Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiikeri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT5 Prologue

Itsekkin sain tuon blahista eilen ja yhdyn mielipiteeseesi Eigerista. Se ei ole enää yhtä hieno, kuin GT:HD:ssa, joka on mielestäni aika huolestuttavaa!!ja tuo ruudunpäivitys ja sahalaidat häiritsevät myös minua. Mutta eniten itseäni häiritsee tällä hetkellä noilla nuhapumpuilla tuo paska vauhdintunne ja surkea ajotuntuma.

Jos peli ei parane kunnon auton ostamisen jälkeen, niin hyllyyn jää kyllä kokonaisversio.
Kertokaahan malttamattomalle(tenttikiireitä ja viikonloppu menee naisvelvollisuuksia suorittaessa), että irtoaako se perä enää GT:HD:n malliin tehokkaimmilla kieseillä? GT:HD meinaan on helvetin hyvä demo edelleen.

Ja pelaan kaikki mahdolliset avut pois päältä+professional fysiikoilla.

Itse olen melko alussa, mutta pippurisella Cappucinolla lähtee jo perä pieneen luistoon.

Toi spec2 päivitys toi sahalaitaa ja muutenkin kuva huononi verrattuna alkuperäiseen japaniprologueen. Hyvä asia on kuitenkin, että noi kuvavirheet on vain 720p tilassa - 1080p tilassa kuva on yhtä virheetön kuin ennenkin. Eli olettaisin, että on sattunut joku bugi/virhe/ominaisuus 720p tilan renderöintiin joka voidaan korjata päivityksellä. Etenkin suzukan radalla tuli, wtf. eihän tän nyt tältä pitänyt näyttää fiilis 720p tilassa päivityksen jälkeen ajaessa.

Toi spec2 päivitys toi sahalaitaa ja muutenkin kuva huononi verrattuna alkuperäiseen japaniprologueen. Hyvä asia on kuitenkin, että noi kuvavirheet on vain 720p tilassa - 1080p tilassa kuva on yhtä virheetön kuin ennenkin. Eli olettaisin, että on sattunut joku bugi/virhe/ominaisuus 720p tilan renderöintiin joka voidaan korjata päivityksellä. Etenkin suzukan radalla tuli, wtf. eihän tän nyt tältä pitänyt näyttää fiilis 720p tilassa päivityksen jälkeen ajaessa.

Miten pelin voi edes vaihtaa 720p modeen? Pitääkö tämä tehdä PS3:n näyttöasetuksista?

Itsekkin sain tuon blahista eilen ja yhdyn mielipiteeseesi Eigerista. Se ei ole enää yhtä hieno, kuin GT:HD:ssa, joka on mielestäni aika huolestuttavaa!!ja tuo ruudunpäivitys ja sahalaidat häiritsevät myös minua. Mutta eniten itseäni häiritsee tällä hetkellä noilla nuhapumpuilla tuo paska vauhdintunne ja surkea ajotuntuma.

Jos peli ei parane kunnon auton ostamisen jälkeen, niin hyllyyn jää kyllä kokonaisversio.
Kertokaahan malttamattomalle(tenttikiireitä ja viikonloppu menee naisvelvollisuuksia suorittaessa), että irtoaako se perä enää GT:HD:n malliin tehokkaimmilla kieseillä? GT:HD meinaan on helvetin hyvä demo edelleen.

Ja pelaan kaikki mahdolliset avut pois päältä+professional fysiikoilla.

tarpeeksi kun on tehoa niin toivoo että ei lähtisi ja padilla pelaessa alkaa sapettaa A luokkaa ajaessa tuo perän holtittomuus ja varmaan menee apuja päälle. Ainakin itsellä. Kaasua on vaikea controlloida triggereillä. Niin hiuksen hieno raja puoli- ja täyskaasun kanssa.

Miten pelin voi edes vaihtaa 720p modeen? Pitääkö tämä tehdä PS3:n näyttöasetuksista?

Juuripa sieltä :)

Juurikin noin toimii. Voipi toki olla prolossakin jossain myös säätö tuolle(mulla on japaniversio niin menuista ei ota selvää).

edit. Olinpa hidas

Jep taitaa tuo olla ainut keino, koska tuolla prolon näyttöasetuksissa lukee vain tila, 1920 x 1080 progressive.

