Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

Vastaus: GT5 Prologue

Nyt kun itselleni radat ovat vielä uusia niin kaipaisin pientä vinkkiä. Pelaan siis pädillä ja manuaali vaihteilla. Kannattaako mutkiin tultaessa hidastaa ensin vaihtamalla pienemmälle vai jarruttaa ensin ja siinä samalla laittaa pienempää vaihdetta sen mukaan?

Niin, liian nopea vaihtaminen jarrutuksessa on kaikkein suurin vaara moottorin kestävyydelle, mutta Prologuen kestävät koneet eivät juuri siitä välitä. Myös jos moottorijarrutuksen säädöt tasauspyörästössä ovat liian löysät, voi alaspäin vaihtaminen varsinkin takavetoisessa autossa tuottaa ongelmia stabiiliuteen liittyen.

Periaatteessa optimaalista on, jos moottorijarrutusta saa hyödynnettyä täysin (tähän tarvittaisiin sopiva Engine Brake map); tällöin jarrupainetta takapyörille voi vähentää. Moottorijarrutuksen suuruus taas riippuu tietysti täysin autosta. Ainakin Ferrareilla tuota kannattaa harrastaa. Jarrutuksen luonne itsessään riippuu paljon siitä, millaiset aerodynaamiset ominaisuudet autolla on.

Edit: Tässäpä linkki hyvästä IRL Fuji-kierroksesta, jossa em. asioita yritetään käyttää hyväksi: http://www.youtube.com/watch?v=NT4jotKiOow
 
Vastaus: GT5 Prologue

A-luokan Daytonaa pystyy hakkaamaan sillä, 20 000 suht nopeesti kätösessä :p
Joo onhan se suht nopeasti, mutta parempiakin keinoja on. Esim. A-8(Cr. 20 000, 2min). Jos riittää keskittymiskykyä, niin vielä parempi on S-6(Cr. 35 000, 2min 24s).
 
Vastaus: GT5 Prologue

Voi kerpele! Millä te olette menneet S-luokan läpi? Mä koitin Mine's Skyline:lla, mutta ei onnistunut millää. :mad: Auto hyytyy aina kurveissa ja suorilla ei pysy millään muitten perässä.

Vinkkejä kiitos... :rolleyes:
 
Vastaus: GT5 Prologue

Nyt on vähän peli sekaisin. Olen ajamassa B-luokkaa ja voin tehä autoihin kaikkia säätöjä, joita listasta löytyy. Vaikuttaakohan tähän mitenkään se, että pääsin S-tasolle ennen JPN-version päivitystä?

Jep! Myös C-B -luokkaan pääsee esim. Mine's BNR34 Skylinellä pieksemään kierroksilla mopoautoja :D Ei tosin kaikkiin skaboihin, mutta kuitenkin. Tosin nyt alkanut japanin versio ärsyttämään kun se kieli on mitä on. Vaikkakin tietää suurimman osan mitä mikäkin tarkoittaa, niin välillä tekis mieli lukea ihan ymmärrettävällä kielellä mitä mikäkin tarkoittaa.

Ärsyttävää vaan ajella kaikki kisat pokaaleille uudelleen, vaikkakin tallissa säilyi kaikki autot mitä osteli ennen päivitystä. :(
 
Vastaus: GT5 Prologue

Noista online kisoista,jpn versiossahan ne vaihtu viikottain(ei kaikki),nyt kun PAL versio on myynnissä,kisat säädetty uusien käyttäjien helposti omaksuttaviksi.Varmasti tulee mukaan lisää vaativampia online kisoja jatkossa.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Ajattelin tässä vaihdossa viedä Assassin's Creedin ja NFS: Pro Streetin ja vaihtaa GT5P, kun ei ole oikein muitakaan pelejä ja GTA:IV julkasisuun enää kuukausi.. Joten eiköhän tällä Prologuella sitten se kuukausi mennä ihan mukavasti :D
 
Vastaus: GT5 Prologue

Voi kerpele! Millä te olette menneet S-luokan läpi? Mä koitin Mine's Skyline:lla, mutta ei onnistunut millää. :mad: Auto hyytyy aina kurveissa ja suorilla ei pysy millään muitten perässä.

Vinkkejä kiitos... :rolleyes:

Ne 680 pojon kisat oon ajellu Ford GT:llä (vinkkinä kannattaa säätää autoa kevyemmäksi pisterajojen puitteissa) ja 630 pojon kisoja F430:lla. 700 pongon kisoista vetäsin toisen GT:llä, mut padilla pelatessa se alkaa olemaan jo aika haastavaa ja tokaa varten tässä oon lepuuttanu hermoja oluella. Hopeeta ja kultaa on tähän asti tullu, paitsi 700 pongon kisasta pronssa, eli ei noihin mitään viriautoja tarvi ostaa jos ei niin halua.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Ne 680 pojon kisat oon ajellu Ford GT:llä (vinkkinä kannattaa säätää autoa kevyemmäksi pisterajojen puitteissa) ja 630 pojon kisoja F430:lla. 700 pongon kisoista vetäsin toisen GT:llä, mut padilla pelatessa se alkaa olemaan jo aika haastavaa ja tokaa varten tässä oon lepuuttanu hermoja oluella. Hopeeta ja kultaa on tähän asti tullu, paitsi 700 pongon kisasta pronssa, eli ei noihin mitään viriautoja tarvi ostaa jos ei niin halua.

