Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GTA: San Andreas -kokemukset

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Solid Snake
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Kommenttia vielä ampumisesta:

Tälläkin osa-alueella on tehty selvä parannus. Automaattitähtääminen onnistuu aikaisempaa paremmin ja tähtäimessä myös näkyy vihollisen kunto. Se on hyvä juttu se. Ja oikean tatilla tehty kameran kääntely on myös hyvä parannus. Ja se vapaa tähtäys myös.

Kun kävelin pelin ihan alkupuolella kadulla vaan, niin pari tyyppiä tuli vaan aukoon päätään. Toinen niistä otti sitten aseen esille niin minäpä nohevana ruiskutin spraymaalia sen silmille ja hakkasin sen :D Se toinen lähti vähän matkan päähän, mutta palasi sitten uzi laulaen. Sitten tuli kiire pakoon ku oli energia niin vähissä. Menin siitä sitten kulman takana olleeseen pizzapaikkaan.

Loistava peli tämä on kyllä. Pro Evolution Soccereiden ohella pleikkairin paras peli. Taas pitää mädäntyä koko päivä töissä, että pääsee illalla pelaamaan :mad:

edit: typoja
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Whitewolf sanoi:
Ostahan kunnon puhdistusainetta (mulla on ammattikäyttöön tarkoitettua magneettipäiden puhdistus-sprayta, on sellasta myrkkyä, että lähtee kyllä kaikki lika pois!) ja puhdista linssi huolella, samoin kannattaa putsata "kiskot" missä linssin jalusta liikkuu ja laittaa niihin teflonia sisältävää voiteluainetta tai extra hyvää(ja ohutta) ompelukone öljyä. Pitäs toimia!

Elkää hyvät ihmiset käyttäkö mitään kemikaaleja. Lukupää on sen verran herkkä ettei se semmoisia kestä. Siellä on lakkaa yms, joka ei tykkää mistään puhdistusaineesta... Ihan vaan puhdas nukkaamaton tops-puikko riittää. Rasvaa kannattaa ehdottomasti laittaa, se auttaa paljon jos koneella on hetkellisiä "lukihäiriöitä". Sopiva määrä rattaisiin ja kiskoihin tekee ihmeitä.
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

No niin, kyllähän se konsolinetin paketti eilen saapui ja taju lähti. Koko ilta (ja yökin, alle neljän tunnin yöunet ennen töitä) meni oletetusti pelaillessa ja pienen tutkailun jälkeen peli vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta.

Itse olen aina ollut kiinnostunut näistä yhteiskunnan vihollisista, monessa suhteessa, ja 90-luvun westcoast-rap tullut hyvin tutuksi. San Andreas oli siis jokseenkin märkä uni meikäläiselle. Hienoa, että Rockstar on paneutunut hommaan kunnolla eikä tästä lähdetty tekemään mitään aivan posketonta parodiaa. 1992 oli juuri sopiva vuosi (verrattuna esimerkiksi '91-vuoteen) ja jengiläiset jerry curleineen ja kauluspaitoineen näyttävät päällisin puolin erittäin vakuuttavilta.

Alku tuntui kieltämättä hieman vaisulta. Tosin tuskin mikään peli olisi vastannut samantien SA:n hypen luomiin odotuksiin. Pienen totuttelemisen ja muutamien tehtävien suorittamisen jälkeen pelistä kuitenkin kuoriutui erittäin mielenkiintoinen tekele. Vaikka muutamat ensimmäiset tehtävät vaikuttivatkin hieman tylsiltä, muuten SA:n tehtävät ja tarinamodi tuntuvat paljon mielenkiintoisimmilta kuin VC:n. Vice Cityssä tuntui vain suorittavansa yksittäisi, irrallisia tehtäviä, kun taas SA:ssa hommaa selvästi rakennetaan jotain isompaa varten. Tätä "10h-käännettä" odotan jännittyneenä. Toivottavasti meno ei aivan mahdottomaksi mene niin ettei LS:ään uskalla sen jälkeen edes jalallaan astua.

