Ippenator
Well-Known Member
Et sitten tapasi mukaan ymmärtänyt suunnilleen sanaakaan toisen kirjoittajan kirjoittamasta, niin kuin hän sen kirjoitti, ja lauot itse naiivien johtopäätöstesi kanssa niin asian vierestä kommentteja, ettei voi kuin nauraa. Tätä tapahtuu siis myös säännönmukaisesti muillekin kirjoittajille vastatessasi.Manipulointia mihin? Molemmilla hahmoilla pelatessa yhä pidetään niitä pelattavia hahmoja myös elossa, eli en tiedä nukuitko pelatessasi peliä vai onko se yhä sinulla pelaamatta. Kummallakaan pelatessa ei ole tarkoitus tapattaa hahmoa.
Mikäli tuolla "manipuloinnilla" tarkoitat taas sitä että yritetään saada pelaajat jonkin hahmon puolelle tai jotain vastaan, niin sitäkään peli ei tee. Se vain näyttää mitä seurauksia ykkösen teoilla oli toisen osapuolen kannalta. Se ei ole manipulointia vaan aika vanha tarinankerrontatapa. Lisäksi, kuten on varmasti monesti selitetty, on tuo peleissä uusi asia, mikä säväyttää lähinnä sen takia. Elokuvissa ja sarjoissahan tuota on tehty paljonkin. Jos tuosta ottaa hernoset nenukkiinsa niin se johtuu luultavasti eniten siitä ettei pysty käsittelemään sitä miten pelitkin voivat kehittyä eikä niissäkään ole enää pelkkää musta vs. valkoinen -asetelmaa ja kuolemattomia sankareita. Muistan hyvin miten tylsää tuo oli sarjoissa ja miten virkistävää oli kun varsinkin sarjoissa piti oikeasti jännittää että kuka selviää ja kuka ei, koska ei ollut sitä ikivanhaa sankarin kuolemattomuutta.
Saat sinä tietysti tuosta vanhastakin mallista pitää mutta ihan älyttömän lapsellista kutsua sitä "manipuloinniksi" ja "joillekin läpi menemiseksi". Teet tästä asiasta melkein jonkin salaliiton vaikka kyse on vain tarinankerrontatavasta, hyvänen aika.
Et siis selvästikään ole tajunnut koko TLOU:n maailman meininkiä. Siellä jokainen on vain selviytyjä ja nimenomaan jos joku on manipuloitu, niin se olet sinä. Sinut on manipuloitu pitämään Joelin ja Ellien puolta, kun yhtä lailla suurin osa muistakin hahmoista yrittää vain selviytyä. Hyvin on mennyt siis joillekin läpi tuo manipulointi, mitä toki kaikki viihde tekee: laittaa pitämään päähenkilöistään niin pitkälle, että on ihan sama miten nämä käyttäytyvät muita kohtaan.
On taas niin sinulle tyypillistä kommentointia. Itse vänkää samoista asioista ja nostaa esiin ne vaikka vääntö on aina identtinen eikä johda mihinkään mutta sitten kritisoi muita vääntämisestä. Argumenteistakaan sinulla ei ole oikein kauheasti muille sanomista, varsinkin kun et omiasikaan kauheasti jaksa tai pysty perustelemaan kun niistä tarkennusta kysyy.
Plus sitten perinteinen "en jaksa, hei hei" kun itse on koko homman taas aloittanut. Että hyvät joulut vain sitten kun ensin itse sytyttää joulukuusen tuleen ja poistuu paikalta.![]()
Sen totesin jo joskus aiemmin, että kanssasi keskustelu ei johda mihinkään, eikä se johda jatkossakaan, joten sivuutuslistalle takaisin pääsit sitten. Ja tämä ei johdu pelkästään kommenteistasi minun viesteihin, vaan koska tuo sama toistuu niin monille kirjoittajille kirjoittaessasi, enkä halua niitä vastauksiasi muillekaan lukea. Turha vastata sitten enää tähän viestiini, koska olet jo sivuutettujen listalla. Tosin ainoana olet minulla nyt siellä, joten ei kai listasta pitäisi puhuakaan.
Viimeksi muokattu: