Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Pitääkö mun tai jonkun muun PS3- omistajan myydä konsolinsa vai ottaa video kun kusee sen päälle? Vai riittääkö että ostaa xboxin ja menee sen kanssa alasti ilman vaatteita saunaan ja juoksee sen boxin kanssa alasti keväisellä kukkakedolla? Ja lopuksi puhaltaa hellästi sen boxin DVD aukkoon.

-->

Ei tästä mitään konsolisotaa pidä alkaa vääntämään väkisin, eihän?

Sydäntä särkevää ristiriitaa tuskin tarvitsee tämän selkeämmin havainnoillistaa.

Kyllä tällä foorumilla saa mielipiteensä sanoa. Se nyt vaan on niin että saman virren laulaminen alkaa väkisinkin tympimään. Mulle on ihan sama onko xbox- vai pleikkaripelaaja. Sun tapauksessa vaan hiukan ihmetyttää kun PSN-katko ei edes koske sinua. Ei millään pahalla.
"Kyllä tällä foorumilla saa mielipiteensä sanoa. Se vain on niin, että vastakkaisen mielipiteen esittäminen alkaa väkisinkin tympimään."

tai

"Kyllä tällä foorumilla saa mielipiteensä sanoa. Se vain on niin, ettei tällä foorumilla saa mielipidettään sanoa."


Jossain toisessa yhteydessä tämä lauserakenne taas saattaisi esiintyä:

Ei minulla ole mitään maahanmuuttajia vastaan, kunhan eivät naapuriini muuta."


joka taas tarkoittaa

"Ei minulla ole mitään maahanmuuttajia vastaan ja minulla on jotain maahanmuuttajia vastaan."
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Maahanmuutajia on pakko ottaa, pleikkaria ei ole pakko ostaa.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Hyvä hyvä Joohanh, ei yhtään sivistyssanaa. Vai onko maahanmuuttaja sellainen?

ps. Käyn juuri juristini kanssa tuota sun edellistä tajunnanvirtaa läpi. Saattaa tulla käräjät. Kato kun en voi olla ihan varma vihjasitko minua jopa rasistiksi.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Hyvä hyvä Joohanh, ei yhtään sivistyssanaa. Vai onko maahanmuuttaja sellainen?
Mutta quassimo hyvä, ilmiselvä jäi sinulta huomaamatta niin kuin siinä tilanteessa, jolloin emme löydä kynää kädestämme! Miten saatatkaan päästä minut tästä kielellisestä raiskauksesta kuten joskus on koiria veräjästä päästetty, suoritettuani näin alhaisen hämäystaktiikan!

ps. Käyn juuri juristini kanssa tuota sun edellistä tajunnanvirtaa läpi. Saattaa tulla käräjät. Kato kun en voi olla ihan varma vihjasitko minua jopa rasistiksi.
Tietämättömyys kalvaa meitä, kunnes murhaamme lähimmäisemme silkasta erehtymisen pelosta! Kutsuinko sinua rasistiksi? Kutsuinko sinua - kenties - maahanmuuttajaksi!

-------
Ylläpidon terveiset: Edes leikillään ei tällä foorumilla veistellä lähimmäisen murhaamisesta, on kohde kuka tahansa ja syy mikä tahansa. Tolkku takaisin viestittelyyn. Varoitus tästä käyttäjälle. T: Jukka / KonsoliFIN Ylläpito
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Sähän jätkä ymmärrsit ihan väärin, en tarkoittanu sillä tavalla millä sinä ymmärrsit, :D

Tällaisissa tapauksissahan lienee myös suotavaa korjata väärinymmärrys. Tällaisenaan informaatioarvo on melkoisen pyöreä nolla. Toisaalta, jos motivaatio perustaa hypeketjuja on
pistin vain videon joka tuli heti eteen:D
niin...no. Sanottakoon vaikka että olen nähnyt muutamankin hypeketjun aloitusviestin, jotka ovat olleet hiukkasen kattavampia ja ennenkaikkea informatiivisempia kuin Oceandamagen MW3-hypen aloitus.