Vice Cityyn en osaa peliä juurikaan verrata, koska VC:n pelaamisesta on niin kauan aikaa (ja silloinkin lähinnä kohelsin pitkin kaupunkia). Fillari on ainakin erittäin siisti uudistus ja sillä on oikeasti mukava rullailla. Harmi vain, ettei sen päällä pääse musiikista nauttimaan. Taloihin murtautuminen on ainakin itselleni vielä täysi mysteeri. Ehkä sekin valottuu kunhan ehtii pelaamaan peliä eteenpäin. Poliisien laajempi kiinnostus myös muita rikollisia kohtaan on ehdotonta plussaa. Jengit tekevät pelistä mukavan jännittyneen, kun koko ajan pitää olla hieman varuillaan jos on väärällä puolella kaupunkia. Saapahan helposti syyn alkaa servaamaan kun pojat alkavat uhoamaan. SA:ssa tuntuu muutenkin saavan pistää aika hyvin jengiä matalaksi ennen kuin poliisi herää.

Musiikkipuoli vaikuttaa myös erittäin tasokkaalta. Kun ensimmäisen kerran jackkasin itselleni auton ja Billyn White Wedding pärähti soimaan, ei laatua tarvinnut kyseenalaistaa. Los Santos tuo tietenkin ehkäpä parhaimman tunnelman peliin, mutta toisaalta kun on luukuttanut noita samoja biisejä koko nuoren ikänsä, niin välillä pitää kyllä vaihtelun nimissä vaihtaa kanavaa. K-DST ja K-Rose ovat molemmat erinomaisia kanavia vaikka musiikki tehtävien lomassa saattaa kuulostaa hieman irralliselta. Ei kai OG Loc tälläistä kuuntele? Myös K-Jah West -kanava on mainio - mistäköhän löytäisi vielä kunnon weed spotin, jonka jälkeen CJ'n näkökenttä vetäisi hieman sumeaksi. ;)

Tuossa hieman ensifiiliksiä pelistä. Hitto, tässähän haluaa kotiin takaisin pelaamaan kun vain lörpötteleekin pelistä. Noh, kuusi tuntia vielä...

Move bitch! Believe me, I don't give a fuck! :cool:
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

On kertakaikkiaan loistava peli. Laskuvarjolla hyppiminen on niin hauskaa että eilen tuli hypittyä varmaan 30min.
Mutta sellanen mietityttää että voiko pelissä ostaa omaa autoa joka niinku pysyis itsellään. On vähän turhauttavaa kun pöllit auton ja tuunaat sitä, sitten jäät poliisille kiinni niin siinä menee rahat eikä autoa enää löydy.
ja miten tosiaan niitä taloja voi ryöstää... siinä yhden tehtävän jälkeen ne kertoo että noniin ota tää auto ja mee ryöstään mutta ei löydy autoa...
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Aluksi peli vaikutti huonolta,lähinnä grafiikoiden takia. Kun hetken oli pelannut ei meinannut millään pystyä lopettamaan... Peli on todella massiivinen, vaikka olen vasta ensimmäisessä saaressa. Pimpin` missionit on hauska lisä... Musiikki on loistavaa, kanavana aina Radio Los Santos. Motherfucker.... Loistava peli.

xlt sanoi:
Mutta sellanen mietityttää että voiko pelissä ostaa omaa autoa joka niinku pysyis itsellään. On vähän turhauttavaa kun pöllit auton ja tuunaat sitä, sitten jäät poliisille kiinni niin siinä menee rahat eikä autoa enää löydy.
...


Siinä missä saat ensimmäisen tallennuspaikan, on oma talli siinä vieressä. Sinne olen laittanut muutaman helmen auton mitä on löytänyt. Muun muassa Broadway niminen kärry on mulla siellä, se on hiano... :cool:
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

hyvin hupaisa peli.
kaveri tässä "parkkeerasi" keskelle moottoritietä ja ei tarvinnut kuin päätä kääntää niin jo oli autoja läjässä blues brotherssin tapaan :D
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Puka sanoi:
Siinä missä saat ensimmäisen tallennuspaikan, on oma talli siinä vieressä. Sinne olen laittanut muutaman helmen auton mitä on löytänyt. Muun muassa Broadway niminen kärry on mulla siellä, se on hiano... :cool:

joo mutta tarkotan sitä että saako ihan ikioman auton ostaa. siis jonkun esim unikki kärryn... jonkun semmosen mitä Vice cityssä sais sieltä autokaupasta, niitähän ei ollut kuin ne mitä siellä oli.
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Se on ihan hienoa, jos jäät moottoritielle himmailemaan niin porukka painaa torvea ja ajaa ohi. Tai sitte ajavat perään. Hauska vaan koheltaa ympäriinsä. Voiko muuten siellä autonmodaus paikassa (jakoavaimenkuva) modata kaikkia autoja, vai vaan sitä minkä siihen liittyvään tehtävään sai? Ite menin jollain ihan siistillä perheautolla sinne, mutta tallin ovi ei auennut. Meninköhän ehkä väärään kellon aikaan tai jotain? Olisin halunnu vähän tuningia koslaan :D

Vaikka tälläinen hevimies olenkin ja vihaan tuota puhemusiikkia, niin tässä pelissä se ei kyllä yhtään haittaa! Ihan tunnelman vuoksi pistää radiosta soimaan rappia ja kaverit jauhaa paskaa kyydissä. Man, you're fool, motherfucker bitch! :D Kohta varmaan ostan mustien vaatteiden tilalle vihreät ;) tai sitten en...

edit: typoja (taas)
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Miten monta tehtävää pitää suorittaa että pääsee vaatekauppaan ja punttikselle??? Mä olen enemmäkseeen kruisaillu kaupungissa ajanut taksia ($$$$$). Lisäksi olen käynyt parissa parturissa ja ottanut muutaman tatskan. Tehtäviä olen tehnyt vain "clean the Hood"'iin asti.

Tietysti aina jos ohi kulkijalta tulee huonoa palautetta, eli tyyliin "U Stink" yms. niin heti pitää mennä ja iskeä kaveri katuun nyrkein, lapiolla tai mailalla. Don't be dissing me foo'! :D

Piirtoetäisyys on oikeastaan ainoa mikä välillä todella häiritsee (en odottanut paljoa graffoilta muutenkaan), varsinkin maaseudulla se nurmikon todella lyhyt piirtoetäisyys on "hassua". :rolleyes:

Sattui mullekin yksi onnenkantamoinen ja erittäin hieno tapaus: Olin pöllinyt poliisi-Rancherin ja rellestänyt sillä kukkuloilla ja onnistunut putoamaan jyrkänteeltä motarille. No auto räjähti, mutta ehdin itse ulos. Tässä vaiheessa auton raato tukki toisen kaistan aiheuttaen mukavan ketjukolari. Itse huomasin että prkeles, mullahan on haulikko kädessä, juuri silloin toisesta suunnasta tuli vauhdilla Linerunner (rekan nuppi). Otin vapaan tähtäyksen haulikolla, yksi tarkka osuma nupin etukulmaan ja rekka räjähti pillunpäreiksi vauhdista. :eek: Kyllä oli hienon näköistä....
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

xlt sanoi:
joo mutta tarkotan sitä että saako ihan ikioman auton ostaa. siis jonkun esim unikki kärryn... jonkun semmosen mitä Vice cityssä sais sieltä autokaupasta, niitähän ei ollut kuin ne mitä siellä oli.

noita autokauppoja tulee enemmän vissiin noissa muissa kaupungeissa, mutta tietääkseni pelissä saa ostaa nimenomaan noita uniikki autoja respectia keräämään...
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Neljään meni eilen pelatessa ja aamulla koko maailmalla tuntui olevan asiaa kun 9 aikaan alkoi kännykkä pirisemään. Väsyttää.

