Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Lisäksi jos lukee ketjun aikaisempia posteja, on siellä dataa myynneistä & spekulaatioita miten tulee myymään, niin eikö se aika asiallista ole laittaa yhteenveto tähän ketjuun?
Sen jälkeen kun tuo suuri konsolisotaketju aikanaan suljettiin, hajautui keskustelu useampaan spesifisempään ketjuun; multiplattarivertailut, liikeohjausvertailut, myyntilukuvertailut, maksulliset verkkopalvelut, jne.

Pelkkä yleismaallinen vänkäys siitä, mikä konsoli on olevinaan paras tai vetää pisimmän korren, ei ole tässä vaiheessa enää kovinkaan oleellinen juttu. Se tosin myönnettäköön, että keskinäinen nokittelu on lähinnä tapahtunut PS3:n ja X360:n välillä Wiin mennessä omia latujaan ja omilla kymmenluvuillaan.

Vastaus: PSJailbreak eli tarina siitä, kuinka PS3:n suojaukset lopulta murtuivat

Hyvää tekstiä. Varsinkin kun suurin osa on "im with geohot sony sucks" -osastoa.. Tuon blogin tarkoitus on vain levittää anti-Sony propagandaa ja viedä syytä Sonyn suuntaan. Perinteistä hämäystaktiikkaa, jolla oikeat ongelmat ja syyt yritetään peittää.

Mutta yksi asia TT, älä nyt hyvä mies toivo Geohotille mitään hyvää niin kuin ekassa viestissä. ;)
Olen sanaton. Kirjoitanpa siis runon.

Oi, kuin se voima synkkä olikaan, mi maailman seläll' päivänä tuona levittyi! Voima tää, jok' tunkeutui falafelein oikeellisuuden ja puhtauden, multa ymmärryksen siitä, mikä totta on, vei. Mit oli tää, jot' itse Luciferiksikin kutsua voisi? Metsästä synkästä ma tietä etsin, ja lopulta tahtoni mun tahtoon Jumalaiseen yhdistyi: Anti-Sonyksi kuulin petoa kutsuttavan!

Siunattu olkoon se sielu, jok' mulle valaistuksen suvaitsi! Tää taho jalo, jok' taisteluaan armotonta vääryyt' ylitsevuotavaa vastaan käy, mulle neuvoja elämän tiellein antoi. Hän mulle kertoi, että anti-propaganda ja taktiikka hämäyksellinen ovat välineinä vääryyden. Onneksi ma nyt totuuden löysin, sillä totisesti, valheet pedon ovat viekkaita, mutta Sony, jok' taivasrenkaan yhdeksän keskeltä loistaa, on loistossa hyvyytensä rajaton!

Vastaus: PSJailbreak eli tarina siitä, kuinka PS3:n suojaukset lopulta murtuivat

Olen sanaton. Kirjoitanpa siis runon.
Sanoisinpa jopa että...

First they came for Geohot,
and I didn't speak out because I wasn't Geohot.

They never came for me
and I'm now a bit WTF just happened?

...joskaan ei pitäisi sanoa. Sanoin silti. Sanoa pitää. Aina pitää sanomisen tulla ajallaan. Ei käy laatuun sanomisen tulemisen myöhässä. Varoituksen otan mutta eikö jo tosiaan voitaisi alkaa sammuttelemaan näitä iänikuisia liekkejä? Samanlaisia näätiä ne kaikki kolme kuitenkin loppupeleissä ovat. Lompakoillemme lirkuttelevat. Lirkuttelevat ja rahamme vievät. Ilolla annamme heille.

...ja toisaalta tuo uhkaa kyllä jo käymään sen luokan meemiksi, että jätän tähän. Nauttikaa konsoleistanne, toisen (epä)onni ei ole toisen (epä)onni, jne.

Arvostan hienoa ilmaisuasi, mutta taidamme olla tässä asiassa aika lailla samaa mieltä, eikä kritiikkisi ole relevanttia minua kohtaan.
Juuei, tuossa mopo keuli täällä suunnalla kokolailla yli, ei ollut tarkoitettu henkilökohtaiseksi piikiksi ja olisi kokonaisuutena voinut jäädä sanomatta. Aina ei ole hyvä päivä ja eilinen oli kokolailla asiatonta angstia täynnä. Pahoittelut tästä itse kullekin :o

Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Olet oikeassa. En itseasiassa pelannut koko peliä, koska koin sen näkemykseni formuloinnin kannalta kerta kaikkiaan futiiliksi.

