Ippenator
Well-Known Member
Pointtini on edelleen, että kun taustalla on tämä nykysuuntaus, että koska satoja vuosia mentiin asioissa miesvoittoisesti, niin nyt sitten pitääkin tehdä asioita kovin naisvoittoisesti, muka tasapainottamaan aiemmin tapahtuneita vääryyksiä. Olen hyvin selkeästi kaikenlaisten äärisuuntausten vastustaja, ja vastaavasti kannatan aidon tasapainon hakemista maltillisesti ja vähitellen käytännössä asiassa kuin asiassa. Ja sinänsä tuollainen tietyn sukupuolen totaalinen painottaminen hahmoissa noin voimakkaalla kädellä vie kaiken uskottavuuden sekä itse tarinalta että myös pelin tarkoitukselta ylipäätään.Okei eli kunhan naisia ei ole liikaa pelissä niin kaikki on jees. Voihan tuokin olla näkökanta, mutta ei kyllä järin ymmärtävä sellainen.
Voisin veikata, että Forspokenissa myös mieshahmoja löytyy vaikkei niitä tähän mennessä parin minuutin traileripätkien perusteella ole näkynytkään niin paljoa kuin naisia. Ja vaikkei olisikaan samassa suhteessa mieshahmoja kuin naishahmoja, niin kysyn mitä sitten? Etenkin jos tässä ei heitellä jotain "ah, it's so nice to have no men around"-läppää pelkästä feminismin ilosta vaan homma on ihan luonnollisesti käsikirjoitettu niin kuin Amy Hennigin tarinat ylipäätään?
Fakta nyt vain on, että myös videopelimaailma on niin täynnä miespainotteisia pelejä, että keneltä se on pois jos saamme nyt myös naispainotteisia pelejä? Etenkin kun sukupuolijakauma pelaajien kesken taitaa olla hyvin lähellä 50-50 tänä päivänä?
Myönnän, että olen sen verran omaa napaa tuijottava ukko ettei minua sinänsä haittaa/ole haitannut pelata miespainotteisia pelejä, mutta samalla en myöskään yhtään ole sitä vastaan, että näkisimme myös vastapainona enemmän naispainotteisia pelejä ihan vain tasapuolisuuden nimissä. Kunhan se ei mene siihen väkisin vääntämiseksi kuten vaikka naispuoliset Ghostbustersit joissa naisia koitetaan sovittaa ikonisten mieshahmojen rooleihin. Mieluummin minä original-IP:n kaltaisissa aidoissa peleissä katselen naishahmoja kuten tässä pelissä joka tuntuu oikein raikkaalta tuulahdukselta jotain uutta. Ja tärkeimpänä se gameplay näyttää myös todella hauskalta ja vauhdikkaalta.
Maailman suuria totuuksia on se, ettei kaksi väärää tee oikeaa, ja sanon saman tien, että vaikka sinänsä vastustan feminismiä, niin aivan samaan tapaan vastustan myös sovinismia. Tämä on joka tapauksessa täysin väärä tie, mikä mm. Forspokenissa on valittu, ja on todella surullista, että tämän kaltaisilla asioilla tehdään muka jotenkin parempaa maailmaa nykyaikana. Ei tehdä, vaan luodaan myös omalta osaltaan ikävää vastakkainasettelua. Täysin tarpeetonta toimintaa, jossa kuitenkin ikävä kyllä tekijöillä on selkeä tarkoitusperä. Todella sääli, että Hennig on tällaiseen lähtenyt mukaan, aiemmin arvostin häntä mielenkiintoisista tarinoista, mutta myös ennenkaikkea siitä, ettei ollut lähtenyt näihin poliittisiin kannanottoihin sun muihin cancelointeihin mukaan.
Viimeksi muokattu: