Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 3

Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Onko tuossa betassa jotain tapaa kääntyä todella nopeasti, tyyliin lost planetin kiepsahdus? Tuntuu että ainkun sekä minä että vastustaja on satuttu juoksemaan ristikkäin niin hän on tehnyt jo fragin ennen kun ehdin saada lähellekään hollia. Vai olenko vain niin pasqa? En löydä myös mistään mitään optionssia josta voisi säätää tähtäyksen nopeutta, aivan liian hidas.

Makoisaa on silti. Todella makoisaa.
 
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Scatterbrain XO sanoi:
En löydä myös mistään mitään optionssia josta voisi säätää tähtäyksen nopeutta, aivan liian hidas.
Päävalikossa muistaakseni X, sen jälkeen settings ja sieltä säätämään.
 
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Nyt on kans päästy betan makuun, mut kuinkas noita kranuja saa vaihdettua? Ei näytä mikään nappi sitä tekevän.
 
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Tähtäinsäädöt saa missä vaan valikossa, jopa pelatessa, painamalla starttia ja sieltä oikealle välilehteen settings ja controls. Ei ole erillistä kääntymisnamiskaa niin kuin lostissa, mutta kyllä siinä todella nopeasti voi kääntyä.

Kranujen vaihto tapahtui muistaakseni LB:stä silloin kun vasemmassa kädessä ei ole asetta. En ole kyllä aivan 100-varma...

olge sanoi:
Onhan tuo mainio fiiliksen luoja, kun muiden pelaajien aseet kuuluu kaukana. Kyseinen ominaisuus löytyy myös muuten jo aika kauan sitten ilmestyneessä Day Of Defeat: Sourcessa.

Niin, onhan samanlaisia juttuja ollut myös esim. Socomissa, mutta Halo 3:ssa yleensäkin äänimaailma on aika poikkeuksellisen mallikkaasti hoidettu.
 
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Joo nyt löytyi tähtäinsäädöt, kiitos.. heti meni vähän paremmin, kunnes tuli täysin outo pelimuoto ja en edes tajunnut mitä pitää tehdä (pääkallon metsästys) ennen kun oli myöhäistä :D no seuraavalla kerralla tietää senkin.. Aseiden kanssa ihan hakusessa kun en ole aiempia haloja pelannut oikeastaan yhtään.
 
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Kyllä Halo 3 vaikuttaa upealta, hankin, Legendary Editionin tuurilla, sen halvemman Special Editionin jos löytyy, ja normiversion pakolla. Harmi kun en Betaa päässyt testaamaan, enkä Crackdownista tiedä, onko hyvä, niin en viitsi vain Betan takia ostaa. Mutta kuvista ja videoista päätellen tämä on tajutonta meininkiä. Equipmentit ja Spiker tuntuvat maukkailta. Ja Mongoose... ah. Tänä vuonna on joulu todellakin jo syyskuun 26. Voi voi, kyllä on hapokasta (oli pakko sanoa).

pelle sanoi:
On se vaan perkeleen hieno

kyllä tuo legendary paketti on pakko saada, aivan käsittämättömän upea.

Unh. On se. Upea. Jos en tuota saa...
Mutta juu, voiko tuota vielä mistään ennakkotilata, suomalaisista nettikaupoista? Itse yritin tutkia, mutten löytänyt ainakaan näin nopeasti.
 
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Scatterbrain XO sanoi:
Aseiden kanssa ihan hakusessa kun en ole aiempia haloja pelannut oikeastaan yhtään.
No alkuun pääsee sillä että opettelee jokaisesta kentästä BR:n (se mikä ampuu kolme laukausta kerralla ja nappulaa rämpätään), carbinen (vihreä säde), snipun ja laserin paikat. Niistä BR on yleisin ja paras yleistilanteissa, carbine ihan hyvä samoissa asioissa ja laser ja snipu kauas.

Se assaultrifle mikä on alkuun mukana, on aika onneton paitsi läheltä. Ampuu ensin sillä vähän juosten vihun kimppuun koko ajan ja sitten vikana pamauttaa nyrkkiä nekkuun.

