Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo: Reach

Vastaus: Halo: Reach

Kaksi ikävää huhua:

Joidenkin mukaan Reach rankaisee pelaajaa joko banneilla tai cR-vähennyksillä, jos pelaa liikaa Gruntcopalypseä putkeen. Tällä ilmeisesti yritetään hillitä krediittien grindausta, mutta rankaisu pelin pelaamisesta sääntöjen puitteissa on väärin.

Sitten hieman heikompien huhujen mukaan Bungien tuleva DLC-tuki on joko olematonta tai Forge World-variantteja. Asiaa ei sen kummemmin olla vielä kommentoitu, mutta karttavalikoima on ainakin allekirjoittaneen mielestä vielä lastenkengissä, eivätkä tuhat Forgeilua voi sitä valitettavasti muuttaa.

Itselleni ei ainakaan vielä ole mitään Gruntpocalypsen grindaamisesta tullut, mutta tuollaista on tosiaan liikkunut netissä. Mielestäni jotain uskomattoman typerää, koska.. No, tarviiko sitä oikeasti edes sanoa? Itse olen muutamassa kampanjan kohdassakin snadisti grindannut enkä todellakaan rankaisisi siitäkään, koska cR:llä on uskomattoman pieni vaikutus itse peliin (lue: ei vaikutusta ollenkaan). En ymmärrä miksi pitää bannata jengiä sen takia, että pelaa peliä ja saa olemattomia voittoja.

Itse todellakin toivon, että tulevat DLC-mapit ovat ns. oikeita mappeja, eikö forge-variantteja. Antaa pelaajien rakennella forgella, mielestäni kaikki forge-kentät kun ovat aivan liian samannäköisiä.
 
Itse todellakin toivon, että tulevat DLC-mapit ovat ns. oikeita mappeja, eikö forge-variantteja. Antaa pelaajien rakennella forgella, mielestäni kaikki forge-kentät kun ovat aivan liian samannäköisiä.

Forge Worldin suuri heikkous onkin juuri aivan samannäköiset ja pliisut kentät, vaikka minkälaista geometriaa nysväisi. Jos palikoihin saisi edes muutamaa eri tekstuuria, niin homma olisi toisenlainen, mutta nyt kaikki rakennetut kentät ovat ulkonäöltään vain tylsiä teräksensinisiä möykkyjä. Halo 3:n Forgessa saa elävämmän näköistä jälkeä, vaikka editori on tietysti 2.0:aa huikeasti jäljessä.
 
Vastaus: Halo: Reach

Ei kuitenkaan ollut ikävä 3:sen muutamia kohtia, jossa täytyi esim. päästä sen ison "hämähäkin" sisään räjäyttämään se yms. Kauheaa vääntöä ja uudelleenyritystä, jossa meni välillä maku koko peliin. Ja flood-kenttä oli siinä jonkinlainen ärsyttävyyden huipentuma.. Reach on tasaisempi kokemus (ja varmaan lyhyempi kampanja muutenkin - tämähän menee vkonlopussa monilla).

Tiivis kokemushan tuo kampanja oli, kaverin kanssa samalla sohvalla pelatessa Heroicilla, peli meni suunnilleen 7h läpi lauantaina. Erittäin hyvä fiilis tosin jäi suuhun, molemmat pidettiin menosta enemmän kuin Halo 3:sta (josta ei kumma kyllä oikein pidetty kumpikaan) ja tuo Heroic on ainakin kaverin kanssa pelatessa juuri sopiva vaikeustaso. Taisteluissa joutui miettimään, mutta montaa samanaikaista kuolemaa ei kuitenkaan ollut. Ja vaikkei ehkä mitään suuren suurta yksittäistä kohtaa ollutkaan, niin taisteluiden äärimmäinen tiukkuus ja viihdyttävyys nostavat pelin kyllä todella hyväksi. Vaihteluakin oli mielestäni sopivasti eri kentissä (vaikka hiukan aina harmittaa kun taistellaan uudestaan samassa paikassa).

