Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

opa95 sanoi:
Onko tämä se ainoa demo mikä on tulossa?
Nyt siis lauantaina tulee Japanin Storeen GT5 Prologuen demo, joka on ilmainen.
(Ohjeita tilin luomiseen löytyy englanniksi esim. täältä)
Maksullinen GT5 Prologue ilmestyy Japanissa 13.12. ja maksaa siis Storestakin ladattaessa 4500 jeniä (n. 28) ja kaupasta levynä ostettaessa 4980 jeniä (n. 30). Siinä on enemmän autoja, viisi rataa ja nettipeli.
Varsinainen Gran Turismo 5 ilmestyy näillä näkymin joskus ensi vuonna.

EDIT: Ja nyt on itselläkin latauksessa. Taidan taas kuolla univajeeseen minä hetkenä hyvänsä...
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Oliver sanoi:
Nyt siis lauantaina tulee Japanin Storeen GT5 Prologuen demo, joka on ilmainen.
Mul on jo tili japaniin ja lataukses on, mut siis onko tää nytten se demo jota on odotettu, eli mitään muuta demoo ei ole tulossa?
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

opa95 sanoi:
Mul on jo tili japaniin ja lataukses on, mut siis onko tää nytten se demo jota on odotettu, eli mitään muuta demoo ei ole tulossa?
eli tämähän on nyt demon demo, tulee vielä PROLOGUE ja joskus tulevaisuudessa itse GT5. :)
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

opa95 sanoi:
Mul on jo tili japaniin ja lataukses on, mut siis onko tää nytten se demo jota on odotettu, eli mitään muuta demoo ei ole tulossa?
No mitään muuta demoa ei tietääkseni GT5 Prologuesta ei ole tulossa.

EDIT: Menee jo vähän rautalangasta vääntämiseksi....
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Ja näyttää tasan yhtä hienolta uusinnoissa, kuin kaikissa videoissakin ja jos muka huomaa, että itse kisassa on käytössä vähemmän eri visuaalisia efektejä, niin ei ehkä ole kilpailemassa ainakaan palkintopallipaikoista.
Kaipa tuossa muitakin säätöjä on, sillä vakiona alla tuntuvat olevan melkoisen tahmeat renkaat.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Kuka tekee käännökset valikkoihin,ja onko tässä vaihtoehtoina perus+simu moodi?Ja edelleen puuttuu ratti vaihtoehdoista G25,kuitenkin nyt löytyy jo tuntumaa ratille samalla lailla kuin gt4:ssä,eli nyt toimii.Edelleen täysin samaa tuuppimisen kautta keulille menoa kuin edelliset sarjat,nyt jotenkin tökkii,ehkä syynä forzan ajelut?Toivottavasti päällä "ei simu säädöt".
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

44 % ladattuna, väsyttää mutta ei millään malttaisi mennä nukkumaan... :p

käännöksestä voisi olla apua, osaakos joku foorumilla japania?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

ihan hyvältähän tuo tuntui, mitä viime yönä pelasin, ehkä äänet kaipaavat vielä vähän petraamista :)
Niitähän säätöjä pääsee tekemäään siinä vaiheessa, kun starttaa kisaan.

vaihteisto AT/MT
ajotyyli ARCADE/SIM
ASM ON/OFF
Traction control säädöt 1-10
renkaat etu: normaalit N1 N2 N3, sport S1 S2 S3, racing R1 R2 R3.
renkaan taka: normaalit N1 N2 N3, sport S1 S2 S3, racing R1 R2 R3

Luulen, että ne säädöt menevät näin, jos ei niin sitten korjataan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Hemskutti! Täähän on erittäin loistava peli... en siis tarkoita että loistaa jos valot laittaa pois, tuskin on paljoakaan fosforia :D

Mites muute, millos se vauriomallinnus tulee?
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Kuka muu on pettynyt?

Siis nättihän tuo on kuin sika pienenä, mutta ajomallinnus on taas ihme arcadea verrattuna HD conceptin ihanasti luisteleviin tehoraaseihin. Renkaat kiinni tiessä kuin liimalla, eikä autoa saa sladiin mitenkään kivasti. Äänetkin tuntuvat HD conceptia laimeammilta.

Mitä tässä on nyt tehty väärin?
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

GTplanet foorumilta otettuja juttuja:
Start GT HD demo, then go to Steer Settings

1. Active Steering ON/OFF
2. Steer Type AMATEUR/PROFESIONAL/SIMULATION
3. Power Assist ON/OF
4. Feedback Strenght MILD/STRONG

It's same in new demo

press circle at main screen to check out daytona, fuji, and photo mode
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Taajuus sanoi:
Kuka muu on pettynyt?

Siis nättihän tuo on kuin sika pienenä, mutta ajomallinnus on taas ihme arcadea verrattuna HD conceptin ihanasti luisteleviin tehoraaseihin. Renkaat kiinni tiessä kuin liimalla, eikä autoa saa sladiin mitenkään kivasti. Äänetkin tuntuvat HD conceptia laimeammilta.

Mitä tässä on nyt tehty väärin?