Tärkeintä on opetella etäisyyksiä ja sitä, mitä tekee milläkin etäisyydellä. Lähellä jos on, ampuu vaan vähän ja lyö. Siinäkin on kyllä paljon totuttelua, ennen kuin oppii etäisyydet mistä mekaniikka imasee lyönnin vihuun ja ajan milloin on sopiva lyödä että vihu kuolee niin ettei joudu uudestaan ampumaan. Jos joku tulee kaukana eikä näe sua, heität ensin naden ja sitten bärrää perään.

Periaatteessa koko pelin mekaniikka perustuu oman alueen hallintaan oman asevaraston mukaan. Sen kun muistaa opetellessa, oppii peliä paljon nopeammin.
Ja nadet on tärkeääkin tärkeämpiä.
 
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Pibe sanoi:
Periaatteessa koko pelin mekaniikka perustuu oman alueen hallintaan oman asevaraston mukaan. Sen kun muistaa opetellessa, oppii peliä paljon nopeammin.
Ja nadet on tärkeääkin tärkeämpiä.

Tämä oli ihan hyvä mutta kerro nyt tyhmälle mitä on nadet :D.

Komppaan tuota siinä mielessä että eilen tuli jopa kerran 8 tapon spree, kun tajusin katsoa sitä tutkaa ja sain pidettyä (olikohan kentän nimi Rumble Pit, se jossa on tukikohta ja alarinne mereen) tukikohdassa sisätilaa erittäin hyvin hallussa (selkä seinää vasten).

Valhallan sniper-homma taas kusi aika täysin. En tykkää tuosta sniperin zoomaustavasta, kun ei pääse maksimizoomista takaisin siihen peruszoomitilaan - vai olenko missanut jonkin napin? Kontrolleissa sais olla mahdollisuus laittaa tuo tähtäysnopeuksen säätö erikseen noille zoomaustiloille ja sille perusliikkumistilalle. Ainakaan itseäni ei tuo herkkyys noiden välillä oikein miellyttänyt.

Tuota Lost Planetin roll-heittäytymistä maahan kyllä kaipaisi. Tuntuu niin hölmöltä kun joku alkaa ampua takaapäin ja tietää jo siinä vaiheessa että nyt meni erittäin suurella todennäköisyydellä henki. Ilmaan kun hypystä ei ole oikein mitään apua, pitäis olla joku nopeampi tapa suojautua. Tai sitten se täysheittäytyminen sarjan kera. Saakohan noita juttuja käydä jossain bungielle kommentoimassa? Eihän sitä tiedä jos kuuntelisivat..
 
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Nade, siis kranaatti :D

Niin ja jos joku tulee takaa, kannattaa heittää kranaatti seinään tai maahan niin, että se kimpoaa sun taakse ja samalla hypätä ilmaan ja kääntyä. Näin ite ei menetä naatista energiaa ja saattaa saada vihun hengiltä hyvällä säkällä (tahi taidolla :p).

Paljonhan toi perustuu kuitenkin myös tutkan seuraamiseen ja liikkumiseen niin, että vihu ei helpolla pääsisi selkään. Ei varmaankaan ole toista peliä missä joutuisi keskittymään samaan aikaan yhtä moneen asiaan.

EDIT: Ja rumble pit on pelimuoto, missä pelataan kaikki vs kaikki. Kenttä oli varmaankin higher ground.
 
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Pibe sanoi:
Nade, siis kranaatti :D

Niin ja jos joku tulee takaa, kannattaa heittää kranaatti seinään tai maahan niin, että se kimpoaa sun taakse ja samalla hypätä ilmaan ja kääntyä. Näin ite ei menetä naatista energiaa ja saattaa saada vihun hengiltä hyvällä säkällä (tahi taidolla :p).

