Vastasin tähän jo ylempänä, joten miksi toisto?Sanon vain tämän, (toiseen kertaan sama pätkä)
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Vastasin tähän jo ylempänä, joten miksi toisto?Sanon vain tämän, (toiseen kertaan sama pätkä)
Siellä oli väärä siteeraus. Ei draamaa. Sulle pitää aina kovasti selittää asioita. Ehkä tuonkin olisi voinut vaan antaa olla. Mutta olen nyt sitten tilivelvollinen tästäkin toki, kun vähän kaikesta saa kanssasi olla. No, sentään sen verran jätin vapautta itselleni, että en nyt kuitenkaan vastaa kuin alle. 50%:iin tekstiseinistäsi. Ei vaan aika ja intressikään siihen aina riitä.Vastasin tähän jo ylempänä, joten miksi toisto?
Minua hävettää lähinnä se, että aikuiset ihmiset kommentoivat kenenkään ulkonäköä sanalla "ruma." Kauneus on katsojan silmissä. Voisi sanoa vaikka "hänen ulkonäkönsä ei miellytä minua" eikä ruveta kutsumaan rumaksi.Ollaan kyllä niin asian vierestä ja ala-arvoisia taas kerran näiden kommenttien kanssa, että ei voi kuin myötähäpeää kokea näitä lukiessa! Runkkumateriaalia - ei hyvää päivää mitä johtopäätöksiä täällä tehdään sen pohjalta, että on puhuttu siitä machonaisten jatkuvasta esiintymisestä peleissä ja sinänsä naisellisen kauneuden vähenemisestä peleissä. Juu, sehän tarkoittaa automaattisesti tosiaan sitä, että peleihin kaivataan runkkumateriaalia! Siis ei voi todellakaan häpeämättä tuollaisia kirjoituksia lukea… Ja kyllä täällä on meikittömiä naisia nähty vuosikymmenien aikana moneen kertaan kotioloissa ja muuallakin. Se ei muuksi muuta sitä, että katselen viihteessä mieluummin nättejä ja komeita ihmisiä (varsinkin päähenkilöinä), kuin jotain arkisia plösöjä tai rumiluksia. Jos sellaisia haluan katsella, voin katsoa peiliin - ei se sen kummempaa ole.
Sanon vain tämän, että itse en koskaan sanonut, että tuo Intergalacticin nainen oli ruma juuri siksi, että oli kalju. Terävät piirteet ja ylipäätään miesmäinen butch-olemus naaman, tyylin ja kehon osalta ovat niitä asioita, jotka tekivät tuosta naisesta minulle ruman ja joka tapauksessa kovin epäfeminiinisen näköinen tuo hahmo on. Minä en puhunut sanallakaan siitä, että kaljut naiset ovat välttämättä rumia. Tottahan toki kalju nainen voi olla kaunis, jos on kauniit ja naiselliset piirteet. Ne oli ihan jotkut muut täällä kun alkoivat itse mouhoamaan, että tuo nainen olisi sen takia ruma kun oli kerran kalju, eli johtopäätöksiä tehtiin asiasta, josta kukaan ei itse asiassa ollut oikeasti edes mitään muuta sanonut tuohon hahmoon liittyen kuin, että hahmo näytti rumalta.
Voispa tykätä tästä useammin, kun kerran. Etenkin viimeisestä lauseesta.Minua hävettää lähinnä se, että aikuiset ihmiset kommentoivat kenenkään ulkonäköä sanalla "ruma." Kauneus on katsojan silmissä. Voisi sanoa vaikka "hänen ulkonäkönsä ei miellytä minua" eikä ruveta kutsumaan rumaksi.
Omat vanhempani opettivat jo lapsesta pitäen tuon ettei ketään kutsuta rumaksi.
Ja entäpä Demi Moore vuoden 1997 'armeijaelokuvassa' G. I. Jane, jossa hän esittää kaikkein kovimpaan armeijaryhmään liittyvää naisluutnanttia? Siinä elokuvassahan häntä simputetaan ihan kunnolla, niin että ensimmäistä kertaa katsovalla voi tulla jopa 'paha olo', ja lisäksi hän vetää itsensä myös kunnolla kaljuksi. Eli ei tämä Naughty Dogin uusin näkemys todellakaan ole mitään uutta siinä mielessä, vaan 'samanlaista' ollaan nähty jo kohta 30 vuotta sitten länsimaisessa viihteessä.Liekkö sitten Alienin ansiota, mutta itelleni kyllä maistuu nimenomaan tuo hahmon ulkonäkö.