Edit: Edellämainituista ketjuista esimerkkeinä: http://www.konsolifin.net/bbs/yleis...ta/81225-crysis-2-xbox-360-a.html#post1057214
ja
http://www.konsolifin.net/bbs/yleis...17-dead-island-xbox-360-hype.html#post1228003
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Tällaisissa tapauksissahan lienee myös suotavaa korjata väärinymmärrys. Tällaisenaan informaatioarvo on melkoisen pyöreä nolla. Toisaalta, jos motivaatio perustaa hypeketjuja on niin...no. Sanottakoon vaikka että olen nähnyt muutamankin hypeketjun aloitusviestin, jotka ovat olleet hiukkasen kattavampia ja ennenkaikkea informatiivisempia kuin Oceandamagen MW3-hypen aloitus.

Edit: Edellämainituista ketjuista esimerkkeinä: http://www.konsolifin.net/bbs/yleis...ta/81225-crysis-2-xbox-360-a.html#post1057214
ja
http://www.konsolifin.net/bbs/yleis...17-dead-island-xbox-360-hype.html#post1228003

Hei, minä saan pistää minkä videon haluan minun avaamani keskustelu ketjuun, en tiedä mistä kimpaanuit, kun alat noin valittaa jostain videosta, se on siinä, ja tulee pysymään, älä valita:p
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Älkääs nyt toverit Raipe1, Oceandamage ja Coustille kinastelko tämmöisistä.

Oceandamage teki boksin MW3:lle aloitusketjun riittävien (minimi)infojen kera. Jos mukana oleva video sattuu olemaan sieltä vähemmän onnistuneesta valintapäästä, niin tuskin sen vuoksi kannattaa harmistua. Tai jos oikeasti harmittaa, niin ainahan voi olla ystävällinen ja tarjota privateitse paremman videolinkin. Be nice and co-operate with each others, kk? :)

PS. MW3-ketjusta poistettu kasa joutavaa videosisältövääntöä.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Muistelin jossain vaiheessa lukeneeni, että hypeketjuja ei kannata aloittaa ennenkuin on jotain konkreettista esitettävää. Siksipä en niitä aloitakaan.

Minua lähinnä ihmetyttää ko. jäsenen motivaatio tehdä kyseinen ketju. Oikeasti, miksi? Okei, minäkin odotan esim. System Shock 3:a aika helvetin paljon. Onko se ok, jos teen pelistä machinima-pätkän ja aloitan hypeketjun?

Aloitusviestin jälkeenhän on jo tapahtunut vaikka mitä. Kuvittelisin, että vähänkin asiasta kiinnostunut poistaisi viestistään nykyisen videolinkin ja laittaisi tilalle vastikään julkistetut lokaatioteaserit. Tällä haavaa aloitusviesti on pelkkää trollausta.

Toisekseen, jos jäsenelle kerrotaan "Sähän jätkä ymmärrsit ihan väärin, en tarkoittanu sillä tavalla millä sinä ymmärrsit, " , niin ainakin minun mielestä olisi korrektia myös kertoa oikeanlainen tulkinta alkuperäisestä sitaatista. Sen sijaan että vastataan "älä valita:p"
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Muistelin jossain vaiheessa lukeneeni, että hypeketjuja ei kannata aloittaa ennenkuin on jotain konkreettista esitettävää. Siksipä en niitä aloitakaan.
Toimiva ohjenuora onpi tuo.

Minua lähinnä ihmetyttää ko. jäsenen motivaatio tehdä kyseinen ketju. Oikeasti, miksi?
Sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä miksi joku jäsen tekee hypeketjun, kunhan se sisältää minimitiedot pelistä. Ja mielellään omien mietteiden kera, jos mahdollista. Oceandamagen hypeketjualoitus ei ehkä ole sieltä mallikkaimmasta esimerkkipäästä, mutta heikompiakin esityksiä on nähty.

Okei, minäkin odotan esim. System Shock 3:a aika helvetin paljon. Onko se ok, jos teen pelistä machinima-pätkän ja aloitan hypeketjun?
Ei ole ok. Pelkkä machinima-video kannattaa tuuppailla johonkin yleiseen odotusketjuun. Mutta jos lisäät aloitusviestiin riittävät perustiedot (lajityyppi, kehittäjä, julkaisija, julkaisuaika jne), niin sitten hypeketjun alkuanti kuulostaa paremmalta.

Pelijulkaisun pitää myös olla virallisesti työstöpöydällä. Esimerkkinä mainitsemasi System Shock 3 on käsittääkseni vielä telakalla odottamassa tekijäänsä. Eli ei yksittäistä hypeketjua sellaisille nimikkeille, jotka ovat "ehkä sitten joskus" -listalla.

