Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiikeri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT5 Prologue

Kävin kaikki teatteri vaihtoehdot läpi,sama kaikilla.Lisäilty ääniin jotakin jota toi kuulokkeiden 5.1 laite ei osaa lukea.Kun olet ohitettavan vasemmalla puolella autosta ei tiedä muutenkun kattomalla.
Tuntuu otetun muutenkin tota tiettyjen autojen ajamisen vaativuutta alaspäin,mitens sillon taito tulee esille?
 
Vastaus: GT5 Prologue

Kävin kaikki teatteri vaihtoehdot läpi,sama kaikilla.Lisäilty ääniin jotakin jota toi kuulokkeiden 5.1 laite ei osaa lukea.Kun olet ohitettavan vasemmalla puolella autosta ei tiedä muutenkun kattomalla.
Tuntuu otetun muutenkin tota tiettyjen autojen ajamisen vaativuutta alaspäin,mitens sillon taito tulee esille?

Kokeile Pro-ajofysiikoilla ajettavia kisoja. :)
 
Vastaus: GT5 Prologue

En ole jaksanut nettipeliä pelata kuin muutaman kisan verran, kun on pelattavaa riittänyt MGO:ssa paremmin (ja romuralli ei huvita), mutta uteliaisuuteni heräsi näitä viestejä lukiessa. Joten pakko näin nobona kysyä:

Miksi juuri Clio-kuskeja vihataan niin paljon? Mikä juuri niissä on niin vastenmielistä? Onko tuossa autossa jotain, mikä tekee siitä "väärinkäytettynä", romurallia leikkiessä, ylivoimaisesti ärsyttävimmän auton?

Itse en ole Cliolla ajanut vielä kertaakaan, eikä niitä nettikisoissakaan ole tullut kuin vain pari vastaan. Enkä niissä parissakaan kuljettajassa ennättänyt huomioida mitään erityisiä merkkejä huonosta käytöksestä, tai että juuri Clio-kuskeissa olisi erityisesti vikaa. Romurallia tuntuvat harrastavan kisoissa vähän kaikki autot.
 
Vastaus: GT5 Prologue

En ole jaksanut nettipeliä pelata kuin muutaman kisan verran, kun on pelattavaa riittänyt MGO:ssa paremmin (ja romuralli ei huvita), mutta uteliaisuuteni heräsi näitä viestejä lukiessa. Joten pakko näin nobona kysyä:

Miksi juuri Clio-kuskeja vihataan niin paljon? Mikä juuri niissä on niin vastenmielistä? Onko tuossa autossa jotain, mikä tekee siitä "väärinkäytettynä", romurallia leikkiessä, ylivoimaisesti ärsyttävimmän auton?

Itse en ole Cliolla ajanut vielä kertaakaan, eikä niitä nettikisoissakaan ole tullut kuin vain pari vastaan. Enkä niissä parissakaan kuljettajassa ennättänyt huomioida mitään erityisiä merkkejä huonosta käytöksestä, tai että juuri Clio-kuskeissa olisi erityisesti vikaa. Romurallia tuntuvat harrastavan kisoissa vähän kaikki autot.

Oma näkemykseni siihen miksi minä ja muutama muukin "vihaa" Clio-kuskeja on seuraava.
Clio kiihtyy luvattoman nopeasti ja on muutenkin suorilla todella nopea. Pävitys on hiukan tasoittanut tätä ongelmaa mutta sama meininki on jatkunut silti. Minusta tuntuisi että Clion valitsee autokseen sellainen tyyppi joka ei muilla merkeillä omaa kisoissa mahdollisuuksia. Tämä on näkynyt muun muassa siitä että n. 90% (hatusta vedetty prosenttiluku :D ) clio kuskeista ei saa autoa taittumaan mutkaisilla osuuksilla mutkiin vaan niihin mennään miten sattuu, ja silloin yleensä tosiaan sattuu.

Clio-kuskit myös tuppaavat tönimään radalta vaikka niille antaisi tilaa ohittaa kun näkee ettei pysty pitämään takana kuin törkeästi blokkaamalla ja siihen en ainakaan itse viitsi alkaa. Joku vois sanoa että miksen sitten itse aja Cliolla? No... Pidän haasteista ja vaihtelen automerkkiä/ -mallia melko tiheään. Ja muutenkin, en ottaisi haulikkoa puukkotappeluunkaan, se on vain neitimäistä. ;)

On niitä harvoja Clio-kuskejakin jotka ottavat radalla muut huomioon. Samoin on automerkistä/ -mallista riippumatta tyyppejä jotka vain sikailee. Silti. Suurin sikailijaryhmä on Cliolla ajajat.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Tuntuu otetun muutenkin tota tiettyjen autojen ajamisen vaativuutta alaspäin,mitens sillon taito tulee esille?

