Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiikeri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT5 Prologue

Mun mielestä oikeassa GT5 versiossa pitäis olla mahdollisuus ostaa auto joko oikean- tai vasemman puoleisella ohjauksella. Vi.tuttaa kun melkein kaikissa suosikki-autoissa on ratti väärällä puolella! :mad: Evot, Imprezat ja jopa Focus ST!

Ei kai sulla vain ole japaniversio missä on eriMIELIpuolinen liikenne?
 
Vastaus: GT5 Prologue

noniin nyt toimii netti peli taas kiitokset siitä roflatorille joka antoi linkin.

Nyt ku on päässy pelaan tuon päivityksen jälkeen niin alko tuntuun että nuo autot käyttäytyy erilailla ku ennen onko kukaan muu huomannu samaa vai tuntuuko se vaan tauon jälkeen siltä. Pelasin netissä niin itellä auto luisteli miten sattuu ja muut ajeli ku kiskoilla vailla mitään hämminkiä :mad: sais tulla seuraavassa päivityksessä semmoset kisat käyttöön missä ei ois nuita ajo apuja ollenkaan niin siinä pitäs osata jo ajaa eikä luottaa vaan nuihin apuihin.

Standard toimii oikeasti eri tavalla(yliohjaa enempi). Pro moodissa mitä ajoin wanhoja aikoja uusiksi niin ajat oli aika samoja kuin aikaisemminkin, vaikea sanoa onko muutosta vai ei.Lontoossa hitaampi aika gt-r:lla, eigerille nopeampi. Johtuuko tuurista vai ajomallista, niin pieni ero etten kommentoi.

edit. Ja tuunauspointsien laskukaavahan muuttui, elise ei ole enää suvereeni ykkönen vaan muillakin voi pärjätä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Noita viimeisiä S-class kisoja tulee väistämättä mieleen pari asiaa:

Ja pari vinkkiä muille S-tason kanssa tuskaileville;
Kannattaa laittaa auto mahdollisimman kevyeksi, kuitenkin ottaen huomioon että teho/paino pysyy siedettävänä. Sitten siipeä niin pirusti. Suorilla AI:n autot pakenee vaikka mikä on, niin noilla asetuksilla oon ainakin ite päässy jo taistelee voitosta ihan tosissaan.
Kevyellä autolla ja kunnon downforceilla pystyy varsinkin Fujilla paukuttaa AI:ta päähän mutkissa 100-0. Plus tietty että jarrupaikat on aika myöhään ku auto on kevyt ja siipeä löytyy.

Mistä niitä siipiä säädetään? Säätövalikossa minulle ei sano mitään mitkään Spring Rate/Damper/Toe/Torgue Distribution/Max Turnin Angle??
 
Vastaus: GT5 Prologue

Mistä niitä siipiä säädetään? Säätövalikossa minulle ei sano mitään mitkään Spring Rate/Damper/Toe/Torgue Distribution/Max Turnin Angle??

aerodynamics lukuja säätelee. Ne on pp-pointseilla mitattuna halpoja muutoksia, mutta niillä on iso merkitys ajettavuuteen. Siinä ne on renkaiden ja teho/painon alla. Ennen siis toe yms säätöjä.
Jos tuntuu, että auto puskee mutkissa niin front lukua isommaksi.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Itsekkin olin huomaavinaan moista ettei samat säädöt toimineetkaan kuten ennen, siis ainakin professional fysiikoilla. Nyt on jo kummiskin tottunut "uuteen fysiikkaan".

päivityksen myötä oletukseks tuli amatööri... itte ainaki alusta asti pitäny simulation muotoa, ihan eri ajettavuus on noissa...niin ja professional on mullaki toisena asetuksena, mut sieltä optionssin alta ku saa vaihdettua amateur.jokumuu ja sit simulation.. ni se vaihtus simulation -----> amatööri :P
 
Vastaus: GT5 Prologue

päivityksen myötä oletukseks tuli amatööri... itte ainaki alusta asti pitäny simulation muotoa, ihan eri ajettavuus on noissa...niin ja professional on mullaki toisena asetuksena, mut sieltä optionssin alta ku saa vaihdettua amateur.jokumuu ja sit simulation.. ni se vaihtus simulation -----> amatööri :P
Fysiikassa ei ole ollut kuin 2 asetusta alusta asti, Standard ja Professional, joiden mukaan on Time Trialeissakin omansa ajat molemmille fysiikka asetuksille!

Omat asetukset on toki ratin tyypeille, Amateur, Professional sekä Simulation. Joilla ei ole Prologuen loppupeleissä arvoa minkään vertaa...

Fysiikoissa taas 'Simulation' tulee vasta GT5:ssa!
 
