Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

Vastaus: GT5 Prologue

Vaurio mallinnus pitäisi tehdä siten että autojen perä olisi kuin terästä eli ei damagea ja autojen keulat pahvia jolloin kukaan tuskin edes yrittäisi tahallaan vetästä toisen konttiin.

Näin on ja sitten vaurion pitäisi vielä vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin.
Ja sama juttu kylki terästä, jolloin kylkeen ajavalta hajoaa keulaa.

No tuli vaan mieleen voihan taas tossa tapauksessa jotkut alkaa tahalleen tekemään esimerkiksi suorilla äkki jarrutuksia,
kun joku koittaa hakea ohitus paikkaa...Eeii oikeastaan ole toikaan hyvä juttu mielestäni.
Paras olisi kaverilista.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Yamaguchi on jo aiemmin sanonut ettei vauriomallinus tule olemaan kuin kosmeettinen. Ajamiseen se ei vaikuta kuulema mitenkään.

(lähde: Joko Pelit-, tai Pelaajalehti, anteeksi en muista kummasta luin haastattelun) :rolleyes:

Eiköhän toi asia ole ymmärretty juurikin väärinpäin. Tuskin PD alkaa mitään kosmeettista tekemään, kun koko yrityksen filosofia on tehdä vähän asioita mutta juuri oikein... Jotain alkuperäistä englanninkielistä haastattelua luin ja siinä iso Y totesi, että vauriomallinnus on haastava, koska suurin osa törmäyksistä johtaisi tilanteeseen missä molemmat autot ovat rusinoina ja hauskuus pelistä katoaisi. Eiköhän PD löydä hyvän tasapainon variomallinnukseen jahka sellainen tulee. Samaan läjäänhän tuo vauriomallinnuksen toteuttaminen menee ajettavuuden puitteissa kuin renkaiden ja bensan kuluminen. Voi olla, että ei kaikissa pelimoodeissa ole kaikki "ominaisuudet" päällä jotta myös uusilla pelaajilla olisi helpompaa.

Tämä haastettelu kertonee vähän totuudenmukaisemman kuvan vauriomallinnuksen tilanteesta.
Now, what about damage? Well, good news, there are a variety of damage models being tested internally at Polyphony Digital. The challenge is choosing one that isn't hyper-realistic to the point where a single, tiny error destroys your car and throws you out of a race when you've completed 90% of it. Additionally, because Gran Turismo 5 is dealing with hundreds of cars, covering virtually every manufacturer, some car brands still don't want to see their cars getting damaged, while others don't mind. And so the issue is out of Polyphony's hands, forcing them to prevent certain cars from being damaged. So while most should be damageable, there will be some that won't be.

Tuskin PD:lta mitään huonoa ratkaisua tulee, tosin voi vaatia päivitysiteraation eka implementaation jälkeen missä otetaan pelaajien mielipiteitä huomioon.

Ymmärrän kyllä ettei PD halua tehdä hyperrealistista simulaatiota vaurioille. Pieni pusu vastustajalta, auto siihen kuntoon, että kierrosaika kasvaa yhdellä sekunnilla ja kisa oli siinä. Ei tarvi miettiä muuta kuin että onko viimeinen vai toiseksi viimeinen. Toivottavasti suhde realismin ja pelattavuuden välillä on lopullisessa vauriomallinnuksessa sellainen ettei hiukset lähde päästä, mutta toisaalta myös niin, että törttöilijät saa rankaisun(ja törttöilijöiden uhrit myös ikävä kyllä). Kolarit lienee jonkinlainen osa myös oikeata autoilua.

Sen voisi myös toivoa, että autojen vauriot säilyvät kisasta toiseen, se pistäisi pienen pelotteen törmäilyyn, kun muuten menee uusien autojen ostamiseen kerätyt rahat wanhojen korjaamiseen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue

Paras olisi kaverilista.

Eiköhän kaverilista nähdä syksyn isommassa päivityksessä. Asiaa on kommentoitu viralliselta taholta mm. täällä. Jonniinverran tuon jälkeen tuli virallinen kommentti missä sanottiin autumn 2008 pätsin keskittyvän online ominaisuuksiin(tsätti, lobby, frendit, jne. ja samaan syssyyn heitettiin että mahdollisesti vauriomallinnus).
 