Juu, ajelin noi 680 pisteen kisat jo Ford GT:llä. Ja nyt vois alkaa ajelee tolla F430:lla.

Katotaan nyt kuinka pitkälle pääsen padilla. :(
 
Vastaus: GT5 Prologue

Joo onhan se suht nopeasti, mutta parempiakin keinoja on. Esim. A-8(Cr. 20 000, 2min). Jos riittää keskittymiskykyä, niin vielä parempi on S-6(Cr. 35 000, 2min 24s).

A-8 Daytonassa F430:lla ohita kaikki- kisa? Meni hermot mulla siinä ja pronssilla läpi :p

S-6 meni kans pronssilla, F40 kun ei mikään lemppari oo...

Lähinnä tarkotin tolla että hauskaa ajella tota.. A-10 on kans kiva Formulalla, Fujia 3 kiekkaa..

PS. vaikeeta kirjottaa pleikalla
 
Vastaus: GT5 Prologue

Mitäs hittoa, yritin viime yönä ladata Ferrarin F1:llä tehtyä maailman ykkösen replaytä Fujissa, mutta ilmotti ettei tiedostoa tunnisteta, koska se on väärässä formaatissa.. Onko kellään muulla tällasta ongelmaa?

Btw. ihan uskomattoman tykki peli. Valikkomusiikit senkun paranee ja kappaleita on paljon enemmän, grafiikat oikeasti välillä hämää sillen että näyttää täysin aidolta, äänimaailma on loistava, ajettavuus huippua, tekoäly jopa ymmärtää missä pelaaja menee jne. Tästä tulee irtoamaan loputonta huvia eventien jälkeen time trialissa ja onlinessä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Ehkä se on ajettu ennen päivitystä? Päivityksessähän vaihtui formaatti niin ettei vanhat replayt enää toimi.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Mites porukka on ajellu ton A8 kisan? ei tunnu millään menevän läpi vaikka kuinka leikkaa kulmista niin paras sija mulla on 6 siinä ja jos puhtaasti ajaa niin hyvä jos edes 10 sijalle pääsee :mad:
 
Vastaus: GT5 Prologue

Mites porukka on ajellu ton A8 kisan? ei tunnu millään menevän läpi vaikka kuinka leikkaa kulmista niin paras sija mulla on 6 siinä ja jos puhtaasti ajaa niin hyvä jos edes 10 sijalle pääsee :mad:

Itse ajoin myös tuon kisan tänään, asetuksina Pro ja ABS 0. Infield-osa on todella tärkeä, ja on tärkeää saada autoja ohitettua nopeasti ennen 1. ovaaliosuuden alkamista. Jos saat TVR:n ohitettua ennen 1. ovaaliosaa, on hyvä mahdollisuus päästä 3. sijalle.

En pysty kommentoimaan miten tuo onnistuu Standardilla, kun en ole ajanut. Omilla asetuksillani jäin aina pari sekuntia voittajasta, ja 1. sija tuntui aika utopistiselta.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Maustetaanpas ketjua pitkästä aikaa typerällä kysymyksellä; noita G25 ratteja ei taida olla montaa eri mallia, eli kaikki toimivat hyvin myös PS3:lla? Kun joissain verkkokaupoissa on omat ratit PC:lle, PS2:lle ja Kolkille. Saattaisi päästä tuskainen parahdus jos ei parin satkun ratti keskustelekaan konsolin kanssa..
 
Vastaus: GT5 Prologue

Justiinsa tulin Prismasta kotio GT5P mukanani. Nyt juuri asentelen tuota ja hirveä odotus, että pääsis ajamaan. <3 Hauskaa viikonloppua mulle! :D
 
Vastaus: GT5 Prologue

itekki tänään kävin ostamassa pelin prismasta :) asentelussa meni vaan reiska puol tuntii ja online päivityski tuli ihan kertapaukulla ilman mitään ongelmia... en oo vielä kerenny pelaamaan mut illalla sit... pakko oli hommata tääki vaikka on jo japsi versio, on se sen verran laadukas peli jotta :D .. autopelien parhautta!!
 
Vastaus: GT5 Prologue

Saakos sen ferrarin formulan ostettuu ihan rahalla ettei tarvii olla S luokka vedettynä läpi kokonaan? En meinaa millään päästä PP700 kisoja läpi vaikka ny kokeillu millä autolla.
 
Vastaus: GT5 Prologue

No menihän se s luokan viimeinen kisa vihdoin läpi, kokeilin auton vaihtoa ja ford GT lm spec II oli se jolla (lähes) voitto tuli suhkot helposti. Tiukkaa vääntöä oli viimeinen kierros AI:ta vastaan.
Nyt vain autoja keräilemään ja GT5sta odottamaan :)
 
Vastaus: GT5 Prologue

Maustetaanpas ketjua pitkästä aikaa typerällä kysymyksellä; noita G25 ratteja ei taida olla montaa eri mallia, eli kaikki toimivat hyvin myös PS3:lla? Kun joissain verkkokaupoissa on omat ratit PC:lle, PS2:lle ja Kolkille. Saattaisi päästä tuskainen parahdus jos ei parin satkun ratti keskustelekaan konsolin kanssa..

Yks malli,osta mistä halvimmalla lähtee.
 
Ylös Bottom