GTA:SA on kyllä todella kova peli. Alkupuolen tehtävissä on yksi asia joka on erilaista aikaisempiin GTA peleihin, nimittäin se että tehtävissä harvoin liikutaan yksin vaan jengi on aina mukana. Tehtävät ovat olleet sitä normaalia gangsta meininkiä, Drive-byt ym. Maaseudulla tuli seikkailtua ja on se pelialue aika saakelin iso. Kaikki osa alueet tuntuvat toimivan ja Manhuntista otetut vaikutteet toimivat todella hyvin. Pitääpä mennä pelailemaan lisää ja tulla sitten taas kommentoimaan.
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Vihdoin aukesi toinenkin city! tolkutonta vaan että päästäpäähän ajaminen kestää oikeastikin puolituntia! :D

mahtaakohan pelissä olla tanssimatto-tukea? :rolleyes:
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Kävin itse tänään ton pelin gigantista hakemassa menin giganttiin klo 10.03 kun se avattiin klo 10 sisällä oli noin 50 metriä pitkä jono ja kaikilla san andreas kädessä. Oli aika hölmö myyjä gigantissa oon vasta 16 ja menin kassalle ja myyjä kysy papereita, sanoin et täytin vasta 18 ja en oo hommannu papereita vielä sit se kysy et millon oon syntyny sanoin et oon syntynyt 22.10.86 (oon oikeesti syntynyt huhtikuussa 1988) sit se kysy mun horoskooppia sanoin et en tiiä ja aloin nauramaan. Mut sit se myyjä vaan sano et sun kannattais hommata paperit ja myi sen pelin mulle.

Ekan kerran kun kokeilin tota peliä niin graffat häiritsi mutta nyt kun on tottunut niihin niin ei se tunnu haittaavan.

Petyin myös kun huomasin et sitä trails juttuu ei ollu siellä display valikoissa.

Pystyyköhän siinä vetää moottori pyörällä backflippiä?? Pitääkin lähtee kokeilemaan...

Sori jos tuli vähän epäselvää tekstiä kun oon niin innoissaan tosta pelistä.
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

anarchy sanoi:
Kävin itse tänään ton pelin gigantista hakemassa menin giganttiin klo 10.03 kun se avattiin klo 10 sisällä oli noin 50 metriä pitkä jono ja kaikilla san andreas kädessä.

Ai on ihmiset oikeen jonottanu, mä kävin klo 12 täällä Helsingin keskusta dosessa, ja siellä ei ollut yhtään asiakasta ja pelejä hyllyssä riitti, onhan sielki tietty aamul saattanut porukkaa olla.
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

werty sanoi:
Ei ne kyllä mulla ainakaan noin kauan lataa(siis 15-20s.). Ehkä jonkun 5-10 sekkaa ,mutta ei todellakaan noin kauaa :eek:
Tuossa vaiheessa en ollut pelannut kuin ekan tehtävän läpi, ja ennen sen tehtävän videoita se latas yllättävän kauan, kelloa en katsonut niinkuin sanoin. Taisin vastata liian aikaisin, koska ei tuo nyt enää ole kauan ladannut, mutta nuo videotkin on nyt ollu lyhyempiä noissa muissa tehtävissä.

anarchy sanoi:
Petyin myös kun huomasin et sitä trails juttuu ei ollu siellä display valikoissa.
Mutta eihän se tuossa taida olla edes päällä.
GTA3:ssa ja VC:ssä kun Trails oli päällä niin huomas todella selvästi kun esim. pyöritteli hahmoaan ja tuijotti katulamppuja, niin niistä jäis sellainen haamukuva ruutuun. Tässä en ole sellaista nähny.
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Alussa rupesi armottomasti ottamaa päähän kun ei ristiohjaimella voinu ohjata, mutta nyt on jo tuo tatin käyttö hallussa.
Edellisissä ristiohjainta käytin kun ajoin autoa, ja tattia taas kun kävelin tai kun ajoin mopolla.
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

foghorn sanoi:
Alussa rupesi armottomasti ottamaa päähän kun ei ristiohjaimella voinu ohjata, mutta nyt on jo tuo tatin käyttö hallussa.
Edellisissä ristiohjainta käytin kun ajoin autoa, ja tattia taas kun kävelin tai kun ajoin mopolla.

heh, mä en ole taas käyttänyt ristiohjainta missään pelissä pitkiin aikoihin (ellei ole ollut pakko).

Yksi pieni mukava ja siisti detaili on se että kun on hakannut ja polkenut jonkun tyypin hengiltä, niin kengistä jää veriset jäljet asfalttiin...

