Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

Näytti todella hyvälle tuo netfilxin pätkä. Itse tosin odottelen sinne xbox helix versioon niin pääsee 60fp ja moninpelikn on sitten varmaan jo uusittu nykypäivään.

Näytti todella hyvälle tuo netfilxin pätkä. Itse tosin odottelen sinne xbox helix versioon niin pääsee 60fp ja moninpelikn on sitten varmaan jo uusittu nykypäivään.
Itse en malttaisi odottaa. Kun tsiigaa nykymenoa, voi olla uuden konsolin saapuminen vielä pitkän, pitkän matkan päässä.

• Like
Reactions: rap
IGN:n mukaan GTA 6 on 80h pitkä jos tekee pelkästään pääjuonen ja "jotain sivu goalseja", kertoo Rockstar heille. Tuossahan menee ikä ja terveys kun lähtee vähänkään sivukujille
Tämä on toki taas melko ristiriitaisia tunteita herättävä mielipide ja aihe mutta minusta pääjuonen ei tarvitsisi kestää melkein sataa tuntia. Paras olisi sellainen Cyberpunk 2077:n malli, missä pääjuoni itsessään on melko tiivis mutta jos tekee kaikkea muuta niin sitten se on helposti sen satakin tuntia.

Näin voisi halutessaan pelata pääjuonen vaikka nopeasti alta ja alkaa sitten katselemaan mitä muuta pelillä on tarjolla. Tai pelata jonkin verran sivutouhuja pääjuonen ohessa mutta silti päästä näkemään tarinan loppu ilman, että menee vaikka kolme kuukautta peliaikaa.

Toisaalta sekin on ihan hyvin järkeilty, että kun näitä ei niin usein tule, niin pituutta ja tekemistä on hyvä olla. Itse kuitenkin alleviivaisin enemmän tuota jälkimmäistä, eli tekemistä. Rytmitys voisi silti olla sellainen että pääjuoni olisi vaikkapa 20 tuntinen jos sitäkään.

Witcher 3 on myös yksi esimerkki, missä pääjuoni oli vähän turhan pitkä. Tämän voin siis myöntää vaikka pidin pelistä ihan helvetisti.

Kuhan laatu pysyy nii ei haittaa. Esimerkkinä nyt kingdom come 2 jossa myös pelkkä tarina taitaa olla about tota samaa luokkaa. Mut olisha se massivinen pettymys jos täs ois mindseye tyyppinen 8 tunnin kusinen rykäsy. :p
Roolipelissä tilanne on vähän eri kuin tässä, siis ainakin omasta mielestäni. Toki GTA on tosi tarinavetoinen (vähän huonossakin mielessä, kun vapaus vähenee) mutta silti ihan eri genreä ja ainakin aiemmissa peleissä itse tekeminen on vähän turhan toisteista eikä pelimekaniikkojen osalta sellaista, että sitä jaksaisi itsessään kovin loputtomiin tehdä.

Tuo ykstoikkonen tehtävärakenne oli ehkä IV:n aikoihin vielä ongelma, mutta kyllä V:ssä oli jo aika runsaasti vaihtelua tehtävissä.
No jaa, minusta myös V oli ihan samaa GTA:ta tehtävien suhteen ja varsinkin pääjuonessa asiat piti hyvin pitkälti tehdä tietyllä tapaa. Toki tämä ei mikään roolipeli olekaan mutta se että OPEN worldissä on rajoitettu tekemään asioita tietyllä tapaa on vähintään menetetty mahdollisuus.

Minkä sanottuani toki ymmärrän että vapaus usein menetetään jos halutaan seurata käsikirjoitusta. Voidaan siis toivoa että kässäri on niin hyvä ettei "putkimainen" tehtävien suoritus haittaa.

Ja siellä openissa worldissähän sitten voi riehua tarinan ulkopuolella tietty.

Näyttää kyllä upealta. Tässä on sellainen peli missä tuo 80h päätarina ei haittaa ollenkaan, koska varmasti laadukkainta pelattavaa mitä on olemassa. Tuo 30fps myös varmisti vain sen, että jaksan kyllä odottaa pelistä PC-version.

Tuota peliä ei varmaan voi mitenkään saada pyörimään 60fps nykykonsoleilla surkean prosessorin takia. Vaikka PS5 prossa on todella tehokas näytönohjain, niin prosessori siinä on edelleen sama vanha nuhapumppu.

Viimeksi muokattu:
Hypejunaan en edelleenkään päässyt mukaan, joten vasta tässä aamusella tuli katsottua tuo esittelyvideo, kun ei eilen illalla jaksanut. Olihan tuo kieltämättää komeinta elokuvamaista silmäkarkkia, mitä olen ehkä nähnyt koskaan peleissä. Varmasti on itsellenikin vähintään mielenkiintoista pelattavaa. Pari huolenaihetta tuosta videosta toki edelleen nousi.

