Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

Vastaus: GT5 Prologue

Sama. Tearing jossain radoissa sen sijaan sattuu silmiin.

Jep, tearing on ongelma mistä pitää päästä. Tietenkin se saadaan karsittua 100% koko versiosta, mutta toivottavasti siitä päästään jo päivityksillä prolossa. Toinen ongelma on ajoittainen pätkiminen.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Sinänsä täytyy kyllä ihastella, että tämän näköisestä peli on 1080p@60 (melkein). Ei juuri epäilytä, etteikö lopullinen peli pääsisi noista kauneusvirheistä eroon, ja varman Prolokin päivityksillä, mutta silti vähän ihmetyttää, että muuten näin sliipattuun pakettiin on jätetty tuo ruma tearing.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Jep, tearing on ongelma mistä pitää päästä. Tietenkin se saadaan karsittua 100% koko versiosta, mutta toivottavasti siitä päästään jo päivityksillä prolossa. Toinen ongelma on ajoittainen pätkiminen.

No ei ole kovin suuria nuo ongelmat... itse en ole juuri mitään havainnut tai sittee Pro Streetin jälkeen kaikki on hyvännäköistä. :)
 
Vastaus: GT5 Prologue

Onko kellään ongelmia verkkopelin kanssa? Aina pienen ajan (1-5 kisaa) kuluttua tulee virheilmoitus ja yhteys katkeaa. Joudun käynnistämään adsl-modeemin uudelleen, jotta pleikkari pystyy muodostamaan yhteyden uudelleen. Yhteys on Saunalahden 1024/1024 adsl, modeemina Zyxel.

Muuten on kyllä makea peli. Forcet voisivat kyllä olla paremmat - jos vertaa esimerkiksi pc:n GTR2:een. Aika paljon tarpeellisia efektejä puuttuu: esim. pidon menetys ei vaikuta forcen määrään, jarrutukset, kiihdytykset ja vaihteenvaihdot eivät aiheuta mitään force-efektejä. Toivottavasti parantelevat myös näitä.

Rattina minulla on modattu G25. Suosittelen lämpimästi tuota modaamista jos peukalo ei ole keskellä kämmentä ja taakuun menetys kiinnostaa. Muuttuu G25:n polkimien ja vaihdekepin tuntuma huomattavasti aidommaksi.

Eli jarrupoljinmodi Nixim:in tyyliin:
http://www.nixim.com/pedmod.html

Itse käytin jotain auton jousitusvälikumia(?) tuona maagisena välikappaleena. Polkimet autokalibroivat itsensä, joten jarrupolkimen ei tarvitse mennä pohjaan saakka.

Lisäksi vaihdekeppiin tein modit, jotka poistivat kokonaan sen ärsyttävän klik-äänen ja tekivät vaihdekepin liikkeet jämäkimmiksi. Bonuksena vielä päällystin vaihdekeppiä ympäröivän muovikehän (sen nahkanhatun alla) öljytyllä ja pehmeällä tiivistenauhalla, jolloin häipyi se muovinen kolina kepin osuessa reunoihin. :cool:

Lisäinfoa keppimodauksista:

http://forum.racesimcentral.com/showthread.php?t=299371
 
Vastaus: GT5 Prologue

Suosittelen lämpimästi tuota modaamista jos peukalo ei ole keskellä kämmentä ja taakuun menetys kiinnostaa. Muuttuu G25:n polkimien ja vaihdekepin tuntuma huomattavasti aidommaksi.

Polkimiin olen itse ollut tyytyväinen, mutta kepin modasin myös aikoja sitten. Naurettavan lepsuhan se vakiona on ja ärsyttävää se ääntely. Suosittelen myös jokaista vähänkin tee-se-itse henkistä operoimaan shifteriä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Siis en ymmärrä, toi 700pp Suzuka esim. on ihan sairas. Kyllähän siinä neljänneks pääsee, mutta kärkikolmikko menee kilometrin päässä! Miten se on mahollista voittaa? Onko porukka ajanu sitä pro-fysiikoilla ja ilman ajoapuja kultaseks? Mulle tuntuu ainakin ihan mahottomalta. :(
 
Vastaus: GT5 Prologue

Haha repesin tohon Ridge Racer7 vertaukseen, kun hinta on sama :D

Varmaan paskin peli mitä oon pleikalla tähän asti pelannut(siis demoa kokeilin) ja PS2 pelit lasken mukaan.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Mitäs tavaraa Meisseli ja minium on käyttäny kepin väljyyksien tiivistämiseen?Puhuuko toi modaus sivu jostakin filmin pätkästä?Tuntuuks siltä että keppi toimis vielä vuoden vaihtamis liikkeidenkin jälkeen.Ja kuinka tarkka täytyy olla,ettei rupee osaset repeilee,kun avattu?Onks toi jousen asettaminen takas se tarkin juttu.
Jos tossa se vuos on takuuna,se meni jo.Eiku hommii.

