Hell Let Loose

Powerslider

Well-Known Member
Muutaman erän otin betassa ja hyvältä vaikutti, ainut mikä häiritsi oli suorituskyky ja kontrollit, molempiin on tulossa parannusta Day 1 päivityksessä.


Optimization

  • Various improvements to texture quality and fixes for flickering textures on console.
  • Optimization to improve framerate when zooming in with binoculars.
  • Various console specific global optimizations to improve framerate.
  • Optimization for particles on console to improve performance.
  • Updates to LOD settings for Props and Buildings to be optimized for console.
  • Optimization of reflections on console to improve performance.

Controls

  • Improvements to deadzone when aiming down sights (ADS) to feel more circular, allow greater precision, and register finer input.
  • Added the option in the settings to change controller cursor sensitivity on the Map.
  • Added a slider for adjusting the deadzone sensitivity.
  • Fixed a bug where the player's look sensitivity would decrease after opening the game menu for the first time after loading into a map.
  • Adjustments to fix the sensitivity for tank spotters in zoom level 2 or 3 feeling too high.
  • Adjustments for sensitivity when using a scope or binoculars.
  • Fixed a bug where bullets would hit in front of the player instead of where the gun is aiming when firing rifles or pistols whilst sprinting.
  • Fixed a bug where aim assist would not trigger when aiming at enemies in exposed vehicle seats.
  • Tweaked aim assist to not trigger on lowest sensitivity settings.
  • Fixed a bug where aim assist would not trigger on enemies in a prone position.
  • Changed button to equip bandages to a longer hold press to prevent reloading and swapping to bandages at the same time.
  • Fixed a bug where the equipment radial menu could be used to equipment unavailable gear items from loadout.
  • Fixed a bug where changing to the Layout B controller layout would break certain functionality.
 

Tasis_MpT

Member
Olen tätä peliä katsellut välillä youtubesta kateellisena ja miettinyt, että tulisipa pleikalle edes joskus tämmöinen peli. Tulihan se sieltä ja viikon betaa pelanneena täytyy sanoa, että kyllä maistuu ja paljon. Tietty ensin meni aikaa tajuta miten pelataan ja miten mekaniikka toimii eri aseluokilla yms. Sitten kun pelistä alkoi ymmärtämään ja keskustelemaan tiimin kesken, niin tämä peli on sitä mistä olen unelmoinut todella kauan. Vihollinen kuolee 1-3 luotiin, eikä tarvitse lippaallista tykittää.

Battlefield sarjaa aina pelanneena ja viimeisimpiin tuotoksiin pettyneenä tämä on se mitä sotapelin kuuluu tarjota. Realismia, mutta ei kuitenkaan simua. Metsä näyttää metsältä ja tiimityö palkitaan. Jokainen tappo ja alueen valtaus tuo palkitsevan tunteen. Peli muuttuu täysin jos on commander ja hyvät squadleaderit ja tiimin sisällä myös kommunikaatio toimii, mutta mielestäni peli on hyvä myös jos ei ole valmis puhumaan tuntemattomille.

Taisteluun ei pitäisi joutua juosta mahdottomia matkoja, ellei sitten niin halua ja spawnaa tukikohdasta. Tai sitten on todella huonot squadleaderit ja he eivät ole rakentaneet garrisoneita (koko joukkue voi spawnata), eikä outposteja (oma ryhmä voi spawnata).

Mikä hienointa, niin ryhmä oikeasti tarvitsee eri aseluokkia ja niiden kesken yhteistyötä. Squadleader tarvitsee support luokkaa rakentaakseen garrisoneita. Engineer tarvitsee myös supporttia rakentaakseen nodeja tai esteitä. Rifleman antaa ammuksia ja sinkomies on ainoa joka pystyy tuhoamaan tankit. Medic nostelee ryhmän loukkaantuneet takaisin taisteluun. Konekivääri on todella hyvä tukemaan etenemistä tai puolustamaan aluetta.

