Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En viitannut sinuun tuolla vaan aiempiin viesteihin joissa näin on väitetty
Se oli vitsi. :)
Edit.Tiesin kyllä ettet tarkoittanut minua.Oma kommenttini oli imitointia foorumivänkäyksestä,josta juuri mainitsit.
No jopas kävi joillain hermoon, kun väärä henkilö sattui mainitsemaan väärän toiminnallisuuden foorumilla väärällä tavalla. Toiminnallisuuden jota käytetään aktiivisesti mutta mikä ei kuitenkaan kerro mistään. No kuten täällä jo todettiin, mikään ei enää yllätä täällä. Mukavaa torstai-iltaa jokaiselle omaan kuplaansa! :)
Ihan iloisella mielellä täällä ollaan. Mutta kerrotko vielä mitä tämän väärän toiminnallisuuden sitten pitäisi kertoa?
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä täällä foorumilla välillä on havaittavissa semmoista pientä 'mob mentalityä' noihin peukkuihin liittyen kun vängätään milloin kenenkin henk.koht preferensseistä. Täällä on ne tietyt kirjoittajat jotka käy päälle vähän helvetin nopeeta jos mielipide poikkeaa hyväksytystä normista.
Mob mentality? Vihjaillaanko tässäkin nyt siis että porukka tykkäisi laajemminkin tietyistä viesteistä vain koska näin muka kuuluu tehdä? Miksi on muka niin mahdoton ajatus että kommenteista tykätään niistä syistä, mitä tuossa ihan vasta listattiin, eli kun on samaa mieltä, on hyvin argumentointu/kirjoitettu, on saanut jotain irti kommentista tms.

Itse huomannut että joutuu olemaan vähän varovaisempi sen suhteen että mitä kirjoittaa ja kannattaako kirjoittaa mitään. Eli foorumin käyttö vähentynyt huomattavasti omalla kohdalla.
Tällaisen varomisen taustalla olevat mielipiteet onkin yleensä sitten luokkaa "maahanmuuttjat on huonompia kuin me"- tai "naiset kuuluu keittiöön"-tasoa. Siis sellaista, johon on ihan normaalia jotain sanoakin, eikä ole ihme jos niitä peukutuksia tulee sille asiasta huomauttavalle. Ei sillä että sinun varomiset välttämättä liittyisivät juuri näihin yleisiin ääriesimerkkeihin. Usein vain on käynyt niin että kun tuollainen "varoja" lopulta saa sanaisen arkkunsa auki niin se ulosanti on juuri tuota arvattua.

No jopas kävi joillain hermoon, kun väärä henkilö sattui mainitsemaan väärän toiminnallisuuden foorumilla väärällä tavalla. Toiminnallisuuden jota käytetään aktiivisesti mutta mikä ei kuitenkaan kerro mistään. No kuten täällä jo todettiin, mikään ei enää yllätä täällä. Mukavaa torstai-iltaa jokaiselle omaan kuplaansa! :)
Minulle jäi yhä epäselväksi että mikä sen peukutuksien maininnan pointti oli. Onko se sama mitä tässä (ylempänä) Huttukin sanoo? Minun näkemys parhaasta argumentoijasta/argumentista on se, että se laittaa miettimään tai jopa muuttamaan näkökantaa. On sitäkin tullut vastaan. Mutta kyllähän se on itsestäänselvää että peukkua tai tykkäystä laittaa yleisemmin kommentille, josta on samaa mieltä.
 
Mob mentality? Vihjaillaanko tässäkin nyt siis että porukka tykkäisi laajemminkin tietyistä viesteistä vain koska näin muka kuuluu tehdä? Miksi on muka niin mahdoton ajatus että kommenteista tykätään niistä syistä, mitä tuossa ihan vasta listattiin, eli kun on samaa mieltä, on hyvin argumentointu/kirjoitettu, on saanut jotain irti kommentista tms.
Ei mob mentality ole niin outo juttu kuin voisi kuvitella, sitähän tapahtuu kaikkialla koko ajan eri muodoissa, varsinkin internetin palstoilla jossa kynnys on huomattavasti matalampi.

En sano että sinä sitä teet.
 