Turhaan huolehdit karpaasi, pelissä on NIIN paljon opeteltavaa, että et todellakaan tule jättämään kokoversiota hyllyyn. Toki alun parilla kotterolla on tylsää körötellä, mutta vähän pidemmälle kun etenee, pääsee näkemään kuinka uskomattoman paljon ajomalli on tullut eteenpäin. Ja S-luokan auetessa pääsee vielä laittamaan ABS:t pois päältä, mikä tekee ajamisesta vieläkin haastavampaa. Ajaminen on ihan uskomattoman nautinnollista ja mäkin ajan vasta padilla, vaikka G25 jo löytyy, kun en ole sille saanu vielä kunnon systeemiä väsättyä. Jo padilla tämä tuntuu taivaalliselta, niin kuinkakohan mahtavaa ratilla on tykittää..

AI:n kanssa on yllättävän hauska muuten kisata, ohitustilanteet tuntuu hyvältä ja pelissä on aika helvetisti haastetta.

Pelle, valikossa on sahalaitaa reippaammin, kun se käyttää käsittääkseni niin edistynyttä valaistusteknologiaa, että AA:ta ei ole käytössä lainkaan. Kannattaa muuten säätää telkkarin terävyyttä mahdollisimman pienelle, niin vähenee vielä entisestään ne sahalaidat.

Turhaan huolehdit karpaasi, pelissä on NIIN paljon opeteltavaa, että et todellakaan tule jättämään kokoversiota hyllyyn. Toki alun parilla kotterolla on tylsää körötellä, mutta vähän pidemmälle kun etenee, pääsee näkemään kuinka uskomattoman paljon ajomalli on tullut eteenpäin. Ja S-luokan auetessa pääsee vielä laittamaan ABS:t pois päältä, mikä tekee ajamisesta vieläkin haastavampaa.

ABS:t saa pois jo pelin alusta alkaen, jos tahtoo.

ABS:t saa pois jo pelin alusta alkaen, jos tahtoo.

Ei saa kokonaan pois päältä alussa. Paitsi, jos on päivittänyt japaniversion spec2:een ja menee päivitys hajalle kuten mulla. Nollas kyllä kisat, mutta silti saa ajaa missä luokassa haluaa ja tunettaakin voi. En pistä pahakseni.

Ahaa, tollasta en tajunnuka, kun en jaksanu alkaa niiden kanssa säätämään. Laitan ne sitten vasta käyttöön, kun heitän ratin kiinni.

Edit: Jaa, eli ei ilmesesti saakaan kokonaan pois päältä, ok :D

Ei saa kokonaan pois päältä alussa. Paitsi, jos on päivittänyt japaniversion spec2:een ja menee päivitys hajalle kuten mulla. Nollas kyllä kisat, mutta silti saa ajaa missä luokassa haluaa ja tunettaakin voi. En pistä pahakseni.

Töks, väärin.

Itse sain pelin eilen (PAL) ja se päivitti itsensä samoten, ennenkun edes kerkesin pelaamaan. Mainitsemillani ohjeilla ABS:n tosiaan saa 0:ksi ja sen kyllä huomaa itsekin, kun jarruttaessa renkaat lukkiutuu.

Töks, väärin.

Itse sain pelin eilen (PAL) ja se päivitti itsensä samoten, ennenkun edes kerkesin pelaamaan. Mainitsemillani ohjeilla ABS:n tosiaan saa 0:ksi ja sen kyllä huomaa itsekin, kun jarruttaessa renkaat lukkiutuu.

