Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei toki kuulu itsellänikään yleensä tapoihini kovasti puhua siitä kuka henkilönä on ruma. Toki olen sanonut sen täälläkin, että koen helpoksi nähdä ruman ihmisen jos sellaisia haluan erityisesti katsoa. Ei tarvitse kuin katsoa peiliin. Ei se minulle mikään ongelma silti ole. En minäkään ole ystäviäni valinnut milllään tavalla ulkonäköperusteella. Se on kuitenkin ihan eri asia, kuin joutua katselemaan rumia pelihahmoja yhä enemmän viihteessä, josta maksaa mansikoita.
-Rumat ihmiset eivät ole sulle ongelma koska sellainen katsoo peilistä.
-Et valitse ystäviäsikään ulkonäön perusteella.
-"Ruma" pelihahmo on sulle ongelma koska joku pakottaa sut ostamaan kyseisen pelin?

Mä en tajua tuosta viimesestä paristakymmenestä viestistä mitään muuta kun sen että ihmiset haluaa generoida ongelmia tyhjästä. (Ellei sitten ole jotain ihan oikeita henkilökohtaisia ongelmia erinäisten asioiden teemoilta? Mikä sitten triggeröi jonkinlaista raivoa? Voihan tuo noinkin olla)
Louskuttaa leukoja, joukko tyhjiä housuja sanon ma. Kyllä, minulla on oikeus mielipiteeseeni, varmaan suvakiksi leimataan tms :D Eikä kyllä voisi vähempää kiinnostaa muiden mielipiteet. Ehkä kaikkien vouhottajienkin olisi välillä syytä tarkastella peiliä

Viimeksi muokattu:
Ippelle senverran sanoisin, että kyllähän sinä tiesit että tuollainen kommentti josta tämä(kin) vääntö alkoi tulee aiheuttamaan sanomista. Eli menee siis provo-osastoon.

Mulla on sellainen periaate että jos joku peli ärsyttää jollakin tavalla, ja pojat, kyllähän niitä riittää, en mene kommentoimaan kys. pelin ketjuun yhtään mitään. Miksi menisin? Pilaamaan muiden fiilistä? Aiheuttamaan riitaa ja pulputusta? Ja ennenkuin kukaan kerkiää sanomaan - "Saa niistä peleistä kai negatiivista kommenttiakin antaa?" Tottakai. Mutta jos ainoa annettava on tyyliin "rumien ämmien kokoontumisajo" niin itse jättäisin kyllä väliin. Ei tarvitse sitten jälkeenpäin kirjoitella essee mittaisia selvityksiä omista arvoista ja niin edelleen.

Vähän kummallinen yhdenmiehen ristiretki yhtä pelifirmaa ja ohjaajaa kohtaan tässä haiskahtaa.

Kaikesta huolinatta. Hyvää joulua Ippelle ja kaikille muillekkin.

Eli kaikki sielu viedään peleistä, että saadaan varmasti miellytettyä kaikkia. Toivottavasti ei mennä ikinä tuohon.
Minusta se sielu, tai ainakin 99 % sielusta, mitä peleissä on ollut, on tullut oman mielikuvituksen kautta. Varsinkin silloin lapsena ja nuorena, kun pelasi niitä yksinkertaisia 8-bittisiä virityksiä, mielikuvitukselle oli tilaa ja peleihin tuli ties minkälaista omaa teoriaa ja sisältöä. Nykyäänkin keksin paljon sisältöä pelatessani esimerkiksi strategiapelejä, joissa ei olla sidoksissa mihinkään tiettyyn tarinalliseen juoneen.

-Rumat ihmiset eivät ole sulle ongelma koska sellainen katsoo peilistä.
-Et valitse ystäviäsikään ulkonäön perusteella.
-"Ruma" pelihahmo on sulle ongelma koska joku pakottaa sut ostamaan kyseisen pelin?
Se alkaa olla ongelma koska sitä aletaan tuomaan peliin kuin peliin nykyään. Ja pointtina se, että sillä kuulemma loukattaisiin tavallisen näköisiä tai rumia ihmisiä, jos naiset kuvattaisiin hyvin kauniina perinteisen kauneuskäsityksen mukaisesti.