Alkuperäinen maininta oli yksi sana sivulauseessa. Tämän jälkeen korjasin sinun vääriä oletuksiasi yhdessä viestissä. Kolmas viesti oli lähinnä naurahdus tekstimuodossa aivan liian ennalta arvattaville kommenteille. Epäilemättä tämä oli puolentoista sivun arvoista tavaraa porukalla pöyristeltäväksi.
No kyllähän noista sellaisia tulkintoja tuli että ihan aiheestakin voi pöyristyä, olkoon alunperin vaikka miten vähäinen sivulauseen sana.

Nämä mainitut viestit eivät ole kovin vaikeaselkoisia, enkä voi auttaa sinua jos et ymmärrä.
Minusta taas tuntuu että nimenomaan ymmärsin jo alunperinkin oikein sen vihjailun siitä, miten porukka ei muka oikeasti erota hyvää argumenttia tai kirjoitusta, vaan menee peukkujen aiheuttamaan "illuusioon". Siihen juuri vastasinkin, että mielestäni homma on nimenomaan toisinpäin: peukut tulee tekstin perusteella eikä niin että peukut luo jotain "illuusiota", jonka vuoksi peukutetaan tai joiden kautta teksti koetaan hyväksi. Ehkä se olo siitä etten ymmärtänyt, johtui juuri siitä että tuo tuntui niin pöljältä ajatukselta että epäilin voidaanko tässä hakea tuota takaa.

Huttu puolestaan kirjoittaa omat tekstinsä ja minä omani. En osaa sanoa molempien puolesta, että onko näissä kirjoituksissa mitään samaa. Tunnistan kyllä kyseisestä kirjoituksesta hyviä pointteja ja varsinkin mob mentality alkaa vähitellen varmaan selviämään muillekin.
Tässä lainauksen lopussa vastasitkin vaikka sen alussa et sitä myöntänytkään. Ollaan siis erittäin eri mieltä siitä, miten ihmiset arvottaa kommentteja ja sen syy/seuraus-suhde menee.

Kiinnostaisi taas tietää vähän enemmänkin että millä perusteella ja mikä täällä varsinaisesti edustaa tuota "mob mentalitya" mutta ehkä se upottaisi tätä keskustelua entistä syvemmälle turhuuksiin. Varsinkin kun koko termi tuntuu olevan taas yksi sana, joka on napattu netistä ja jota yritetään sitten sovittaa kaikkeen vähänkään "sopivaan" paikkaan. Sama kuin "narsisti"-termi jokin aika sitten ja miten kaikki olivat narsisteja siinä kohtaa. Tavallaan siis "mob mentalitya" itsessään.
 
Käyttäjä @kissa ansaitsisi varmaankin foorumin siisteimmän kirjoittajan palkinnon - viestihistoriansa kun näyttäisi olevan siivottu lähes tyhjäksi ties kuinka monetta kertaa.

Mistä moiselle toimenpiteelle syntyy tarve? Tiedän kysyneeni syytä saman käyttäjän moniin eri nimimerkkeihin jo aiemmin, mutta en enää muista vastausta kunnolla. Enkä pysty tarkistamaan näin viestihistorian perusteellisen joulusiivouksen jälkeen. :)
 
Ei mob mentality ole niin outo juttu kuin voisi kuvitella, sitähän tapahtuu kaikkialla koko ajan eri muodoissa, varsinkin internetin palstoilla jossa kynnys on huomattavasti matalampi.

En sano että sinä sitä teet.
En ottanutkaan asiaa mitenkään henkilökohtaisesti vaan pelkästään kyseenalaistan että sellaista täällä olisi liikkeellä. Ainakin siis haluaisin uskoa että ihmiset ottavat kantaa omista lähtökohdistaan eikä siksi että "lauma" on jotain mieltä.

Yhä minusta tuntuu siis että "mob mentality" on vain jälleen uusi termi, jota yritetään sovittaa vähän turhankin moneen paikkaan ja nimenomaan usein silloin kun asian kulku ei itseä ole miellyttänyt. Vähän siis samoin kuin se "narsisti"-sanan viljely, jolloin kaikki, joista ei pitänyt, olivatkin yhtäkkiä narsisteja. Eivät välttämättä olleet, saattoivat olla vain eri mieltä tai ihan rehellisesti pelkästään kuspäitä.

