Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

Monien pelien ketjut täällä täyttyy kitinästä ihmisiltä, jotka ovat nähneet valituksia netissä eikä itse ole edes pelejä pelanneet. Harvoin se on hyvin perusteltua kritiikkiä ja se vain uuvuttaa niitä jotka haluaisivat puhua itse pelin pelaamisen tuomista fiiliksistä ja kokemuksista.

Tietenkään tämän pelin kohdalla kukaan ei voi vielä sitä itse kokea, mutta samalla tämän pelin kohdalla ei pysty vielä kukaan sanomaan oikeasti mitään perusteltua kritiikkiä.
Mutta pelin aiheuttamaa hype-ilmiötä voi jo tässä vaiheessa ihan hyvin kritisoida. Sitä tässä mielestäni on erityisesti tehtykin, ja omasta mielestäni varsin perustellustikin.

Intoilua ei ole koskaan mukavaa lukea. Itse en ainakaan pidä sellaisesta fanaattisesta intoilusta. Vaikka olisin minkä tahansa pelin suuri fani, niin luen mieluummin hyvin perusteltua kritiikkiä, kuin sitä uskonnollista hurmosta lähentelevää fanaattista intoilua. Toki jatkuva ulinakin on varmasti ärsyttävää, varsinkin jos on itse pelin kova fani. Tässäkin asiassa pätee kuitenkin se mikä niin kovin moneen muuhunkin asiaan - ääripäät ovat persiistä. Harmi vaan, että nykyajan polarisoituneessa maailmassa ei oikein tunnu muuta olevan, kuin näitä ääripäitä tarjolla.

Ja kyllä se, että lomia pitää ottaa jo kuukausia etukäteen yhden pelin takia on jo sellaista intoilua, joka ainakin lähentelee fanaattisuutta. Toki ne pahimmat intoilut ovat kaiken kaikkiaan muualla kuin tällä foorumilla. Pelin ympärillä oleva yleismaailmallinen hype on kuitenkin noussut taas kerran hyvinkin ärsyttäväksi ilmiöksi. Niin kuin vastaava hype nousee itselleni todella rasittavaksi missä tahansa asiassa. Ylipäätään nykyajan median ruokkima klikkihuomion suunta on ärsyttävää. Kaikessa haetaan sensaation kautta joko hypeä tai sitten mahdollisimman voimakasta teilausta mediassa. Ja takana on raha, koska sensaationomaisuus myy massoille. Oksettava suuntaus.
Surullista jos toisten ilo ja positiivisuus saa oksennus-reaktioita aikaan. Mutta ihan oikeasti, voisiko sitten vaikka koettaa välttää sellaisia ketjuja missä jengi on innoissaan ja hypettää? Miksi pitää tarkoituksella pilata toisten iloa? En voi käsittää tuollaista käytöstä. Eikö maailmassa ole ihan tarpeeksi paskaa ja negatiivisuutta, että ei saa kauan odotetun pelin ketjussakaan hypettää rauhassa?

Mutta pelin aiheuttamaa hype-ilmiötä voi jo tässä vaiheessa ihan hyvin kritisoida. Sitä tässä mielestäni on erityisesti tehtykin, ja omasta mielestäni varsin perustellustikin.
Mutta miksi sitä pitää kritisoida? Toisilla on innostus huipussaan niin pitää mennä toisten tunnelmaa pilaamaan ihan vain sen takia että et itse ole niin innoissasi asiasta?

Intoilua ei ole koskaan mukavaa lukea. Itse en ainakaan pidä sellaisesta fanaattisesta intoilusta, jota esim. hypettämiseen herkästi liittyy. Vaikka olisin minkä tahansa pelin suuri fani, niin luen mieluummin hyvin perusteltua kritiikkiä, kuin sitä uskonnollista hurmosta lähentelevää fanaattista intoilua. Toki jatkuva ulinakin on varmasti ärsyttävää, varsinkin jos on itse pelin kova fani. Tässäkin asiassa pätee kuitenkin se mikä niin kovin moneen muuhunkin asiaan - ääripäät ovat persiistä. Harmi vaan, että nykyajan polarisoituneessa maailmassa ei oikein tunnu muuta olevan, kuin näitä ääripäitä tarjolla.