Väärin, siellä on vielä erikseen abs off asetus mikä aukeaa. Ellen ihan väärin japanin valikoista tsekkaillut.

edit. Tais olla niin että kun aukeaa se tuunaus niin siellä oli se oikea asetus millä abs lähtee *kokonaan* pois päältä. Se perusslideri mitä saa säätää ei ota abs:aa ihan kokonaan pois vaan käyttäytyy kuten japani prologue ennen päivitystä.

edit2. Eli Tämmösestä qts näytöstä sen abs:n saa oikeasti pois päältä. Tuota ei saa käyttöön pelin alussa. En tiedä sitten onko jotain kiertotietä tuohon abs:aan olemassa, jonka avulla vois ennen tuunauksen avaamista saada abs:n *oikeasti* pois päältä.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Väärin, siellä on vielä erikseen abs off asetus mikä aukeaa. Ellen ihan väärin japanin valikoista tsekkaillut.

Tuommoisia asetuksia ei ainakaan vielä ole PAL-versiossani, mutta ABS:t saa otettua pois päältä jos haluaa. Tämä pitää tehdä kylläkin itse kisassa juuri näillä pikanäppäimillä.

Noita sahalaitoja on kyllä kaikki ihmetelleet. Minä pelaan 720p tykillä 100" kuvakoolla ja kyllä tuohon on sanottava että ei siinä ole anti-aliasointia ollenkaan (tai sitten todella huonosti toteutettu vrt. vaikkapa PC:n perus 4xAA), en sitten tiedä pitäisikö olla.
Jos japsiversiossa oli AA niin tässä eurossa se loistaa poissaolollaan. En tosin ole myöskään huomannut kertaakaan että ruudunpäivitys tökkisi.

Vielä olisi muutama kulta saavuttamatta. Pitäisi saada ratti jotta pääsisi noi 10 minuutin "time trialit" kullalle, tuntuu että pädillä pääsee lähelle tuurilla mutta nopeammin on mahdoton päästä.
Melkein kaikki muut on onnistunu vaikka pelaan pro fysiikoilla ja padilla. :p

Tuommoisia asetuksia ei ainakaan vielä ole PAL-versiossani, mutta ABS:t saa otettua pois päältä jos haluaa. Tämä pitää tehdä kylläkin itse kisassa juuri näillä pikanäppäimillä.

Oletko muuten testannut time trialeissa vai oikeissa kisoissa tuota kikkaa pikanäppäimellä? Time trialeissa en saanut qts menunkaan kautta abs:aa kokonaan pois päältä(kun qts menua ei ole saatavilla arcade time trialeihin). Vaikuttaisi että time trialeissa ei abseja saa pois, ellei toi pikanäppäin juttu sitten toimi. Joku vois testata?

Noita sahalaitoja on kyllä kaikki ihmetelleet. Minä pelaan 720p tykillä 100" kuvakoolla ja kyllä tuohon on sanottava että ei siinä ole anti-aliasointia ollenkaan (tai sitten todella huonosti toteutettu vrt. vaikkapa PC:n perus 4xAA), en sitten tiedä pitäisikö olla.
Jos japsiversiossa oli AA niin tässä eurossa se loistaa poissaolollaan. En tosin ole myöskään huomannut kertaakaan että ruudunpäivitys tökkisi.

Vielä olisi muutama kulta saavuttamatta. Pitäisi saada ratti jotta pääsisi noi 10 minuutin "time trialit" kullalle, tuntuu että pädillä pääsee lähelle tuurilla mutta nopeammin on mahdoton päästä.
Melkein kaikki muut on onnistunu vaikka pelaan pro fysiikoilla ja padilla. :p

Kokeiles 1080p moodissa, jos tykki suostuu syömään sitä sisään.

En kyllä ymmärrä tuota narinaa sahalaidoista. Okei, kyllähän niitä vähäsen on, mutta ei todellakaan haitaksi asti. On tullut nähtyä paaaljon pahempaa. Ruutuna 50" 720p/1080i. Itseasiassa yleisilme on mielestäni melkoisen sahalaidaton, joka on hyvä saavutus kun ottaa huomioon millä visuaaleilla peli pyörii. Ja täytyy kuitenkin muistaa, että 2xAA ja 4xAA ei niitä sahureita kokonaan poista. Voihan se olla, että peli skaalautuu päin seiniä tietyissä TV-malleissa, kuten esmierkiksi näissä "mutanttireson" 768p-paneeleissa ja sitä kautta kuvanlaatu heikkenee.

edit: 2000. viesti :p

Ylös Bottom