Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

Viikonloppu tämän parissa, kyllä kelpaa.

Muistakaa GP Ultimaten tilaajat käydä lunastamassa joulukuun edut multiplayeriin. AR sai hienon värin ja 4 x double xp / challenge swap.

Uusi dynaaminen tausta tullut myös dashboardille.

IMG_20211210_224658__01__01.jpg
 

Liitetiedostot

  • IMG_20211210_225536__01.jpg
    IMG_20211210_225536__01.jpg
    2,5 MB · Lukukerrat: 11
Viimeksi muokattu:
Pelistä ei saa kuulemma puhua jos ei ole ihan ITSE sitä pelannut omalta näytöltä ohjain kädessä, mut näyttääkö toi jonkun mielestä jotenkin hyvältä? Mitä kattonut niin sitä samaa kallioo ja puut jostain xbox360 alkuajoilta. Mitä pelaamiseen tulee nii siitä en osaa mittää sanoo, mut omat silmät on kyllä päässä.
Saako kommentoida jos on pelannu hiirellä ja näppiksellä..? :D
Omaan makuun ihan nätti toi on, kun on namikat kaakossa pc:llä. Varmasti löytyy nätimpiäkin, mutta ihan riittävän hyvältä näyttää. Jostain syystä sitä porukan valittamaa shutteriakaan en huomaa, kaipa se ikä on tehnyt tehtävänsä ja ei vään oo niin kultasilmä enään asian suhteen.

Jokusen tunnin tossa pelailin lisää, niin pelattavuus on pirun hyvä ja tykkään noita FOB mestoja jyrätä. Kivaa kun voi itte valita mistä suunasta iskee.
Grapplehookin uppasin täysille ja se on kiva laite, vihuun kiini sillä ja kesken lennon meleetä. Gruntteja on etenkin kiva tolla piestä, kun ne tuppaa vähän lentelemään. :D Gruntien huutelukin on edelleen hauskaa, "He got shot in the face, aaaa!!! :D
 
huikeaa meininkiä kyllä ollut :), 3 bossia nyt kaadettu tuossa on parit Videot ekasta ja 3 bossista Legendaryllä :), mitä kattelut muiden videoita niin aika moni ottaa rauhassa yms, kun itsellä on semmonen "koko ilta tulee meininki" sit tykkään siitä et improtaan niillä mitä sulla on käsissä :), varmasti tuossa 3 bossissa, jos ei ois sattunut olemaan tuota kyseistä kapistusta niin olisin valinnut ehkä toisenlaisen lähestymistavan, mut hyvin tuntui toimivan :D toisen bossin shadowplay ikävä kyllä, petti joten siitä ei ole videota, eikä harmittavasti noita bosseja voi tappaa uusiksi muuten kun restarttaamalla koko missionin mut sanoisin että se toinen bossi ehkä jopa helpompi kun tuo ensimmäinen




 
Viimeksi muokattu:
huikeaa meininkiä kyllä ollut :), 3 bossia nyt kaadettu tuossa on parit Videot ekasta ja 3 bossista Legendaryllä :), mitä kattelut muiden videoita niin aika moni ottaa rauhassa yms, kun itsellä on semmonen "koko ilta tulee meininki" sit tykkään siitä et improtaan niillä mitä sulla on käsissä :), varmasti tuossa 3 bossissa, jos ei ois sattunut olemaan tuota kyseistä kapistusta niin olisin valinnut ehkä toisenlaisen lähestymistavan, mut hyvin tuntui toimivan :D toisen bossin shadowplay ikävä kyllä, petti joten siitä ei ole videota, eikä harmittavasti noita bosseja voi tappaa uusiksi muuten kun restarttaamalla koko missionin mut sanoisin että se toinen bossi ehkä jopa helpompi kun tuo ensimmäinen
Mitäs ihmettä? Onko bossit legendarylla helpompia kun normalilla? Itellä oli eka bossissa samat aseet käytössä ja sain molemmista aseista kudit loppumaan ja kranaatteja vielä perään ennenku kaatu.
 