Ja kyllä se, että lomia pitää ottaa jo kuukausia etukäteen yhden pelin takia on jo sellaista intoilua, joka ainakin lähentelee fanaattisuutta. Toki ne pahimmat intoilut ovat kaiken kaikkiaan muualla kuin tällä foorumilla. Pelin ympärillä oleva yleismaailmallinen hype on kuitenkin noussut taas kerran hyvinkin ärsyttäväksi ilmiöksi. Niin kuin vastaava hype nousee itselleni todella rasittavaksi missä tahansa asiassa. Ylipäätään nykyajan median ruokkima klikkihuomion suunta on ärsyttävää. Kaikessa haetaan sensaation kautta joko hypeä tai sitten mahdollisimman voimakasta teilausta mediassa. Ja takana on raha, koska sensaationomaisuus myy massoille. Oksettava suuntaus.
Muistan lukeneeni miten eräs firma joutui antamaan asiakkailleen varoituksen liittyen palvelun toimitusvaikeuksiin koska niin moni ottanut lomaa mystisesti gta6 julkaisun aikoihin. Toivottavasti oli joku läppäilmpitus, toimarina laittaisin porukkaa pidemmälle lomalle jos firma uhkaa tehdä tappiota pelin takia :D

Jaa. Kyllä ihan virallisten trailerien mukaan peli näyttää tarpeeksi hyvältä.

Edelleen, noihin vuodettuihin videoihin ei kannata paljon painoa antaa. Niissä pelataan keskeneräistä pari vuotta vanhaa koodia, joka ei kerro todellisesta laadusta yhtään mitään. Katsotaan torstaina, miltä peli todellisuudessa näyttää.

Ilmeisesti 2025 buildi sillä pelissä oli musiikkia joka julkaistu 2025. Mutta juu, muuten olet ihan oikeassa, turhaa noista on mitään lopullisia päätelmiä tehdä.

Mutta tämä R* fiksu tapa hoitaa pelin promoaminen juurikin ruokkii tällaista.

Mutta miksi sitä pitää kritisoida? Toisilla on innostus huipussaan niin pitää mennä toisten tunnelmaa pilaamaan ihan vain sen takia että et itse ole niin innoissasi asiasta?
No hypestä on toki olemassa erilaisia näkemyksiä. Ja moni on myös hyväksynyt hypen, koska se on tätä nykyajan suuntausta, jota kaikki media tukee ja sillä ruokitaan monessa asiassa kaupallista menestystä. Se vaan ikävä kyllä johtaa juurikin siihen fanaattiseen lähestymistapaan monien ihmisten kohdalla, ja se fanaattisuus ruokkii sitten vastakkainasetteluun väistämättä johtavaa polarisaatiota. Itse olen tällaisen kulttuurin vastustaja, ja siksi erityisesti olen kriittinen kaikenlaista hypeä kohtaan.

Varmin ja kritiikittömin ympäristö sellaiselle kovalle intoilulle olisi varmaan oma kaveripiiri tai muuten läheiset ihmiset, jotka ovat kyseisestä asiasta varmuudella samalla tavalla myös innostuneet. Jos taas tällaisilla yleisillä foorumeilla alkaa lähteä hypeen mukaan, tai alkaa suorastaan ruokkia sellaista, niin juu ihan kaikin mokomin, mutta kyllä silloin ottaa myös sen ihan ansaitun riskin, että saa kohdata myös jonkinlaista kritiikkiä jo pelkästään siihen hypeen liittyen.

Jos taas tällaisilla yleisillä foorumeilla alkaa lähteä hypeen mukaan, tai alkaa suorastaan ruokkia sellaista, niin juu ihan kaikin mokomin, mutta kyllä silloin ottaa myös sen ihan ansaitun riskin, että saa kohdata myös jonkinlaista kritiikkiä jo pelkästään siihen hypeen liittyen.
Onhan se kamalaa jos ihmiset on innoissaan ja kyllähän tilanne vaatii sen että tolkunmies tulee kertomaan tosiasiat näille haihattelijoille.