Viihde on minulle eskapismia todellisuuden tavallisen ja välillä varsin tylsänkin arjen vastapainoksi. Kaipaan viihteeseen siis jotain ihan muuta, mutta nykyään halutaan asioita vaan pelkistää ja tasapäistää joidenkin vähemmistöjen pohjalta.

Vaikka koen itsenikin rumaksi, niin miksi ihmeessä loukkaantuisin siitä, että komeita miehiä kauniita naisia olisivat pelit pullollaan? Kotoa parempi kasvatus kestämään sitä, ettei tuollaisista asioista oteta elämää pilaavaa stressiä. Kotona pitää opettaa turvallisuus ja hyväksyntä sellaisena kuin olet, eikä niin, että sitä sitten haetaan jostain julkisista paikoista ja asetelmista.

Viihde on minulle eskapismia todellisuuden tavallisen ja välillä varsin tylsänkin arjen vastapainoksi. Kaipaan viihteeseen siis jotain ihan muuta, mutta nykyään halutaan asioita vaan pelkistää ja tasapäistää joidenkin vähemmistöjen pohjalta.
Tietynlainen viihde on toki hyvää vastapainoa tosielämän huolille ja murheille. Niin pitää ollakin, jotta tosimaailman huolet ja murheet pääsevät unohtumaan edes hetkeksi silloin ja tällöin. Mutta niin on hyvästä myös sellainen viihde, joka perustuu tai kuvaa sellaisia asioita, jotka voivat ainakin edes jollain tasolla perustua 'tosielämään'. Itse olen huomannut, että tuollaista viihdettä kuluttaessa, on se sitten elokuvaa, peliä, kirjaa tai mitä vaan vastaavaa, että ne omat huolet ja murheet voivatkin olla aika pieniä isossa kuvassa. Tuollaista edes jollakin tasolla 'realistista viihdettä' kuluttamalla sitä tulee usein kurkistettua sen oman kuplan ulkopuolellekin ja ajateltua asioita vähän laajemmin ja useammasta näkökulmasta. Useampi näkökulma ja avoimempi suhtautuminen asioihin yleensä helpottaa elämää.

Jos ja kun viihde on ollut pitkältä viime vuosituhannelta asti hyvin pitkälti sitä, että vaaleaihoinen heteromies pelastaa maailman, siinä sivussa myös kauniin ja usein varsin avuttomaksi kuvatun naisen ja saa hänet lopulta sitten palkinnoksi, ei se tarkoita, että sen viihteen pitäisi olla aina ja ikuisesti sellaista samanlaista. Ei, vaikka siihen olisikin tottunut ja se peruskuluttajan itsetuntoa hivelisikin. Jo se on aikakin, että isommassa mittakaavassa naisia voidaan esittää vahvoina, johtoroolissa ja muutenkin kuin kuvankauniina. Ei viihteenkään tarvitse pysyä ikuisesti samanlaisena, eikä tuo 'Bond-tyylinen' viihde silti ole mihinkään poistumassa, vaikka osa viihteestä tarjottaisiinkin tulevaisuudessa erilaisena.

Mitens sitten LIS pelit? Niistä olet ymmärtääkseni tykännyt kuitenkin? Vai onko naishomot erilaisia kuin mieshomot?
Taisi päähenkilö olla enemmän sen mukaisesti sitä tai tätä miten itse halusit ajatella. Itse koin, että pohti noita asioita. Ei ainakaan hierottu naamalle koko asiaa sen pahemmin. Paljon myös siitä kiinni miten asia tehdään, jos noita peleihin halutaan tuoda. Ei se seksuaalisuus ollut mitenkään korostunutta noissa peleissä, vaan se tehtiin tyylillä, mitä tehtiin. Ylipäätään tyylikkästi tehtyjä pelejä.

Huomasi kyllä, ettei ollut jenkkien tekemä peli. Siellähän mennään juuri sen mauttoman saarnakuvion kautta näissä asioissa. Hävettää oikein, kun puoliksi itsekin jenkki olen. Toki vähintään yhtä paljon hävettää Trumppia kannattavat porukat. Aivan uskomatonta skeidaa löytyy tuosta isosta maasta ylipäätään. Itse sanoisin melkeinpä Seppo Rätyä hyvin vapaasti mukaillen: ” USA on paska maa!”
Ippelle senverran sanoisin, että kyllähän sinä tiesit että tuollainen kommentti josta tämä(kin) vääntö alkoi tulee aiheuttamaan sanomista. Eli menee siis provo-osastoon.

Mulla on sellainen periaate että jos joku peli ärsyttää jollakin tavalla, ja pojat, kyllähän niitä riittää, en mene kommentoimaan kys. pelin ketjuun yhtään mitään. Miksi menisin? Pilaamaan muiden fiilistä? Aiheuttamaan riitaa ja pulputusta? Ja ennenkuin kukaan kerkiää sanomaan - "Saa niistä peleistä kai negatiivista kommenttiakin antaa?" Tottakai. Mutta jos ainoa annettava on tyyliin "rumien ämmien kokoontumisajo" niin itse jättäisin kyllä väliin. Ei tarvitse sitten jälkeenpäin kirjoitella essee mittaisia selvityksiä omista arvoista ja niin edelleen.

Vähän kummallinen yhdenmiehen ristiretki yhtä pelifirmaa ja ohjaajaa kohtaan tässä haiskahtaa.

Kaikesta huolinatta. Hyvää joulua Ippelle ja kaikille muillekkin.
Osuit kyllä naulan kantaan. Myönnän inhoavani Druckmannia hyvinkin paljon. Paljonhan tässä kulminoituu suuri tähän ja siihen, mitkä ”odotukset” hänen tekemisiinsä minulla kohdistuu. Pitää olla rehellinen toki!

Ja hyvää joulua toki kaikille! Pidän kyllä teistä kaikista ainakin jollakin tasolla, vaikkei ollakaan joistakin asioista ollenkaan samaa mieltä. Jos ei muuta, niin teillä kaikilla on pirun hyvä ja mukava harrastus! :)

Viimeksi muokattu:
Se alkaa olla ongelma koska sitä aletaan tuomaan peliin kuin peliin nykyään. Ja pointtina se, että sillä kuulemma loukattaisiin tavallisen näköisiä tai rumia ihmisiä, jos naiset kuvattaisiin hyvin kauniina perinteisen kauneuskäsityksen mukaisesti.
Mikä on perinteinen naiskäsitys? Parisataa vuotta sitten lihavat naiset olivat kauniita. Miehet taas veti silloin puuteria naamaan ja maalaili kauneuspilkkuja poskilleen. Mainitsemasi Lara Croft taas edustaa kauneusihannetta joka on hallinnut miesten unelmia about.20 vuotta. Niinkin perinteinen siis.
Mistä tuo oletus tulee että peleihin tuodaan "rumia" naisia sen takia ettei loukattaisi "rumia" ihmisiä? Sanoit itsekin olevasi ruma joten loukkaannutko jos joudut pelaamaan komealla mieshahmolla?
Vähemmistöjen tuominen viihteeseen on kaikkea muuta kuin tasapäistämistä. Vai hallitseeko sun tylsää arkea homot ja kaljut naiset ja haluat paeta sitä miehekkäiden miesten ja naisellisten naisten maailmaan?
Vaikka koen itsenikin rumaksi, niin miksi ihmeessä loukkaantuisin siitä, että komeita miehiä kauniita naisia olisivat pelit pullollaan? Kotoa parempi kasvatus kestämään sitä, ettei tuollaisista asioista oteta elämää pilaavaa stressiä. Kotona pitää opettaa turvallisuus ja hyväksyntä sellaisena kuin olet, eikä niin, että sitä sitten haetaan jostain julkisista paikoista ja asetelmista.
Niin,miksi?Miksi siis loukkaannut fiktiivisen naisen ulkonäöstä? Se on ihan hyvä että sut opetettiin hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet,mutta opetettiinko sua koskaan hyväksymään muut sellaisena kuin ovat?
Kun mä kiukuttelin lapsena niin mulle sanottiin:"maailma ei pyöri sun ympärillä".

Mikä on perinteinen naiskäsitys? Parisataa vuotta sitten lihavat naiset olivat kauniita. Miehet taas veti silloin puuteria naamaan ja maalaili kauneuspilkkuja poskilleen. Mainitsemasi Lara Croft taas edustaa kauneusihannetta joka on hallinnut miesten unelmia about.20 vuotta. Niinkin perinteinen siis.
Mistä tuo oletus tulee että peleihin tuodaan "rumia" naisia sen takia ettei loukattaisi "rumia" ihmisiä? Sanoit itsekin olevasi ruma joten loukkaannutko jos joudut pelaamaan komealla mieshahmolla?

Vähemmistöjen tuominen viihteeseen on kaikkea muuta kuin tasapäistämistä. Vai hallitseeko sun tylsää arkea homot ja kaljut naiset ja haluat paeta sitä miehekkäiden miesten ja naisellisten naisten maailmaan?

Niin,miksi?Miksi siis loukkaannut fiktiivisen naisen ulkonäöstä? Se on ihan hyvä että sut opetettiin hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet,mutta opetettiinko sua koskaan hyväksymään muut sellaisena kuin ovat?
Kun mä kiukuttelin lapsena niin mulle sanottiin:"maailma ei pyöri sun ympärillä".
Eikä se pyöri varsinkaan niiden vähemmistöjen ympärillä. Itse ajattelen niin, että vähemmistöille on hyvä toki olla tarjontaa myöskin, mutta se on silti enemmän niche-juttu jonka ympärillä maailman ei kuuluisi pyöriä. Nyt kyllä tuota nicheä ängetään joka paikkaan, niin ei tässä enää oikein muuta olekaan tarjolla.

Valinnan mahdollisuuden suon toki vähemmistön edustajille. Mutta koen myös vahvasti, ettei sitä vähemmistön asiaa pitäisi joka paikkaan väkisin änkeä.

Toki todennäköisesti on jonkinlainen villitys ja muoti-ilmiö kyseessä, kun asiat tuppaavat muutenkin menemään usein sykleissä ja sitten joku muoti-ilmiö jää taas joksikin aikaa taustalle.

En edelleenkään ymmärrä sitä vouhotusta, että joidenkin vähemmistöjen asiaa pitäisi änkeä kaikille joka paikkaan. Itsekin Suomessa olen puoliksi latinona hyvinkin pienessä vähemmistössä, enkä kyllä voisi vähempää toivoa sen vähemmistön asioiden korostamista ja jotenkin erikseen esille ottamista täällä joka paikkaan. Olen mielelläni suomalainen ja nimenomaan omaksunut itselleni mahdollisimman perinteiset suomalaiset arvot ja kulttuurin. Ja se ei sitten todellakaan tarkoita, että olisin esim. perussuomalainen, vaan koen sitten tuon porukan (ääriaines erityisesti) vähintään yhtä hulluna kuin USA:n trumpistit. Ärsyttää ylipäätään se kun noita helvetin äärisuuntauksia pitää ihmisten vatvoa niin helposti. Perussuomalaiset- vihervasemmistolaiset - yhtä hörhöjä molemmat. Ei vaan meinaa jaksaa meikäläinen tuollaista nyt enää ollenkaan, mutta sitä ollaan koko ajan enemmän yhteiskuntaan ja viihteeseen ja mihin milloinkin tuomassa ja ihan väkisin.

