Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 2

Vastaus: Halo 2

Dr Evil sanoi:
Meinaakohan ne julkaistu tohon kampanjaan Liven kautta maksullisia jatko-episodeja, se olisi varmaan ihan hyvää bisnestä, vai joutuukohan tolle oikeasti odottelemaan jatkoa taas jotain 3-vuotta.

CDL-tuki löytyy, eikä MS ole tähän jättänyt ainuttakaan omaa peliä vaille CDL-tavaraa. Ja kun kyse on Halo 2:sta, voi tavaraa jopa tulla kaksinkäsin. Jos meinasit jatkolla jatko-osaa (Halo 3:sta), Bungiehan on ilmoittanut haluavansa tehdä jonku täysin uuden pelin, eikä Halo 3 tule olemaan edes Xbox Nextin line-up-pelejä - Sen kuulemma hoitaa Rare Perfect Dark Zerollaan. Jos Xbox Next tulee tosiaan jo ensi syksynä, niin voi olla että menee ne toiset 2-3 vuotta Halo 3:n.
 
Vastaus: Halo 2

Dr Evil sanoi:
Meinaakohan ne julkaistu tohon kampanjaan Liven kautta maksullisia jatko-episodeja, se olisi varmaan ihan hyvää bisnestä, vai joutuukohan tolle oikeasti odottelemaan jatkoa taas jotain 3-vuotta.

Uusia karttoja tulossa moninpeliin ainakin.

Elite Operative asks: Will there be downloadable updates and maps? Will there be new Campaign stuff?

Yes. We have not announced a schedule yet, but we will be making new downloadable multiplayer maps. They rock too. I've played a couple. There will likely never be downloadable Campaign content, however. -Bungie.net
 
Vastaus: Halo 2

Unreal-Hawk sanoi:
CDL-tuki löytyy, eikä MS ole tähän jättänyt ainuttakaan omaa peliä vaille CDL-tavaraa. Ja kun kyse on Halo 2:sta, voi tavaraa jopa tulla kaksinkäsin. Jos meinasit jatkolla jatko-osaa (Halo 3:sta).

Lähinnä meinaisin, että vaikka muutaman kuukauden välein tulisi maksullinen leveli, joka jatkaisi kampanjaa tosta lopusta, jäi mielestäni sellaiseen kohtaan, että olisi mielestäni kummallista jos pitäisi odotella vuosia tolle jatkoa. Bungie teki tota kuitenkin niin kauan, etten ihmettelisi jos heillä olisi varastossa muutaman kentän verran tuolle jatkoa, lisäksi Microsoft saisi varmaan ihan sievoiset summat niistä. Eipä niitä kuitenkaan varmaan ole tulossa.

edit: Nisupullan linkissähän tuohon jo vastattiin. Aika härskisti lopetti ton pelin.
 
Vastaus: Halo 2

Hiirgh, loistava olo.

Tuli pelattua moninpeliä 17:00 -> 0900, eli noin viitisentoista tuntia. Siis kahdella Xboxilla, yhteensä kahdeksan pelaajaa.

Jos Halo1:een vertaa, on joillain osa-alueilla otettu askel eteen, ja muutamilla taakse. Erityisesti ihmetytti pelin tapa sijoittaa pelaajat tietylle puolelle ruutua. Halo1:ssä homma meni loogisesti, ykkösohjain oli vasemmassa yläkulmassa, muut seurasivat myötäväpäivään eteenpäin. Nyt kakkososassa vasenta yläkulmaa hallitsee ilmeisesti (tästä ei ikinä saatu täysin selvää) se, joka pelin aloitusruudussa painaa starttia. Sen jälkeen toisena peliin liittyvä tulee oikeaan yläkulmaan jne. Kylllähän tuollakin elää, mutta vanha systeemi oli paljon helpompi. Toisaalta, kun nuo on kerran laitettu kuntoon, ei tarvetta säädölle enään ole.