Seuraavaksi sitten nettipelin kimppuun pikku hiljaa, tai Legendarya voisi piruuttaan yksinkin koittaa että kuinka pitkälle pääsee. Hauskalta tuo nettivääntökin tuntuu kun pelimuotoja on niin vietävästi, mitä nyt turpaan tulee aika tasaisesti... Skill connectionilla tosin tasaisia matseja on ollut, voitto vain harvemmin irtoaa.
 
Vastaus: Halo: Reach

tässä tuli itsekin ostettua kyseinen peli, mutta sitten ilmeni ongelma kamppanja ei toimi, ja peliä ei voi asentaa, tilttaa 50%, ja sitten se valittaa, että levy on naarmuinen tai likainen, vaikka just otin muovit pois ja laiton koneeseen.

apua tartteis ja nopeesti.

Kiitos etukäteen, koska tiedän että täällä se varmasti selviää...
 
Vastaus: Halo: Reach

tässä tuli itsekin ostettua kyseinen peli, mutta sitten ilmeni ongelma kamppanja ei toimi, ja peliä ei voi asentaa, tilttaa 50%, ja sitten se valittaa, että levy on naarmuinen tai likainen, vaikka just otin muovit pois ja laiton koneeseen.
Asiasta on raportoitu maailmallakin. Tuohon ei tiettävästi ole muuta "korjausta" kuin pelilevyn vaihto toimivaan.

Microsoft has responded, saying, "We are aware of a very small number of customers reporting that their copy of Halo: Reach is causing a "disc read" error." The company advises players to call customer support for "troubleshooting assistance."

Lähde: Joystiq
 
Vastaus: Halo: Reach

Yksinpeli läpi ja päällimmäisenä ajatuksena että Bungien on korkea aika tehdä jotain muuta. Sujuva, mutta yhdentekevä peli. Huippukohta on puolivälissä ja loppu on vain palasten yhdistelyä ekan osan alkutilanteeseen.

Juuri näin. Itsekkin hieman kyllä kieltämättä pettyin kun ei pelistä löytynyt oikein yhtään eeppisestä kohtaa mutta ihan mukiinmenevä räiskintä Reach silti oli.

Jos Halot nyt pitäisi sitten paremmuus järjestykseen laittaa niin omalla kohdalla menisi ainakin näin

Halo 2, Halo ODST, Halo 3, Halo Reach, Halo 1

Ja Halo ykkönen oli ensimmäinen Haloni (kamala kenttäsuunnittelu)
 
Vastaus: Halo: Reach

Ottaa pannuun tuo yhdestä betraylista pelistä ulos potkiminen. Kaikki tähänastiseni teamkillaukseni ovat olleet tahattomia ja joka ikinen kerta minut on potkittu pihalle. Mielestäni jo vähän naurettavaa käytöstä pelaajiltakin jos itse juoksevat päin omien kranaatteja samalla rämpyttäen raivosasti boot nappulaa. Ainakin itse olen antanut anteeksi kaikki tapaukset jotka olen huomannut tahattomiksi TK:ksi. Eikä se kovin vaikeaa ole huomata ettei kyseessä ollut tahallinen tappo.

Paljon parempi systeemi jos vaikka kahdesta anteeksiantamattomasta betrayalista laitettaisiin pihalle, näin vältyttäisiin paremmin turhilta ulosheitoilta...
 
Vastaus: Halo: Reach

Mulla on ilmeisesti todella hyvä tuuri kun viimeksi tänään taas vahingossa pääsi oma hengestään kun raketin heittimen kanssa riehuin eikä potkittu pihalle. Kai se on pakko huomenna legendarya koittaa vaikka en varmaan läpi tule pääsemäänkään. Kai sen saavutuksen silti saa vaikka ei järjestyksessä kenttiä vedä läpi. Ajattelin aloittaa niistä kentistä jotka tiedän vaikeimmiksi ja jos ne pääsee niin sitten pääsee varmasti loputkin. Vähemmän se vituttaa jos vaikka ekana koittaa viimistä kenttää ja huomaa että ei tule läpi asti pääsemään saatikka taistelee alusta asti siihen vikaan kenttään ja sitten huomaa että ei tule läpi pääsemään.
 