Pyrkimyksen pitäisi kuitenkin olla mahdollisimman hyvä simulaatio, liekö f430 lähempänä vai kauempana alkuperäistä uudella simulaatiolla?

Taito tulee esille kisoissa ja time trialeissa. Käys paukaseen f430:lla ja pro fysiikoilla suzuka. Minä kävin jo jouduin simo h:lle nöyrtymään 1.3s. Kärkeen vielä enempi. Ainakin omalla kohdalla siis ei se raja ole tullut vastaan missä tuolla auto+ratakombinaatiolla voisi ajaa lähellekään täydellisiä kierroksia. Lähinnä täydellistä on gt-r ja eiger omalla kohdalla ja siinäkin puuttuu melkein sekunti kärjen vauhdista...
 
Vastaus: GT5 Prologue

Millä kuvakulmalla ajatte?
Proo sällit tietty kopista vai.

Mä ajan siitä missä näkyy isot mittarit "mato"
 
Vastaus: GT5 Prologue

Eiku Skype koneeseen ja chätit pystyyn ja ajelee tuota F430/GT-R/Z06 kisaa.
Minä ja JuqqA siellä jo ollaan
(skype: zd_inkkari)
Kopista tai keulasta riippu vähän millä tuulella
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue

Eiku Skype koneeseen ja chätit pystyyn ja ajelee tuota F430/GT-R/Z06 kisaa.
Minä ja JuqqA siellä jo ollaan
(skype: zd_inkkari)
Kopista tai keulasta riippu vähän millä tuulella
Ventti se pitää olla nyyb xD. Einu kyllä skypelki pärjää.

(Ventti = Ventrilo)
 
Vastaus: GT5 Prologue

Täytyy myöntää parin tunnin ajeluiden jälkeen,että tässä on jujua.Jollei puutu padi/ratti suhteeseen,ihan pelkästään G25llä ajamiseen,tähän on tullu enemmän oikean autolla ajamisen tuntua,vaikkakin tolla ratilla jää vieläkin enemmän kuin aikaisemmin puuttumaan tietoa alustan tapahtumista,ehkä pois lukien kanttarin ylitykset.Toi kaasun pois nostaminen vaihdettaessa kytkimellä on yks,joka kyllä alussa häiritsi(ei power shift vaan kokonaan kaasu pois),mutta vaikkei se kuulu oikealla autolla mahdottomuuksiin,tuo mukanaan pientä tunnetta 'aitoudesta'.Koska ne sivuttais voimat puuttuvat,laitetaan kuski tekemään vähän lisäliikkeitä,niin kuin H-kaavion käyttö vaikkei joku auto sitä välttämättä vaadi.Noitten äänien kanssa joista aiemmin kirjotin voi olla että koska siinä ratti oli vasemmalla,pelkääjän puolelta kuuluvat äänet ei kuulu yhtä kovina kuskille,täytyy kokeilla.Kyl tää tuntu ratilla hyvältä pohjalta syksyn tulevalle 'isolle'.
Vaikka nyt taidettiin tasottaa ratti vs. padi suhdetta,on tää tuntumaltaan ratilla ajettuna kohti 'oikeeta',kiinnittämättä liikaa huomiota niihin asioihin joita pystyy myöhemmin säätämään.
Ainahan se häiritsee kun ratilla ajettuna vaativa auto näyttää padilla kulkevan yhtä sulavasti,ja tällä päivityksellä se sallittiin.No tulihan se padi vertailu. :)
 
Vastaus: GT5 Prologue

Toi skype vaatii vissiin ton tietokoneen tai en tiedä.
mä oon noista ihan pihalla.

Tota jos jotain kiinnostaa intermed. ja Suzuka niin
käynnistä mankeli ja peli ja valitse auto ja säädä se ja
nyt klo näyttää 21.54.
Kymmeneen liian tiukkaa, mut klikkaa vaikka sitä viimeistä (painiketta) vaikka
22.05 toinen startti jos ketään ei näy toinen startti vaikka 22.30 painan silloin uudestaan sitä viimeistä josta se lähtee lataamaan peliin mukaan.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Fujien ajat päivitetty F430:llä. Missä muuten pidätte forceja?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue

Nyt on peliä ensimmäistä kertaa kokeiltu, minkä jälkeen kirjautuminen playstation networkkiin ja päivitykset käyntiin, kauankohan tuota joutuu odottelemaan, on nimittäin semmoinen hinku päästä takaisin rattiin.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Nyt on peliä ensimmäistä kertaa kokeiltu, minkä jälkeen kirjautuminen playstation networkkiin ja päivitykset käyntiin, kauankohan tuota joutuu odottelemaan, on nimittäin semmoinen hinku päästä takaisin rattiin.
Tuon päivityksen kanssa sai kyllä tapella aikansa, mutta menihän se sitten neljännellä yrittämällä. En sitten tiedä ovatko korjanneet tuon päivitysongelman jo.