Toinen pieni kauneusseikka moninpelissä oli mystinen ilmoitus, jonka mukaan joku "partystä" ei voinut ladata karttaa. Muistaakseni tämä aiheutui, jos pelaajat hyppivät pois ja takaisin pelistä samalla kun joku vaihtoi karttaa. Tämän vielä ymmärtää, mutta miksi ongelma toisinaan säilyi, kun virheilmoituksen jälkeen pelaajat pysyivät lobbyssa ja karttaa vaihdettiin? Varmasti takana on täysin looginen syy, mutta silti se ei ikinä selvinyt. Muutamaan otteeseen molemmat Boxit piti jopa buutata, jotta virhe katoaisi.

Halo1:ssä oli vain muutama moninpelikenttä joka sai käytännössä kaikkien kannatuksen: Blood Gultch, Sidewinder ja Hang 'em High. Halo2:ssa kentät ovat paljon tasaisempia, eikä yksittäistä suosikkia löytynyt. Selvää kuitenkin oli, että kenttädesign kehittynyt huimasti, joskaan mitään äärimmäisen mahtavaa ei pelistä löydy.

Uudet pelimuodot olivat ihan toimivia, erityisesti se CFT yhdellä lipulla, missä välillä puolustettiin ja hyökättiin oli hauskaa. Hetkistä toimintaa tarjosi myös perinteinen deathmatch pelkillä miekoilla jossain ahtaassa kentässä ;)

Aseiden erot tulevat tietysti jo yksinpelissäkin selville, mutta pistoolin raju muuttuminen oli kyllä pieni alkushokki. Toisaalta nyt hommassa on jo jotain järkeä. Myös haulikon tehoa oli säädetty, kantama on nyt paljon pienempi, mutta ihan lähellä tehoa tuntuisi olevan mukavasti enemmän kuin ennen. Ja ne tupla-SMGT... :)

Kokonaisuutena system link-moninpeli on parantunut Halo1:stä, vaikka muutokset ovat itse asiassa varsin pieniä hienosäätöjä. Halo2 siis tarjoaa varsin tavanomaista, mutta kuitenkin mukaansa tempaavaa moninpelimättöä, jota ainakin yhden kerran jaksoi pelata viisitoista tuntia putkeen. Ei ihan huono saavutus :)
 
Vastaus: Halo 2

Doleful sanoi:
Siis kyllä, jossain aiemmassa viestissä mainitsin että kaikki on kunnossa, optiset sun muut.. Tietenkään en normisti katso elokuvia boxin kautta, mutta olen testannut elokuvilla boxissa ääniä ja kun elokuvasta esim xXx laittaa 5.1 DD:n päälle, vahvistimeenkin tulee näyttöön ilmoitus että DD on päällä ja hyvin potkii, äänet kuuluu ja muuten. MUTTA MIKSEI TOIMI PELEISSÄ?!?! :(
Tulee vain totaali hiljaisuus, ei edes telkkarin kautta kuule silloin ääntä...
Pakko siis ottaa dashboardilta DD pois päältä ja itkeä. Tosin potkii äänet silti, mutta ois DD herkku sitten sitä jotain... Voisko olla mahdollista että o joku bugi, kuitenkin boxi edelleen ostettu siitä ensimmäisestä erästä mitä suomessa myytiin ja kone ei ole edes huollossa käynyt...
Jotain on kyllä pahasti vialla tai en löydä tuolle mitään järkevää selitystä.
Testasitko tarjoamalla vahvistimen kaikkia ääniasetuksia lähteelle, kun laitoit DD:n dashboardista päälle ja laitoit DD 5.1-tukevan pelin sisään? Jos vahvistin ei hörähdä millään tavalla, täytyy kyseessä olla joku mystinen bugi boxissa tai muualla.

PS. Mikäli olet xboxin ekasta erästä hankkinut/pelannut sillä pitkään, hanki uusi. Joulun alla tullee yhden tai kahden pelin bundlepaketteja kohtuuhintaan (eikä xbox nykyään muutenkaan maksa enää paljon). Säästyt korjauspuljauksilta ja saat tuliterän konsolin.
 
Vastaus: Halo 2

Corca sanoi:
Jotain on kyllä pahasti vialla tai en löydä tuolle mitään järkevää selitystä.
Testasitko tarjoamalla vahvistimen kaikkia ääniasetuksia lähteelle, kun laitoit DD:n dashboardista päälle ja laitoit DD 5.1-tukevan pelin sisään? Jos vahvistin ei hörähdä millään tavalla, täytyy kyseessä olla joku mystinen bugi boxissa tai muualla.

PS. Mikäli olet xboxin ekasta erästä hankkinut/pelannut sillä pitkään, hanki uusi. Joulun alla tullee yhden tai kahden pelin bundlepaketteja kohtuuhintaan (eikä xbox nykyään muutenkaan maksa enää paljon). Säästyt korjauspuljauksilta ja saat tuliterän konsolin.

Joo, olenhan aatellut, ei se rahasta kiinni ole, mutta täytyisi sitten alkaa siirtelemään tallennuksia ja Live -tili toiseen xboxiin, toisaalta, siinä tulisi hankittua muistikorttikin jolla aina silloin tällöin olisi ollu käyttöä.
Ja kyllä, kokeillut olen. Äänet tulee kyllä vahvistimen kautta kun DD on kytketty pois dashboardilta, mutta kun se on kytketty päälle, peleistä ei pihaustakaan, ja kummallisesti leffoissa DD toimii.. Kirottua.
Täytyy varmaankin testailla kaverin boxin avulla.
Mutta nyt taas Halo 2 co-op pelin pariin odottelemaan kunnon Live tykitystä.
 
Vastaus: Halo 2

Oli kyllä lievä pettymys. Kentät olivat todella tylsiä, kolmea ensimmäistä lukuunottamatta. Juoni jäi niin typerään kohtaan kuin vain voi jäädä...
 
Vastaus: Halo 2

eskobar sanoi:
Juoni jäi niin typerään kohtaan kuin vain voi jäädä...

Allekirjoitan ton, jos jatkoa joutuu odottelemaan yhtä kauan kuin kakkosta. Loistava peli kuitenkin kaikenkaikkiaan.
 
Vastaus: Halo 2

Kuinka monta kenttää tässä on? Itse olen 4:ssä (?) ja täytyy kyllä sanoa, että ei vastannut aivan odotuksiani. Tosin 2. kenttä oli aika hieno. Onko tässä missään vaiheessa yhtä laajoja ulkokenttiä, kuin ykkösessä? Ja mitäköhän kenttää siinä E3-videossa pelataan?
 
Vastaus: Halo 2

remaster sanoi:
Ja mitäköhän kenttää siinä E3-videossa pelataan?

Itse ajattelin ihan samaa. Se kakkosruudun alku vaikutti aivan samalta kuin siinä E3-videossa. "We´re going in! Get tactical, marines. "

Onkohan ne vaihtanut sitä ruutua? Tai muokanneet. :(
 
Vastaus: Halo 2

remaster sanoi:
Kuinka monta kenttää tässä on? Itse olen 4:ssä (?) ja täytyy kyllä sanoa, että ei vastannut aivan odotuksiani. Tosin 2. kenttä oli aika hieno. Onko tässä missään vaiheessa yhtä laajoja ulkokenttiä, kuin ykkösessä? Ja mitäköhän kenttää siinä E3-videossa pelataan?

Laajoja ulkokenttiä ei kyllä oikeastaan ole mitä itsekin harmittelin. Peli on kokenut aika massiivisia muutoksia 2003 E3:n jälkeen ja tuo osio/kaupunki tehtiin aivan erinnäköiseksi. Ainakin SMG:n äänet muuttui paremmiksi jos ei muuta.
 
Vastaus: Halo 2

Jaa. Muistelin vaan miten videossa se Brute hyökkää Warhogin nokkapellille ja heittää kuskin mäkeen. Se oli hienoa.

Mutta, kuinka monta kenttää tossa on? Voiko joku sanoa?
 