Vastaus: GT5 Prologue

Vaurio mallinnus pitäisi tehdä siten että autojen perä olisi kuin terästä eli ei damagea ja autojen keulat pahvia jolloin kukaan tuskin edes yrittäisi tahallaan vetästä toisen konttiin.

Eilen kun tuli tota F430/Corvette/GT-R HighSpeedRing kisoja ajeltua niin oli GTP_JuqqA tjsp. kerran samalla "rundilla" ja eikä siellä ollut älytöntä kiilailua mitä 1.5h pelasin ensin Ferrarilla ja sitten Nissanilla 30min.
Sopivan haastavaa kun käytössä vain S, vai oliko ne N3 renkaat?

Nisukalla olin sitten kerran 2sek. johdossa 4/5 kierroksella ja oman ajovirheen takia spinnasin 2 mutkassa niin palo hermo ja konsolin musta katkaisija löysi toisen asennon ON > Off. :eek:

En kyllä ole GTP miehiä mutta kiitos kumminkin, Taisin ajaa reilua kisaa vai?
Siihen pyritään aina :)
 
Vastaus: GT5 Prologue

Tää on fysiikoiltaan ja tuntumaltaan parempi kuin vanha,mutta ero ja turhautuminen tulee siitä ettei noilla säädöillä olla mukana kärkikahinoissa onlinessa,kärjessä ajetaan arcade setapilla.Toi kai oli PDn tarkotus tällä kertaa,mutta tähän saa kyllä hyvältä tuntuvat sim-säädöt.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Tää on fysiikoiltaan ja tuntumaltaan parempi kuin vanha,mutta ero ja turhautuminen tulee siitä ettei noilla säädöillä olla mukana kärkikahinoissa onlinessa,kärjessä ajetaan arcade setapilla.Toi kai oli PDn tarkotus tällä kertaa,mutta tähän saa kyllä hyvältä tuntuvat sim-säädöt.

Voi vaan toivoa, että suzukan ja daytonan professional kisat tulis takaisin kuvioihin seuraavassa online kisojen päivityksessä. Viikon väleinhän online kisat on vaihtuneet? Sais olla n2/n3 renkailla ja 650pp suzukaan ja 700p daytonaan. 5 kierrosta ois sopiva kesto kisalle ja lähtö tietenkin paikaltaan.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Painonvaihteluiden hyväks käyttämistä on selvästi laimennettu,nyt ne tulee liian hitaasti mukaan.Tästä on ERITTÄIN hyvää:) kokemusta kesäloman lopussa ajetuista Puumala-Sulkava 'pikiksistä',suomen paras yleinen asfaltti tienpätkä moottori hullulle.

Lisätään: eihän tää ferrari elä enää yhtään vakiona tässä gtr-f430-c6 kisassa,jää toi Fuji 750 ainoaks jossa auton saa yhtään taitoa vaativaks ajettavaks.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue

Ostin GT:n USA storesta tuossa muutama päivä sitten ja olen nyt harjoitellut ajamista yksin peli moodissa, jotten tulisi sotkemaan muiden peliä onlineen. Nyt on tullut harjoiteltua jonkin verran ja A lisennsi on puolessa välissä läpi.
Tänään rohkaisutuinkin -kun ajattelin että olen saanut ajotyylini yksin pelissä siihen suuntaan, etten törmäile oikeastaan vastustaja autoihin kuin harvoin- menemään online puolelle. Mutta helvetti mitä romurallia USA:n ja Canadan kansalaiset harrastaa tuolla! Tuli tunne, että olisin ajamassa autokoulussa ensimmäistä ajotuntiani Istanbulin keskustassa!!!
Onko pelini sidottu P-Amerikan servereille, kun olen sen sieltä ostanut vai onko online kaikille sama ja nyt vaan sattui olemaan ko mantereen edustajia paikalla?

Pitää vissiin mennä takaisin yksinpeli -moodiin harjoittelemaan FORD GT:n käsittelyä mutkissa ;)
 
Vastaus: GT5 Prologue

Kannattaa ladata GT-TV:n kautta.