No pelihahmo nyt kuitenkin on vain pelihahmo. Vaikka osittain ovatkin mallinnettu joistakin oikeista ihmisistä, niin kehittäjät ovat silti muokanneet käytännössä aina sitä ulkonäköä heidän näkemyksensä mukaiseksi. Se onkin se mistä en pidä, että rumennetaan niitä hahmoja, vaikka alkuperäisellä mallilla voisi olla kauniit piirteet, joita voitaisiin nimenomaan viedä vielä helposti hieman nätimpäänkin muotoon.Minua hävettää lähinnä se, että aikuiset ihmiset kommentoivat kenenkään ulkonäköä sanalla "ruma." Kauneus on katsojan silmissä. Voisi sanoa vaikka "hänen ulkonäkönsä ei miellytä minua" eikä ruveta kutsumaan rumaksi.
Omat vanhempani opettivat jo lapsesta pitäen tuon ettei ketään kutsuta rumaksi.
Pitääkö tuohon tapaan kärjistää, kun kukaan ei ole oikeasti täällä esittänyt tuollaisia pointteja mistään. Minä esim. valitsen pelihahmoni sen mukaan (siis jos pelissä voi hahmon itse valita), mihin voin identifioitua. En koe itseäni mitenkään naiseksi tai halua mitenkään olla naisellinen, joten en pelaa naishahmona, ellei ole pakko. Sillä ei ole silti mitään tekemistä naisvihan kanssa. En silti kannata nykyistä sukupuolten tasapäistämistä. Sukupuolten välillä nyt vaan on eroja, jotka johtavat keskimääräisiin eroihin joissakin asioissa. Varsinkin fyysisyyteen liittyvissä asioissa, mutta myös asioissa, joissa miesten tai naisten hormonaaliset erot johtavat keskimäärin erilaisiin lähestymistapoihin asioissa. Ja tottakai yksilöllisiä poikkeuksiakin löytyy, mutta ne ovat sitten kuitenkin niitä ns. poikkeuksia, jotka vahvistavat säännön.Varmaan tulevaisuudessa tehdään sitten eri versio peleistä eri kohderyhmille. Konservatiivit voivat pelata Ilsa She Wolf of the SS:llä ja woket sillä kaljulla rekkalesbolla. Naisia vihaaville voi olla mieshahmo vaihtoehtona, klaanilaisille kaikki sankarit valkoisia ja roistot tummaihoisia. Samassa pelissä noita ei voi olla, koska jo eri vaihtoehdon kohtaaminen on liikaa. Pitää olla selkeästi havaittavalla kuvauksella olevat erilaiset versiot eri tavalla häiriintyneille asiakkaille. Tekoälyllä varmasti onnistuu tuokin ja kenenkään elämä ei järkyty.