Aloitusviestin jälkeenhän on jo tapahtunut vaikka mitä. Kuvittelisin, että vähänkin asiasta kiinnostunut poistaisi viestistään nykyisen videolinkin ja laittaisi tilalle vastikään julkistetut lokaatioteaserit. Tällä haavaa aloitusviesti on pelkkää trollausta
Aloitusviestin jälkeen sinä olit ensimmäinen postaaja, jolla oli ongelmia aloitusviestissä olevan sisällön kanssa. Sen jälkeen tapahtuikin vaikka mitä, ja nyt kaikki nuo vääntöviestisi Oceandamagen vastineiden kera on poistettu.

Ymmärrän, mikäli ketjuun laitetun videon sisältö ei vastannut odotuksia, mutta miksi tyytymättömyys yhteen asiaan on noin voimakasta? Muu sisältö aloitusviestissä kun on asiapohjaista, niin miksei keskustelu voi jatkua itse pelistä, vaan pitää edelleen juuttua vääntämään peistä yhden sivupolkuisen MW3-videon takia?

Jos oikeasti haluaa tapella jostain aiheesta, niin sehän onnistuu vaikka pienistä kivistä asfaltilla, vaikka tie olisi muuten kunnossa. Tässäkin on yksi pikkumurikka videon muodossa potkittavana, kun ei yli pääse jostain syystä hyppäämään.

EDIT: Käyn nyt kohentamassa hieman tuota aloitusviestiä ja lisään mukaan valideja MW3-videoita, niin ei tarvitse koko viikonloppua harmitella asiaa. Koettakaa silti tulevaisuudessa vähän sopuisammin näistä neuvotella ja yhteistyössä keskenänne aloitusviestien sisältöjä parannella. Yhteiseksi lukuiloksi kuitenkin kaikki peliketjut tarkoitettu.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Yhteiseksi lukuiloksi kuitenkin kaikki peliketjut tarkoitettu.


Kyllä. Siitä hyvänä esimerkkinä pari viestiä sitten linkkaamani - minun mielestäni - esimerkilliset hypeketjut.

Misinformaatio ei sen sijaan palvele ketään, ja tahallisesti levitetty sellainen on silkkaa vittuilua.

Edit. Esimerkillistä, tällä kellonlyömällä MW3-ketjun aloitusviesti on sellainen kuin sen olisi pitänyt olla alusta asti; selkeä, informatiivinen ja jäsennelty.
 
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Noh, nyt on aloitusketjun ainokaista videota täydennetty virallisilla versioilla + muutenkin postausta ehosteltu. Kritisoimasi video saa edelleen olla mukana, mutta sen huumorisisällöstä on valmiiksi infottu.

Kompromissi valmis ja kelvannee kaikille osapuolille. :)
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Vielä en ole peliä edes kerennyt korkkaamaan, mutta silti olen aika varma, että tähän tullaan tekemään reilusti DLC-matskua.

Ja sen takia tämän pelin hankinta siirtyy ainakin vuodella. Sitten joskus kun se Complete Edition, tai miksi sitä sitten silloin kutsutaankaan, saadaan pakettiin niin voi pelin jo ostaa hyvillä mielin. Milloinkahan koittaa taas sellainen aika jolloin aletaan julkaisemaan valmiita pelejä. Siis ehjiä kokonaisuuksia, eikä tällaisia palapelejä?
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Ja sen takia tämän pelin hankinta siirtyy ainakin vuodella. Sitten joskus kun se Complete Edition, tai miksi sitä sitten silloin kutsutaankaan, saadaan pakettiin niin voi pelin jo ostaa hyvillä mielin. Milloinkahan koittaa taas sellainen aika jolloin aletaan julkaisemaan valmiita pelejä. Siis ehjiä kokonaisuuksia, eikä tällaisia palapelejä?

Siis jos peliin julkaistaan lisäosia tulevaisuudessa niin alkup. peli on silloin julkaistu keskeneräisenä? Mielenkiintoista logiikkaa. Gigantista 39,95 ei paha hinta kuitenkaan ihan uudesta palapelistä.

Itse parisen tuntia pelanneena olen tykännyt kovasti. Etenkin hahmot ja niiden kasvojen ilmeet on toteutettu hienosti. Rikosten ratkaiseminen on mielenkiintoista puuhaa.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Mistään DLC:stä ole puhuttu sanallakaan vielä Rockstarin taholta ja silti aletaan jo itkemään "palapeli-peleistä". :|

Ilman että kyyneliä alan tässä vuodattamaan pelin takia, niin eiköhän se ole jo itsestään selvää, että tämä peli saa aikanaan massiivista DLC tukea.