Paljon muuta hyvää mitä en nyt jaksa enempää luetella. Toki pieniä ongelmia, mutta ei mitään semmoista mikä liikaa häiritsisi tai ei päivitys korjaisi.
 
Viimeksi muokattu:

Gimble

Well-Known Member
Olipa hieno juttu tuo kokeilu, ei tarvitse sikaa säkissä ostaa. Hei sanokaas nyt enemmän pelanneet, laitoin ihan nopeasti tulille ja senssit nyt oli aivan liian hitaat ja nostin huomattavasti. Mutta tottunut lähtölkohtaisesti melkki jokaisessa pelissä laittamaan Y-senssin jotain 70% versus X-senssit. Nyt en löytänyt koko asetusta. Älkää nyt sanoko, ettei tässä ole sitä ensinkään?
 

Kiukku111

Member
Tosiaan jos joku tarvitsee peliseuraa tähän peliin niin PS nick on Timoneponen, saa lisäillä.
Oon 30 vuotias noobi mies, mutta innokas ja sosiaalinen ryhmäpelaaja.

Ja pleikkarilla pelailen siis.
 

FinnishViper

New Member
Onkiva mies on kiva mies!
Jos jollain on Xbox, niin kertoilkaa ihmeessä fiiliksiä. Kiva olisi lukea kuonka toimii jne!
Piti ihan rekisteröityä että voi kommentoida tätä peliä.. Hyvin pyörii ainakin series x versio mitä nyt välillä hetkittäin nykii. Porukalla vaan tuo tiimipeli hiukan hakusessa. Hyvin harvalla tuntuu löytyvän mikkiä jota ilman tätä on aivan turha pelata. Nuo tekstitutoriaalit pitäs korvata vaikka youtube videoilla joissa näytetään mitä mikin ukkoluokka tekee pelissä. Itekkin katoin monta opetusvideota ennen kuin tajusin tuon peruspelin systeemin.
 

Gimble

Well-Known Member
  • Fixed a bug where aim assist would not trigger on enemies in a prone position.

Ei hemmetti, nyt vasta huomasin. Piti sitten laittaa se liimatähtäin tähänkin. :confused: En ole kyllä ehtinyt perehtymään kuinka pahasti käytännössä pilaa ampuskelun, jos se on aivan minimaalista saattaa olla ok. Mutta iso riski myös siinä, että pilaa haasteen ja fiiliksen ampumiskokemuksesta kunnolla kuten tusinapaleissä
 

Kiukku111

Member
Itse ainakin olen aina konsoli räiskintäpeleissä poistanut aim assistin. Ei vaan pysty pelaa liimatähtäimen kanssa, jokanen tappokin tuntuu paremmalta ilman aim assistia.
 

Gimble

Well-Known Member
Itse ainakin olen aina konsoli räiskintäpeleissä poistanut aim assistin. Ei vaan pysty pelaa liimatähtäimen kanssa, jokanen tappokin tuntuu paremmalta ilman aim assistia.

Meinasinkin kirjoittaa jo edelliseen viestiin, että älkää nyt vain tarjoilko ainakaan tätä lääkkeeksi. Se on aika harva peli, jossa asetelma on reilua kun tasaveroisista pelaajista toinen pelaa magneetilla ja toinen ilman. Varsinkin tämän tyyppisessä shooterissa, jossa vihut ei näy kovin hyvin ja niitä pystyy sitten liimalla vieläpä etsimään maastosta "pajunoksalla" Se pitäisi olla kaikilta tietenkin pois päältä. Liimatähtäinpelejä on riesaksi asti, mutta näitä jossa täytyy harjoitella ja tehdä suorite omin pikku kätösin on aivan liian harvassa. Tämän piti olla sellainen...pettymys, tusinashooter-pelaajien ulina meni sitten vissiin läpi...

Ilmiesesti myös se senssin säätö Y-akselille, josta mainitsin edellisessä viestissä uskomattomasti puuttuu. Omalle kohdalle kontrollit kolisee huonosti kun peukalo on kalibroitu pienemmälle Y-senssille joka pelissä viimeiset 10 vuotta. Nyt on aivan holtiton ohjata ei oikein maistu tällaisenaan edes niin paljoa, että tulisi kokeiltua kunnolla.

