Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiikeri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

On muuten "haastava" tuo bemari N-sarjan kumeilla. Koitin eilen ja ei mun tullut hommasta mitään. (no sain pidettyä oman lähtöpaikan) Ei sitten vahingossakaan syntynyt mitään tuntumaa autoon kun padillä ajan. Niii-in kaukaa on ennakoitava liikkeet tällä yhdistelmällä. Voittaako ton vaikkapa N3 kumeilla, anybody? :p
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

KiminKamu sanoi:
edit:muista kattoa gt hd lista ennen perjantaita,siellä puheet punnitaan,jos sinne asti pääsee!
now,THIS is a closer:cool:

No eipä tuon reilun minuutin mittaisen radan osaaminen paljoa välttämättä vaadi, tunnin ajolla voi löytää itsensä top5 huitteilta. Ja kun miettii, että oikeassa elämässä olisi itsensä tappanut monta kertaa parasta aikaa yrittäessään, ei näille yhden kierroksen kisoille varsinkaan näin lyhyellä radalla jaksa antaa paljoa kiinnostusta. Ja aika naurettavaa on mielestäni tuo R3:lla ajaminen, jota noihin huippuaikoihin vaaditaan.

Siinä vaiheessa kun saadaan puolen tunnin kestoisia kisoja, jossa ihan oikeasti pitää pysyä radalla (toivotaan GT5), on asia ihan eri.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Ramo sanoi:
On muuten "haastava" tuo bemari N-sarjan kumeilla. Koitin eilen ja ei mun tullut hommasta mitään. (no sain pidettyä oman lähtöpaikan) Ei sitten vahingossakaan syntynyt mitään tuntumaa autoon kun padillä ajan. Niii-in kaukaa on ennakoitava liikkeet tällä yhdistelmällä. Voittaako ton vaikkapa N3 kumeilla, anybody? :p

Joo huomasinpa saman pienen yksityiskohdan :) DFP on kyllä aika lailla helpompi.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Grandi sanoi:
Joo huomasinpa saman pienen yksityiskohdan :) DFP on kyllä aika lailla helpompi.
Mut mä en sitä vaan opettele prkl. :p (pakko, kohta) Moneskos olit? ja laita mulle PSN kutsu listalles. Kiminkamu vois kans laittaa.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Mites muuten kun olis pari kyssäriä tosta japanista ladatusta prologue demosta:
Voiko kieltä valikoissa vaihtaa englanniks?
Ja miteä se gttv meinaa? Mulla se latas kolmeen ruutuun jotain, mutta en ainakaan katsomaan ole kyennyt, mikäli ne jotain videoita on.
Muuten tuntu todella hyvältä cruisailu vanhalla kunnon Gran Turismolla, uusintojakin jää todella tuijottamaan, kaunista on.
Kiitos.
Niin ja tosiaan japsi tilin luonnissa yritin samaa s-postia käyttää mikä oli jo jenkkistoreen, aivan kuten edellä oli arvattukin. Jännä sinänsä kuitenkin että hyväksy sitte olemattoman osotteen siihen tilalle.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Grandi sanoi:
No eipä tuon reilun minuutin mittaisen radan osaaminen paljoa välttämättä vaadi, tunnin ajolla voi löytää itsensä top5 huitteilta. Ja kun miettii, että oikeassa elämässä olisi itsensä tappanut monta kertaa parasta aikaa yrittäessään, ei näille yhden kierroksen kisoille varsinkaan näin lyhyellä radalla jaksa antaa paljoa kiinnostusta. Ja aika naurettavaa on mielestäni tuo R3:lla ajaminen, jota noihin huippuaikoihin vaaditaan.

Siinä vaiheessa kun saadaan puolen tunnin kestoisia kisoja, jossa ihan oikeasti pitää pysyä radalla (toivotaan GT5), on asia ihan eri.