Mielenkiintoista logiikkaa.

No jaa, minä olen muutenkin vähän "mielenkiintoinen". Minkäs sille voi.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Niin, no kai sitten GTA IV, RDR, Fallout3, New Vegas jne. jne. ovat kaikki julkaistu keskeneräisinä ja vasta se kaiken DLC:n sisältävä GOTY tms. on se rahan arvoinen hankinta. ;)

Saahan ne toki pakettina halvemmalla sitten joskus hamassa tulevaisuudessa. Odottaa ken tahtoo.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

DLC:llä pidennetään pelin ikää, mutta ikävämpi puoli on tuo maksullisuus jonka jotkut tulkitsevat rahastuksena. Tosiaan Gigantista 40€ jossa mukana jo The Naked City. Voihan sen pelin sit hankkia parin vuoden päästä, jos tykkää pelata vanhoja painoksia.
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Niin, no kai sitten GTA IV, RDR, Fallout3, New Vegas jne. jne. ovat kaikki julkaistu keskeneräisinä.. .

Eipä olisi oikein enää tarvetta alleviivata sanomisiani, kun kerran noin selvästi keskustelun aiheena olevan asian ongelmakohdat tiivistät. Kuitenkin tuon luettelosi suuntaan viittoilin jo aikaisemmin.

Ilmeisesti kaikki eivät vain halua nähdä ilmiselvää rahastusta kun sellainen sattuu kohdalle jälleen kerran. Nämä pahamaineiset lisäosat kun ovat jo kauan aikaa sitten olleet valmiita ja olisivat kuuluneet osaksi selkeää kokonaisuutta, joka tällä kertaa tulee olemaan vasta julkaistu L.A. Noire. Mutta kun ei, peli pilkotaan julmasti osiin ennen julkaisua ja hukkapalat myydään muka uuden uusina lisäosina sitten myöhemmin ja kassakone kilisee.

EDIT:

Yeah! Meikäläisen ensimmäinen avautumisketjuun loikkaaminen. Olikin jo sellainen pienoinen ennakkoaavistus.. .
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3]

Eipä olisi oikein enää tarvetta alleviivata sanomisiani, kun kerran noin selvästi keskustelun aiheena olevan asian ongelmakohdat tiivistät. Kuitenkin tuon luettelosi suuntaan viittoilin jo aikaisemmin.

Ilmeisesti kaikki eivät vain halua nähdä ilmiselvää rahastusta kun sellainen sattuu kohdalle jälleen kerran. Nämä pahamaineiset lisäosat kun ovat jo kauan aikaa sitten olleet valmiita ja olisivat kuuluneet osaksi selkeää kokonaisuutta, joka tällä kertaa tulee olemaan vasta julkaistu L.A. Noire. Mutta kun ei, peli pilkotaan julmasti osiin ennen julkaisua ja hukkapalat myydään muka uuden uusina lisäosina sitten myöhemmin ja kassakone kilisee.
Jotain faktaa tästä vai pelkkää omaa mutuilua?

Jos asian haluaa nähdä noin, niin lienee turha väkisin kiistellä, koska jäämme joka tapauksessa erimielisiksi. Esimierkiksi Biowaren ollessa kyseessä on vaikea kuvitella, että lisäosat ovat alunperin kuuluneet kokonaisuuteen ja irroitettu pelkästään jälkirahastus mielessä. Sen verran eri tasoa itse julkaisupeleihin nähden ovat olleet mm. Dragon Agen ja Mass Effectin DLC:t.

Kannattaa myös miettiä, mitä L.A. Noiren kaltaiset pelit ovat maksaneet kehittäjilleen, joten lienee ihan loogista laskelmoida, miten tuotteestaan saa mahdollisimman paljon katetta. Toiset pelaajat näkevät sen mahdollisuutena ostaa lisäsisältöä pitämäänsä peliin, kun toiset itkevät moraalittomasta rahastuksesta.

Jos maksulliset DLC:t takaavat jatkossakin osaltaan sen, että joku ylipäänsä viitsii ryhtyä satojen miljoonien hintaisiin AAA pelihankkeisiin, niin mielihyvin vingutan visaani.

Osta nyt vielä käytettynä se tuleva GOTY, niin teet sen parhaan mahdollisen karhunpalveluksen.
 
Ylös Bottom