Kuten sanoin, niin minusta tuo koko termi, kuten muutkin vastaavat, nimenomaan edustaa "mob mentalitya", eli jotain "massavillitystä", joka nousee esiin ja jota aletaan sitten toistamaan joka käänteessä.
 
Vartalotyyppi - buhahahahahaa! Näitä käsittämättömiä nykyajan ilveilyjä. Kun ei voi olla mies tai nainen, tai joku pahoittaa mielensä. On tämä tällainen vaan niin naurettavaa.
Öö... Vartalotyyppi ei kyllä tarkoita pelkästään mitään "mies tai nainen"-valintaa vaan iät ja ajat se on ollut sitä että onko hahmo esim. lihaksikas, laiha, mahakkaampi tms. Sellaisia helppoja valmiita valintoja sen sijaan että olisi sliderit, joilla tehdä erikseen kaikki.

Erikseen on ollut sitten usein myös se sukupuoli-valinta, mikä on usein vaikuttanut siihen, millaiset rajat vartalotyypeillä on. Toisaalta nyt kun tuota miettii niin aika rajoittunuttahan se on jos ei voi tehdä minimiestä tai meganaista jos niin haluaa. Aina on paljon tullut myös hupia noista mitä rajattomammin on voinut hahmonsa tehdä. Tuollainen "mies/nainen" valinta on ihan turha jos siellä on kaikki muutkin säädöt slidereita mutta mieluusti itseki toki valmiita pohjia ottaisin, joista lähteä liikkeelle - kuten yleensä onkin.

Minusta siis vartalotyyppi on ihan asiallinen valinta peleissä eikä se ole mikään nykyajan juttu edes. Enemmän kai se on rajoittunutta jos ajattelee vartalotyypin jotenkin hahmon piirteitä rajaavana asiana. Sitäkin on ollut että jos hahmon sukupuoleksi on valinnut naisen, on rajat heti paljon lähempänä millaista hahmoa voi tehdä. Vastaavasti usein miehet on minimissään tietyn kokoisia.

Minulle ainakin on ihan sama jos joku pelaa metri kertaa metrisellä partanaisella tai viisimetrisellä kyklooppimiehellä, kunhan itse voin tehdä peliin hahmon myös järkevällä tavalla eikä niin että omaa luovuutta (tai "luovuutta") rajoitetaan.
 
Öö... Vartalotyyppi ei kyllä tarkoita pelkästään mitään "mies tai nainen"-valintaa vaan iät ja ajat se on ollut sitä että onko hahmo esim. lihaksikas, laiha, mahakkaampi tms. Sellaisia helppoja valmiita valintoja sen sijaan että olisi sliderit, joilla tehdä erikseen kaikki.

Erikseen on ollut sitten usein myös se sukupuoli-valinta, mikä on usein vaikuttanut siihen, millaiset rajat vartalotyypeillä on. Toisaalta nyt kun tuota miettii niin aika rajoittunuttahan se on jos ei voi tehdä minimiestä tai meganaista jos niin haluaa. Aina on paljon tullut myös hupia noista mitä rajattomammin on voinut hahmonsa tehdä. Tuollainen "mies/nainen" valinta on ihan turha jos siellä on kaikki muutkin säädöt slidereita mutta mieluusti itseki toki valmiita pohjia ottaisin, joista lähteä liikkeelle - kuten yleensä onkin.

Minusta siis vartalotyyppi on ihan asiallinen valinta peleissä eikä se ole mikään nykyajan juttu edes. Enemmän kai se on rajoittunutta jos ajattelee vartalotyypin jotenkin hahmon piirteitä rajaavana asiana. Sitäkin on ollut että jos hahmon sukupuoleksi on valinnut naisen, on rajat heti paljon lähempänä millaista hahmoa voi tehdä. Vastaavasti usein miehet on minimissään tietyn kokoisia.

Minulle ainakin on ihan sama jos joku pelaa metri kertaa metrisellä partanaisella tai viisimetrisellä kyklooppimiehellä, kunhan itse voin tehdä peliin hahmon myös järkevällä tavalla eikä niin että omaa luovuutta (tai "luovuutta") rajoitetaan.
Minun on vaikea ymmärtää, että täytyykö joidenkin saada laittaa hahmovalinnassa rasti ruutuun, että on mies, jotta he kokevat pelaavansa miehellä? Jos valitset hahmovalinnassa maskuliinisen vartalon ja laitat hahmolle parran, niin täytyykö vielä erikseen laittaa rasti kohtaan "mies", jotta voit voit kuvitella pelaavasi mieshahmolla?

