Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiikeri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Beta-versiossa on lisäksi yksi jo ekasta Turismosta tuttu mielikuvitusrata, joka on lieneekin "tylsä".

Deep Forest ja Trial Mountain olisivat kyllä nykygraffalla ja valaistusefekteillä varmasti näyttäviä.
High Speed Ringkö sieltä on tuloillaan, jos ei ole Trial Mountain tahi Deep Forest.
Deep Forestin varsinkin tahtoisin nähdä uutena painoksena.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Dodii, vihdoin ja viimein ennakkotilattu tämäki peli (VPD, hinta 42,30 sis. pk.).. Ei voi muuta sanoa kuin että innolla odotan ja varmaan tulee pisin kuukausi pitkiin aikoihin :D.. Mutta sitten se ilo onkin ylimmillään kun 26. päivä kolahtaa postilaatikkoon :p
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Dodii, vihdoin ja viimein ennakkotilattu tämäki peli (VPD, hinta 42,30 sis. pk.)..

ja minä ennakko tilaan huomenna blahdvd:stä 25e sis.postit:D
tässäkin tapauksessa kannattaa suosia ulkomaista ja potkia kotimaista kun hinta eroa melkein 20 eeroa.
toivottavasti julkaistaan sitten kanssa 28. päivä kuten tiedot näyttää.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

ja minä ennakko tilaan huomenna blahdvd:stä 25e sis.postit:D
tässäkin tapauksessa kannattaa suosia ulkomaista ja potkia kotimaista kun hinta eroa melkein 20 eeroa.
toivottavasti julkaistaan sitten kanssa 26. päivä kuten tiedot näyttää.

Nojuu, itelle lähinnä tärkeintä tuo että voin luottaa siihen paikkaan, josta tilaan.. Pari kertaa joutunu kettuuntumaan oikein kunnolla kun ei ole ajallaan/ollenkaan tilattu tavara saapunu :p Parikymppiä kuitenkaan ei kovin suurta lovea lompakkoon tee :)

E: Katsoin myös jostakin tässä joku päivä ulkom. nettikaupasta että sais ~20e sis. postit mutta en viitsinyt sieltä kuitenkaan tilata :)

E2: Blahdvd:ssä muuten lukee "Released on 28/03/2008" :P.. Kattoo kumpi saa aikasemmin ;)
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Ei tuo nyt ihan oikealta käyttäytymiseltä kuulosta. Arcade on arcademalli ja pro-fysiikalla on huomattavasti vaikeampi ajaa kuin hd-conceptissa. Hallitut luisut on edelleen kuvioissa, mutta niiden eteen pitää tehdä enempi työtä ja tarkemmin. Paljon tosin riippuu autostakin mitä ajaa - nuo on aika erilaisia kuitenkin.

Mut imho. nuo s ja n rengastukset on aivan järettömän liukkaita etenkin pro-fysiikoilla. Enempi tykkään ajaa r1:lla. S ja N renkaat tuntuvat siltä kuin jäällä ajaisi eikä moottoriradalla. GTplanetin forumilla on aikasen paljon juttua tuosta fysiikkamallista ja kyllä tuo on nyt ihan oikeasti lähempänä aitoa kuin aikaisemmin, esim. donitseja ja kahdeksikkoja pystyy nyt tekemään mikä aikaisemmin ei onnistunut gran turismossa.

Mitä fysiikkamalliin tulee niin uskoisin, että se elää ainakin gt5:en myyntiintuloon asti, kun polyphony parantelee ja optimoi engineä(==saadaan simuloitua enempi/paremmin/pelaajia miellyttävämmin). Uskoisin kyllä myös, että prologuesta saatava palaute otetaan huomioon lopullista peliä viilatessa. Samoin lopullisessa pelissä tulee autojen säätäminen mahdolliseksi niin pystyy viilaamaan autoa paremmin omaan hanskaan sopivaksi.

Jos kehtaat niin nakkaa mikä auto erityisesti nyppii ja asetukset mitä siinä käytät?

Minusta tuossa arcademoodissa autot puskevat ihan sietämättömästi ja siinäkin luistoja on turhan hankala pitää kontrollissa.

Ei ole oikeastaan yhtä ainoaa autoa joka nyppisi enemmän kuin muut, vaan kaikkissa autoissa esiintyy samaa "hupsheijaa perä luistaa ja sitten mentiiiiin" ominaisuutta. Sain hivenen parannettua ongelmaa sillä että vaihdoin ratin alla olevan tason sellaiseksi että mahdun helposti veivaamaan rattia. Silti vaikka ratin pyöräyttää kohtuu aikaisin ääriasentoon luiston suuntaisesti, ei luisto "laajene" vaan auto pyörähtää samalla tavalla kuin rattia kääntäisi vähän. Ratin säädöt on nyt niin että power steering on off:lla, forcet täysillä ja moodina pro.