Taas se Joohanh Esittää fiksua täällä olemattomilla hienostosanoilla "futiili" ei ole mitään kieltä. Se on vain englanninkielen sanan futile sun oma suomennos futiili kuten joskus käyttämäsi disgustio. Disgust-joohanh-io. Voihan sitä lihapullia pyöritellä paskastakin jos on syönyt lihaa, eiks nii?

Vastaus: Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

Niitä kutsutaan anglismeiksi... :trollface.jpg

Mutta sivistyssanojen käyttö oli henkilökohtainen defenssini, jolla puolustin psyykettäni siltä maton alta vievältä revelaatiolta, että joku on viimeinkin saanut tietää kauan varjelemani salaisuuden! Minä inhoan Alan Wakea!

Noin! Nyt sen sanoin! Ilman sivistyssanoja!

(Pointti lyhyesti: sivistyssanojen liikakäyttö oli koko mielestäni huvittavan jutun pointti. "Futiili" on niin ikään ihan korrekti ilmaisu.)

Mutta sivistyssanojen käyttö oli henkilökohtainen defenssini, jolla puolustin psyykettäni siltä maton alta vievältä revelaatiolta, että joku on viimeinkin saanut tietää kauan varjelemani salaisuuden! Minä inhoan Alan Wakea!

Noin! Nyt sen sanoin! Ilman sivistyssanoja!

(Pointti lyhyesti: sivistyssanojen liikakäyttö oli koko mielestäni huvittavan jutun pointti. "Futiili" on niin ikään ihan korrekti ilmaisu.)

Paskanmarjat sinä ja Stammy ootte pahimmat Alan Waken tahtiin muffaajat. Peli oli keskinkertainen, tarina ok - hyvä Suomi. Mitään orgioita ei siitä saa irti ku te kaks.

Paskanmarjat sinä ja Stammy ootte pahimmat Alan Waken tahtiin muffaajat. Peli oli keskinkertainen, tarina ok - hyvä Suomi. Mitään orgioita ei siitä saa irti ku te kaks.

Mutta tämä johtuukin siitä, että inhoni - suoranainen disgustioni - Alan Wakea kohtaan on niin suurta, etten kykene purkamaan sitä muin keinoin kuin estottomalla hehkutuksella.

No joo, eiköhän tämä taas riitä.

Maassa maan tavalla ja niinpäin pois. Eli mielestäni mitään typeriä "kauniita" sanoja ei tartte viljellä, jos sanalla on suomenkielinen vastine, niin olisi hyvä, jos niitä käytetään, jos ei ole, niin sitten voisi vaikka selittää sanan tarkoitus...

Paskanmarjat sinä ja Stammy ootte pahimmat Alan Waken tahtiin muffaajat. Mitään orgioita ei siitä saa irti ku te kaks.
Tällaista tää on nykyään intternetin aikakautena, kun mikään ei pysy salassa. Kai se on jo julkista tietoa, että me aina sillon tällön kokoonnutaan yhteisille AW-iltamille, jotka ovat sopiva sekoitus roolipelaamista ja puhdasta orgiaa. Se aina vaihtelee milloin kumpikin on Alan ja Barry, mutta silloin tällöin "Johanna" innostuu ja heittää Lamp Ladyn kuteet niskaan.

Mutta jos siis löytyy meidän lisäksi vielä kolmaskin yhtä innostunut ja sukelluspuvun omaava henkilö, niin Thomas Zanelle olisi paikka vapaana. Ottakee yhteyttä.

Minä parjasin Waken surkeaa kertojaa ja yleisesti päänäyttelijän heikkoa äänityöskentelyä, en myöskään pitänyt tarinasta ihan hirveästi. Näistäkin puutteista huolimatta tämä peli löytyy tässä sukupolvessa top-vitosesta omalta listaltani. Tunnelma, äänimaailma sekä visuaalinen ilme (varsinkin kun ollaan pää pusikossa) on kerrassaan loistavaa.

Vähän sama fiilis oli Waken kanssa kuin ensimmäisen Unchartedin kohdalla: pelaanko eri peliä kuin arvostelijat? Ehdottomasti lisää AW:ta tulevaisuudessa, ja Stammylle sen verran että kai minä sitten ostan sen sukelluspuvun.