Noh, pidetään tutkat päällä kiinnostava peli siltikin ja varmastikin on parannusta luvassa jatkossa. Tosin liima varmaankin on ja pystyy kun se sinne nyt on laitettu. :confused: Aina voi tietenkin toivoa, että se tehdään viimeisen päälle ja jättää pelaajalle riittävästi haastetta ja on palkitsevaa ampumista. "Pajunoksa-kikka" ei saisi myöskään toimia.
 

Tasis_MpT

Member
Tuo aim assist oli jo ps5 betassa aktiivisena, mutta en sitten tiedä oliko se niin pieni apu ettei sitä huomannut kuin muutaman kerran vai oliko siinä vikaa. Huomasin muutaman kerran tähtäimen liikkuvan ihan vähän itsestään ja juurikin semmoisessa tilanteessa etten nähnyt vihollista missään ja taisi juosta muurin toisella puolella.

Kun tuo nyt tulee pelissä olemaan, niin saisi olla serverilista ja siellä servereitä joissa aim assistia ei saa kytkettyä päälle. Toki jos se toimiessaan tulee olemaan noin huomaamaton kuin se oli betassa, niin ei ole suurta merkitystä. Maku menee kyllä täysin jos sillä pystyy paljastamaan vihollisen puskasta tai heinikosta yms. Loppuu pelaaminen siihen sitten.
 

Powerslider

Well-Known Member
Ainakin betassa oli huomattavasti pienempi tähtäysapu kuin BF tai codissa, koska en huomannut koko apua.
 

diki fin

Active Member
Itse en kyllä huomannut tähtäysapua Betassa, mutta epätarkan ohjaustuntuman huomasin.

Tässä kovasti odotellaan, että peli julkaistaan ja pääsee sitä tyypittämään.
 

Jonza85

New Member
Meinasinkin kirjoittaa jo edelliseen viestiin, että älkää nyt vain tarjoilko ainakaan tätä lääkkeeksi. Se on aika harva peli, jossa asetelma on reilua kun tasaveroisista pelaajista toinen pelaa magneetilla ja toinen ilman. Varsinkin tämän tyyppisessä shooterissa, jossa vihut ei näy kovin hyvin ja niitä pystyy sitten liimalla vieläpä etsimään maastosta "pajunoksalla" Se pitäisi olla kaikilta tietenkin pois päältä. Liimatähtäinpelejä on riesaksi asti, mutta näitä jossa täytyy harjoitella ja tehdä suorite omin pikku kätösin on aivan liian harvassa. Tämän piti olla sellainen...pettymys, tusinashooter-pelaajien ulina meni sitten vissiin läpi...

Ilmiesesti myös se senssin säätö Y-akselille, josta mainitsin edellisessä viestissä uskomattomasti puuttuu. Omalle kohdalle kontrollit kolisee huonosti kun peukalo on kalibroitu pienemmälle Y-senssille joka pelissä viimeiset 10 vuotta. Nyt on aivan holtiton ohjata ei oikein maistu tällaisenaan edes niin paljoa, että tulisi kokeiltua kunnolla.

Noh, pidetään tutkat päällä kiinnostava peli siltikin ja varmastikin on parannusta luvassa jatkossa. Tosin liima varmaankin on ja pystyy kun se sinne nyt on laitettu. :confused: Aina voi tietenkin toivoa, että se tehdään viimeisen päälle ja jättää pelaajalle riittävästi haastetta ja on palkitsevaa ampumista. "Pajunoksa-kikka" ei saisi myöskään toimia.
Jostain luin, et day 1 päivitykses ohjain asetuksia parrannetaa. Tais olla fb sivuil, mut joo antakaa pelille mahollisuus. Ja harmi jos sieltä on tulossa ns skanneri aim assist.
 
Ylös Bottom