Sitten kun autopeleihin saadaan tosielämän tärkein ominaisuus, eli kuolemanpelko, niin lopetan pelaamisen. Muuten olen ehdottomasti noiden pitkien stinttien puolestapuhuja. Eipä silti. Kun yhden kierroksen saa nappiin, niin äkkiäkös siihen saa tuntuman, jolla nakuttaa pitkiä tasaisia sarjoja. Nostan silti hattua listan nopeimmille. Itsellä ei aika, eikä viitseliäisyys riitä.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Luke sanoi:
Mites muuten kun olis pari kyssäriä tosta japanista ladatusta prologue demosta:
Voiko kieltä valikoissa vaihtaa englanniks?
Ja miteä se gttv meinaa? Mulla se latas kolmeen ruutuun jotain, mutta en ainakaan katsomaan ole kyennyt, mikäli ne jotain videoita on.
Muuten tuntu todella hyvältä cruisailu vanhalla kunnon Gran Turismolla, uusintojakin jää todella tuijottamaan, kaunista on.
Kiitos.
Empä ole kielivalintoja valikoissa nähnyt. EI ilmeisesti siis.
GTtv on autoaiheinen "granturismoTV-kanava". Eka video näkyi ainakin mulla eilen. Sen latautumista vaan pitää odotella hetkisen.

EDIT:
spineshank sanoi:
Sitten kun autopeleihin saadaan tosielämän tärkein ominaisuus, eli kuolemanpelko, niin lopetan pelaamisen.
Niimpä, mikä peli se sitten enää on.:p Tosin kehitystä tulee vielä tossa geevoima-puolla oleen ennen sitä kuolemanpelkoa se on varma. Kehitys kun tästä kehittyy niin uskon että sitä vielä käydään suihkussa kun rattia on veivattu jossain GT-keinussa jotta se "vauhti" tuntuis... ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Grandi sanoi:
No eipä tuon reilun minuutin mittaisen radan osaaminen paljoa välttämättä vaadi, tunnin ajolla voi löytää itsensä top5 huitteilta. Ja kun miettii, että oikeassa elämässä olisi itsensä tappanut monta kertaa parasta aikaa yrittäessään, ei näille yhden kierroksen kisoille varsinkaan näin lyhyellä radalla jaksa antaa paljoa kiinnostusta. Ja aika naurettavaa on mielestäni tuo R3:lla ajaminen, jota noihin huippuaikoihin vaaditaan.

Siinä vaiheessa kun saadaan puolen tunnin kestoisia kisoja, jossa ihan oikeasti pitää pysyä radalla (toivotaan GT5), on asia ihan eri.

Täysin totta. Tasaisuus, paineensietokyky (vihu persauksissa kiinni ja yritä siinä pysyä radalla!) ja yleinen ajotekniikka ratkaisee kun kisalle tulee pituutta ja radalla on muitakin kuskeja. On aivan eri asia ajaa jotain time attackia kerrasta toiseen ja saada kova aika.

On muuten mahdotonta yrittää voittaa N3 renkailla bemarilla, ainakin ohjaimella. Kova jätkä kuka vie voiton. Itse en päässyt kuin seitsemänneksi ja yritin aika monta kertaa. Replayt on kyllä noilla renkailla upeaa katsottavaa. Kumi sittuaa ja yrittää pitää jonkinlaista ajolinjaa. Hemmetin realistisen näköistä menoa.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Mikähän tulee olee G25:n asema tän pelin osalta?Edelleen puuttuu valikoista,toimii kyllä,mutta onkohan suunnitelmissa saada paras ajotuntuma Talon omalla,tulevalla ratilla?
Taas joutus vaihtamaan,ja säätämään uutta telinettä.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Grandi sanoi:
No eipä tuon reilun minuutin mittaisen radan osaaminen paljoa välttämättä vaadi, tunnin ajolla voi löytää itsensä top5 huitteilta. Ja kun miettii, että oikeassa elämässä olisi itsensä tappanut monta kertaa parasta aikaa yrittäessään, ei näille yhden kierroksen kisoille varsinkaan näin lyhyellä radalla jaksa antaa paljoa kiinnostusta. Ja aika naurettavaa on mielestäni tuo R3:lla ajaminen, jota noihin huippuaikoihin vaaditaan.

Siinä vaiheessa kun saadaan puolen tunnin kestoisia kisoja, jossa ihan oikeasti pitää pysyä radalla (toivotaan GT5), on asia ihan eri.

Ei kai sillä loppujenlopuksi ole merkitystä mitä numeroita valittuna säädöistä,se tuntuma,jollaiseksi auto tulee,ratkaisee.R3 tai C6,ainoastaan kirjainsarjoja!
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Annika sanoi:
Ei kai sillä loppujenlopuksi ole merkitystä mitä numeroita valittuna säädöistä,se tuntuma,jollaiseksi auto tulee,ratkaisee.R3 tai C6,ainoastaan kirjainsarjoja!

Heips

Tuolla kirjainyhdistelmäkommentilla tarkoitin vain lähinnä sitä seikkaa, että ajaminen kyseisellä rengaskombinaatiolla tuntuu lähinnä mikroautolta :)

Rämö sanoi:
Mut mä en sitä vaan opettele prkl. (pakko, kohta) Moneskos olit? ja laita mulle PSN kutsu listalles.

Tuossa nopeasti koitin nyt DFP:llä ajaen Bemarilla N3, ja täytyy sanoa että jossei nyt mahdotonta niin ainakin vaikeaa tuo kisan voittaminen on (ainakin allekirjoittaneelle). Parhaimmillaan pääsen ennen Degner 1:stä Mustangista ohi, loppujen lopuksi pääsen yleensä kohtuullisen lähelle 6. sijaa pitävää autoa, ja loppuaikani on siinä vähän alle 5.10. Kierrosajoissa siis pystyy kyllä pesemään johtoauton, mutta alun etumatka on ainakin minulle tällä hetkellä liikaa kirittäväksi. Oman lusikkansa soppaan heittää tämä oma rattini, jonka jarrupoljin alkaa nyt temppuilla toista kertaa (taitaa olla melkoisen yleinen ongelma DFP omistajilla), tosin en usko sen vaikuttaneen lopputulokseen.

Tuntuu kyllä, ettei voi tarpeeksi ylistää tuota ajamisen fiilistä mikä tulee tuolla auto/rengas -yhdistelmällä. Esim. hairpinistä poistuessa pitää odotella melkoisen kärsivällisesti ennen polkimen upottamista. Ensimmäisellä sektorilla on vaikeaa pysyä kilpailijoiden tahdissa renkaista johtuen, muut sektorit menevät auton suoranopeuden johdosta paremmin. Myös 130R pääsee ansaittuun asemaansa radan vaikeimpana mutkana.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Aijai, perjantaina pääsee taas ajamaan ratilla kun menen Mikkeliin (ensimmäinen kerta kun pääsee prolon demoa ajamaan muulla kuin padilla). Sama homma oli muuten itselläni että loppusijoitus 7. ja kuudenteen on jo todella vaikeaa päästä. Pitää kokeilla millaista tuo on sporteilla.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Pibe sanoi:
Aijai, perjantaina pääsee taas ajamaan ratilla kun menen Mikkeliin (ensimmäinen kerta kun pääsee prolon demoa ajamaan muulla kuin padilla). Sama homma oli muuten itselläni että loppusijoitus 7. ja kuudenteen on jo todella vaikeaa päästä. Pitää kokeilla millaista tuo on sporteilla.

Eli ,jos vielä ajamatta G25:llä,yllätys odottaa.Sit rupeet ymmärtämään tätä kritiikkiäkin,ne sladi ajot ON poissa siinä mitassa mitä hd:ssa.Tunnotonta.
Sun on ehdootomasti kerrottava fiilikset kun ajettu ratilla,sen verran löytyy arvostusta täältäpäin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

RUFin sanoi:
Eli ,jos vielä ajamatta G25:llä,yllätys odottaa.Sit rupeet ymmärtämään tätä kritiikkiäkin,ne sladi ajot ON poissa siinä mitassa mitä hd:ssa.Tunnotonta.
Sun on ehdootomasti kerrottava fiilikset kun ajettu ratilla,sen verran löytyy arvostusta täältäpäin.

Näin toisen ratin näkökulmasta, on tässäkin jonkinmoista keveyttä havaittavissa, vaikka tuntuma onkin muuten hyvä. Eri ohjaustehostimien simulointi olisikin aika nannaa :) . Yksityiskohtana tuli huomattua itselleni uusi havainto eli ohjauksen kuollut kulma. G25 en ole koskaan kokeillut.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Meinaatkos kuollutta kulmaa hyvänä vai huonona asiana? Kyllähän oikeastikin kuollutta kulmaa on autosta riippuen jonkin verran. Ohjauksen löysyyshän sitten taas oli jo GTHD:ssa, mutta ei se haitannut kun siihen tottui. Eri asteiset forcevaihtoehdot olisi kuitenkin ehkä ihan jees. Tai en tiedä... Ehkä se menisi arcaden suuntaan?