E. Vinkkinä jos päivitys antaa erroria, lataus jatkaa aina siitä mihin jäi vaikka "edistymispalkki" alkaakin alusta.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Äsken tuli kokeiltua pitkästä aikaa netissä pelaamista taas vaihteeksi...kolme kisaa pelasin ja sen jälkeen ei enää jaksanut kun aina joku ajoi perään ihan täysillä, tai sitten kun yritti ohitusta niin ne kilkkasi mut ulos radalta(yllätys yllätys...clio kuskeja oli kyseessä.).:mad:
Toivottavasti tulisi privapelit niin voisi tätä ehkä pelatakkin.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Äsken tuli kokeiltua pitkästä aikaa netissä pelaamista taas vaihteeksi...kolme kisaa pelasin ja sen jälkeen ei enää jaksanut kun aina joku ajoi perään ihan täysillä, tai sitten kun yritti ohitusta niin ne kilkkasi mut ulos radalta(yllätys yllätys...clio kuskeja oli kyseessä.).:mad:
Toivottavasti tulisi privapelit niin voisi tätä ehkä pelatakkin.

Sama homma, pisti pikkusen keittämään... oltiin samassa kisassakin, olin varmaa 3-5 sijoituksella ja ohittamas viimeses mutkas jotain niin muthan siinä teilattiin pihalle. Kaikki vauhdit pois ja lopulta jäin 7. vitutti suunnattomasti..
 
Vastaus: GT5 Prologue

Toivon mukaan tuleva vaurio mallennus hidastaa kolaroituja autoja kunnolla (ryömimis vauhtiin) varsinkin perään ajojen mielekkyyden vähentämiseksi ja toivottavasti eivät lähde millekkään "oikeudenmukaisuus" linjalle jossa esim. kolariin syyttömän auto ei vahingoittuisi vaan toteuttavat sen mahdollisimman realistisesti niin että kaikki kolarissa mukana olevat autot kärsivät. ja auton haamuksi muuttuminen poistetaan vain kierroksella varvattavat olisivat haamuina
 
Vastaus: GT5 Prologue

Toivon mukaan tuleva vaurio mallennus hidastaa kolaroituja autoja kunnolla (ryömimis vauhtiin) varsinkin perään ajojen mielekkyyden vähentämiseksi ja toivottavasti eivät lähde millekkään "oikeudenmukaisuus" linjalle jossa esim. kolariin syyttömän auto ei vahingoittuisi vaan toteuttavat sen mahdollisimman realistisesti niin että kaikki kolarissa mukana olevat autot kärsivät. ja auton haamuksi muuttuminen poistetaan vain kierroksella varvattavat olisivat haamuina

Yamaguchi on jo aiemmin sanonut ettei vauriomallinus tule olemaan kuin kosmeettinen. Ajamiseen se ei vaikuta kuulema mitenkään.

(lähde: Joko Pelit-, tai Pelaajalehti, anteeksi en muista kummasta luin haastattelun) :rolleyes:
 
Vastaus: GT5 Prologue

Vaurio mallinnus pitäisi tehdä siten että autojen perä olisi kuin terästä eli ei damagea ja autojen keulat pahvia jolloin kukaan tuskin edes yrittäisi tahallaan vetästä toisen konttiin.

Eilen kun tuli tota F430/Corvette/GT-R HighSpeedRing kisoja ajeltua niin oli GTP_JuqqA tjsp. kerran samalla "rundilla" ja eikä siellä ollut älytöntä kiilailua mitä 1.5h pelasin ensin Ferrarilla ja sitten Nissanilla 30min.
Sopivan haastavaa kun käytössä vain S, vai oliko ne N3 renkaat?

Nisukalla olin sitten kerran 2sek. johdossa 4/5 kierroksella ja oman ajovirheen takia spinnasin 2 mutkassa niin palo hermo ja konsolin musta katkaisija löysi toisen asennon ON > Off. :o
 
Vastaus: GT5 Prologue

Yamaguchi on jo aiemmin sanonut ettei vauriomallinus tule olemaan kuin kosmeettinen. Ajamiseen se ei vaikuta kuulema mitenkään.

(lähde: Joko Pelit-, tai Pelaajalehti, anteeksi en muista kummasta luin haastattelun) :rolleyes:

pelkän visuaalisen mallin tekeminen on pelkkää ajan hukkaa tärkeempi olis keskittyä fyysikkaan eli hidastusta ja mahdollisesti ohjauksen vaikeutumista. jossain jutussa kerrottiin että autoja ei voisi kolaroida keskeytys kuntoon mutta se antaisi kuitenkin ymmärtää ettei fyysiikka vauriot olisi pois laskuista luulis nyt polyphonyn ymmärtävän että vähintään pitää tehdä forzamaiset kevyt vaurio.
 
Ylös Bottom