Tein tossa pari aikaa F430:llä pro-fysiikoilla arcade time trialissa. Kunhan vedetty kärkeen. Ei ole hiottu sen jälkeen. Saa kokeilla vetää ohi. Parantelen sitte, jos ihmiset innostuu ajamaan kovempaa.

Lähempänä jo, jäin enää "vain" 0.7s sinusta ja kärjestä hillittömän pitkät 2.5s. Japanilaiset on pistäneet top kymppiin ihan hirveitä aikoja.

Ei paljon muita suomalaisia listoilla näy, eiks kukaan uskalla kokeilla?:( Alkaa oleen hyvää viihdettä pro-suzuka + f430 nyt kun toi auto pysyy räpylässä ja voi väittää suoritusta jonkinlaiseksi ajamiseksi.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Ostin GT:n USA storesta tuossa muutama päivä sitten ja olen nyt harjoitellut ajamista yksin peli moodissa, jotten tulisi sotkemaan muiden peliä onlineen. Nyt on tullut harjoiteltua jonkin verran ja A lisennsi on puolessa välissä läpi.
Tänään rohkaisutuinkin -kun ajattelin että olen saanut ajotyylini yksin pelissä siihen suuntaan, etten törmäile oikeastaan vastustaja autoihin kuin harvoin- menemään online puolelle. Mutta helvetti mitä romurallia USA:n ja Canadan kansalaiset harrastaa tuolla! Tuli tunne, että olisin ajamassa autokoulussa ensimmäistä ajotuntiani Istanbulin keskustassa!!!
Onko pelini sidottu P-Amerikan servereille, kun olen sen sieltä ostanut vai onko online kaikille sama ja nyt vaan sattui olemaan ko mantereen edustajia paikalla?

Pitää vissiin mennä takaisin yksinpeli -moodiin harjoittelemaan FORD GT:n käsittelyä mutkissa ;)

Yleensä prologuen online kisat on aluelukittuja eli menee amerikan serverin kautta paritus sulla. Joskus on näkynyt worldwide servereitä mihin pääsee kiinni minkä tahansa alueen pelillä.

Arcade time trialit on ihan hupia myös, jos haluaa mittoa yhden kierroksen kykyjä muita vastaan. Vaikka toi f430+pro fysiikat+suzuka tai mun suosikki eiger+gt-r+pro fysiikat.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Lähempänä jo, jäin enää "vain" 0.7s sinusta ja kärjestä hillittömän pitkät 2.5s. Japanilaiset on pistäneet top kymppiin ihan hirveitä aikoja.

Ei paljon muita suomalaisia listoilla näy, eiks kukaan uskalla kokeilla?:( Alkaa oleen hyvää viihdettä pro-suzuka + f430 nyt kun toi auto pysyy räpylässä ja voi väittää suoritusta jonkinlaiseksi ajamiseksi.

Joskus kävin kokeilemassa aikanaan, mutta en minä pärjännyt silloin alkuunkaan.
Noi aika-ajot ei taida olla mun lajia.
Olen enemmän kisa miehiä.Tänään kyllä pidän välipäivän tai paremminkin illan pelaamisesta.
Huomenna varmaan taas Suzuka kisaan illalla.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Lähempänä jo, jäin enää "vain" 0.7s sinusta ja kärjestä hillittömän pitkät 2.5s. Japanilaiset on pistäneet top kymppiin ihan hirveitä aikoja.

Ei paljon muita suomalaisia listoilla näy, eiks kukaan uskalla kokeilla?:( Alkaa oleen hyvää viihdettä pro-suzuka + f430 nyt kun toi auto pysyy räpylässä ja voi väittää suoritusta jonkinlaiseksi ajamiseksi.
Kokeile Fujiakin, jos jaksat. Ite tykkään hieman enemmän siitä. High Speed Ringin aikojakin saa haastaa. On mulla Daytona Roadissakin joku kertaalleen vedetty aika.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Joskus kävin kokeilemassa aikanaan, mutta en minä pärjännyt silloin alkuunkaan.
Noi aika-ajot ei taida olla mun lajia.
Olen enemmän kisa miehiä.Tänään kyllä pidän välipäivän tai paremminkin illan pelaamisesta.
Huomenna varmaan taas Suzuka kisaan illalla.