1000025268.png

Mutta ihan vakavasti, tuo kuulostaa kyllä aika ikävältä tavalta katsella maailmaa. Kyynisyys edellä joka tilanteeseen. Pelit ovat kuitenkin viihdettä niin miksi ihmeessä pitää vastustaa sitä että jotkut vain viihtyvät tiettyjen pelien parissa suuremmalla innolla kuin toiset.

Meitä on moneen junaan. Miljoonat muut eivät välitä, vaikka olisikin 30fps.

En ymmärrä myöskään 60fps pakkomieltä. Ehkä online-peleissä olisi se mukava olla, mutta tarinavetoisessa yksinpelissä se on yks ja sama minulle.
Jep, itseäni ei kiinnosta tippaakaan onko joku peli 30fps tai 60fps. En huomaa mitään eroa itse. Pelistä tekee hyvän aivan muut asiat. Ja tässä on huomannut, että alkaa jopa kiinnostaa tämä peli enemmän kun huomaa miten innoissaan muut siitä on. Positiivisuus tarttuu.

Surullista jos toisten ilo ja positiivisuus saa oksennus-reaktioita aikaan. Mutta ihan oikeasti, voisiko sitten vaikka koettaa välttää sellaisia ketjuja missä jengi on innoissaan ja hypettää? Miksi pitää tarkoituksella pilata toisten iloa? En voi käsittää tuollaista käytöstä. Eikö maailmassa ole ihan tarpeeksi paskaa ja negatiivisuutta, että ei saa kauan odotetun pelin ketjussakaan hypettää rauhassa?
Ilo ja positiivisuus ovat toki puhtaina ilmiöinä upeita asioita. Hype on on kuitenkin sensaationhakuista intoilua asioista, joista ei ole vielä varmaa tietoa. Ja kun siihen liittyy jollakin lailla fanaattisuutta ja jopa uskonnollista hurmosta lähentelevää käyttäytymistä (vaikkapa se lomien ottaminen jo kuukausia aiemmin vain yhden pelin takia, tai jopa luvattomat töistä poissaolot pelin ilmestyttyä), niin silloin on kyse massaa ohjaavasta lieveilmiöstä, eikä terveestä ilosta ja positiivisuudesta.
Onhan se kamalaa jos ihmiset on innoissaan ja kyllähän tilanne vaatii sen että tolkunmies tulee kertomaan tosiasiat näille haihattelijoille.

Näytä liitetiedosto 21748

Mutta ihan vakavasti, tuo kuulostaa kyllä aika ikävältä tavalta katsella maailmaa. Kyynisyys edellä joka tilanteeseen. Pelit ovat kuitenkin viihdettä niin miksi ihmeessä pitää vastustaa sitä että jotkut vain viihtyvät tiettyjen pelien parissa suuremmalla innolla kuin toiset.
Vastustan ääripäitä. En itsessään mitään iloa ja positiivisuutta toki vastusta. Mutta markkinavoimien ohjailemaa hyväuskoista intoilua en välttämättä ihan ilman kritiikkiä jaksa katsoa. En toki ole tässä ketjussa enää halunnut muutoin olla negatiivinen, mutta kunhan alkoi hieman ärsyttää se ihan viimeisin lätinä siitä, että kaikkien pitäisi vaan niellä hypettämiseen menevää intoilua, eikä sitä saisi mitenkään kritisoida.

Malttia nyt vaan - se GTA VI:kin tulee jälleen kerran olemaan vain ja ainoastaan konsolipeli, josta toiset tulevat pitämään yli kaiken, ja toiset tulevat olemaan pettyneitä, kun valtaviin odotuksiin ei vastattukaan. Ja osa porukasta on pelin suhteen vain, että : ”Meh.” Jokainen pelaaja tulee luomaan todellisen kuvan pelistä joka tapauksessa vasta sitten kun on pelin hankkinut, ja pelannut sitä jokusen tunnin. Joten ei siitä nyt vielä kauheasti kannata yrittää tehdä johtopäätöksiä kuinka hyvä peli tulee lopulta olemaan.