Viimeksi muokattu:
Eikä se pyöri varsinkaan niiden vähemmistöjen ympärillä. Itse ajattelen niin, että vähemmistöille on hyvä toki olla tarjontaa myöskin, mutta se on silti enemmän niche-juttu jonka ympärillä maailman ei kuuluisi pyöriä. Nyt kyllä tuota nicheä ängetään joka paikkaan, niin ei tässä enää oikein muuta olekaan tarjolla.

Valinnan mahdollisuuden suon toki vähemmistön edustajille. Mutta koen myös vahvasti, ettei sitä vähemmistön asiaa pitäisi joka paikkaan väkisin änkeä.

Toki todennäköisesti on jonkinlainen villitys ja muoti-ilmiö kyseessä, kun asiat tuppaavat muutenkin menemään usein sykleissä ja sitten joku muoti-ilmiö jää taas joksikin aikaa taustalle.

En edelleenkään ymmärrä sitä vouhotusta, että joidenkin vähemmistöjen asiaa pitäisi änkeä kaikille joka paikkaan. Itsekin Suomessa olen puoliksi latinona hyvinkin pienessä vähemmistössä, enkä kyllä voisi vähempää toivoa sen vähemmistön asioiden korostamista ja jotenkin erikseen esille ottamista täällä joka paikkaan. Olen mielelläni suomalainen ja nimenomaan omaksunut itselleni mahdollisimman perinteiset suomalaiset arvot ja kulttuurin. Ja se ei sitten todellakaan tarkoita, että olisin esim. perussuomalainen, vaan koen sitten tuon porukan (ääriaines erityisesti) vähintään yhtä hulluna kuin USA:n trumpistit. Ärsyttää ylipäätään se kun noita helvetin äärisuuntauksia pitää ihmisten vatvoa niin helposti. Perussuomalaiset- vihervasemmistolaiset - yhtä hörhöjä molemmat. Ei vaan meinaa jaksaa meikäläinen tuollaista nyt enää ollenkaan, mutta sitä ollaan koko ajan enemmän yhteiskuntaan ja viihteeseen ja mihin milloinkin tuomassa ja ihan väkisin.
No onko kalju lihaksikas nainen joku vähemmistö jota tungetaan joka paikkaan? Se on totta että vähemmistöistä puhutaan nykyään enemmän ja heitä tuodaan myös viihteeseen. Mä en näe siinä kuitenkaan mitään ihmeellistä. Kyse on pelkästä viihteestä ja jokainen voi itse valita mitä viihdettä kuluttaa.

Jos nyt on pakko puhua kauneusihanteista,miesten näkökulmasta,niin ei se sun Lara Croft ole mikään yleinen kauneusihanne. Kauneusihanteita on monenlaisia. Toiset tykkää langan laihoista huippumalleista,toiset vähän pullukoista,toisilla on se "isot tissit ja hyvä perse" ja toisilla se on taas lihaksikas atleetti. Meillä miehillä on paljon eri makuja. Silti,naisen tehtävä ei ole miellyttää miehen silmää.

