Vastaus: Halo 3 [HYPE]
Se, joka Halossa kiehtoo ainakin minua on se, että sitä on hauska pelata. Joka pelikerta eroaa aiemmasta jollakin tavalla ja näin uudelleenpeluuarvokin on aivan toiselta planeetalta. Jotain kertoo se, että tuossa pari päivää sitten pelattuani ensimmäistä Haloa, ihan vain kertauksen merkeissä, eräässä taistelussa Eliitit yllättivät täysin käytöksellään, yksi sitoi ampumalla taisteluun kun toinen koukkasi taakse. Tämä tapahtui siis "vain" Heroic vaikeustasolla.
Toinen suuri pointti on tietysti yhdessäpeluumahdollisuus kaverin kanssa, eli Co-op. Nyt varsinkin kolmosen kohdalla, kun yhdessä voi pelailla kampanjaa lävitse jopa neljän pelaajan voimin. Kolmosen taistelut kun ovat sitä pelanneiden ja Bungien kertoman mukaan enemmän hiekkalaatikkomaisia, eli lähestymistapoja on loputtomiin ja tällä kertaa viholliset eivät ilmesty tyhjästä tai ryhmä kerrallaan, vaan kenttiin on valmiiksi "siroteltu" vihollisryppäitä. Pieni Warthog- vyörytys kolmen muun kaverin kanssa voi osoittautua hauskaksi
.
Halon ulkoasu jakaakin sitten mielipiteitä. Itse kuulun siihen kastiin, jonka mielestä se on hienoa. Pidän halon graafisesta tyylistä ja jo pelkästään sekin, että se tuo valtavasti eroa tähän ylirealistisiksi pyrkiviin pelien graafisiin suuntauksiin on vain suurta plussaa. Marty O'Donnellin loistava ääniraita tukee Halon visuaalista ilmettä ja pelin äänimaailma on muutenkin huippuluokkaa.
Jokin tässä pelissä on myös, jota en oikein pysty selittämään. Jokin vain loksahti paikoilleen silloin, kun sitä ensimmäisen kerran pääsin pelaamaan. Jos ei tämä fanittajien/vihaajien kuoro saa päätä kääntymään, niin kannattaa vain itse testata.