Hoh... GT-R 07:lla standardilla 43. ja prolla 79. Aika heikkoa :rolleyes: (vielä tänään päivällä, varmaan tippunu noi sijoitukset :D) Rata siis suzuka. Ei paljoo pysty parantaa ilman rattia ja polkimia. pitää varmaan hankkia ennen kun itse GT5 ilmestyy.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Yleensä prologuen online kisat on aluelukittuja eli menee amerikan serverin kautta paritus sulla. Joskus on näkynyt worldwide servereitä mihin pääsee kiinni minkä tahansa alueen pelillä.

Arcade time trialit on ihan hupia myös, jos haluaa mittoa yhden kierroksen kykyjä muita vastaan. Vaikka toi f430+pro fysiikat+suzuka tai mun suosikki eiger+gt-r+pro fysiikat.

No voi s*it. No pitää katsella noita worldwideja tai eri ajankohtana jos olis vähemmän peeloja. Pitää kokoeilla, tuota time trialia huomenna.
 
Vastaus: GT5 Prologue

On kyllä äänissä ihan mieletön parannus tän päivityksen myötä. Joutu ajeleen kierroksia ihan vaan fiilistelyn takia. Etenkin kopista ajettuna on muhkeat soundit.

HIenoa, en huomannut kun testasin vain nopeasti päivityksen tuomaa gttv:tä... pitääkin ajella vähän ympyrää että saa taas jonkun möreän amerikanraudan :) GTP:n ääniä on vaivannut pieni munattomuus kotiteatterin normisäädöillä.

Aika erkoista että joillekin näyttävät kasaantuvan nuo latausongelmat, itsellä on lataus katkennut erroriin ehkä kahdesti kun lasketaan kaikki imut tähän mennessä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Aika erkoista että joillekin näyttävät kasaantuvan nuo latausongelmat, itsellä on lataus katkennut erroriin ehkä kahdesti kun lasketaan kaikki imut tähän mennessä.
Itselläni lataus katkesi erroriin silloin julkaisupäivänä asennuksen jälkeistä päivitystä ladattaessa, joka latautui muutenkin aika hitaasti.
Kaikki muut päivitykset onnistuneet kerralla.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Ilmoittelen tällei lopuksi ennakkoon huomista ajatellen.
Että: jos kiinnostusta on ja aikaa on starttaan taas huomenna Suzuka intermed. 700 kisaan (kun expert proota ei ole).Tuuria osittain tietty vaatii, että samaan pääsee.
Jos ei nyt jotain esteitä tule.

Star kohdassa odottaa kellon tulemista tasan klo 22.05 (suomen aikaa... siitä kellosta näkee, milloin tasan aika tulee mulla on se vain väärässä ajassa, mut)

Jos ei kerkeä / pääse ekaan mukaan, niin...
Toinen startti sama kisa ja start tasan klo 22.30.
eli sitä ennen lopetan suunilleen 22.17-22.22 jossain tossa viimeeksi oli lopetettava, ennen kuin toinen startti menee ohi.
Tossa välissä kerkeää säätämään uuden auton jos haluaa vaihtaa.

Loppu ajan varmaan tahkoankin samalla tutulla Lancerilla (vähän ruuvailin sitä uudestaan), jonnekkin 24.00-00.30 hujakoille.Miten nyt kisat menee ja into riittää.
Nopeat klikkaukset aina rahan tulojen ym. kohdalla niin samaan pitäisi aina päästä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Hoh... GT-R 07:lla standardilla 43. ja prolla 79. Aika heikkoa :rolleyes: (vielä tänään päivällä, varmaan tippunu noi sijoitukset :D) Rata siis suzuka. Ei paljoo pysty parantaa ilman rattia ja polkimia. pitää varmaan hankkia ennen kun itse GT5 ilmestyy.

Oli suzuka ihan jännä gt-r:lla, tosin toivois paria pykälää liukkaampaa rengastusta. Oli ihan ilmiömäinen pito noilla s2-kumeilla. Töräytin 2s kärkeä hitaampana sijalle 30. Näytti suomalaisia olevan tuolla listalla enempikin. Ei oikeen väsyneenä pysty parempaan, tuoreilla aivoilla sais sen 0.5-1s vielä tosta pois.
 
Ylös Bottom