Viimeksi muokattu:
Ja kun siihen liittyy jollakin lailla fanaattisuutta ja jopa uskonnollista hurmosta lähentelevää käyttäytymistä
En ole kyllä mitään tällaista täällä huomannut. Olisiko nyt kuitenkin niin että oma näkemyksesi on ehkä hieman värittynyt tiettyyn suuntaan?

En toki ole tässä ketjussa enää halunnut muutoin olla negatiivinen, mutta kunhan alkoi hieman ärsyttää se ihan viimeisin lätinä siitä, että kaikkien pitäisi vaan niellä hypettämiseen menevää intoilua, eikä sitä saisi mitenkään kritisoida.
Edelleen, onhan se tosi kamalaa että muut ovat innoissaan.

Voisko tehdä erikseen hype ketjun niin jengi saa rauhassa hypettää ja olla innoissaan? Vastaavasti jos sinne tulee ”tasapainottamaan” porukan intoa niin saisi kerralla viikon bannit. Täällä saisi sitten laskea muiden fiilistä ihan rauhassa. Ihan helvetin perseestä, että koko fiilis menee tässä ketjussa muutaman urpon takia, jotka kokee elämän tehtäväkseen estää muita hypettämästä ja olemasta innoissaan. Helvetin kuustoista mitä touhua.

Ilo ja positiivisuus ovat toki puhtaina ilmiöinä upeita asioita. Hype on on kuitenkin sensaationhakuista intoilua asioista, joista ei ole vielä varmaa tietoa. Ja kun siihen liittyy jollakin lailla fanaattisuutta ja jopa uskonnollista hurmosta lähentelevää käyttäytymistä (vaikkapa se lomien ottaminen jo kuukausia aiemmin vain yhden pelin takia, tai jopa luvattomat töistä poissaolot pelin ilmestyttyä), niin silloin on kyse massaa ohjaavasta lieveilmiöstä, eikä terveestä ilosta ja positiivisuudesta.

Vastustan ääripäitä. En itsessään mitään iloa ja positiivisuutta toki vastusta. Mutta markkinavoimien ohjailemaa hyväuskoista intoilua en välttämättä ihan ilman kritiikkiä jaksa katsoa. En toki ole tässä ketjussa enää halunnut muutoin olla negatiivinen, mutta kunhan alkoi hieman ärsyttää se ihan viimeisin lätinä siitä, että kaikkien pitäisi vaan niellä hypettämiseen menevää intoilua, eikä sitä saisi mitenkään kritisoida.

Malttia nyt vaan - se GTA VI:kin tulee jälleen kerran olemaan vain ja ainoastaan konsolipeli, josta toiset tulevat pitämään yli kaiken, ja toiset tulevat olemaan pettyneitä, kun valtaviin odotuksiin ei vastattukaan. Ja osa porukasta on pelin suhteen vain, että :”Meh.” Jokainen pelaaja tulee luomaan todellisen kuvan pelistä joka tapauksessa vasta sitten kun on pelin hankkinut, ja pelannut sitä jokusen tunnin. Joten ei siitä nyt vielä kauheasti kannata yrittää tehdö johtopäätöksiä kuinka hyvä peli tulee lopulta olemaan.
Itse en odota GTA VI:sta, en ole siitä millään tavalla täpinöissäni. Mutta minua ei haittaa yhtään että sakki innoissaan, hypettävät peliä jota odottavat. On kumma kuinka pitää tuoda esille se oma negatiivisuutensa näihin ketjuihin. Antaa sakin iloita ja odottaa jotain. Sinullakin varmasti on asioita joita odotat innolla, joista tunnet jännitystä vatsanpohjassa. Kelaa kun siihen joku tulee sanomaan, että lopeta, väärin innostuttu päläpälä, älä odota mitään jne. Joskus kannattaa vaan olla hiljaa niiden omien mielipiteidensä kanssa jos ne ei tuo keskusteluun muuta kuin paskaa fiilistä.

En ole kyllä mitään tällaista täällä huomannut. Olisiko nyt kuitenkin niin että oma näkemyksesi on ehkä hieman värittynyt tiettyyn suuntaan?