Mitäs ihmettä? Onko bossit legendarylla helpompia kun normalilla? Itellä oli eka bossissa samat aseet käytössä ja sain molemmista aseista kudit loppumaan ja kranaatteja vielä perään ennenku kaatu.

noi melee iskut poistaa tuota shieldiä hyvin mut se on se ajotus joka pitää ajoittaa oikein, tai sitten käy huonosti, et on vähä semmonen agressiivinen veitsi kurkulla pelityyli :), ja tuossa bossissa se toimi erittäin hyvin :) sanoisin muutenki ainakin noissa ekassa 3 bossissa että kun saa sen shieldin pois niin sit oot jo aikalailla voiton puolella :)
 
Dolby Vision TV:iden omistajat! Tähän peliin kannattaa laittaa DV pois päältä ja käyttää perus HDR:ää. Vaihdoin äskettäin ja näyttää nyt HUOMATTAVASTI paremmalta. Kirkkaat kohteet pomppaa ihan erilailla esiin.

e: Peli pitää siis sulkea ja käynnistää uudelleen kun on ottanut DV pois päältä, jotta HDR käynnistyy.

 
Viimeksi muokattu:
Niin hullulta kuin se kuulostaakin, pelin parasta antia on ollut tällaisen Halo-kivirenkaan löytäminen ja skannaaminen... ylipäätään avoin maailma ja sen tutkiminen yhdessä 5 Marinen kanssa ja Razorback-jeepin. Huikea, kaunis, komea scifi-maailma.
 
Tämä avoimempi kenttäsuunnittelu on ollut ihmettelyn paikka. Parhaillaan puhutaan hyvin elävästä scifi-maailmasta, jossa on vaikka mitä tutkittavaa ja ihmeteltävää. Koska Halo on taktinen räiskintä, niin olen vapauttanut vangittuja marineja sekä hyökännyt linnakkeisiin aina joukolla:

1. hae omasta pikku basesta Razorback-jeeppi
2. ota 5 marinea kyytiin
3. porukalla kohti vangittuja taikka linnaketta

Tähän lisäksi kaikki muu mitä avoimessa maailmassa voi tutkia, kuten kiviset Halo-renkaat. Jo pelkästään tämän vuoksi maksaisin 60 € tai 70 € vaikka en pelaisi yhtään päätarina tehtävää. Tekoäly on upea, ase tuntuma täydellinen, on upeaa efektiä, tarviketta ja rikasta äänimaailmaa.

Gruntit heittelevät läppää ja marinet piikittelevät toisiaan. Ensi kertaa pelissä tuntuu että olisi jossain virtuaalisessa elävässä scifi-maailmassa. On selvää ettei se ole sellainen mitä on lähdetty suunnittelemaan alunperin (vertaa Zelda) mutta kaunis ja kiehtova rengas-maailma voi vielä sellaiseksi muuttua tässä vuosien varrella.

Jokin tuntuu kuitenkin pysyvästi muuttuneen, sillä Halo on yksinpeli "putkijuoksua" ja tätä "avointamaailmaa" ... toimivatko ne yhdessä vai onko tässä ikään kuin 2 peliä sulatettu toisiinsa kiinni... hämmentävin pelikokemus ikinä, mutta joka centin arvoinen ja tämän parissa tulen toivottavasti vielä vuosia olemaan. Mukana junassa. Junassa mukana.
 
Minusta tuntuu, että Halo Infinite on "seuraava" Minecraft ja Sea of Thieves, jota päivitellään jatkuvasti lisäsisällöillä. Voi olla, että vähään aikaan ei uuta Haloa tulla näkemään. Tämä nyt ei varsinaisesti haittaa jos samalla yksinpeli saa sisältöä, kuten uusia alueita ja tehtäviä. Tiedossa on ainakin, että co-op tekee tuloaan ensi vuoden aikana. :) Se on nyt ainakin selvää, että moninpeliä tullaan päivittämään ja paljon mikäli pelaajamäärät pysyvät samana.