Vastaus: GT5 Prologue

Miten tuossa Prologuessa voi vaihtaa auton väriä kun menee kisoihin? Kun olen ura-moodissa tosi alussa ja olen ostanut 3 autoa. Mutta kun ostin ne autot niin siinä piti värikin valita ja otin jonkun värin. Sitten jossain vaiheessa menin Arcadeen ja kaksinpeliin niin siellä oli ne autot valittavana, jotka olin ostanut ura-moodissa mutta niille ei voinut valita muuta väriä kuin sen minkä olin ostanut ura-moodissa. On toi kyllä aika järjetöntä jos pitää erikseen ostaa kaikki värit niihin autoon eli pitää se sama auto ostaa yhtä monta kertaa mitä niitä värejä on. Vai onko tossa jokin juttu millä saa kaikki värit niihin autoihin eikä vaan sitä väriä, minkä on ostanut?
 
Vastaus: GT5 Prologue

Miten tuossa Prologuessa voi vaihtaa auton väriä kun menee kisoihin? Kun olen ura-moodissa tosi alussa ja olen ostanut 3 autoa. Mutta kun ostin ne autot niin siinä piti värikin valita ja otin jonkun värin. Sitten jossain vaiheessa menin Arcadeen ja kaksinpeliin niin siellä oli ne autot valittavana, jotka olin ostanut ura-moodissa mutta niille ei voinut valita muuta väriä kuin sen minkä olin ostanut ura-moodissa. On toi kyllä aika järjetöntä jos pitää erikseen ostaa kaikki värit niihin autoon eli pitää se sama auto ostaa yhtä monta kertaa mitä niitä värejä on. Vai onko tossa jokin juttu millä saa kaikki värit niihin autoihin eikä vaan sitä väriä, minkä on ostanut?
Ei kato, se on raaka peli Ranualla.

Koska autoa vailla väriä ei pystytä kaupassa esittelemään, eikä myöskään myymään (ei kai semmoista pystytä edes ajattelemaan), pitää sinun aina valita jonkun tietyn värinen auto. Kun olet valinnut jonkun tietyn värisen auton, niin ostat sen. Sitten sä "ajat" auton talliin ja voila! Sulla on tallissa juuri se ostamasi auto ja juuri sillä valitsemallasi värillä. Jos kaikki autot pitää saada kaikilla väreillä, niin sitten ne pitää ostaa kaikilla väreillä. Eikös se on kuitenkin jo ahnehtimista. :p
 
Vastaus: GT5 Prologue

Fysiikassa ei ole ollut kuin 2 asetusta alusta asti, Standard ja Professional, joiden mukaan on Time Trialeissakin omansa ajat molemmille fysiikka asetuksille!

Omat asetukset on toki ratin tyypeille, Amateur, Professional sekä Simulation. Joilla ei ole Prologuen loppupeleissä arvoa minkään vertaa...

Fysiikoissa taas 'Simulation' tulee vasta GT5:ssa!

Noita ratin asetuksia tarkotinki... ja kyl dfp:llä ainaki toi amateur on iha eri ajettava ku simulation... päivityksen jälkeen ihmettelin ku F1 oli ihan outo ajettava ja sit vaihdettiin toi takas simulationiks ni "tunto" palas, ja tää on kolmen jampan näppituntumalla sanottu....

edittiä... en oo muilla pirsseillä ajanu päivityksen jälkeen niin niistä en tiedä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Noniin, tuli pari kierrosta töräytettyä vähän harvinaisemmalla autolla eli Tuned Viperillä. Ratoina Lontoo ja Fuji F. Pro-malli, käytössä semi-auto sekä ABS.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Noniin, tuli pari kierrosta töräytettyä vähän harvinaisemmalla autolla eli Tuned Viperillä. Ratoina Lontoo ja Fuji F. Pro-malli, käytössä semi-auto sekä ABS.

Ajelin lontooseen ajan, jos fujia seuraavaksi. Epäilen kyllä, että fujissa on normisetti, eli ei jaksa sitä turhan montaa kierrosta veivata.

Yllättävän lepposa ja hauska toi tuned viper ajettavaksi.

edit. nyt ois aika fujillakin, mutta ei mikään hirvittävän kilpailukelpoinen tosin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue

Ajelin lontooseen ajan, jos fujia seuraavaksi. Epäilen kyllä, että fujissa on normisetti, eli ei jaksa sitä turhan montaa kierrosta veivata.

Yllättävän lepposa ja hauska toi tuned viper ajettavaksi.

edit. nyt ois aika fujillakin, mutta ei mikään hirvittävän kilpailukelpoinen tosin.