Itse toivon suurimpana ratin ominaisuutena koko versioon kytkimen ja kolovaihteiston tukea. On nimittäin ainakin GTR2:ssa aika hienon tuntuista kun kytkimen käyttökin vaikuttaa ajoon. Taitaa olla tuossa vaan hieman liikaa toivetta kerrakseen, mutta ei se mitään.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Näissä jutuissa voi olla kyse eri rattien antamasta tunteesta,pibe jos löytyy dfp ja g25,vertaa,ja kerro.
Ei tätä peliä huonoks saa Erkkikään,vaik ei se mun kaveri kyl ajaa osaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

RUFin sanoi:
Näissä jutuissa voi olla kyse eri rattien antamasta tunteesta,pibe jos löytyy dfp ja g25,vertaa,ja kerro.
Ei tätä peliä huonoks saa Erkkikään,vaik ei se mun kaveri kyl ajaa osaa.
Piben kanssa samalla kylällä pyöriessä voimme testata molemmilla...kun minulta löytyy tuo DFP (toistaiseksi).
Ainahan vakio "romut" on ollu gt:ssä tunnottomia ajaa.
Varsinkin kytkin on mallinnettu ihan hemmetin liukkaaksi ja kun jousitus on pehmeä on rattikin ihan tunnoton ja taasen kun laitetaan palikat paikoilleen ja säädetään semmoiseen rata kireyteen, niin jopas on kumma kun kädet vässyy semmoisen tunnin jatkuvat ajon jälkeen.(vertailtu .gt4 vakio vs. kunnon rata alusta)...
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Pibe sanoi:
Meinaatkos kuollutta kulmaa hyvänä vai huonona asiana? Kyllähän oikeastikin kuollutta kulmaa on autosta riippuen jonkin verran. Ohjauksen löysyyshän sitten taas oli jo GTHD:ssa, mutta ei se haitannut kun siihen tottui. Eri asteiset forcevaihtoehdot olisi kuitenkin ehkä ihan jees. Tai en tiedä... Ehkä se menisi arcaden suuntaan?

Itse toivon suurimpana ratin ominaisuutena koko versioon kytkimen ja kolovaihteiston tukea. On nimittäin ainakin GTR2:ssa aika hienon tuntuista kun kytkimen käyttökin vaikuttaa ajoon. Taitaa olla tuossa vaan hieman liikaa toivetta kerrakseen, mutta ei se mitään.
Hyvänä asiana tarkoitin toki, en nyt ihan NIIN paatunut ridge raceri ole ;) hdtä en dfpllä kokeillutkaan. (BTW, tämä viesti kirjoitettu sixaxiksella, aika nöyrää...)
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Mulle GT on ollut aina 90% säätämistä ja virittämistä, kun tästä ne molemmat puuttuvat niin en vielä sano muuta kuin että hyvältä näyttää :D tänään kun testailin niin talliin räpsähti 3 uutta autoa, mutta aika tylsä valikoima kuitenkin. GT-TV:n puolella "top pf the drifting world" oli kyllä jotain niin hämärää :cool:
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Pitänee mennä ostamaan hattu, jotta voisin nostaa sitä Digital Polyphonylle. Ovat nimittäin onnistuneet luomaan ohjaamokuvakulman, josta on oikeasti hyvä ja miellyttävä pelata. Vaikka en mikään suuri autopelien ystävä olekaan, niin koskaan aiemmin en ole pitänyt noista suoraan ratin takaa olevista kuvakulmista. Yleensä joko näkyvyys on ollut heikkoa tai jotenkin muuten fiilis on "tukehtunut". Seuraavaksi pitäisi kokeilla, kuinka paljon tunnelma kohoaa DFP-ratin kanssa.

PS. Sattuikohan eilen olemaan normaalia enemmän ruuhkaa, vai kuinka julmetun isoja nuo GT TV:n videot ovat? Japanin PS Storesta tulee n. megatavu sekunnissa, mutta GT TV:n videoista en saanut ensimmäistäkään ladattua. Kun vartin jälkeen latauspalkki oli liikkunut vain muutaman pikselin verran, päätin lopettaa.
 
Ylös Bottom