Olen edelleen sitä mieltä, että Halo Infiniten yksinpeli on ollut tähä mennessä kaikista parhain Halo-yksinpeli. Jos meno jatkuu samana loppuun asti, tästä voi tulla kaikkien aikojen suosikkipeli itselleni. Yksinpeli (ainakin toistaiseksi)+ moninpeli ovat olleet todella laadukasta settiä ja en malta olla hetkeäkään pelaamatta. Nytkin harmittaa, kun en pääse pariin päivään pelailemaan. :confused:

Oikeastaan ainoa miinus joka tulee mieleen on geneerinen ympäristö. Ehkä sisältöpäivityksillä saataisiin laajempia ympäristöjä mikäli 364I näkee sille tarvetta. Kyllä tämä havumetsä ympäristö maistuu tällaisenääkin, mutta pientä vaihtelua kaipaisin ympäristöön.

Tuskin tulee vähää aikaan palattua Codin ja Bäfän maailmoihin, kun tällainen Halon kaltainen arcade-räiskintä maistuu vaan niin paljon paremmalta.
 
Pelikellossa on kymmenisen tuntia viikonloppun jäljiltä ja nyt voi jo todeta, että ihan hyvältä tuo kampanja on maistunut. Doom Eternal oli pitkästä aikaa FPS, joka oikeasti kolahti. Nimenomaan raudanluja pelattavuus oli Eternalin isoin koukku ja näin se on pitkälti myös Halo Infiniten kohdalla. Molemmat myös haastaa ainakin allekirjoittanutta ihan tarpeeksi jo normaaleilla vaikeustasoilla, joten kokeneelle räiskintäveteraanillekin luulisi olevan vastusta tästäkin. Erään pomovastuksen kanssa sai jo ihan töitä tehdä ja nopeita latauksia tuli kiiteltyä useamman kerran, vaikka lopulta menikin sitten kumoon kohtuullisen helposti.

En ole tainnut Bungien Halojen jälkeen edes kokeilla näitä, joten vertailua on sinänsä vaikeata tehdä sarjan uudempiin tuotoksiin. Ensimmäiset Halot oli aikanaan nimenomaan co-oppina hienoja kokemuksia, enkä niitä yksin juurikaan pelannut ja tämänkin olisin halunnut nimenomaan co-oppina pelata. Mutta koska co-op myöhästyi, niin soolona nyt sitten kuitenkin tuli lähdettyä kokeilemaan ja positiivinen yllätys tämä näin soolonakin on. Huumori on tuttua, maailma näyttää ja tuntuu todellakin siltä Halolta, jonka muistaa vuosien takaa, nyt vain nätimpänä. Tietenkin co-oppina tämä olisi varmasti vielä astetta tai kahta kovempaa viihdettä, mutta onneksi nytkin voi tekoäly porukalla lähteä FOBja valtaamaan, eikä kokemus siitä niin isosti kärsi kuin olisin kuvitellut.

Pelimekaniikka on tosiaan tuttua ja toimivaa sekin, mutta grappleshot tuo yllättävän paljon lisää tuohon peruskauraan. Muutkin ominaisuudet voisivat olla ihan kivoja, mutta koska ainakin perus-ohjaimesta loppuu napit kesken, niin itse olen oikeastaan vain ja ainoastaan grappleshottia käyttänyt, kun niiden muiden pitäminen pikakomentona ei vaan sovi ainakaan omaan tyyliin. Jos on tullut vähän liiankin kovalla luotolla juostua umpikujaan vihollisten piirittämänä, niin grappleshot on monesti pelastanut, tavalla tai toisella. Usein jo se, että saa poimittua aseita kaukaa on auttanut, mutta joskus myös joutuu batmanina paeta paikalta nuolemaan haavoja.