Itsekin Suomessa olen puoliksi latinona hyvinkin pienessä vähemmistössä, enkä kyllä voisi vähempää toivoa sen vähemmistön asioiden korostamista ja jotenkin erikseen esille ottamista täällä joka paikkaan.
Tämä on aika monessakin vähemmistössä oleva ristiriitainen piirre. Osa on sopeutujia ja haluaa pärjätä korostamatta vähemmistöasemaansa ja osa on jotain täysin päinvastaista. Minusta ehkä isoin ongelma nykyisessä vähemmistökeskustelussa on identiteettien korostaminen ja samalla stereotyyppisten erojen esille nostaminen myös vähemmistöjen puolelta. Silloin ei kovin hyvää yhteisymmärrystä pääse syntymään. Mieleen tulee erään erikoisalan yksi ainoista tiettyyn vähemmistöön kuuluvista edustajista, joka kirjoittaa pitkiä kannanottoja siitä, miksi tähän vähemmistöön kuuluvia ei ole alan johtohenkilöissä. Käytännössä kaikkien kyseisen vähemmistön edustajien ollessa johtoasemassa alalla tilanne ei muuttuisi mitenkään, kun heitä on niin vähän. Minusta on hyvä, että vähemmistöillä on oikeus pitää ääntä, mutta toisten puolesta puhuminen on vaivaannuttavaa. Haluaako varmasti jokainen kyseisen vähemmistön edustaja johtotehtäviin? Sitähän on paljon myös seksuaalivähemmistöissä, joissa äänekkäimmät eivät välttämättä edusta muiden näkemyksiä kovinkaan hyvin. Tässäkin pitäisi siis huomioida sellainen asia, että ihmiset ovat yksilöitä eikä mitään identiteettejä. Olisi mukavaa, jos ihmiset kohdattaisiin ainutkertaisina olentoina eikä jonkun identiteetin tai roolin kautta. Toki esimerkiksi työelämässä tarvitaan niitä roolejakin eikä jokaista vartijaa tai sairaanhoitajaa tarvitse kohdata uniikkina erityistapauksena. Joskus riittää, että hoitaa univormun mukaiset hommansa, oli sitten siviilissä millainen tahansa.

Välillä tuntuu, että olen jo foorumilla nähnyt kaiken. Sit alkaa tämmönen täysin typerä vänkkäys jostain videopelien vähemmistöistä? Tämä foorumi ei kyllä ikinä petä. Muistelisin, että tätä vääntöä käytiin pitkälti myös Baldur's Gaten ja Last of Usin ketjuissa, ja sama meno näköjään jatkuu.

Alkaako videopelit mennä pikkusen jo aikuisten miesten tunteisiin, jos tämmönen asia ärsyttää? Pelejähän ne vain ovat. Ei ne hahmot (vähemmistöä tai ei) sieltä ruudun läpi hyökkää teidän kimppuun.

No eikös epärealistisen vahva nainen olekin juuri eskapismia? Eihän sellaisia ole oikeassa elämässä. Miksei se haittaa kun Kratos on niin julmetun vahva? Miehet saa olla epärealistisen vahvoja peleissä, mutta ei naiset? En ymmärrä.

Mun mielestä Abby on hyvin kirjoitettu hahmo. Tuo mukavaa vaihtelua kun on vahva ja syystäkin helvetin vihainen naishahmo. Ja sit ääninäyttelijä sai tappouhkauksia, mikä vetää sanattomaksi.

No eikös epärealistisen vahva nainen olekin juuri eskapismia? Eihän sellaisia ole oikeassa elämässä. Miksei se haittaa kun Kratos on niin julmetun vahva? Miehet saa olla epärealistisen vahvoja peleissä, mutta ei naiset? En ymmärrä.

Mun mielestä Abby on hyvin kirjoitettu hahmo. Tuo mukavaa vaihtelua kun on vahva ja syystäkin helvetin vihainen naishahmo. Ja sit ääninäyttelijä sai tappouhkauksia, mikä vetää sanattomaksi.
Siitä olen samaa mieltä, että tappouhkaukset ovat jotain ihan vitun sairasta. Tai ylipäätään yhtään millään uhkailu. En voi itse sietää Druckmannia, mutta en voisi ajatellakaan hänen esim. ansaitsevan yhtään mitään tuollaista. Ei toki eurojanikaan - mutta se onkin ihan eri juttu..