Yllättävää kyllä, kaikkien ihmisten vartalot ei asetu samoihin muotteihin, joten en ihan ymmärrä mikä ongelma on siinä, että esimerkiksi nainen, joka haluaa pelata naishahmolla, voi valita naishahmolleen maskuliinisemman vartalon? Täytyykö vielä erikseen tosiaan valita, että pelaan nyt tosiaan naisella, ettei kukaan vain luule muuta.. Tuntuu vaihteeksi, että tehdään aivan turhasta asiasta järjetön ongelma.
 
Minun on vaikea ymmärtää, että täytyykö joidenkin saada laittaa hahmovalinnassa rasti ruutuun, että on mies, jotta he kokevat pelaavansa miehellä? Jos valitset hahmovalinnassa maskuliinisen vartalon ja laitat hahmolle parran, niin täytyykö vielä erikseen laittaa rasti kohtaan "mies", jotta voit voit kuvitella pelaavasi mieshahmolla?

Yllättävää kyllä, kaikkien ihmisten vartalot ei asetu samoihin muotteihin, joten en ihan ymmärrä mikä ongelma on siinä, että esimerkiksi nainen, joka haluaa pelata naishahmolla, voi valita naishahmolleen maskuliinisemman vartalon? Täytyykö vielä erikseen tosiaan valita, että pelaan nyt tosiaan naisella, ettei kukaan vain luule muuta.. Tuntuu vaihteeksi, että tehdään aivan turhasta asiasta järjetön ongelma.
Etkö tässä juuri itsekin edesauta tekemään siitä isoa numeroa? :) Jos sillä ei ole väliä niin miksi valittaa siitä ruksistakaan siellä hahmon luonnissa? Onko se todella niin kamala asia? Eli nimenomaan, miksi pienestä asiasta tehdään niin prkl iso numero?
 
Etkö tässä juuri itsekin edesauta tekemään siitä isoa numeroa? :) Jos sillä ei ole väliä niin miksi valittaa siitä ruksistakaan siellä hahmon luonnissa? Onko se todella niin kamala asia? Eli nimenomaan, miksi pienestä asiasta tehdään niin prkl iso numero?
Ei ne ole toisiaan poissulkevia. Kyllä minun puolestani hahmovalinnassa voi olla vaikka mitä laatikoita, joita ruksailla. Komppasin @shamaniac viestiä, enkä ymmärrä tarvetta tuolle valinnalle, jos voit luoda millaisen hahmon tahansa. Vartalomallejakin voi olla vaikka kymmeniä, tai parhaassa tapauksessa saat itse valita hahmollesi juuri sellaiset mittasuhteet kuin haluat. Mitä enemmän hahmovalinnassa on vaihtoehtoja, niin sitä parempi.
 
Niin, aika monelle on ihan sama puhutaanko body type a:sta ja b:stä tai sitten male ja female vaihtoehdoista. Katsoin yhdestä palvelusta tietoja ja siellä minun sukupuoleksi oli laitettu uros, joka oli kyllä vähän hämmentävä, mutta ei saanut minua sekoamaan raivon partaalle. Uroksen vaihtoehto oli nainen. En tiedä sitten, kuinka moni järkyttyisi siitä, että on nimetty urokseksi. Joka tapauksessa nämä sukupuolijutut eivät ole monille se elämän suola tai pääasia. Sitten, jos pelissä voi valita vartalotyypin, fine, se ei hätkähdytä minua, jos se on A tai B tai mies tai nainen.

En saa raivaria siitä, että joku toinen on otettu huomioon pelissä. Sellainen, jolla noille on merkitystä. Se ei ole minulta pois, jos joku toinen saa huomiota. Se erottaa minut niistä mielestäni melko kusipäisistä ihmisistä, jotka kokevat, että se on heitä loukkaavaa, jos joku toinen otetaan huomioon sukupuolisensitiivisissä asioissa vaikkapa niin, että vaihtoehdot eivät ole mies tai nainen, tai uros tai nainen, kuten minulle kävi. Jos on vaihtoehtona, että pelit tehdään joko itsekkäille kusipäille, jotka eivät kestä sitä, että muut otetaan huomioon tai inklusiivisiksi asioissa, jotka eivät kosketa minua juurikaan, valitsen kyllä aina sen jälkimmäisen vaihtoehdon, vaikka olisi kuinka wokea ja liskoihmisten aivopesua. Terve ihminen ei ole kiinnostunut toisten sukupuoliasioista eikä halua niitä määräillä, vaan jättää ne jokaiselle omiksi yksityisasioiksi.
 