Ja mitä toistaiseksi tulee lineaarinen kenttäsuunnittelu vs avoimempi maailma, niin molemmat toimii omaan makuun. En ole avoimen maailman ystävä yleisesti, joten tämä sekoitus maistuu hyvin ja vaihtelu virkistää. Pikamatkustusta en ole käyttänyt juuri ollenkaan, vaan ihan mielellään sitä on kiipeillyt ja ajellut ympäriinsä. Mitään suorittamista pelaaminen ei ole ollut, vaan sen mukaan on menty, että mikä fiilis on ollut. Ihan orgaanisesti on tullut metsästettyä Spartan Coreja, rynnäköityä FOB tai vaikkapa seurattua pääjuonta. Peli ei tunnu pakottavan mihinkään suuntaan, vaan antaa pelaajan itse valita. Ylimääräistä ei tarvitse tehdä, jos ei kiinnosta.

Näin pitkästä aikaa Halon pariin palanneelle tämä on toistaiseksi ollut hyvää viihdettä. Pelaillaan kuitenkin vielä loputkin pois ennen kuin lopullista arvosanaa julistetaan.
 
Vähän välikuulumisia kampanjasta: Aika rutiininomaista suorittamista on tähän asti ollut. Pitää alkaa harkita onko tämäkin niitä pelejä, jotka toimii parhaiten oheispuuhasteluna jonkun podcastin raikaessa korvissa. Ydinpelattavuus on erinomaista, mutta valitettavasti itse open-worldin toteutus on juuri sitä Ubisoft-tyylistä 10 minuutin gameplay-looppia: Etsi kartasta waypoint, mene waypointille, tyhjennä se vihollisista, kerää palkintosi. Etsi kartasta seuraava waypoint, mene waypointille, tyhjennä se vihollisista, kerää palkintosi. Etsi kartasta seuraava waypoint, jne. jne.

Varsinaisissa tarinatehtävissä avointa maailmaa ei ole tähän mennessä käytetty erityisen luovasti: Joko edessä on vain isompi viholliskeskittymä tyhjennettäväksi tai sitten pelaaja ahdetaan tehtävän ajaksi perinteiseen Halo-putkeen. Ympäristöjen vaihtelun puutteesta onkin jo ollut puhetta, eikä tilanne ole sen osalta muuttunut vielä miksikään.

KonsoliFIN:in arvostelun ymmärrän tähän asti nähdyn perusteella ihan täysin. Kampanjasta paistaa läpi se, että aika on loppunut kesken ja siksi siinä on jouduttu monistamaan samaa kaavaa. Uusiin yllätyksiin ei ole ollut aikaa, vaan todetaan mikä varmasti toimii ja toistetaan sitä kunnes sopiva pelin mitta on täynnä. AAA-pelissä, varsinkaan konsolivalmistajan omassa lippulaivatekeleessä, ei pitäisi tulla jatkuvasti sellaista tunnetta, että nyt on vedetty siitä mistä aita on matalin. Toivottavasti tähän tosiaan saadaan ajan mittaan uutta (kohtuuhintaista) sisältöä. Pelattavuuden eteen on tehty niin paljon töitä, että olisi iso sääli, jos tämä nyt jäisi kampanjan ainoaksi tarjonnaksi.
 
Vähän välikuulumisia kampanjasta: Aika rutiininomaista suorittamista on tähän asti ollut. Pitää alkaa harkita onko tämäkin niitä pelejä, jotka toimii parhaiten oheispuuhasteluna jonkun podcastin raikaessa korvissa. Ydinpelattavuus on erinomaista, mutta valitettavasti itse open-worldin toteutus on juuri sitä Ubisoft-tyylistä 10 minuutin gameplay-looppia: Etsi kartasta waypoint, mene waypointille, tyhjennä se vihollisista, kerää palkintosi. Etsi kartasta seuraava waypoint, mene waypointille, tyhjennä se vihollisista, kerää palkintosi. Etsi kartasta seuraava waypoint, jne. jne.
En puolustele Halo Infiniteä, jota en ole pelannut, mutta eikö jokainen peli ole saman loopin toistamista alusta loppuun asti? Kyse lieneekin siis vain siitä että kuinka hyvin se looppi on koristeltu. Witcher 3 oli hyvin, hyvin yksinkertainen mitä tulee pelimekaniikkaan ja looppiin mutta voi että sen ympärille oli tehty hyvät motivaatiot tarinoineen ja loreineen niin se oli ihan sama että se oli sitä samaa.