Edelleen, onhan se tosi kamalaa että muut ovat innoissaan.
Sanoinkin jo tuossa edellä, että täällä foorumilla sitä kovinta hypeä ei sitten kuitenkaan ole juuri ollut, mutta yleisesti julkisuudessa kuitenkin on. Saa sitä kyseiseen peliin liittyvää yleistä hypeä täälläkin kritisoida. Miksi ihmeessä teidän pelistä innostuneiden pitää sellaisesta ottaa hernettä nenään? Ja on täälläkin sen verran ainakin itseäni ärsyttävää intoilua ollut, kun on alettu kertomaan kuinka lomia ollaan ottamassa jo kuukausia etukäteen vain yhtä peliä varten. Ei tulisi itselleni tuollainen mieleen yhteenkään konsolipelin tai ylipäätään viihdetuotteeseen liittyen. Kyllä ne illat ja viikonloput ihan riittää siihen, että mitä tahansa peliä saa pelata. Saa sitä toki noinkin tehdä kuka vaan, jos siltä tuntuu, mutta mielestäni on turhaa odottaa, etteikö joku voisi tuon tyyppistä suhtautumista myös ihmetellä tai jopa kritisoida.

Itse pidin tässä ketjussa pitkänkin tauon ylipäätään kritisoimisesta ja itse asiassa jokin aika sitten kirjoitin itsekin positiivisemman kommentin siitä, että kun pelin näyttäisi koodikaupoista saavan alle 69 euron, ja pelistä tähän mennessä näkemäni asiat ovat olleet ihan mielenkiintoisen oloisia, niin olen alkanut harkitsemaan pelin ostamista jopa julkkarissa. Mutta samaan aikaan, kun jätin itse pelin ja muun siihen liittyvän kritisoimisen tauolle, niin huomasin, että jos kuka tahansa muu toi mitään kritiikkiä peliin liittyen esille, niin täällä foorumilla muutama kirjoittaja oli aina takajaloillaan. Pidän kyllä tuonkin tyyppistä suhtautumista jo aika fanaattisena, ja tosiaan fanaattisuuteen en suhtaudu missään asiassa hyvällä. Se tosiaan minut nyt sai aktivoitua tähän kritiikkiin, vaikka noin muutoin olen itsekin halunnut viime aikoina suhtautua GTA VI:een neutraalimmin, ja jopa varovaisen positiivisesti.
Itse en odota GTA VI:sta, en ole siitä millään tavalla täpinöissäni. Mutta minua ei haittaa yhtään että sakki innoissaan, hypettävät peliä jota odottavat. On kumma kuinka pitää tuoda esille se oma negatiivisuutensa näihin ketjuihin. Antaa sakin iloita ja odottaa jotain. Sinullakin varmasti on asioita joita odotat innolla, joista tunnet jännitystä vatsanpohjassa. Kelaa kun siihen joku tulee sanomaan, että lopeta, väärin innostuttu päläpälä, älä odota mitään jne. Joskus kannattaa vaan olla hiljaa niiden omien mielipiteidensä kanssa jos ne ei tuo keskusteluun muuta kuin paskaa fiilistä.
Joo toki voi olla innolla odottamiani asioita, mutta en kyllä intoile niistä kuin niiden keskuudessa, jotka ovat varmuudella samalla tavalla asiaan suhtautumassa. Tämä hype-yhteiskunnan touhu sinänsä on tuhon tie monessa mielessä (näkyy erityisesti politiikassa, mutta ikävä kyllä lähestulkoon kaikessa muussakin), joten siksi en sellaiseen lieveilmiöön suhtaudu vaan olkiani kohauttamalla edes pelikuvioissa. Harmi jos tällaisen esiin tuominen joitakin sitten niin kovasti harmittaa. Anteeksi en toki tule sen esiin ottamista pyytämään.

Viimeksi muokattu:
Intoilua ei ole koskaan mukavaa lukea. Itse en ainakaan pidä sellaisesta fanaattisesta intoilusta, jota esim. hypettämiseen herkästi liittyy. Vaikka olisin minkä tahansa pelin suuri fani, niin luen mieluummin hyvin perusteltua kritiikkiä, kuin sitä uskonnollista hurmosta lähentelevää fanaattista intoilua. Toki jatkuva ulinakin on varmasti ärsyttävää, varsinkin jos on itse pelin kova fani. Tässäkin asiassa pätee kuitenkin se mikä niin kovin moneen muuhunkin asiaan - ääripäät ovat persiistä. Harmi vaan, että nykyajan polarisoituneessa maailmassa ei oikein tunnu muuta olevan, kuin näitä ääripäitä tarjolla.