Ensinnäkin, onko sisältö oikeasti kiinnostavaa ja merkityksellistä? Itselleni ei oikeastaan näin ole juurikaan aiemmissa GTA-peleissä ollut. Ja nyt kun ihan älyttömän elokuvamaiseen grafiikkaan on satsattu, niin voi itselleni tulla sitä ongelmaa mikä lähes kaikissa elokuvamaisissa peleissä tuppaa tulemaan, eli liian putkimainen eteneminen, vaikka näennäinen avoin maailma toki onkin. Itse en senkään takia kaipaa sitten ihan sellaista elokuvamaisen realistista grafiikkaa, että haluan peleiltä nimenomaan pelillisyyttä, enkä jotain oikeaan maailmaan rinnastettavaa realismia. Eli siitä olen hieman edelleen huolissani, että alkaako GTA VI olla sitten itselleni taas kerran liian elokuvamainen peli. Itse kun en tosiaan ole elokuvamaisen pelillisen rakenteen ja grafiikankaan ystävä ollut missään vaiheessa. Tämä on toki nimenomaan minun ongelmani, eikä varmasti ainakaan enemmistöllä pelaajista minkäänlainen huolenaihe.

Toinen huolenaiheeni liittyy myös käytännössä siihen, kuinka kaipaan peleiltä nimenomaan pelillisyyttä, eli samaan yhteyteen nimenomaan pelattavuus on itselleni ehdoton kuningas pelaamisessa. Kuinka hyvin toimivat kontrollit, pelimekaniikat, hahmojen ja autojen liikkuminen sekä ohjaaminen? Minkäänlaista realismia pelattavuuden kustannuksella en kaipaa, joten siitä syystä varsinkaan GTA IV ei oikein meinannut minulle maistua kankeine kontrolleinen ja varsinkaan kankean ajomekaniikan takia. Vitosessa mentiin sentään näissä eteenpäin, ja erityisesti autolla ajaminen alkoi olla aikalailla sellaista kuin toivoisin sen olevan myös kutosessa.

Hahmojen liikkuminen ja ampumismekaniikat sitä vastoin kaipaisivat vieläkin selvästi viilausta, vaikka olivatkin pelisarjan parasta vitosessa. Vitosessa mentiin kyllä pelimekaniikoissa kaiken kaikkiaan aika vahvasti oikeaan suuntaan mielestäni, mutta sitten taas tarinan ja pelimaailman sisältöön ja tekemiseen olin varsin pettynyt. Näiltä siis odotan paljon enemmän kutosessa. Ja se huoleni on siis, että tuohon realistiseen ulkoasuun ja kaikenlaiseen pelillisyyden ulkopuoliseen yksityiskohtaan olisi käytetty enemmän aikaa ja resursseja kuin itse pelattavuuden ja mielekkään sisällön kehittämiseen. Toivoisin myös laajemmin tarinasisältöä erilaisine haaroineen ja rönsyineen, enkä niinkään sellaista hyvin suoraviivaista elokuvamaista tarinaa. Minä kun haluan katsoa elokuvia, mutta en kuitenkaan pelata niitä. Pelit peleinä, ja elokuvat elokuvina.

GTA pelien suosio toki kertoo siitä, että nämä minua aikaisemmissa osissa häirinneet asiat eivät sitten kuitenkaan kovin monille ole ongelmia tai huolenaiheita. Ja kyllä se on toki myönnettävä, että kyllä nyt nähdyn kaltainen näyttävä pelikin kuitenkin väistämättä minuakin kiinnostaa, vaikka näen tässä vielä aika selkeitä sudenkuoppien mahdollisuuksiakin.

Hypejunaan en edelleenkään päässyt mukaan, joten vasta tässä aamusella tuli katsottua tuo esittelyvideo, kun ei eilen illalla jaksanut. Olihan tuo kieltämättää komeinta elokuvamaista silmäkarkkia, mitä olen ehkä nähnyt koskaan peleissä. Varmasti on itsellenikin vähintään mielenkiintoista pelattavaa. Pari huolenaihetta tuosta videosta toki edelleen nousi.