Tosin aiemmin itse kirjoitin että Halonjen tarina ja maailma on vähän jättänyt minut kylmäksi, joten ehkä kyse on juuri siitä että se on vain mekaanista suorittamista?

Ja taas toisaalta olen jauhanut uusimmat Assassin's Creedit Valhallaa lukuun ottamatta 100% läpi lisäosia myöten ja juuri sitä meininkiähän tässä kritisoidaan. En osaa edes selittää miksi ne jaksoin pelata läpi. Ehkä se on sitä pelaamisen makaronilaatikkoa, joka vain yksinkertaisesti toimii sen kummempia miettimättä, kunnes on hetki, jolloin ei oikein just nyt maistu enää. Siksipä en Valhallaa ole vielä aloittanutkaan kun tarvitsee aina sen pidemmän tauon väliin.

Mutta kyllä se tekeminen on mielekkäämpää jos siitä on palkintona vaikkapa taustoja avaavaa dialogia tai jotain muuta vastaavaa motivaattoria.

Nyt en taas tiedä mikä tämän minun tekstini pointti oli :D
 
En puolustele Halo Infiniteä, jota en ole pelannut, mutta eikö jokainen peli ole saman loopin toistamista alusta loppuun asti? Kyse lieneekin siis vain siitä että kuinka hyvin se looppi on koristeltu. Witcher 3 oli hyvin, hyvin yksinkertainen mitä tulee pelimekaniikkaan ja looppiin mutta voi että sen ympärille oli tehty hyvät motivaatiot tarinoineen ja loreineen niin se oli ihan sama että se oli sitä samaa.

Tosin aiemmin itse kirjoitin että Halonjen tarina ja maailma on vähän jättänyt minut kylmäksi, joten ehkä kyse on juuri siitä että se on vain mekaanista suorittamista?

Ja taas toisaalta olen jauhanut uusimmat Assassin's Creedit Valhallaa lukuun ottamatta 100% läpi lisäosia myöten ja juuri sitä meininkiähän tässä kritisoidaan. En osaa edes selittää miksi ne jaksoin pelata läpi. Ehkä se on sitä pelaamisen makaronilaatikkoa, joka vain yksinkertaisesti toimii sen kummempia miettimättä, kunnes on hetki, jolloin ei oikein just nyt maistu enää. Siksipä en Valhallaa ole vielä aloittanutkaan kun tarvitsee aina sen pidemmän tauon väliin.

Mutta kyllä se tekeminen on mielekkäämpää jos siitä on palkintona vaikkapa taustoja avaavaa dialogia tai jotain muuta vastaavaa motivaattoria.

Nyt en taas tiedä mikä tämän minun tekstini pointti oli :D
Tietysti kaikissa peleissä on enemmän tai vähemmän kyse illuusiosta: Peli pyrkii luomaan tunteen, että teet jotain erilaista ja merkityksellistä, vaikka mekaniikan tasolla toistatkin sitä samaa mitä olet tehnyt jo tuntitolkulla tähänkin asti. Pohjimmiltaan kyse on siis rumasti sanottuna luupin koristelusta vaihtuvilla ympäristöillä ja tarinallisella viitekehyksellä. Tarina on voimakas työkalu, jolla yksittäisiä luuppeja voi ketjuttaa pidemmiksi luuppikokonaisuuksiksi, jotka yhdessä edistää jotain suurempaa tavoitetta. Näin pelaajan huomiota saadaan siirrettyä sinne suuremman tavoitteen suuntaan, jolloin tämä ei niin herkästi huomaa vain puikkelehtivansa markkerilta markkerille tehden sinänsä aika geneerisiä juttuja. Kun kaikki on suoritettu, koet tehneesi jotain mistä oli hyötyä, vaikka hyöty ja hyötyjät tietysti ovat pelkkää illuusiota, virtuaalisia hahmoja.

Eli kritiikkini tässä tapauksessa on se, että Halo Infinite toteuttaa tämän illuusion mielestäni huonosti.
 
Ylös Bottom