Vastaus: Halo 2

remaster sanoi:
Kuinka monta kenttää tässä on? Itse olen 4:ssä (?) ja täytyy kyllä sanoa, että ei vastannut aivan odotuksiani. Tosin 2. kenttä oli aika hieno. Onko tässä missään vaiheessa yhtä laajoja ulkokenttiä, kuin ykkösessä? Ja mitäköhän kenttää siinä E3-videossa pelataan?

Kyseisessä E3-esittelydemossa pyörinyt kenttä eli New Mombasa oli vain pelin esittelykäyttöön, ja kyseistä rataa ei itse pelistä löydy. Sinäänsä sääli.
 
Vastaus: Halo 2

remaster sanoi:
Jaa. Muistelin vaan miten videossa se Brute hyökkää Warhogin nokkapellille ja heittää kuskin mäkeen. Se oli hienoa.

Mutta, kuinka monta kenttää tossa on? Voiko joku sanoa?


Taitaa olla 15
 
Vastaus: Halo 2

Nepean sanoi:
Taitaa olla 15

Yksinpelikenttiä juu tosiaan on 15 tietääkseni/lukemani mukaan.

Eikös niitä ole moninpelikenttiä 10 ja sitten yksi unlockautuu kun pelaa yksinpelin Heroicilla läpi, unlockattavan kentän nimi oli muistaakseni Foundation.

[EDIT: kannattaa tosiaan lukea edelliset postit kunnolla ;D ]
 
Vastaus: Halo 2

Pelasin co-oppina läpi perjantai iltana ja lauantai aamuna läpi, eikä nykinyt kertaakaan. Tunti sitten pelasin yksin ja pari kertaa peli jumittui n. 3:ksi sekunniksi ihan paikoilleen ja nyki muutenkin, strange...
 
Vastaus: Halo 2

Dr Evil sanoi:
Allekirjoitan ton, jos jatkoa joutuu odottelemaan yhtä kauan kuin kakkosta. Loistava peli kuitenkin kaikenkaikkiaan.

No jaa... Liikaa tylsiä sisäkenttiä.

Periaatteessahan Halo 3 voisi ilmestyä jo alle kahden vuoden sisällä. Grafiikkamoottoriahan tuskin tehtäisiin kokonaan uudestaan yms. Ongelmana on vain se että pitäisi väsätä kunnon juoni ja suunnitella kenttiä ja muuta pientä. Se nyt on selvää että Halo 3 on tulossa, mutta milloin. Bungie itse väittää että eivät ole mitään vielä päättäneet. Itse uskon että keskustelevat vain Microsoftin kanssa sopimusasioista. Kenties jo E3 05:ssä julkistettaisiin Halo 3... I hope so... I believe so...
 
Vastaus: Halo 2

eskobar sanoi:
No jaa... Liikaa tylsiä sisäkenttiä.

Periaatteessahan Halo 3 voisi ilmestyä jo alle kahden vuoden sisällä. Grafiikkamoottoriahan tuskin tehtäisiin kokonaan uudestaan yms. Ongelmana on vain se että pitäisi väsätä kunnon juoni ja suunnitella kenttiä ja muuta pientä. Se nyt on selvää että Halo 3 on tulossa, mutta milloin. Bungie itse väittää että eivät ole mitään vielä päättäneet. Itse uskon että keskustelevat vain Microsoftin kanssa sopimusasioista. Kenties jo E3 05:ssä julkistettaisiin Halo 3... I hope so... I believe so...

Luulen, että Halo 3:n julkaisu voi venyä Xbox nextin julkaisuun; olisi ainakin looginen avaus :cool:
 
Vastaus: Halo 2

Ulfast sanoi:
Luulen, että Halo 3:n julkaisu voi venyä Xbox nextin julkaisuun; olisi ainakin looginen avaus :cool:

Venyä? Hyvä läppä, etenkin kun Xbox Next tulee näillä näkymin jo ENSI SYKSYNÄ, eikä Halo 3:sta ole edes ilmoitettu tekevän. Kuten tässä aiheessa jo sanoin, Bungiella on suunnitelmissa tehdä täysin uusi peli ja vasta sen jälkeen Halo 3 kun aika on kypsä.
 
Ylös Bottom