Ja mitä sitten jos porukka ottaa vaikka 10 vuotta etukäteen lomaa kun on innoissaa jostain pelistä? Millä tavalla se on nyt on niin kamalaa? Mä en vaan käsitä sitä että pitää nyt joidenkin olla todella varovaisia että "ei nyt vaa kannata odottaa liikoja ai ai ku se on paha jos sitten pettyykin eikä peli olekaan niin hyvä niin mitä sitten niin, kantsis vaa olla todella varovainen tämä on vakava asia".

Herra jumala antaa toisten vaikka kuinka hypettää ja olla innoissaan ja olla nukkumatta viikon kun ei malta odottaa. Mitä se sulta on pois? Ei pelkästään nyt tämän pelin kohdalla vaan ylipäänsä ottaa pannuun semmoset jotka nyt jotenki ohjaa tai sanoo miten nyt sitä elämää pitää elää tai miten on oikea tapa toimia. Jos mä nyt sanon että GTAVI on maailman paras asia mitä minulle on koskaan tapahtunut ja se on elämäni suurin ja iloisin tapahtuma ja siitä tulee maailman paras peli niin olisko se jotenkin väärin? Ei sitä noin innoissaan kannata olla, varo nyt vähäsen muuten tulet vielä pahasti pettymään, näin karkeesti sanottuna.

Itse en hypetä enää pelejä samalla tavalla kun nuorempana, ne tulee kuin tulee, syynä siihen on että nykyään on niin paljon pelattavaa eikä odota vain sitä yhtä peliä, kuten aikoinaan san andreaksen kohalla luin joka artikkelin ja vatsassa kihelmöi kun julkasuun oli enää pari päivää enkä nukkunut edellisenä yönä ollenkaan, vihdoin kun pelin sain se ylitti kaikki mun odotukset. GTAVI kohalla hypen taso on semmoset -70% vähemmän kun nuorempana san andreaksen kohalla mutta innoissaan silti, mutta jos jotkut ovat yli innoissaan ja ovat ottaneet kuukausia etukäteen lomaa töistä niin mä en lähe siihen puuttumaan.

Miksi ihmeessä teidän pelistä innostuneiden pitää sellaisesta ottaa hernettä nenään? Ja on täälläkin sen verran ainakin itseäni ärsyttävää intoilua ollut, kun on alettu kertomaan kuinka lomia ollaan ottamassa jo kuukausia etukäteen vain yhtä peliä varten.
Kuinka monesti tämäkin pitää selittää ja miten se voi olla niin vaikea ymmärtää? Jos sinä olet jostain aidosti innostunut ja sitten jatkuvalla syötöllä joku tulisi sitä kyseenalaistamaan ja heittämään sulle siitä negatiivista paskaa ja ”kritiikkiä” niin ihan varmasti se alkaisi ärsyttää sinuakin tai ketä tahansa. Ja on jokaisen oma asia miten innoissaan tästä on ja miten lomansa pitää, miten se on sinulta pois millään tavalla tai pitäisi sinua ärsyttää? Ei ne sinun lomia ole eikä sinun tarvitse tehdä samoin.

Miksi ihmeessä teidän pelistä innostuneiden pitää sellaisesta ottaa hernettä nenään?
Miksi sinä otat hernettä nenään ihmisten innostumisesta? Itse en ole peliä vielä edes ostanut enkä ole siitä superinnoissani, mutta tämä sinun innostumisesta valittaminen on kyllä jo suorastaan surullista luettavaa.