Nyt jo foorumilta (jälleen kerran) poistunut(?) kirjoittaja kävi välissä heittämässä jotain kommenttia että vastasin väärin hänen viestiinsä mutta jos hän tätä vielä seuraa tai joku sitä viestiä muistaa, niin vastaan sen verran että en hänelle suoraan vastannutkaan, joten vastaus on nimenomaan lainaamaani viestiin, jossa vartalotyyppi mielestäni rinnastetaan enemmän tai vähemmän suoraan mies/nainen-valintaan, tai siihen että se korvaisi sen. Näinhän asia ei mielestäni ole, tai ei ainakaan minun pelaamissani peleissä ole tullut vastaan.

Toisaalta jos oikein muistan, niin jossain vanhassa soulsissa(?) taisi jo olla "bodytype", jonka alta löytyi mies ja nainen sekä niistä ehkä pari erilaista versiota. Ei välttämättä ollut souls mutta joku hämärä muistikuva on tuollaisesta. Dragon's Dogma ehkä? No, oli missä oli, en silti kokenut että tuolla oltaisiin yritetty jotenkin poistaa/kieltää sukupuolia eli sitä että "ei voi olla enää mies tai nainen". Se oli sellaista insinöörimäistä hommaa enemmän että asiat numeroitiin tai laitettiin kirjaimilla. Saa siitäkin toki halutessaan ongelman tai todistekappaleen johonkin jos haluaa.

Minun on vaikea ymmärtää, että täytyykö joidenkin saada laittaa hahmovalinnassa rasti ruutuun, että on mies, jotta he kokevat pelaavansa miehellä? Jos valitset hahmovalinnassa maskuliinisen vartalon ja laitat hahmolle parran, niin täytyykö vielä erikseen laittaa rasti kohtaan "mies", jotta voit voit kuvitella pelaavasi mieshahmolla?
Niin, samaa mieltä. Tuo valinta on turha ja yleensä se ei teekään muuta kuin rajoittaa mitä muilla säädöillä voi tehdä. Vaikkapa niin että jos on valittuna "mies" niin hahmo on sitten vähintään 180 cm pitkä ja vähintään sen verran lihaksia että ne näkyy. Mikäli valittuna taas nainen, niin siinä voi ollakin sitten niin että pituus on rajattu yläpäässä johon 180 cm ja isokokoisinkin vaihtoehto on yhä normaalipainoinen.

Mikäli sitä hahmoaan voi muokata, niin voisi sitten oikeasti olla vaihtoehtoja eikä rajata niitä tuolla lailla. Ja jos tuollainen rajaus poistetaan, jää "mies/nainen"-valinta turhaksi.

Sitä vastaan minulla ei ole mitään että vartalotyyppejä tai muita olisi jaoteltua feminiinisiin ja maskuliinisiin. En koe pahoja vaurioita miehisyyteeni jos omaa vartaloani (tai ruumista, kuten tykkään kuvaavammin sanoa) vastaavia piirteitä löytyisikin feminiiniseksi luokiteltujen alta. Mutta tietäähän sen että hirveä möykkäys tuosta tulisi ja varmasti ihan molemmista ääripäistä vieläpä, joista toinen valittaa että on väärässä lokerossa ja toinen että on jaotellaan ylipäänsä.

Ei ole pelintekijöillä kyllä nykyään helppoa kun ongelmat (tai "ongelmat") alkaa jo hahmoeditorissa.