Paljonhan toi perustuu kuitenkin myös tutkan seuraamiseen ja liikkumiseen niin, että vihu ei helpolla pääsisi selkään. Ei varmaankaan ole toista peliä missä joutuisi keskittymään samaan aikaan yhtä moneen asiaan.

EDIT: Ja rumble pit on pelimuoto, missä pelataan kaikki vs kaikki. Kenttä oli varmaankin higher ground.

Joo termit vähän hukassa :) - tuo on kyllä täysin totta, keskittyä saa ja reippaasti. Tietty se että kun ei osaa kenttienkään hienouksia vielä saati aseiden paikkoja niin ei auta yhtään asiaa, mutta kyllä tää tästä. En ainakaan tähän astisen perusteella epäile enää, etteikö Halo 3:sta tulisi kova peli.

Ja tosiaan noi äänet on aivan mielettömän hyvin tehty.
 
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Scatterbrain XO sanoi:
Tuota Lost Planetin roll-heittäytymistä maahan kyllä kaipaisi. Tuntuu niin hölmöltä kun joku alkaa ampua takaapäin ja tietää jo siinä vaiheessa että nyt meni erittäin suurella todennäköisyydellä henki. Ilmaan kun hypystä ei ole oikein mitään apua, pitäis olla joku nopeampi tapa suojautua. Tai sitten se täysheittäytyminen sarjan kera.

Bubbleshield on hyvä keinoa suojautua jos vihu poraa luoteja sinuun kaukaata. Pääset turvaan ja suojasi ehtivät latautua. Kun suoja katoaa, on teillä yhtä hyvät mahdollisuudet voittaa taistelu. Paitsi jos vihulla on käytössä joku überpyssy. :D Lähellä BS ei toimi yhtä hyvin. Suojasi piipittävät ja vihun tarvitsee vain kävellä kuplan sisään ja pamauttaa nyrkillä naamaan.

Saakohan noita juttuja käydä jossain bungielle kommentoimassa? Eihän sitä tiedä jos kuuntelisivat..

Bungien foorumit. Tässä suora linkki jonkinlaiseen wishlistiin.
 
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Hitto, alkaa ottamaan päähän tuo matchmaking. Eikö se nyt tajua, etten pärjää niitä parempia vastaan yhtään, vaikka leveleitä on jotenkin kertynyt jo 8. Kivapa siinä on sitten pitää hauskaa, kun ei tappoja saa kuin ryöstämällä.

Toivottavasti lopulliseen versioon tulee sitten mahdollisuus vaihtaa nappeja. B-nappi on ehkä kaikkien aikojen huonoimpaan paikkaan sijoitettu lyöntinappi ja noi muut ennaltamäärätyt ohjausoptiot eivät ole sen parempia. Miten siinä sen lyönnin tähtää, kun peukku on väärässä paikassa? Muutenkin vaikea tähdätä noin epätarkalla ohjaustyylillä, saati sitten ilman tähtäämistä ollenkaan.

Mikäs siinä muuten on, että laserilla osuu melkein pakosti? Kaikilla muilla aseilla tulee ammuttua kaukaa kaikki ohi, mutta laser osuu kummasti. Monet kerrat jo napannut mancannonista hyppäävän vihun ihan helposti. Pelin "vaikein" ase on kummasti helpoin alottelijalle. Sniperillä ei kuitenkaan kauhean hyvin suju. Sillä saa korkeintaan yhden osuman varpaaseen ja sitten vihu jo tappaakin kaukaa, aseella kuin aseella.
 
Vastaus: Halo 3 [HYPE]

Kyllähän sitä kieltämättä tarvitsisi kustomoinnit nappuloille. Nyt joutuu pelaamaan niin, että pitää koko ajan oikeata etusormea lyönti/aseen vaihto/hyppynappuloilla (B, Y ja A) ja ampuu sekä lataa keskisormella. Hankalaa ja epämukavaa.

En tajua pelintekijöitä yleensäkään, kun todella harvassa pelissä on täydet omat kustomoinnit namiskoille. Äkkiseltään tulee mieleen vain timesplitters ja resistance.
 
Ylös Bottom