Ois kyllä kiva, jos saataisiin Zanen lisäksi vielä Barbara Jaggerin rooli täytettyä. Mullahan on jo yleisesti tiedossa oleva fiksaatio noihin vanhempiin naisiin, niin toisi mukavasti lisää potkua iltamien käsikirjoituksiin.

jos saataisiin Zanen lisäksi vielä Barbara Jaggerin rooli täytettyä.

Valitettavasti ei Jaggerin rooli oikein irtoo, vaikka vähän samaa näköä onkin. Mä haluan olla dark presence.

Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Mutta Hotmail ei käy enää kaikissa paikoissa sähköpostitunnukseksi, joten kyllä sitä asteen pidetään b-luokan vaihtoehtona. Itse miellän että se on vähän saman kuin Explorer-selain, eli vaikka osa sitä vanhasta muistista edelleen käyttää, niin silti suositellaan jo muita (turvallisempia ja jouheampia) vaihtoehtoja.

32-bittinen IE9 on markkinoiden nopein selain ja Live-palveluiden sähkopostitoiminnot ovat Gmailin ohella tehokkaimpia saatavilla olevia ilmaispalveluita. Kerro myös toki, missä paikoissa Hotmail ei käy sähkopostitunnukseksi, ja miten se liittyy kuvitelmaasi siitä, että kyseessä olisi huvittavasti jokin "b-luokan vaihtoehto".

Toki imaginäärislinjallasi jatkaen voit uskotella itsellesi sen lisäksi, että Xbox-pelaajat ovat vahingoniloisia PSN-murrosta, myös sen, että MS:n internet-sovellukset ovat b-luokkaa. Hankalahan sitä on estääkään.

Vastaus: Huhtikuun suuri PSN-katko (Status: ei toimi, PSN-käyttäjätietoja varastettu, vaihda salasan

Itse ainakin tiedän työpaikkoja joihin ei pysty lähettämään sähköpostia Hotmailista. Syytä en varsinaisesti tiedä, mutta mieleen tulee että sen kautta lähtee niin paljon roskapostia.

Jaa, että vanha IE on nopein. No, en ole testejä edes etsinyt, mutta noin vuosi sitten itellä ainakin surffailu nopeutui kun vaihdoin käyttöjärjestelmää ja IE:n Firefoxiin (64bit kummatkin). Mutta kaikki tietysti käyttää mitä itseä huvittaa, itse kyllästyin IE:hen jo vuosia sitten kun uusia ominaisuuksia tuli kyllä muihin selaimiin ja IE:hen pitkälläkin aikavälillä. Pahin tietysti oli se jatkuva kaatuminen ja koko järjestelmän jumiutuminen.

Itse ainakin tiedän työpaikkoja joihin ei pysty lähettämään sähköpostia Hotmailista. Syytä en varsinaisesti tiedä, mutta mieleen tulee että sen kautta lähtee niin paljon roskapostia.

Taitaa lähteä OT-linjalle, mutta juuri tähän viittasin. En osaa sanoa nyt tarkkaan missä Hotmail ei mahdollisesti ole "hyväksytty", mutta oma käsitys on että niitä paikkoja on.

Ainakin "back in the dayz" Hotmail oli roskapostin todellinen sanansaattaja. Ehkä asiat ovat muuttuneet niistä ajoista.. (ja kuten lisäsin aiempaan viestiin, niin en itseasiassa edes tiennyt että se oli MS:n palvelu - ei siis liittynyt ko. firmaan..)

Explorerista en kuitenkaan edes kommentoi sen enempää etten loukkaa sen käyttäjiä..

Näitä muistikuvia lienee syytä jo tuulettaa niin yrityksissä kuin muuallakin. Itse ainakin muistelisin, että joskus internetin miekka-ja-kivi-aikana, kauan ennen Googlen tai edes gmailin valtakautta noita pioneeriajan ilmaisosoitteita tosiaan dissattiin ihan spämmipelon vuoksi (silloin aiheesta). Noista ajoista on kuitenkin jo se hyvinkin reilut puoli vuosikymmentä, minä aikana kaikki on ehtinyt muuttua aika tavalla :)

Ylös Bottom