Eikä se pyöri varsinkaan niiden vähemmistöjen ympärillä. Itse ajattelen niin, että vähemmistöille on hyvä toki olla tarjontaa myöskin, mutta se on silti enemmän niche-juttu jonka ympärillä maailman ei kuuluisi pyöriä. Nyt kyllä tuota nicheä ängetään joka paikkaan, niin ei tässä enää oikein muuta olekaan tarjolla.
Valinnan mahdollisuuden suon toki vähemmistön edustajille. Mutta koen myös vahvasti, ettei sitä vähemmistön asiaa pitäisi joka paikkaan väkisin änkeä.
Toki todennäköisesti on jonkinlainen villitys ja muoti-ilmiö kyseessä, kun asiat tuppaavat muutenkin menemään usein sykleissä ja sitten joku muoti-ilmiö jää taas joksikin aikaa taustalle.
En edelleenkään ymmärrä sitä vouhotusta, että joidenkin vähemmistöjen asiaa pitäisi änkeä kaikille joka paikkaan. Itsekin Suomessa olen puoliksi latinona hyvinkin pienessä vähemmistössä, enkä kyllä voisi vähempää toivoa sen vähemmistön asioiden korostamista ja jotenkin erikseen esille ottamista täällä joka paikkaan. Olen mielelläni suomalainen ja nimenomaan omaksunut itselleni mahdollisimman perinteiset suomalaiset arvot ja kulttuurin. Ja se ei sitten todellakaan tarkoita, että olisin esim. perussuomalainen, vaan koen sitten tuon porukan (ääriaines erityisesti) vähintään yhtä hulluna kuin USA:n trumpistit. Ärsyttää ylipäätään se kun noita helvetin äärisuuntauksia pitää ihmisten vatvoa niin helposti. Perussuomalaiset- vihervasemmistolaiset - yhtä hörhöjä molemmat. Ei vaan meinaa jaksaa meikäläinen tuollaista nyt enää ollenkaan, mutta sitä ollaan koko ajan enemmän yhteiskuntaan ja viihteeseen ja mihin milloinkin tuomassa ja ihan väkisin.