Vastaus: Halo: Reach

Paljon parempi systeemi jos vaikka kahdesta anteeksiantamattomasta betrayalista laitettaisiin pihalle, näin vältyttäisiin paremmin turhilta ulosheitoilta...

Peli ei kerro siitä pelaajalle, mutta Reach seuraa myös tiimiläisille tehtyä kokonaisvahinkoa. Jos teet siis muuten vain roiskit enemmän tai vähemmän vahingossa omia, voi yksikin varsinainen betrayal ansaita bootin.

Bungie on tosin myöntänyt systeemin olevan epätasapainoinen, ja korjauksia lienee luvassa.
 
Vastaus: Halo: Reach

Peli ei kerro siitä pelaajalle, mutta Reach seuraa myös tiimiläisille tehtyä kokonaisvahinkoa. Jos teet siis muuten vain roiskit enemmän tai vähemmän vahingossa omia, voi yksikin varsinainen betrayal ansaita bootin.

Bungie on tosin myöntänyt systeemin olevan epätasapainoinen, ja korjauksia lienee luvassa.

Ahaa. No hieno homma jos ei ihan noin yksioikoinen juttu ole. Toivottavasti epätasapainosuudet saavat korjattua mahdollisimman pian.
 
Vastaus: Halo: Reach

Tuo betray-boot systeemi on kyllä täysin järjetön. Viikonloppuna meidän surkeassa tiimissä pidin joukkuetta pystyssä noin +15 ratiolla, kunnes lähellä loppua oma tyyppi hyppäs mun snipan ja vastustajan väliin. Siitähän seuras toki välitön buutti ja kaveri, joka oli mun partyssa samassa pelissä kiroili vähän kun pelasivat kolmella neljää vastaan pelin loppuun ja hävisivät matsin. Tällä buuttaajalla oli ollu -10 ratio. Itse olen monta kertaa saanut mahdollisuuden potkia pelaajia pihalle, mutta kertaakaan en ole sitä tehnyt koska kyseessä on ollut vahinko/huolimattomuus tilanteita. Tämän buuttisysteemin takia Big Team on vähän epäilyttävää, kun on todella ankeaa lentää pitkän matsin päätteeksi pois pelistä yhden vahinkolaukauksen takia.
 
Vastaus: Halo: Reach

Boottisysteemi on ihan kestettävä mutta kyllä se on se saatanan typerä pelaajakunta joka tässä on ongelmana, harmillisesti. Heitän plasmakranaatin, kaveri juoksee siihen SELVÄSTI NÄKYVÄÄN NAATTIIN, boottia. Järjettömän ärsyttävää.
 
Vastaus: Halo: Reach

Boottisysteemi on ihan kestettävä mutta kyllä se on se saatanan typerä pelaajakunta joka tässä on ongelmana, harmillisesti.

Toi on kyllä totta. Ehkä tuossa mun aiemmassa esimerkissä tämä boottaajakaveri ois eka voinu kattoa tiimien pisteitä. Sitten omia pisteitään ja sitten vielä mun pisteitä ja sitten olis voinu miettiä kannattaako potkia mut pihalle. En halua nostaa itseäni Halo-jalustalle, mutta jos olisin voinut pelata sen matsin loppuun asti niin ehkä meidän tiimillä olisi voinut olla jotain toivoakin. Ja valitettavasti toi esimerkki oli vaan yksi monista tapauksista..
 
Vastaus: Halo: Reach

Aikaisempi manaus näköjään siirrettiin sivuun, mutta sanottakoon nyt sitten lastenkielellä: hitsinvitsi miten lagista moninpelaaminen välillä.