Kuinka paljon kasvaa välivapaiden määrä,pitääks olla tarkempi kepin liikeratojen kanssa.Nyt jo tulee noita virhe vaihtoja kun olevinaan niin kiire vaihtamisissa.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Mitäs tavaraa Meisseli ja minium on käyttäny kepin väljyyksien tiivistämiseen?

Vastuksen lisäämiseen laitoin pienen ruuvin sinne jousen kolon pohjalle, äänen poistamiseen muutama kierros teippiä jousen ja osaksi kuulankin ympärille.

Kepukan avaaminen on aika suoraviivainen homma, ruuveja on vaan ihan perhanasti. Ensin kiinnityspalikat irti, kepistä nuppi irti, kepin suojus irti ja sitten pohjasta + päältä kaikki löytyvät ruuvit auki.

Nupista lähtee kansi nostamalla, sen alla on ruuvi. Kepin suojuksen kuusiokolot kun irrottaa ja nostaa suojan pois, löytyy alta kolme ruuvia. Alapuolelta löytyy loput ruuvit. Koko paketti halkeaa kahtia ja kolmen liittimen irrotuksen jälkeen yläpuoliskon voi nostaa kokonaan syrjään.

EDIT: Enkä ole mitään huononnusta havainnut modausten seurauksena. Pelotellaan että sekventaalitoiminta voi heikentyä, omassani se kyllä toimii edelleen eikä sillä ole edes väliä kun käytän kuitenkin aina joko H-kaaviota tai ratin läpyköitä. Samalla kun pakka oli auki, uitin kepin potikat aseöljyllä toimintaiän pidentämiseksi. Samalla konstilla olen aiemmin onnistuneesti elvyttänyt pätkiviä DFP:n polkimien potikoita.
 
Vastaus: GT5 Prologue

LOL - otteita GT5P arvostelusta:

Metro lehti, 3.4.2008, Kim Soares/STT
KLASSIKON UUSI TULEMINEN


-Ratoja ei ole kuin kuusi ja painopiste on kilparadoissa.
ööö siis mitä? tästähän puuttuu näköjää kokonaan kaikki mario karting avaruusradat :D

-Yksinpelissä on kolme kisakokonaisuutta, joista jokaisessa noin kymmenkunta kisaa.
kolme?

-Seuraavaan kokonaisuuteen ei ole asiaa, ennen kuin edellinen on kokonaan selvitetty.
omasta mielestä jos kisat on hopealla ja pronssilla niin se ei ole KOKONAAN suoritettu

-Autojen huippunopeudesta, kiihtyvyydestä ja ohjautuvuudesta ei jostain syystä anneta tietoja, joten ostopäätökset pitää tehdä sokkona.
WOOOOOOOOOOT!?!?!?!

-Pelimuotoja ei ole kovin montaa ja pelaaja palkitaan lähinnä sijoituksista.
äkkiseltään ei tuu mieleen yhtään pelii mikä palkitsis HUONOSTA sijoituksesta ja paskasta pelaamisesta..

-Ennakkoon hehkutetut ominaisuudet, kuten kuvakulma auton sisältä, on jo vuosia vanha juttu muissa peleissä.
REALLY? :D :D

-Tekoälyn ohjaamat autot kulkevat kiskoilla kuin juna, eikä niitä näytä hetkauttavan mikään. Ei edes tahallinen nokkakolari 250 kilometrin tuntivauhdilla.
MIKSI oi MIKSI joku ajaa gt:ssä väärään suuntaan?

-Hintaa Prologuella on vain vajaat 40 euroa, mutta esimerkiksi Ridge Racer 7:n saa samalla hinnalla.
totaali reps

Pisteet:
Äänet - 3/5
Grafiikka - 4,5/5
Pelattavuus - 3/5
Yleisesti - 3/5

Ja lopuks arvosteli viittaa että työtä tarvitaan ja paljon että päästään samalle tasolle Project Gotham Racingin ja Forza Motorsportin kanssa. Oi mikä ihana aamu junassa olikaan tätä lukiessa :)

Ai näköjään JOKERI miehetkin saa kirjottaa tänne,no huomenna sen voi tehdä sieltä rannalta!:D
 
Vastaus: GT5 Prologue

Vastuksen lisäämiseen laitoin pienen ruuvin sinne jousen kolon pohjalle, äänen poistamiseen muutama kierros teippiä jousen ja osaksi kuulankin ympärille.

Jep. Samat kuviot täälä. Pieni ruuvi tms. kolon pohjalle. Tuolla laittamallani foorumisivulla oli joku käyttänyt jousen ympärillä RJ45-kaapelin kuorta (siellä oli kuva myös). Itse käytin sähkömiehen teippiä muutama kierros.

Aikaisemmin minulla oli "muovikelmu jousen sisään" -modi, joka poisti klik-äänen vain osittain. Nyt ei kuulu enää yhtään.

