Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 2 "hype"

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan qscq
Sillä "hyvällä" pelillä tähdätään 5:n tähden peliin.

Jep ja ainakin tuossa on mielestäni iso virhe. 5 tähteä ansaitseva peli on loistava, ja jos verrataan sitä sanaan hyvä, jokaisen pitäisi nähdä ero. Jos ajatellaan viiden tähden peliä ja neljän tähden peliä noilla asteikoilla, millainen peli on neljän tähden peli? Keskinkertainen tai kohtalainen? Hyvä peli on neljän tähden peli, jota on oikeasti hauska pelata. Xboxillekin näitä on tullut jo kourallinen, ja lisää on tulossa. Paljon ennen Halo2:ta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri

Niin kauan kuin mielipiteitä saa laukoa niin mä ainakin annan pelit lehdelle ison plussan.

Toki mielipiteitä saa olla, mutta ne pitää jättää arvosteluihin. Se on sitten niiden asia jos ne haluavat vuoden 2003 lopussa tehdä sen johtopäätöksen, että Halo2 on vasta 3. hyvä peli mikä Xboxille on tullut. Mutta vielä moista ei pitäisi sanoa, varsinkaan uutisissa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan qscq
Kyllä pelit lehti on tähän asti ollut melko puolueeton (omasta mielestä.)

Tämä oli (vasta) ensimmäinen virhe jonka olen huomannut. :)

Toki Pelit -lehti on tähän saakka ollut Suomen (ja yleensäkin) paras lukemani paperijulkaisu, mutta mitä moiset kommentit kertovat toimituksen asenteesta? Moisia lausahduksia ei parane tulla enempää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO



Toki Pelit -lehti on tähän saakka ollut Suomen (ja yleensäkin) paras lukemani paperijulkaisu, mutta mitä moiset kommentit kertovat toimituksen asenteesta? Moisia lausahduksia ei parane tulla enempää.

Aamen.

ja taisimme hieman siirtyä aiheesta..

Halo2:seenhan luvattiin kokonaan uudenlainen multiplayer.
Tarkoittaako tämä sitä jonka piti tulla aikaisemmin haloon, siis pelaajat ovat osa ihmisiä ja osa alieneita. (eivät siis pelaajat :rolleyes: vaan pelihahmot siiis=)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan qscq
Halo2:seenhan luvattiin kokonaan uudenlainen multiplayer.
Tarkoittaako tämä sitä jonka piti tulla aikaisemmin haloon, siis pelaajat ovat osa ihmisiä ja osa alieneita. (eivät siis pelaajat :rolleyes: vaan pelihahmot siiis=)

Sain sellaisen käsityksen että tarkoittaisi joukolla pelattavaa moninpeliä, jossa vihulaiset on tietokoneen ohjaamia. Voin tietenkin olla väärässä. :(
 
Itse olen jo menettäny Pelit-lehden arvostusta parin viime vuoden ajan. Tasaisesti on menty alaspäin. Tietenkin mielipide eroja on mutta ihmettelen vain arvostelijoiden jyrkyyttä välillä. Välillä annetaan anteeksi tai jätetään huomioimatta huonoja ominaisuukisa, ja taas toisaalla vähemmän suurista vioista tehdään suurempaakin suurempia. Tosin mielipide erojahan nuo taitaa olla. Voi olla että Pelit on ollut aina mitä se on, mutta vanhemmiten sen alkaa vasta tajuamaan. :eek:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan qscq
Halo2:seenhan luvattiin kokonaan uudenlainen multiplayer.
Tarkoittaako tämä sitä jonka piti tulla aikaisemmin haloon, siis pelaajat ovat osa ihmisiä ja osa alieneita. (eivät siis pelaajat :rolleyes: vaan pelihahmot siiis=)

Olisikin hieno pelimuoto, jos yksi pelaaja olisi Spartan, ja loput Covenanteja. Osa pelaajista voisi myös olla Spartania avustavia ihmisissotilaita. Spartanin tarkoituksena olisi selvitä jonkin tietyn alueen halki, jota Covenantilla pelaavat ihmiset voisivat ansoittaa ja luoda väijytyksiä. Tietenkään kaikki Covenantit eivät voisi olla elitejä, muutenhan menisi hieman epäreiluksi, mutta esim. kilpihemmo-Jackalit olisivat aika mielenkiintoisia ohjastaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Batou
Itse olen jo menettäny Pelit-lehden arvostusta parin viime vuoden ajan. Tasaisesti on menty alaspäin.
No joo kyllä se pelit lehti on tehnyt pahoja virheitäkin, esim. kun ei antanut Capcom vs. SNK 2selle yli 90 pistettä.
 
Bungie sanoi jossain lataamassani videossa luvulta 1999-2000 että he haluavat pelikokemuksen olevan hyvin erilainen, pelattaessa ihmisillä/alieneilla.

Toivottavasti halo2:ssa on kaikkea mitä ykkösessä ei ollut.

Mukaan voisi myös änkeä jonkinmoisen anti-alisoinnin.
(meinaan kun kuvissa sahalaidat ottivat vähän silmään)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan qscq
Bungie sanoi jossain lataamassani videossa luvulta 1999-2000 että he haluavat pelikokemuksen olevan hyvin erilainen, pelattaessa ihmisillä/alieneilla.