Ensinnäkin, onko sisältö oikeasti kiinnostavaa ja merkityksellistä? Itselleni ei oikeastaan näin ole juurikaan aiemmissa GTA-peleissä ollut. Ja nyt kun ihan älyttömän elokuvamaisen grafiikkaa satsattu, niin voi itselleni tulla sitä ongelmaa mikä lähes kaikissa elokuvamaisissa peleissä tuppaa tulemaan, eli liian putkimainen eteneminen, vaikka näennäinen avoin maailma toki onkin. Itse en senkään takia kaipaa sitten ihan sellaista elokuvamaisen realistista grafiikkaa, että haluan peleiltä nimenomaan pelillisyyttä, enkä jotain oikeaan maailmaan rinnastettavaa realismia. Eli siitö olen hieman huolissani, että alkaako GTA VI olla sitte; itselleni taas kerran liian elokuvamainen peli. Itse kun en tosiaan ole elokuvamaisen pelillisen rakenteen ja grafiikankaan ystävä ollut missään vaiheessa. Tämä on toki nimenomaan minun ongelmani, eikä varmasti ainakaan enemmistöllä pelaajista minkäänlainen huolenaihe.

Toinen huolenaiheeni liittyy myös käytännössä siihen, kuinka kaipaan peleiltä nimenomaan pelillisyyttä, eli samaan yhteyteen nimenomaan pelattavuus on itselleni ehdoton kuningas pelaamisessa. Kuinka hyvin toimivat kontrollit, pelimekaniikat, hahmojen ja autojen liikkuminen sekä ohjaaminen. Minkäänlaista realismia pelattavuuden kustannuksella en kaipaa, joten siitä syystä varsinkaan GTA IV ei oikein meinannut minulle maistua kankeine kontrolleinen ja varsinkaan kankean ajomekaniikan takia. Vitosessa mentiin sentään näissä eteenpäin, ja erityisesti autolla ajaminen alkoi ollaa aikalailla sellaista kuin toivoisin sen olevan myös kutosessa.

Hahmojen liikkuminen ja ampumismekaniikat sitä vastoin kaipaisivat vieläkin selvästi viilausta, vaikka olivatkin pelisarjan parasta vitosessa. Vitosessa mentiin kyllä pelimekaniikoissa kaiken kaikkiaan aika vahvasti oikeaan suuntaan mielestäni, mutta sitten taas tarinan ja pelimaailman sisältöön ja tekemiseen olin varsin pettynyt. Näiltä siis odotan paljon enemmän kutosessa. Ja se huoleni on siis, että tuohon realistiseen ulkoasuun ja kaikenlaiseen pelillisyyden ulkopuoliseen yksityiskohtaan olisi käytetty enemmän aikaa ja resursseja kuin itse pelattavuuden ja mielekkään sisällön kehittämiseen. Toivoisin myös laajemmin tarinasisältöä erilaisten haaroineen ja rönsyilee, enkä niinkään sellaista hyvin suoraviivaista elokuvamaista tarinaa. Minä kun haluan katsoa elokuvia, mutta en kuitenkaan pelata niitä. Pelit peleinä, ja elokuvat elokuvina.

GTA pelien suosio toki kertoo siitä, että nämä minua aikaisemmissa osissa häirinneet asiat eivät sitten kuitenkaan kovin monille ole ongelmia tai huolenaiheita. Ja kyllä se on toki myönnettävä, että kyllä nyt nähdyn kaltainen näyttävä pelikin kuitenkin väistämättä minuakin kiinnostaa, vaikka näen tässä vielä aika selkeitä sudenkuoppien mahdollisuuksiakin.
Ei varmasti ole liian elokuvamainen eikä putki. Yhdessäkään GTA:ssa ei ole ollut mitään putkimaisuutta, ja väitän että tämä on monipuolisin ja avoimin GTA koskaan.

Ei varmasti ole liian elokuvamainen eikä putki. Yhdessäkään GTA:ssa ei ole ollut mitään putkimaisuutta, ja väitän että tämä on monipuolisin ja avoimin GTA koskaan.
En muista kuitenkaan laajempia ja monipuolisia sivutehtäviä juurikaan olleen, vaikkakaan ei varmaan ihan perinteisestä putkestakaan pitäisi puhua, kuten tuossa taisin tehdä.

Näyttää kyllä upealta. Tässä on sellainen peli missä tuo 80h päätarina ei haittaa ollenkaan, koska varmasti laadukkainta pelattavaa mitä on olemassa. Tuo 30fps myös varmisti vain sen, että jaksan kyllä odottaa pelistä PC-version.

Tuota peliä ei varmaan voi mitenkään saada pyörimään 60fps nykykonsoleilla surkean prosessorin takia. Vaikka PS5 prossa on todella tehokas näytönohjain, niin prosessori siinä on edelleen sama vanha nuhapumppu.
Itse tulen ostamaan GTA VI:n boxille, koska todennäköisesti seuraavan Xboxin konsolin julkaisuun on tuskin kahta vuotta enempää, ja sillä konsolilla (PC konsolimaisessa muodossa toki lienee) kyllä pitäisi jo GTA VI:nkin pyöriä jo huomattavasti paremmin kuin PS5 Prollakaan (sekin toki olkkarista löytyy). Pleikkari kutosta en sitten mahdollisesti olekaan enää hankkimassa, koska Sonyn perseily ja kuluttajan kyykyttäminen on mennyt jo Nokian suuruuden ajoista romahdukseen johtaneen ylimielisyyden kaltaisiin sfääreihin.