Eskapismia tarkoitan nyt kuitenkin niin, että haluan paeta välillä tylsää ja harmaata arkea ja siinä yksi tapa muiden joukossa on katsoa, vaikka Frendejä tai pelata peliä jossa on nättejä tai komeita ihmisiä. Hauskaa kyllä miten täällä joko ihan oikeasti tai sitten vaan tahallaan ymmärretään kaikki asiat sellaisella tavalla väärin, että jollei tänne tule itse debuggaamaan noita uskomattomia johtopäätöksiä, niin joku varmaan leimaisi minut joksikin punaniskaiseksi vaimonhakkaajaksi joka aina kun vaimonsa hakkaamiselta ehtii, vihaa homoja ja lesboja ja haluaa viedä heiltä ihmisoikeudet. Ja mikään edellämainituista asioista ei voisi olla kauempana siitä, millainen ihminen olen.

Ja muuten todettakoon, että vihaiset hahmot ovat ylipäätään ihan hiton rasittavia. Olivat sitten miehiä, naisia, heteroita, homoja, lesboja tai ihan vaan angstaavia ihmisiä. Ei vaan jaksa sellaista, enkä löydä sellaisista hahmoista mitään mielenkiintoista. Kratoskin aika ärsyttävä hahmo varsinkin vanhoissa God of Wareissa. Toki niissä toiminta pelasti muutoin aika pirun ärsyttävän päähenkilön omaavat pelit.

Viimeksi muokattu:
Sen enempää tähän showhun ottamatta osaa, laitan huomiona GLAADin keräämät 2024 tilastot, joiden mukaan LGBTQ-hahmoja esiintyy huikeassa 1,7% pelejä tällä hetkellä. Lähde: https://glaad.org/glaad-gaming/2024/lgbtq-video-game-content-is-lacking/
GLAAD counted the number of games that have been tagged as having LGBTQ content as of November 2023 from Xbox, PlayStation, Nintendo, and Steam (PC). According to Microsoft, there were 146 console games available in the Xbox store that had LGBTQ content. PlayStation maintained a list that includes 90 games. The Nintendo Switch eShop listed 50 games with the tag LGBT. Steam’s LGBTQ+ tag returned 2302 games available in English (as of November 2023), but that number dropped to 1506 when games with “adult only sexual content” were filtered out.15

In context, however, these games account for less than 2% of Xbox, PlayStation, and Nintendo’s total digital libraries. For Steam, it is less than 2.5%, but drops to just 1.7% when adult-only games are excluded. Mejeur and Ho, comparing data from the LGBTQ Game Archive to games represented in the MobyGames database, similarly found that only approximately 1% of all games released in the 2010s included LGBTQ content.
Eli valitus siitä miten vähemmistöjä näkee nyt "kaikkialla" on todistettavasti aikamoista kukkua.

Muutenkin tutkimus kannattaa lukea ihan siltäkin kantilta, että saa hieman näkökulmaa siihen miten tärkeää representaatio on kaikille ja miten se vaikuttaa ihmisten itsetuntoon, mielenterveyteen ja maailmankuvaan.

Eskapismia tarkoitan nyt kuitenkin niin, että haluan paeta välillä tylsää ja harmaata arkea
Ja samaan aikaan pahoitat mielesi kun maailmaan mahtuu erilaisia ihmisiä ja he ovat vielä esillä? Aika outoa. Itse olen sitä mieltä, että mitä enemmän maailmaan mahtuu erilaisuutta, sitä parempi. Muutenhan tämä kaikki olisi vain sitä yhtä ja samaa, ankeaa ja harmaata todellisuutta.

Erilaisuus on rikkaus, kuten sanotaan.

Eiköhän se "keskustelu" ollutkin sitten siinä.
Oli.

Ei minulla ole minkäänlaista mielenkiintoa lähteä väittelemään niiden parin tyypin kanssa jotka tällä foorumilla vuodesta toiseen vaahtoavat vähemmistöjen olemassaolosta ja sitten piilottelevat "ihmettelyn" takana. Jos se, että näytetään faktapohjaista todistusaineistoa johtaa tuollaiseen saivarteluun, niin tietää varmasti toisen haluavan vaan riidellä ja jatkaa oman vihansa parissa. Sille en tuhlaa aikaani tippaakaan.

Ylös Bottom