koko maailmassa ostaa tätä peliä sen takia että ompa helvetin hieno lokki, se on se koko maailman pienen pienet yksityiskohdat ja se kokonaisuus että tulee se aito "sielä olemisen tunne". Tai minä näen ja toivottavasti tulen kokemaan sen asian sitten itse pelissä, tuskin minä tai kukaan tulee siel lokkeja katsomaan, mutta jos mitä voisin olettaa jokaiseen pieneenki asiaan kiinnitetään huomiota niin onhan sillä nyt perhana jotain merkitystä kuin se että kuhan nyt kyhätää jotenkin jotain kasaan.

Sun esittämä RDR2 mökkirakennusmaa, oli tuskin ainoa yksityiskohta mitä huomasit. Niitä varmasti oli enemmän, mutta jos mitään niistä ei olisi ja kyhätty vaa kasaan joku tylsä tyhjä maailma niin olisit kyllä sen huomannut "olipa muuten RDR2 tyhjä ja tylsä". Nyt sentään muistat sen mökkirakennusmaan, ja ilmeisesti vielä positiivsena muistona? Kuin se että sitä ei olisi ollenkaan ja muistoksi jäänyt "muistan kyllä RDR2sen olevan tosi hyvä peli ja gameplay mutta maailma oli tyhjä ja tylsä, ja lokitkin näytti tosi kököltä kun rannalla semmosen huomasin".

Näin taas niiku esimerkkinä. :D

Mä en koskaan edes huomannut että joku mökkityömää edistyi vaikka peliä paljon pelasinki, läpi asti :D Itseasias ekaa kertaa kuulin siit nyt.

Mutta samaa mieltä sun kanssa. Nämä on näitä, tarviiko jonkun lokin olla noin yksityiskohtainen, oisko sen rahan ja ajan voinu käyttää paremmin. Noita kun aletaan summaamaan niin peli ois voinu olla pari vuotta sitten valmis. Pitääkö jatkossa kaikissa peleissä olla yksityiskohtaiset lokit koska onhan rockstar suunnannäyttäjä.
Joo tuollaiset asiat on mielestäni myös ihan yhtä tyhjän kanssa. Jos voisi halutessaan vaikka polttaa sen mökin, niin se olisi hienoa. Eli voisi puuttua noiden tekemiseen. Sitä rautatietäkin siellä rakennetaan, miksi sitä ei voi sabotoida tai vaikka räjäyttää yöllä. Koitetaan luoda immersiota tuolla että "rakennus valmistuu" mutta minusta se ei lisää sitä tippaakaan. Tuhottava ympäristö olisi hieno ainakin tietyiltä osin mutta ei tule tapahtumaan.

Mielestäni taas on himputin siistiä että eläimet näyttävät aidoilta ja tässäkin niitä varmasti voi "keräillä" tappamalla tai muuten käyttämällä niitä ja liekö lemmikin voi myös ottaa, jossain kuvissa näkyi lisko ja terraario.

Ylös Bottom