Ja on täälläkin sen verran ainakin itseäni ärsyttävää intoilua ollut, kun on alettu kertomaan kuinka lomia ollaan ottamassa jo kuukausia etukäteen vain yhtä peliä varten. Ei tulisi itselleni tuollainen mieleen yhteenkään konsolipelin tai ylipäätään viihdetuotteeseen liittyen. Kyllä ne illat ja viikonloput ihan riittää siihen, että mitä tahansa peliä saa pelata. Saa sitä toki noinkin tehdä kuka vaan, jos siltä tuntuu, mutta mielestäni on turhaa odottaa, etteikö joku voisi tuon tyyppistä suhtautumista myös ihmetellä tai jopa kritisoida.
Siis sinua ÄRSYTTÄÄ että muut käyttävät lomiaan niinkuin haluaa? Johan on. Toivottavasti sinä kysyt kaikilta etukäteen oman lomasi syyn hyväksyttävyyden ihan ettei joku nyt vain ärsyynny.

Ja tähän taas: itsekään en ota lomia pelien takia, mutta ei se minun elämään vaikuta mitenkään jos muut noin tekevät.

Se tosiaan minut nyt sai aktivoitua tähän kritiikkiin, vaikka noin muutoin olen itsekin halunnut viime aikoina suhtautua GTA VI:een neutraalimmin, ja jopa varovaisen positiivisesti.
Miksi annat muiden tekemisten vaikuttaa omaan elämääsi noin paljon? Tuo aiemmin laittamani kuva sopii tähänkin taas: muilla on kivaa niin sinun pitää tulla huutamaan niille että nyt on väärällä tavalla kivaa!

Kuinka monesti tämäkin pitää selittää ja miten se voi olla niin vaikea ymmärtää? Jos sinä olet jostain aidosti innostunut ja sitten jatkuvalla syötöllä joku tulisi sitä kyseenalaistamaan ja heittämään sulle siitä negatiivista paskaa ja ”kritiikkiä” niin ihan varmasti se alkaisi ärsyttää sinuakin tai ketä tahansa. Ja on jokaisen oma asia miten innoissaan tästä on ja miten lomansa pitää, miten se on sinulta pois millään tavalla tai pitäisi sinua ärsyttää? Ei ne sinun lomia ole eikä sinun tarvitse tehdä samoin.
Älä nyt hyvä mies taas kerran ota hernettä nenään, kun jotkut sanovat mielipiteensä.
Miksi sinä otat hernettä nenään ihmisten innostumisesta? Itse en ole peliä vielä edes ostanut enkä ole siitä superinnoissani, mutta tämä sinun innostumisesta valittaminen on kyllä jo suorastaan surullista luettavaa.

Siis sinua ÄRSYTTÄÄ että muut käyttävät lomiaan niinkuin haluaa? Johan on. Toivottavasti sinä kysyt kaikilta etukäteen oman lomasi syyn hyväksyttävyyden ihan ettei joku nyt vain ärsyynny.

Ja tähän taas: itsekään en ota lomia pelien takia, mutta ei se minun elämään vaikuta mitenkään jos muut noin tekevät.

Miksi annat muiden tekemisten vaikuttaa omaan elämääsi noin paljon? Tuo aiemmin laittamani kuva sopii tähänkin taas: muilla on kivaa niin sinun pitää tulla huutamaan niille että nyt on väärällä tavalla kivaa!
Sinähän tässä annat muiden itsestäsi poikkeavan näkemyksen tai jopa kritiikin nousta itsellesi sellaiseksi asiaksi, että se harmittaa sinua ja sinun pitää täällä sitten päästä toista kirjoittajaa ojentamaan. Miten itse poikkeat siitä, mistä nyt minua kritisoit? Tämähän on vain erimielisiä keskustelua yhdestä konsolipelistä. Sen näkemysten vaihdon pitäisi olla mahdollista, vaikka sitten oltaisiinkaan asioista eri mieltä.

Viimeksi muokattu:
Ja mitä sitten jos porukka ottaa vaikka 10 vuotta etukäteen lomaa kun on innoissaa jostain pelistä? Millä tavalla se on nyt on niin kamalaa?

Mä suunnittelen lomani lähes aina harrastuksieni ehdoilla. Syksy on parasta aikaa perhokalastukselle, joten silloin olen lomalla, jos se vaan on mahdollista. Joku taas haluaa pitää lomansa maaliskuussa, koska silloin on parhaat hiihtokelit Lapissa. En näe sen ihmeellisempänä, jos joku haluaa ottaa lomapäiviä silloin kun se kauan odotettu peli viimein julkaistaan.