Millä automallilla luisut on helpointa pitää hanskassa (ja millä säädöillä)?. Olen ajanut vain muutamalla autolla joten eri automallien vaikutuksesta "hallittavuuteen" en osaa sanoa mitään.

Harmillista, muuten ihan hyvästä pelistä jää vähän huono maku suuhun.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Minusta tuossa arcademoodissa autot puskevat ihan sietämättömästi ja siinäkin luistoja on turhan hankala pitää kontrollissa.

Ei ole oikeastaan yhtä ainoaa autoa joka nyppisi enemmän kuin muut, vaan kaikkissa autoissa esiintyy samaa "hupsheijaa perä luistaa ja sitten mentiiiiin" ominaisuutta. Sain hivenen parannettua ongelmaa sillä että vaihdoin ratin alla olevan tason sellaiseksi että mahdun helposti veivaamaan rattia. Silti vaikka ratin pyöräyttää kohtuu aikaisin ääriasentoon luiston suuntaisesti, ei luisto "laajene" vaan auto pyörähtää samalla tavalla kuin rattia kääntäisi vähän. Ratin säädöt on nyt niin että power steering on off:lla, forcet täysillä ja moodina pro.

Millä automallilla luisut on helpointa pitää hanskassa (ja millä säädöillä)?. Olen ajanut vain muutamalla autolla joten eri automallien vaikutuksesta "hallittavuuteen" en osaa sanoa mitään.

Harmillista, muuten ihan hyvästä pelistä jää vähän huono maku suuhun.

Kuulostaa kovasti siltä, että sulla olis standard-fysiikat päällä tai sitten et vain osa ajaa :) Katseleppa täältä.

Ratista simulaatiomoodi päälle yleisista asetuksista. Ja sitten vielä professional fysiikat päälle, kun valitset kisan(se sama ruutu missä voi valita renkaat+ajoavut+vaihteiston).

Vaikka ihan bemarin m3 on noista halvemmista autoista helpohko ajaa sladissa, vaikkapa S3 renkailla.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Uusin Pelit- lehti ounas aika hyvin: Kuulemma peli tulee jenkkeihin 17. huhtikuuta ja eurooppaan varmaan paljon myöhemmin. Ratoja on kuullemma jopa 10 ja autojakin 16kpl. :D
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

SCEA:n pressitiedote GT5P:stä:
FOSTER CITY, Calif., March 6 /PRNewswire/ -- Sony Computer
Entertainment America Inc. (SCEA) announced today the robust vehicle
roster, track list and a host of additional features for the April 17 North
American availability of Gran Turismo(TM)5 Prologue, exclusively on
PLAYSTATION(R)3 (PS3(TM)). Gran Turismo 5 Prologue is the latest
installment of the billion dollar selling racing franchise and intense
precursor to Gran Turismo(TM)5. Headlining the roster of over 60 vehicles
and 14 additional tuned cars is the Ferrari 599, the Nissan GT-R and the
Audi R8 4.2 FSI R Tronic. Players can race these cars and many more around
six meticulously rendered tracks, including Daytona International
Speedway(R), London City track and a series favorite, High Speed Ring.
Furthermore, additional features will be available to North American
consumers, including a Drift Mode, Car Tuning, two-player split screen
racing and a new set of offline and online Race Events.

Autolista ja pressitiedote kokonaisuudessaan täällä.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

SCEA:n pressitiedote GT5P:stä:
Autolista ja pressitiedote kokonaisuudessaan täällä.
Aivan valtavaa, olin jotenkin siinä uskossa että prologissa ei tuunausta nähtäisi :D Toinen mikä pisti silmään oli "revolutionary online features" Minkä olis parempi tarkoittaa sitä että muutkin kuin testaajat pääsisivät kiinni vihdoinkin homeen :mad:
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Jenkki- ja EU-versioiden välillä ei ilmeisesti ole juuri eroja, joten tässä autot ja radat:

Here's the full list of cars and tracks that will be available in Gran Turismo 5 Prologue:

# Acura NSX '91

# Alfa Romeo 147 TI 2.0 TWIN SPARK '06

# Alfa Romeo Brera Sky Window 3.2 JTS Q4 '06

# Amuse S2000 GT1 Turbo

# Amuse/Opera Performance Gran Turismo 350Z RS

# Art Morrison Corvette'60

# Aston Martin DB9 Coupe '06

# Audi R8 4.2 FSI R tronic '07

# Audi TT Coupe 3.2 quattro '07

# Blitz Dunlop ER34 '07

# BMW 135i Coupe '07

# BMW 135tii '08

# BMW M3 Coupe '07

# BMW Z4 '03

# Chevrolet Corvette Z06 (C6) Tuned Car

# Chevrolet Corvette Z06 '06

# Citroen C4 Coupe 2.0VTS '06

# Clio Renault Sport V6 24V Tuned Car

# Daihatsu Copen Active Top '02

# Daihatsu OFC-1 '07

# Dodge Viper GTS

# Dodge Viper SRT10 Coupe

# Dodge Viper SRT10 Coupe Tuned Car

# Ferrari 512BB '76

# Ferrari 599 '06

# Ferrari F40 '92

# Ferrari F430 '06

# Ford Focus ST '06

# Ford GT '05

# Ford GT Tuned Car

# Ford Mustang V8 GT Coupe Premium '07

# Honda Integra TYPE R '04

# Honda NSX Type R '02

# Jaguar XK Coupe '06

# Lancia Delta HF Integrale Evoluzione '91

# Lexus IS F '07

# Lexus IS F Tuned Car

# Lotus Elise 111R '04

# Lotus Elise 111R Tuned Car

# Lotus Elise '96

# Lotus Elise Tuned Car

# Mazda Atenza Sport (2007 Tokyo Motor Show reference exhibit)

# Mazda RX-7 (FD) Special Tuned Car

# Mazda RX-7 Spirit R Type A (FD) '02

# Mazda RX-7 Spirit R Type A (FD) Tuned Car

# Mazda RX-8 Type S '03

# Mercedes-Benz SL 55 AMG '02

# Mine's BNR34 Skyline GT-R N1 base '06

# Mini Cooper-S '06

# Mitsubishi Lancer Evolution IX GSR '05

# Mitsubishi Lancer Evolution X GSR Premium Package '07

# Mitsubishi Lancer Evolution X GSR Tuned Car

# Mitsubishi Lancer Evolution IX GSR Tuned Car

# Nissan Fairlady Z Version S '07

# Nissan GT-R '07

# Nissan GT-R Proto '05

# Nissan Skyline Coupe (V36) Tuned Car

# Nissan Skyline Coupe 370GT Type SP '07

# Nissan Skyline Coupe Concept '07

# Nissan Skyline GT-R V-spec II Nur '02

# Nissan Skyline Sedan 350GT Type SP '06

# Peugeot 207GTI '07

# Peugeot 307cc Premium AVN '04

# RE Amemiya FD3S RX-7

# Renault Clio Renault Sport V6 24V '00

# Subaru Impreza Sedan WRX STI spec C Type RA '05

# Subaru Impreza WRX STI (18inch BBS Wheel Option) '07

# Suzuki Cappuccino '95

# Suzuki Cappuccino Tuned Car

# Suzuki Cervo SR '07

# Suzuki Swift Sport '07

# Suzuki Swift Sport Tuned Car

# TVR Tamora '02

# TVR Tuscan Speed 6 '00

# Volkswagen Golf GTI '01

# Volkswagen Golf V GTI '05


Track List

# Suzuka Circuit

# Fuji Speedway

# Daytona International Speedway

# Eiger Nordwand

# London City Track

# High Speed Ring

Lähde: http://ps3.ign.com/articles/857/857267p1.html
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Ihan mukavia lisäyksiä on siis tulossa EU-versioon, joten tulisi nopeesti se maaliskuun loppu.
Kiva olisi päästä jo ajelemaan näillä autoilla:

Dodge Viper SRT10 Coupe Tuned Car
Ferrari 512BB '76
Ferrari F40 '92
Ford GT:t
Mazda RX-7:t

No on tietysti se mutta, että pelissä pitää ekana hankkia ajan kanssa rahaa, että noita kalliimpia autoja saa alleen :)
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Sitä vaa mä täs mietin, että kuinkas monen kierroksen kilpailuja Prolossa saa ajettua ja onko siellä kilpailuissa käytössä pakollista varikkokäyntiä renkaanvaihtoineen ja tankkauksineen :o
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Turhan helppo ja tylsähkö toi high speed ring omasta mielestä. R32 skylleä jäin tästäki (euro versio) kaipaamaan tai vielä parempi nissan 200sx , joka itsellänikin on harraste autona:o... mut hyviä noi muutkin lisäykset on.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Cooper!

Pieni pettymys, että joutuu tasan omaa Miniä odottamaan kokoversioon, mutta tuli sentään jonain muotona Proloonkin :)
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Turhan helppo ja tylsähkö toi high speed ring omasta mielestä. R32 skylleä jäin tästäki (euro versio) kaipaamaan tai vielä parempi nissan 200sx , joka itsellänikin on harraste autona:o... mut hyviä noi muutkin lisäykset on.

eikö se ole 240sx
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Onkos missään mainittu milloinka nämä jenkki ja eu versioon tulevat lisäykset tulee japsi versioon?
 
Ylös Bottom