Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
On hienoja lokkeja. Mutta se perimmäinen kysymys on että kutistuuko ne kivekset kylmässä. Jos ei, peli on paska ja jää hyllylleMiten paljon lokit on kehittynyt sarjssa vuosien saatossa.
![]()
On hienoja lokkeja. Mutta se perimmäinen kysymys on että kutistuuko ne kivekset kylmässä. Jos ei, peli on paska ja jää hyllylle
p.s. ei ne mitään kutistu, vaan vetäytyy. Mutta ihan sama. Vaadin kivesten vetäytymistä kylmissä olosuhteissa.
Siis onhan tuossa ihan helvetin hieno lokki mutta yhä pitää vähän kyseenalaistaa että kuinka paljon tämä hieno lokki lisää gameplayn viihdyttävyyttä tai tarinan kiinnostavuutta? AKA asioita, joita ainakin itse kaipaan kun peliä pelaan.Miten paljon lokit on kehittynyt sarjssa vuosien saatossa.
![]()
Mä en koskaan edes huomannut että joku mökkityömää edistyi vaikka peliä paljon pelasinki, läpi astiSiis onhan tuossa ihan helvetin hieno lokki mutta yhä pitää vähän kyseenalaistaa että kuinka paljon tämä hieno lokki lisää gameplayn viihdyttävyyttä tai tarinan kiinnostavuutta? AKA asioita, joita ainakin itse kaipaan kun peliä pelaan.
RDR2:ssa oli se mökin rakennus ja metsätyömaa, jotka EDISTYIVÄT oikeasti. Oli ihan hiton siistejä juttuja. Itse näin näistä varmaan kaksi vaihetta eikä vaikuttaneet millään tapaa pelikokemukseen. Mutta siis hienoja ovat, sitä en kiellä. En vain itse saa tuosta mitään lisää omaan pelikokemukseen eikä nuo jää sillä lailla mieleen, että "pakko pelata RDR2:sta taas pitkästä aikaa kun siellä edistyy se metsätyömaa realistisesti". En usko että mietin myöskään koskaan että "pakko pelata GTA VI, koska helvetin siisti lokki".
Mutta isot plussat kyllä keskustelulle lokin kiveksistä. Parhautta.
Monet on jaksaneet kehua mm. uusia Zeldoja myös siitä että pelin maailmaan uppoutuu. Siinä on kuitenkin paljon vähemmän yksityiskohtia. Väitän siis että uppoutumiseen ei tarvitse hienoja lokkeja (yms.) vaan sen voi tehdä myös muuten. Tai väitän jopa sellaisen itsestäänselvyyden, että pelkät hienot lokit ei vielä riitä.No ei kai kyse ole mistään yhdestä lokista vaan siitä kokonaisuudesta. Lokki oli nyt vaan esimerkki. Joo, ilmankin pärjää, mutta mä olen aina tykännyt, että peleissä on mahdollisimman paljon yksityiskohtia. Jotenkin siihen pelimaailmaan uppoutuu paljon paremmin.
Jep. Tämä yksityiskohdista puhuminen menee monella kyllä huminalla ohi, kun keskitytään joihinkin yksittäisiin yksityiskohtiin. Niistä yksittäisistä yksityiskohdista muodostuu sellainen kokonaisuus, jonka ”tuntee” ja siksi nämä on monelle niin ainutlaatuisia pelejä. Esim jonkun npc:n päivärytmi, reagointi säähän, pelaajaan jne on semmonen asia mitä ei välttämättä jää töllöttämään mutta väitän, että se tuo silti alitajuisesti paljon enemmän fiilistä pelin maailmaan, kun se, että npc vaan säntäilee päämäärättömästi ympäriinsä tekemättä oikeasti yhtään mitään.Kun jokainen pienikin yksityskohta on pelissä tehty viimoswn päälle niin kyllä se auttaa siinä immersion tuomisessä peliin todella paljon. Jos siellä on lokki jonka siivet menee halki ja irtautuu muusta linnusta niin kyllä se immersion rikkoo vahvasti.
Kuten on sanottu sata kertaa siihen on syy miksi Rockstar on niin pidetty ja se on tämä yksityiskohtien määrä peleissä joka tekee niiden maailmoista parempia kuin muissa peleissä.
On niillä ainakin munat.Onko lokeilla kiveksiä![]()
Siis onhan tuossa ihan helvetin hieno lokki mutta yhä pitää vähän kyseenalaistaa että kuinka paljon tämä hieno lokki lisää gameplayn viihdyttävyyttä tai tarinan kiinnostavuutta? AKA asioita, joita ainakin itse kaipaan kun peliä pelaan.
RDR2:ssa oli se mökin rakennus ja metsätyömaa, jotka EDISTYIVÄT oikeasti. Oli ihan hiton siistejä juttuja. Itse näin näistä varmaan kaksi vaihetta eikä vaikuttaneet millään tapaa pelikokemukseen. Mutta siis hienoja ovat, sitä en kiellä. En vain itse saa tuosta mitään lisää omaan pelikokemukseen eikä nuo jää sillä lailla mieleen, että "pakko pelata RDR2:sta taas pitkästä aikaa kun siellä edistyy se metsätyömaa realistisesti". En usko että mietin myöskään koskaan että "pakko pelata GTA VI, koska helvetin siisti lokki".
Mutta isot plussat kyllä keskustelulle lokin kiveksistä. Parhautta.
Joo tuollaiset asiat on mielestäni myös ihan yhtä tyhjän kanssa. Jos voisi halutessaan vaikka polttaa sen mökin, niin se olisi hienoa. Eli voisi puuttua noiden tekemiseen. Sitä rautatietäkin siellä rakennetaan, miksi sitä ei voi sabotoida tai vaikka räjäyttää yöllä. Koitetaan luoda immersiota tuolla että "rakennus valmistuu" mutta minusta se ei lisää sitä tippaakaan. Tuhottava ympäristö olisi hieno ainakin tietyiltä osin mutta ei tule tapahtumaan.Mä en koskaan edes huomannut että joku mökkityömää edistyi vaikka peliä paljon pelasinki, läpi astiItseasias ekaa kertaa kuulin siit nyt.
Mutta samaa mieltä sun kanssa. Nämä on näitä, tarviiko jonkun lokin olla noin yksityiskohtainen, oisko sen rahan ja ajan voinu käyttää paremmin. Noita kun aletaan summaamaan niin peli ois voinu olla pari vuotta sitten valmis. Pitääkö jatkossa kaikissa peleissä olla yksityiskohtaiset lokit koska onhan rockstar suunnannäyttäjä.