Sen vielä haluan muistuttaa, että minua ei homosisältö haittaa, jos sitä tulee muiden kuin itse ohjaamani hahmon kohdalla. Tai ainakin haluan voida valita sitä hahmoni suhtautumista näihin asioihin. Eli, jos vaikka miespuolinen hahmo pelissä flirttailee omalle miespuoliselle hahmolleni tai tekee jopa jonkin moovin, niin silloin pelissä haluan voida vastata tuolle hahmolle, että pidän hänestä ystävänä, ja toivon, että voimme jatkaa niistä lähtökohdista jatkossakin. Ei tuollainen mitenkään minua häiritse. Ja onhan se tullut koettuakin esim. Dragon Age Originsissa Zevranin kanssa tuo asetelma,Ei ole mitenkään epärealistinen kehityssuunta, että tulevaisuudessa pelien sisältöön voi vaikuttaa myös omilla preferensseillä. Silloin tosiaan kaikki voivat valita juuri sen hahmon, jota haluavat pelata ja sen, millaisia asioita pelissä voi tapahtua. Jos ei halua homosisältöä, laittaa ruksin siihen kohtaan ja mitään homouteen viittaavaa ei pelissä nähdä. En tiedä onko se hyvä vai huono asia, mutta toisaalta kyllähän kustomoitavuus on kiinnostava vaihtoehto varsinkin, jos sen toteuttaminen on huomattavasti helpompaa, kun kaikkea sisältöä ei tarvitse tehdä alusta asti uudestaan käsipelillä. Toisaalta kaikkiin peleihin tuollainen malli ei toimi ja sitten on kyllä ikävää, jos kaikki pelikokemukset steriloidaan sen vuoksi, ettei kuluttajat kestä mitään mikä ei juuri heitä miellytä. Itse kyllä tykkään sellaisista peleistä, joissa mitään identiteettihömppää ei ole. En ole erityisen kiinnostunut samaistumisesta enkä hae niinkään emotionaalista sisältöä peleistä. Jos pelissä on erilaisia pelihahmoja, se ei vaikuta minuun juurikaan suuntaan tai toiseen. Usein minua kuitenkin häiritsee se, että pelihahmoilla on oltava paskoja kokemuksia, jotta seikkailu motivoitaisiin niillä. Minulle riittäisi motivaatioksi se pelkkä pelaaminen. En halua, että joku pelihahmon läheinen ihminen tai lemmikkieläin täytyy tappaa tai varastaa, että pelaaminen olisi perusteltua. Valitsisin siis jonkun juuri liukuhihnalta valmistuneen aseksuaalin androidin hahmokseni aina.
Olen kyllä aikalailla näistä asioista kanssasi samaa mieltä.Ei ole mitenkään epärealistinen kehityssuunta, että tulevaisuudessa pelien sisältöön voi vaikuttaa myös omilla preferensseillä. Silloin tosiaan kaikki voivat valita juuri sen hahmon, jota haluavat pelata ja sen, millaisia asioita pelissä voi tapahtua. Jos ei halua homosisältöä, laittaa ruksin siihen kohtaan ja mitään homouteen viittaavaa ei pelissä nähdä. En tiedä onko se hyvä vai huono asia, mutta toisaalta kyllähän kustomoitavuus on kiinnostava vaihtoehto varsinkin, jos sen toteuttaminen on huomattavasti helpompaa, kun kaikkea sisältöä ei tarvitse tehdä alusta asti uudestaan käsipelillä. Toisaalta kaikkiin peleihin tuollainen malli ei toimi ja sitten on kyllä ikävää, jos kaikki pelikokemukset steriloidaan sen vuoksi, ettei kuluttajat kestä mitään mikä ei juuri heitä miellytä. Itse kyllä tykkään sellaisista peleistä, joissa mitään identiteettihömppää ei ole. En ole erityisen kiinnostunut samaistumisesta enkä hae niinkään emotionaalista sisältöä peleistä. Jos pelissä on erilaisia pelihahmoja, se ei vaikuta minuun juurikaan suuntaan tai toiseen. Usein minua kuitenkin häiritsee se, että pelihahmoilla on oltava paskoja kokemuksia, jotta seikkailu motivoitaisiin niillä. Minulle riittäisi motivaatioksi se pelkkä pelaaminen. En halua, että joku pelihahmon läheinen ihminen tai lemmikkieläin täytyy tappaa tai varastaa, että pelaaminen olisi perusteltua. Valitsisin siis jonkun juuri liukuhihnalta valmistuneen aseksuaalin androidin hahmokseni aina.
-Rumat ihmiset eivät ole sulle ongelma koska sellainen katsoo peilistä.Ei toki kuulu itsellänikään yleensä tapoihini kovasti puhua siitä kuka henkilönä on ruma. Toki olen sanonut sen täälläkin, että koen helpoksi nähdä ruman ihmisen jos sellaisia haluan erityisesti katsoa. Ei tarvitse kuin katsoa peiliin. Ei se minulle mikään ongelma silti ole. En minäkään ole ystäviäni valinnut milllään tavalla ulkonäköperusteella. Se on kuitenkin ihan eri asia, kuin joutua katselemaan rumia pelihahmoja yhä enemmän viihteessä, josta maksaa mansikoita.