BTW. Ensimmäinen pelissä kuulemani NPC-repliikki oli: "I really like those boys in Thailand" (joku äijä meksikolaisaksentilla) :D
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Taisin panikoida turhaan noiden latausaikojen kanssa, en itsekään ollut pelannut kuin ensimmäisen tehtävän silloin kun valitin, ja siinä tosiaankin tuo siirtymä kesti aika kauan...mutta nyt paria tehtävää myöhemmin ei ole enää pitkiä lataustaukoja. Eli PS2 tuskin on rikki... :o


Muutaman tunnin olen nyt pelannut, ja suurin osa ajasta tosiaankin on kulunut ympäristöä tutkiessa. Kaupungissa ajaminen ei ole paljoa kiinnostanut, vaan olen viettänyt suurimman osan ajasta maatilalla kruisaillen. Grafiikka on paikoin aika kauheaa, lähinnä ne sahalaidat syövät silmää, ja tekstuurit ponnahtavat joskus aika myöhään kun nopealla ajoneuvolla lähestyy. Erään sillan tukkivat bannerit ilmestyvät ilahduttavasti vasta paria sekuntia myöhemmin kun siihen on törmännyt. Mutta eipä tästä nyt niin kannata valittaa, tosin vauhdissa tuleva motion blur-efekti on rumuuden huippu.


Musiikeista ei voi vielä sanoa juuri mitään kun en ole niitä kovin paljoa kuunnellut, pyöräily on vienyt paljon aikaa. Ammuskelemaan en ole vielä juuri yltynyt. Aitojen yli pomppiminen ja katoille kiipeäminen tuo sujuvuutta peliin. Erikoismainonta traktorin mainioista äänistä! :D
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Offtopic: Tilttas peli tuohon ku aloin lataamaan tallennusta :mad:. Hajoaakohan tuo tallennus muistikortilta jos resetoi? Ei tässä taida kyllä muuta vaihtoehtoa olla, kerran ssx:n tallennus katos ku tilttas tallennus vaiheeseen ja resetoin. Vähä vituttaa jos katoaa, kerkesin jo n. 20 tehtävää pelata. No ei se auta varmaan kuin kokeilla ja toivoa parasta..


Edit: JES, säilyi tallennus..ei muuta kuin jatkamaan... On muuten aika huippu peli. Hienoja parannuksia on tullut vice cityyn nähden. Kuntosalilla tuli heti treenattua lihakset maksimiin, nyt tuo Carl on hirvee kaappi :D. Oli muuten aika hauska tapahtuma ku moottoripyörällä ajoin yhden auton perään, niin mummo nousi pois kyytissä ja alkoi pieksemään mua lapiolla :p.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

kmt-85 sanoi:
Offtopic: Tilttas peli tuohon ku aloin lataamaan tallennusta. Hajoaakohan tuo tallennus muistikortilta jos resetoi? Ei tässä taida kyllä muuta vaihtoehtoa olla, kerran ssx:n tallennus katos ku tilttas tallennus vaiheeseen ja resetoin. Vähä vituttaa jos katoaa, kerkesin jo n. 20 tehtävää pelata. No ei se auta varmaan kuin kokeilla ja toivoa parasta..


Edit: JES, säilyi tallennus..ei muuta kuin jatkamaan... On muuten aika huippu peli.

Hyvä juttu ettei käynyt pahasti :) mutta siis vaikka en ole vielä mt. chiliadille päässyt pyörällä polkemaan niin ainakin jotain kertoo kun tipuin aika lailla pienemmästä pudotuksesta pyörällä. Siis vedin vain pyörällä dropista jonka arvelin olevan aika matala, no olin pahasti väärässä. Luultavasti pudotus oli jonkun 50-100 metriä SA:n skaalan mukaan ja tippuessa tuo blur efekti tuli koska pudotus oli sen verran korkea, että vauhti kiihtyi ja oikeasti ihan otti mahasta kun tuntui niin aidolta :eek: . Selvisin kyllä hengissä ,mutta saa nähdä mimmoinen tulee olemaan meikäläisen droppi mt. chiliadilta ;)
 
Ylös Bottom