Toivottavasti halo2:ssa on kaikkea mitä ykkösessä ei ollut.

Mukaan voisi myös änkeä jonkinmoisen anti-alisoinnin.
(meinaan kun kuvissa sahalaidat ottivat vähän silmään)
Ei ne sahalaidat ole niin näkyviä normaalilla TV-ruudulla kuin kuvissa PC:n monitorilla. Varmasti suunnilleen samaan jälkeen päästään tuon rosoisuuden kanssa kuin Halossakin, mutta Xboxin täyden ruudun Anti-Aliasointia ei tulla käyttämään sen syömän laskentatehon sekä tekstuurien suttauksen vuoksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz

Ei ne sahalaidat ole niin näkyviä normaalilla TV-ruudulla kuin kuvissa PC:n monitorilla. Varmasti suunnilleen samaan jälkeen päästään tuon rosoisuuden kanssa kuin Halossakin, mutta Xboxin täyden ruudun Anti-Aliasointia ei tulla käyttämään sen syömän laskentatehon sekä tekstuurien suttauksen vuoksi.

No.. Ei halossa sahalaidat vaivannut paitsi joissain introissa esim. pahasti episode 10:n alussa.
 
. "I don't want to ruin the surprise, but imagine the essential 'Halo' single-player experience: pitched battles between the humans and the Covenant, massive vehicle and infantry engagements. Now imagine that every combatant is an actual person playing over Xbox Live!" "Halo 2's" online multiplayer will feature squad-oriented team-play, real-time voice chat and extensive community support when it ships at the end of next year.

Vihjaako tämä siihen humans vs. covenant nettipelaamiseen?
 
"We still have the multiplayer game-types that people loved in 'Halo', but we're planning something special for multiplayer in 'Halo 2.

ja tämä on hyvä juttu :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Botit sais olla Halo 2:n MP:ssä mukana, tai muuten kiljun kuin pieni apina.

Niitä kuulemma kokeiltiin saada jo ykköseen, mutta tekoäly ei osaa matkia ihmisen pelityyliä, joten ne olisivat luultavasti olleet pelkkää tykinruokaa.

Ja ei siihen kannata mitään superbotteja vääntää jos niistä ei saada ihmismäisiä, sillä moni asia ei pärjää ärsyttävyydessä huijaavalle tekoälylle.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
"Herra" NNirvistäkin löytyy pari sanomisen arvoista huomautusta, mutta taidan olla sanomatta.
Jep, Nirvi on outo nörtti. Melkein joka Pelit-palstalla mies haukkuu konsoleita ja hypettää tulevia superhyviä PC-pelejä. Eikä edes anna kuvaansa näkyviin...:)

Mutta Halo 2:sta. Peliin voisi tulla seuraavanlaisia parannuksia (täytyykin pistää noottia Bungielle...):
- Vaihtuva sää ja vuorokaudenajat (sade/lumikuurot, yön ja pvän vaihtelut jne.).
- Lisää ajoneuvokuvakulmia (esim. auton sisältä, jolloin ajaja voisi ampua GTA3-tyyliin).
- FMV-animaatiot (tai mitä ne nyt ovat, FF-tyyliset kuitenkin).
- Mahdollisuus ampua akimbona käsiaseilla.
- Starship Troopers -tyyliset "ötökät". Huomattavasti siistimpiä/aidompia kuin Covenantit.
- Botit/Deadmatch konetta vastaan on myös hyvä idea.

No, siinä niitä oli. Kertokaa lisää parannusehdotuksia!
 
Haa, tämmöisen listan olen jo kerran tehnytkin, joten asiaan...

- LISÄÄ SOLTTUJA! (Starship Troopersista voisi kyllä ottaa paljon mallia)
- lisää ajoneuvoja (dropship olisi aika makee, samoin veneet ja muut veden päällä kulkevat ajokit)
- mahdollisuus komentaa sotilaita
- botit MP:hen
- tehtäviä jotka sijoittuvat lumisille tuntureille, aavikoille ja viidakoihin
- Master Chieffillä pitäisi olla enemmän asennetta
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO


Niitä kuulemma kokeiltiin saada jo ykköseen, mutta tekoäly ei osaa matkia ihmisen pelityyliä, joten ne olisivat luultavasti olleet pelkkää tykinruokaa.

Ja ei siihen kannata mitään superbotteja vääntää jos niistä ei saada ihmismäisiä, sillä moni asia ei pärjää ärsyttävyydessä huijaavalle tekoälylle.

ottais tosta unreal tournamentista mallia missa oli pirun hyvat botit ainakin pclla
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan frozen9999
ottais tosta unreal tournamentista mallia missa oli pirun hyvat botit ainakin pclla

UT ja Halo ovat siitä huonoja vertailukohtia, koska siinä missä Halon kohdalla Bungie halusi saada sujuvasti tiimityötä tekevän tekoälyn yksinpeliä varten, ei UT:ssa moista tarvittu. Riitti kun botit toimivat pelaajien harjoitteluvastuksina sujuvasti itsekseen.
 
Ylös Bottom