Lisäksi foorumilla oli kuva lisätuesta tuon metallisen vaihdemötikän pitämiseen paremmin kasassa.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Tuolla laittamallani foorumisivulla oli joku käyttänyt jousen ympärillä RJ45-kaapelin kuorta (siellä oli kuva myös).

Se vaikutti hienolta idealta joten pitihän sitäkin kokeilla kun kaapeleita kuitenkin nurkissa pyörii. Paskan möivät, ei se jousi/kuula mennyt millään kuoren sisään vaikka nimenomaan valkkasin kaapeleista mahdollisimman paksun. En voi suositella kokeilemaan.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Se vaikutti hienolta idealta joten pitihän sitäkin kokeilla kun kaapeleita kuitenkin nurkissa pyörii. Paskan möivät, ei se jousi/kuula mennyt millään kuoren sisään vaikka nimenomaan valkkasin kaapeleista mahdollisimman paksun. En voi suositella kokeilemaan.

Juu - eli vedä muutama kierros (vahvaa) teippiä jousen ja kuulan ympärille.

En osaa sanoa kauan teippi kestää käytössä, kun olen puoli viikkoa tällä modilla vasta ajellut.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Nyt tämä peli on virallisesti itselleni historian kallein. Ensin japskiversio (jotain 30), nyt Logitech G25 (Kröh239kröh), ja Euro-versio 39. Ratin olisi saanut tosin halvemmallakin, mutta kiirus vei miestä. Äiteetä ikävä!
 
Vastaus: GT5 Prologue

IGN:n haastattelema Kazunori Yamauchi varovaisesti lupaili vahinkomallinnuksen mukanaan tuovan GT5P-päivityksen ilmestyvän syksyyn mennessä. Odottavan käsi on pitkä!

Lähde: IGN
 
Vastaus: GT5 Prologue

On tuo onlinepuoli kyllä tuskaa... Semmosia vatipäitä täynnä nuo kisat, että alta pois.

En tiedä miten kisat tuolla Ei-Beginners kisoissa menee, mutta nuo ainakin ovat melko tuskallisia.

Mut voi bongata noista beginner-kisoista ainakin vielä, ajelen täysin punaisella Ford GT:llä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

On tuo onlinepuoli kyllä tuskaa... Semmosia vatipäitä täynnä nuo kisat, että alta pois.

En tiedä miten kisat tuolla Ei-Beginners kisoissa menee, mutta nuo ainakin ovat melko tuskallisia.

Mut voi bongata noista beginner-kisoista ainakin vielä, ajelen täysin punaisella Ford GT:llä.

Joo aika paskaa tuo nettipeli puoli kisojen puolesta kyllä minustakin. Välillä tuntuu että ketään ei saa penaltyä vaikka mitä tekevät ja tietyissä kisoissa on pakko käyttää joko autoa A tai autoa B muuten voi katsella kisaa muualta kuin kärkikolmikosta.

Ja naurettavin asia siis se pahin on se että aloittelian ja intermediet kisoissa tunnu olevan mitään vaikeampia jaksoja lainkaan. Kaikki haastavemmat jaksot ovat jossain PRO kisoissa ja minulla ei riitä kärsivällisyys aika ajoihin ja Pro fysiikka moodilla ole koskaan pelannut.

[Edit]

hetkinen mikäs noissa pro kisoissa nyt on sitten idea, jokin paras aika kisa tietyn ajan sisällä vai? Minä luulin että jotain pieniä turnajaisia.
 
Vastaus: GT5 Prologue

On tuo onlinepuoli kyllä tuskaa... Semmosia vatipäitä täynnä nuo kisat, että alta pois.

En tiedä miten kisat tuolla Ei-Beginners kisoissa menee, mutta nuo ainakin ovat melko tuskallisia.

Mut voi bongata noista beginner-kisoista ainakin vielä, ajelen täysin punaisella Ford GT:llä.

Siellä tulee itekki kaahailtua FINpietu lukeepi pirssi päällä... autoa tulee vaihdeltua välillä...

Saisivat poistaa tosta online pelistä noi vi*** haamu jutut, tosi ärsyttävää ku välillä muuttuu haamuks ja välillä ei! Tänäänki olin 2 sijalla ja ekana ajava auto lähti kuskilta lapasesta ni enkös prkl menny väistämään ni sit se muuttuski haamuks... eli olisin voinu ajaa läpi ja voittaa kisan ;)


lisäys: Millä ihmeellä ton A sarja kisan voittaa missä pitää tolla tuhnulla ferrarilla ajaa ?? Tuntuu et siin masiinas ei oo ees jarruja, joka mutka menee pitkäks... ja joku vois vielä kertoa "rautalangalla" et miten sen ABS on/off säädön saa ratin namiskaan.. en kyl semmosta kohtaa löytäny tuolta mistä nappulat määritetään.
 
Ylös Bottom