Pistä SIM asetukset päälle ja ne supersoft slicks renkaat vaihda joihinkin muihin, niin kyllä pito alkaa hävitä auton alta.
Ei tässä mitään ole tehty väärin vaan oikeaan päin ollaan menossa pelin kokonaisuutta ajatellen. Kyseessähän on demon demo, niin aika turha alkaa vetämään kovin kummosia johtopäätöksiä tulevasta pelistä. Äänipuolella on mielestäni menty hieman eteenpäin verrattuna GT:HD ääniin, jotka oli PS2 aikakaudelta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Ohoh!Enpä olisi uskonut peli pyyhkivän näin rankasti ulkonäöllään XO:n autopelejä. Kyllä Polyphonylla osataan!Hyvää meininkiä, kunhan tosiaan laittaa nuo ajoavut pois päältä...Oliko demon jenkkiversion tulosta tietoa?
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Taajuus sanoi:
Kuka muu on pettynyt?

Siis nättihän tuo on kuin sika pienenä, mutta ajomallinnus on taas ihme arcadea verrattuna HD conceptin ihanasti luisteleviin tehoraaseihin. Renkaat kiinni tiessä kuin liimalla, eikä autoa saa sladiin mitenkään kivasti. Äänetkin tuntuvat HD conceptia laimeammilta.

Mitä tässä on nyt tehty väärin?
Autoista ainoastaan gtr on lähelläkään tehoraasia, että oisko se yks syy ja lisäksi autoissa on defaulttina pitävimmät renkaat alla,gthd:ssa ne piti erikseen vaihtaa.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Ihan jees oli, autot todella hienon näköisiä, muu ympäristö vähän ristiritainen. Rata aika tylsä verrattuna esim GTHD:n rataan.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

no niin, leuka nostettu lattialta ja palattu takaisin maan pinnalle.. ainakin melkein.

Vinnien plussat:
  • graffat pyyhkii lattiaa aivan kaikilla konsoli-autopeleillä jo nyt.
  • uusi sisäkuvakulma - on kertakaikkiaan rakastettava, ne taustapeilitkin toimii ;)
  • ruudunpäivitys - tasaista (sisäkuvakulmasta pari töksyä.)
  • kilpatoverien lukumäärä - 16 - übersweet
  • kivoja jippoja - mm. nissan gt-r (ei sisäkuvakulmaa, vielä)
  • replayt - vieläkin parhautta

Vinnien miinukset:
  • teköäly - ajaa raiteilla, tekee vähän virheitä, pelaaja on tekoälylle ilmaa (vieläkin).
  • ajettavuus - oletukset järkyttävää pas... kuraa. (onneksi on mahdollisuus säätää.)
  • äänimaailma - ne renkaiden vinkunat vieläkin, muuten parantunut huomattavasti.
  • demon rata - maailman kulunein japanilaisrata japanilaisille, miksei KUNNOLLISTA KATURATAA? tai jotain muuta kuin tätä...
  • demon autot - me halutaan ajaa perus-volkkarilla, että voidaan vertailla tosielämään (c).

yhteenveto:
kokeiltu versio on kuitenkin vain ja ainoastaan demon demo,
eikä sen perusteella voi antaa pelistä kummallisempaa arviota,
kieliposkella-meisingillä arvosanaksi kolahtaa...
ei paras vielä, potentiaalia on enemmän kuin millään muulla pelillä aiemmin.
demoa pelaa kuitenkin enemmän kuin mielellään, tästä PS3 tullaan muistamaan ;)

Timppa78 sanoi:
Mites muute, millos se vauriomallinnus tulee?
vauriomallinnushan pitäisi olla mukana jo kai Prologuessa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Valikko ennen radalle menoa,jossa alimmaisena rengas valinnat,kumpi (2 vai 3) ylhäältä on ASM/ehkä simulaatio vaihtoehto?Ei ihan sitä mitä odotti,aina voi parantaa.Jos tarkotus mennä myyvempään(arcade)malliin GT HD:sta,ainakin onnistuttu.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Täytyy sanoa heti ekana, että olen aina tykännyt enemmän arcade kaahailusta ja hullusta vauhdintunteesta. Mitä ei kyllä hirveästi tästä löytynyt. Mutta mutta kyllä se vaan koukuttaa pelaamaan ehkä sitten yksinkertaisesti leuat lattiaan pudottavan uskomattoman tajuttoman yber hienon graffan takia. Vai mistä lienee johtuu? :)

Lancer evo ja sisäkuvakulma tuntui toimivammalta minulle. Eka sija tuli että paukahti. Kunhan sai jotenkuten nappien paikat ensin vaihdettua. L2 ja R2 tuli kikkailtua, kun on niihin tullut totuttua auto peleissä.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Jos puhutaan "real driving simulation" termistä, niin ei jaksa ymmärtää. Vaikka kaikki avut vääntää pois, simulaatio moodit päälle jne, niin kyllä nyt vakio evonkin pitäisi paikalta talla tiskissä sutia aivan järjettömästi.

Minkäänlaista voiman tuntua en näistä saanut irti, eikä vauhdin tunteestakaan voi puhua. Huonompaan suuntaan mennään kuin HD Conceptissa, melkein GT4:kin tarjoaa paremman "vauhdin hurman".

No katellaan mihin tästä kehitytään.
 
Ylös Bottom