Viimeksi muokattu:
Kannattaa nyt lopettaa sen fanaattisen sanan käyttö, koska sitä ei ole täällä näkynyt. Toisten peli ilon polkeminen maahan on yksi ärsyttävimmistä asioista. Kritiikkiä saa toki antaa, mutta ku se menee siihen helvetin noidankehä menoon että pakko on pilata muitten ilo. Suosittelen oikeesti pitämää mölyt mahassa.

Ja mitä sitten jos porukka ottaa vaikka 10 vuotta etukäteen lomaa kun on innoissaa jostain pelistä? Millä tavalla se on nyt on niin kamalaa? Mä en vaan käsitä sitä että pitää nyt joidenkin olla todella varovaisia että "ei nyt vaa kannata odottaa liikoja ai ai ku se on paha jos sitten pettyykin eikä peli olekaan niin hyvä niin mitä sitten niin, kantsis vaa olla todella varovainen tämä on vakava asia".

Herra jumala antaa toisten vaikka kuinka hypettää ja olla innoissaan ja olla nukkumatta viikon kun ei malta odottaa. Mitä se sulta on pois? Ei pelkästään nyt tämän pelin kohdalla vaan ylipäänsä ottaa pannuun semmoset jotka nyt jotenki ohjaa tai sanoo miten nyt sitä elämää pitää elää tai miten on oikea tapa toimia. Jos mä nyt sanon että GTAVI on maailman paras asia mitä minulle on koskaan tapahtunut ja se on elämäni suurin ja iloisin tapahtuma ja siitä tulee maailman paras peli niin olisko se jotenkin väärin? Ei sitä noin innoissaan kannata olla, varo nyt vähäsen muuten tulet vielä pahasti pettymään, näin karkeesti sanottuna.

Itse en hypetä enää pelejä samalla tavalla kun nuorempana, ne tulee kuin tulee, syynä siihen on että nykyään on niin paljon pelattavaa eikä odota vain sitä yhtä peliä, kuten aikoinaan san andreaksen kohalla luin joka artikkelin ja vatsassa kihelmöi kun julkasuun oli enää pari päivää enkä nukkunut edellisenä yönä ollenkaan, vihdoin kun pelin sain se ylitti kaikki mun odotukset. GTAVI kohalla hypen taso on semmoset -70% vähemmän kun nuorempana san andreaksen kohalla mutta innoissaan silti, mutta jos jotkut ovat yli innoissaan ja ovat ottaneet kuukausia etukäteen lomaa töistä niin mä en lähe siihen puuttumaan.
Saa toki noi tehdä, mutta mitä enemmän tällaisilla foorumeilla jotain asiaa hypettää, on silti hyvä tiedostaa, että toisellakin tavalla asiaan suhtautuvia kirjoittajia voi löytyä, ja heilläkin on sitten kuitenkin oikeus näkemyksensä kertoa. Eli jos haluaa hypettää, on syytä olla ainakin valmis ottamaan vastaan myös antihyoeä. Ja saat toki antihypeäkin varmaan sitten vastustaa, mutta sitten jäädään kyllä junnaamaan, jos ei vaan voida hyväksyä sitä, että joskus tulee sitä hypen vastaistakin kommenttia.

Sinähän tässä annat muiden itsestäsi poikkeavan näkemyksen tai jopa kritiikin nousta itsellesi sellaiseksi asiaksi, että se harmittaa sinua ja sinun pitää täällä sitten päästä toista kirjoittajaa ojentamaan. Miten itse poikkeat siitä, mistä nyt minua kritisoit? Tämähän on vain erimielisiä keskustelua yhdestä konsolipeleistä. Sen näkemysten vaihdon pitäisi olla mahdollista, vaikka sitten oltaisiinkaan asioista eri mieltä.
Mitä näkemysten vaihtoa se on jos lyttäät kaikki eri mieltä olevat? Et sinä täällä keskustele vaan levität sinun "virallista totuutta" ja lyttäät eri mieltä olevat ja eri tavalla elämäänsä eläjät.

Ylös Bottom