Vähän nokitusta roflalle tohon lontooseen. Yhtä kurvia lukuun ottamatta meni mielestäni ihan putkeen. Onneksi netissä saa hyvin rahaa nykyään, ei mene formulaankaan aivan älyttömän kauan.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Vähän nokitusta roflalle tohon lontooseen. Yhtä kurvia lukuun ottamatta meni mielestäni ihan putkeen. Onneksi netissä saa hyvin rahaa nykyään, ei mene formulaankaan aivan älyttömän kauan.

Toi läskillä laitettu osa kertoo jo sen, että meikä masentu ennen kuin kerkesin edes katsomaan millasen ajan teit:o Nyt taitaa tipahtaa pari olutta nassuun ja blu-rayta pleikkarilla. Huomenna voi kanuunassa yrittää ajaa nopeampia kiinni.

Tuned viperi on kyllä kiva ajaa, nousi yhdeksi suosikkiautoista. Viperiä saa ajaa sopivan agressiivisesti toisin kuin jotain ford gt:ta jota pitää yrittää vain rauhoitella, että pysyy räpylässä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Toi läskillä laitettu osa kertoo jo sen, että meikä masentu ennen kuin kerkesin edes katsomaan millasen ajan teit:o Nyt taitaa tipahtaa pari olutta nassuun ja blu-rayta pleikkarilla. Huomenna voi kanuunassa yrittää ajaa nopeampia kiinni.

Tuned viperi on kyllä kiva ajaa, nousi yhdeksi suosikkiautoista. Viperiä saa ajaa sopivan agressiivisesti toisin kuin jotain ford gt:ta jota pitää yrittää vain rauhoitella, että pysyy räpylässä.

Itekin tykkäsin autosta todella paljon. Pystyy kohtuullisen hyvin ruoskimaan just vrt joku GT. Oot kyllä sen verran kovan luokan kääntäjä että varmaan pystyt tosta parantamaan. Lontoossa on tietenkin se hankala puoli noitten seinien kanssa, kun ei ole moderoitu nollautumaan kosketuksista. Sääli sinänsä.

P.S. kattokaas kynnelle kykenevät erään kanadalaisen tekemä kierros Z06:lla Fuji F:llä. Näkyy hyvin miten kaveri hyödyntää G25:staan. Vaihtoaika todella lyhyt. Joissakin autoissa tolla pystyy varmaan pelaamaan tosi paljon (juurikin noi jenkkiraudat).
 
Vastaus: GT5 Prologue

Vähän nokitusta roflalle tohon lontooseen. Yhtä kurvia lukuun ottamatta meni mielestäni ihan putkeen. Onneksi netissä saa hyvin rahaa nykyään, ei mene formulaankaan aivan älyttömän kauan.

Pitääkin mennä katteleen replayjuttuja kun pääsee mikkeliin. Sen verran upeaa katsottavaa jo se Eigerin GT-R hianostelu. Tasasta, varmaa ja nopeaa kyytiä.
Itsekin kyllä jossain vaiheessa alan rymistelemään noita time attackeja. Vielä ei ole oikein jaksanut kun on muitakin innostavia pelejä niin paljon.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Ei näytä henkiset ominasuudet riittävän tohon grandin ajan rikkomiseen. Parhaalla kiekalla hyvästi edellä. Normaalisti ajetut viimeiset 2 mutkaa ois riittäneet paalupaikalle, iski niin totaalinen hyytyminen ettei kädet toimineet enää ollenkaan ja päreiks meni - ei voi ymmärtää mistä tollanen jännittäminen tulee... Vaikea tulee olemaan tuon ajan lyöminen, joskin on mahdollista kyllä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Forcet kympillä ja formulaa ajamaan... :D on melkosta treeniä. Hienosti tuntuu downforce ja erityisesti jarrutukset tuntuu vaativan oikeenlaista tekniikkaa (jota mulla ei tällä hetkellä ole). Tota autoa saa kyllä kunnolla piiskata 10m pitusella raipalla että kulkee. Vielä on omassa ajossa paljon kehitettävää.

edit: siis itellä oli oma ensimmäinen testi F2007:lla, ensimmäinen lause ei viitannut edellisiin viesteihin
 
Vastaus: GT5 Prologue

Itse kun ajoin alkuun F1:llä puoli tuntia forcet seiskassa, mulle tuli hiertymiä käsiin. Muutenkin rupesin ihmettelemään että mikä täällä haisee ja miksi on näin kuuma... G25 kävi niin kuumana että sieltä alkoi pölyt kaikkoamaan savuna ilmaan ja pinta oli niin kuuma että sisällä lämmöt oli varmaan pirun ylhäällä :D
Forcet kolmoselle kun ajan vormulalla! :)
 
Ylös Bottom