On kyllä nähdyn perusteella niin laimeat nuo päähahmot että ei ole tarinalta kovinkaan kummoisia odotuksia. Myöskään tuo deittailu ei voisi GTA pelissä vähempää kiinnostaa, meni jo GTA IV hermot kun joku oli koko ajan seuraa vailla ja tässä pitäisi ilmeisesti pitää jotain parisuhdetta yllä.

On kyllä nähdyn perusteella niin laimeat nuo päähahmot että ei ole tarinalta kovinkaan kummoisia odotuksia. Myöskään tuo deittailu ei voisi GTA pelissä vähempää kiinnostaa, meni jo GTA IV hermot kun joku oli koko ajan seuraa vailla ja tässä pitäisi ilmeisesti pitää jotain parisuhdetta yllä.
Olen ymmärtänyt ettei ole pakko huoltaa parisuhdetta. Toki voi jos haluaa ja kai siitä jotain bonuksia saa. Voisi ainakin kuvitella. :D

Myöskään tuo deittailu ei voisi GTA pelissä vähempää kiinnostaa, meni jo GTA IV hermot kun joku oli koko ajan seuraa vailla ja tässä pitäisi ilmeisesti pitää jotain parisuhdetta yllä.

Tuskin se deittailu on pakollista. Varmaan menee samalla lailla kuin GTA IV:ssa. Eli luuria voi lyödä korvaa ja jatkaa vaan omien juttujen tekemistä. Itse en ainakaan laita tikkuakaan ristiin minkään virtuaaliparisuhteen ylläpitämiseen.

Itselläni meni vuosikymmen ja kolme sukupolvea konsoleita, että sain pakotettua itseni pelaamaan GTAV:n läpi, oli niin vetäviä tehtäviä nigga shit mutha fuka.
Itselläni meni sentään kahdessa konsolisukupolvessa viimein aikoinaan läpi. Mutta kyllä siihen taisi ainakin viisi vuotta kaikkiaan mennä. Ei vaan napannut tarina tai pelimaailman muutkaan tekemiset oikein missään vaiheessa mukaansa.

Itselläni meni vuosikymmen ja kolme sukupolvea konsoleita, että sain pakotettua itseni pelaamaan GTAV:n läpi, oli niin vetäviä tehtäviä nigga shit mutha fuka.

En tiie sekoitatko nyt san andreakseen, ei siel gta vitoses kyl mitää nigga shit mutha fukailua ollut, tai noh ehkä se franklinkin osuus jonnin verran, kyl siel oli enemmän sitä trevorin paskakalsarien lepattelua. :p

Nyt sai itsekin katsottua tuon esittelyn kun huonompi väki päästettiin mukaan katseluihin niin ai että, todella hienolta näyttää. Itseasiassa taidanpa tämän viestin jälkeen mennä pleikkakauppaan ennakkotilaamaan pelin.

Pelin musiikkivalinnat vaikuttivat todella hyviltä ja sopi tuohon menoon täydellisesti. Tuli fiilisteltyä niitä useampaankin otteeseen tuon pätkän aikana. Realismi ei ainakaan omaan silmään vaikuttanut nyt sellaiselta että se häiritsisi. Ajaminen ei ollut samanlaista jouset pohjaan joka kaarteessa kuten GTA IV:ssä niin luottamus nousi aika korkealle.

Nyt pleikkakauppaan!

En tiie sekoitatko nyt san andreakseen, ei siel gta vitoses kyl mitää nigga shit mutha fukailua ollut, tai noh ehkä se franklinkin osuus jonnin verran, kyl siel oli enemmän sitä trevorin paskakalsarien lepattelua. :p
Oli siinäkin, mutta vähemmän kuin San Andreasissa. Franklin ja sen kaverit heittivät kyllä välillä jotain tuon kaltaista läppää.

Tuommoista oli ehkä tosiaan vain parissa tehtävässä. Muistelet varmaan San Andreasta
Oli siinä nyt sentään hiukan enemmän sellaistakin. Se Franklinin crackiin hurahtanut naispuolinen serkku mm., ja sitten Franklin ja hänen bestis, jonka nimeä en nyt muista, niin heillä oli keskenään vähän väliä tuon tyylistä läppää. Ja oli sitä muistaakseni jossain aika ajoin muuallakin. Mutta juu, toki San Andreasissa vielä paljon enemmän.

Ylös Bottom