Vastaus: Halo 3 [HYPE]
Se on ihan tietoinen ratkaisu. Pelejä myydään tänä päivänä niin paljon pelkällä grafiikalla, ettei ole järkevää uhrata yksityiskohtia kuvanpäivitykselle, jos 30 ruutua on vielä pelattava. Käytännössä vain tarkkuutta vaativat taistelupelit ja erittäin nopeat kaahailut vaativat korkeampaa kuvanpäivitystä. Haloissakin 30 ruutua joutuu tiukille lähinnä moninpelissä, jossa tilanteet vaihtelevat salamannopeasti ja ensimmäisenä tähtäimen kohdalleen saanut yleensä voittaa kaksintaistelun. Toisaalta jos kamera ei olisi niin lähellä aseita, pelaaja näkisi enemmän ympärilleen ja kuvan kääntelyn tarvekin olisi pienempi. Ehkä kuvanlaajuuden tietynlaisella ahtaudella simuloidaan näkymää kypärän sisältä. Ei sekään kyllä olisi nättiä, jos pelissä olisi hyvin voimakas perspektiivi, sillä se voisi pilata tunteen pelialueiden suuruudesta.
Sniper3002 sanoi:NextGen tarkoittaa näköjään suurimmassa osassa peleistä 30fps
Se on ihan tietoinen ratkaisu. Pelejä myydään tänä päivänä niin paljon pelkällä grafiikalla, ettei ole järkevää uhrata yksityiskohtia kuvanpäivitykselle, jos 30 ruutua on vielä pelattava. Käytännössä vain tarkkuutta vaativat taistelupelit ja erittäin nopeat kaahailut vaativat korkeampaa kuvanpäivitystä. Haloissakin 30 ruutua joutuu tiukille lähinnä moninpelissä, jossa tilanteet vaihtelevat salamannopeasti ja ensimmäisenä tähtäimen kohdalleen saanut yleensä voittaa kaksintaistelun. Toisaalta jos kamera ei olisi niin lähellä aseita, pelaaja näkisi enemmän ympärilleen ja kuvan kääntelyn tarvekin olisi pienempi. Ehkä kuvanlaajuuden tietynlaisella ahtaudella simuloidaan näkymää kypärän sisältä. Ei sekään kyllä olisi nättiä, jos pelissä olisi hyvin voimakas perspektiivi, sillä se voisi pilata tunteen pelialueiden suuruudesta.