Yllättävää kyllä, kaikkien ihmisten vartalot ei asetu samoihin muotteihin, joten en ihan ymmärrä mikä ongelma on siinä, että esimerkiksi nainen, joka haluaa pelata naishahmolla, voi valita naishahmolleen maskuliinisemman vartalon? Täytyykö vielä erikseen tosiaan valita, että pelaan nyt tosiaan naisella, ettei kukaan vain luule muuta.. Tuntuu vaihteeksi, että tehdään aivan turhasta asiasta järjetön ongelma.
Näin juuri. Sukupuoli-valinta onkin ihan turha. Jos joku haluaa tehdä äärimmäisen miesten miehen, niin luulisi sen tulevan ilmi ilman ruksia jossain valikossakin. Samoin jos joku haluaa tehdä tyttömäisimmän barbien. Kolmas voi sitten halutessaan tehdä jonkin androgyynin, josta ei pirukaan ota selvää että mitä siellä jalkojen välissä on - eikä ole tarvetta selvää ottaakaan, koska minun ei ole sellaista hahmoa pakko tehdä.

Etkö tässä juuri itsekin edesauta tekemään siitä isoa numeroa? :) Jos sillä ei ole väliä niin miksi valittaa siitä ruksistakaan siellä hahmon luonnissa? Onko se todella niin kamala asia? Eli nimenomaan, miksi pienestä asiasta tehdään niin prkl iso numero?
Ruksia itsessään ei ole ongelma ja sitä voi käyttää hyvinkin, jos vaikka hahmon pohja tulee sen kautta. Siitä tulee kuitenkin äkkiä rajoittava tekijä jos ei voi tietyllä valinnalla valitakaan tiettyä vartalotyyppiä koska se onkin vain toisen sukupuolen yksinoikeus.
 
Ruksia itsessään ei ole ongelma ja sitä voi käyttää hyvinkin, jos vaikka hahmon pohja tulee sen kautta. Siitä tulee kuitenkin äkkiä rajoittava tekijä jos ei voi tietyllä valinnalla valitakaan tiettyä vartalotyyppiä koska se onkin vain toisen sukupuolen yksinoikeus.
Okei ymmärsin ehkä tuon ruksin vähän eri tavalla. Mietin sitä vain lisänä ihan vapaaseen hahmon luontiin eli jos joku haluaa tehdä hahmon joka on miehinen mutta ruksia sen olevan nainen niin en näe tuossa ongelmaa. Jos taas tuo valinta määrittää raamit sille miltä se hahmo suurinpiirtein näyttää niin se on toki huonompi ja rajoittavampi ominaisuus.
 
Viimeaikaikoina pelaamistani peleistä ainakin Tiny Tina's Wonderlandsissa oli tuo body type valinta. Muistaakseni jossain ajopelissä oli sama. Kyllä niitä varmasti on enemmänkin, missä sukupuoli on korvattu body typellä, mutta harvemmin jää mieleen.
 
Viimeaikaikoina pelaamistani peleistä ainakin Tiny Tina's Wonderlandsissa oli tuo body type valinta.
Muistaakseni Elden Ringissä, BG3:ssa ja Dragon’s Dogma 2:ssa oli kans. Hahmon ulkonäöllä on todella vähän mulle väliä. Mähän tykkään esim. kauhupeleistä, niin niihin ei kauniit/komeat hahmot oikeen edes sovi. Jos ihmiset on kauheen steriilin ja muovisen näköisiä, nii enemmän se on ongelma. :D Pelattavuus ja kenttäsuunnittelu mulle paljon tärkeempää peleissä.
 
Kyllä niitä varmasti on enemmänkin, missä sukupuoli on korvattu body typellä, mutta harvemmin jää mieleen.
Sitten pitäisi päästä kärryille että miksi tämä "sukupuolen korvaaminen" on huono asia jos se ainoastaan avaa enemmän mahdollisuuksia sille, minkälaisen hahmon pelaaja voi luoda.

Alunperinhän tämä homma lähti Stellar Bladesta, jossa ei voi edes tehdä hahmoa. Siitä saatiin jotenkin linkki siihen, että nykyään ei voi peleissä valita että onko mies vai nainen, vaan on vain pelkkiä kehotyyppejä. Mielestäni tuo on edelleen parempi kuin systeemi, joka jonkin valinnan perusteella rajoittaa muita valintoja. Muistan erityisesti sen ajan kun tuollainen vapaa ja "hullu" hahmoeditori olisi ollut parasta ikinä. Nyt siitäkin saadaan ongelma - kuten kaikesta, mistä vain halutaan.
 
Ylös Bottom