Tuosta potkinnasta täytyy kanssa sen verran sanoa, että ensimmäistä kertaa Halon moninpelejä pelaavana ei ole MITÄÄN käsitystä mitä joissain pitää tehdä. Eikö niistä oikeasti ole mitään ohjeitakaan missään? Se Infection oli ensimmäinen mitä kokeilin ja tapoin sitten oman. Ai että kun repesin kun alkoi sitten mikissä kuulumaan jonkun mukulan huutoa: "OMG OMG! Did you see what that guy did?! He's a BETRAYER!"

Minkä takia kaikissa peleissä ne on ne raivostuttavat kakarat joitten huuto kuuluu boksin kälysessä mikkisysteemissä parhaiten? Varmaan kai huutavat kovimpaa.

Laittakaas se Halon arvostelu että pääsee itsekin haukkumaan pelin.
 
Vastaus: Halo: Reach

Kannattaa valita matchmaking asetuksista good connection asetus niin ei lagaile. Itse mutetan kaikki puhe äänet ennen kuin pelaan ensimmäistäkään peliä livessä niin ei tartte kuunnella kenenkään jenkin mongerrusta. Tuokin asetus löytyy optionseista. Niitä ohjeita kyllä kaipasin minäkin tai oikeastaan broidi kun pelasi infectionia jossa oli joku safe haven alue eikä hajuakaan mitä kyseinen alue hyödyttää. Se tiedettiin, että kenen kuuluu tappaa ketä, mutta tuon alueen merkitys jäi mysteeriksi.
 
Vastaus: Halo: Reach

Tuo betray-boot systeemi on kyllä täysin järjetön. Viikonloppuna meidän surkeassa tiimissä pidin joukkuetta pystyssä noin +15 ratiolla, kunnes lähellä loppua oma tyyppi hyppäs mun snipan ja vastustajan väliin. Siitähän seuras toki välitön buutti ja kaveri, joka oli mun partyssa samassa pelissä kiroili vähän kun pelasivat kolmella neljää vastaan pelin loppuun ja hävisivät matsin. Tällä buuttaajalla oli ollu -10 ratio. Itse olen monta kertaa saanut mahdollisuuden potkia pelaajia pihalle, mutta kertaakaan en ole sitä tehnyt koska kyseessä on ollut vahinko/huolimattomuus tilanteita. Tämän buuttisysteemin takia Big Team on vähän epäilyttävää, kun on todella ankeaa lentää pitkän matsin päätteeksi pois pelistä yhden vahinkolaukauksen takia.

Ah, nähtävästi pelaajan ego ei pystynyt filteröimään hänen id:n impulseja. Tai sitten hänelle on opetettu että aina pitää lyödä takaisin vaikka olisi vahinko, jolloin vika olisi super egossa... Selvästi hän projisoi omat vikansa sinuun ja päätti että se on sinun syysi, vaikka vika oli hänessä.

No, todennäköisemmin taitaa olla joku kehittymätön nuori kyseessä, jolla aivon synapsit ovat vielä jakaantumis-vaiheessa. ;)
 
Vastaus: Halo: Reach

Niitä ohjeita kyllä kaipasin minäkin tai oikeastaan broidi kun pelasi infectionia jossa oli joku safe haven alue eikä hajuakaan mitä kyseinen alue hyödyttää. Se tiedettiin, että kenen kuuluu tappaa ketä, mutta tuon alueen merkitys jäi mysteeriksi.

Jos en ihan väärin ole käsittänyt niin alueen tarkoitus on nimensä mukaisesti toimia turvapaikkana mihin zombieilla ei ole asiaa. Yhden Safe Havenin olen pelannut, tosin silloin juoksin ympäri karttaa pistoolin kanssa keräten helppoja headshotteja. Muut ihmiset tuntuivat nopeasti kuolevan "turva-alueiden" viereen, kun zombit rynnivät porukalla suojasta hetkeksi ulos erehtyneen ihmisen kimppuun.
 
Ylös Bottom