Tämä on tietysti minun näkemykseni (kenen muunkaan?) mutta tulkitsen kyllä "paksun nahkan" vähän eri tavalla. Nimenomaanhan nyt tuntuisi että se "paksu nahka" puuttuu siltä, joka ei jaksanut enää vääntää ja ne vääntäjät "paksuine nahkoineen" jäivät tänne.
Minusta siis "paksu nahka" ei ole yhtä kuin ettei sanoisi kritiikkiin/kommenttiin vastaan. Minullakin on "paksu nahka" mutta se ei tarkoita että antaisin vain kommenttien mennä ohi vaan nimenomaan tartun niihin jos jotain sanomista asiaan on.
Jos nyt halutaan vielä muistella sitä kyseistä keissiä niin sehän oli aika tulkinnanvarainen homma. Moni nimenomaan kirjoitti että kyse oli enemmänkin siitä että mitään ekstraa ei tarvitse maksaa kuin siitä että pelit olisivat ilmaisia. Okei, asia oli toki kirjoitettu suunnilleen muotoon "ja mitään ei tarvitse maksaa" mutta on lukijasta kiinni miten sen sitten kontekstin puitteissa lukee. Oltiin kuitenkin Game Passin aiheessa ja kyse oli palveluun tulevista uusista peleistä. Tällöin tuon voi mielestäni lukea ihan ongelmitta näin: "nämäkin pelit lisätään palveluun eikä niiden lisäämisestä/tulosta tarvitse maksaa lisää/ekstraa".
Ymmärrän että lause oli toki kirjoitettu siinä muodossa että jos ei asioista mitään tiedä niin voi kuvitella että ne ovat ilmaisia mutta kuinka moni täällä peliaiheisella foorumilla Game Passin aiheessa voi tuon asian oikeasti ymmärtää väärin tai eri tavalla mitä tähän nyt selvensin?
En tiedä miksi tuosta pitää ottaa niin herne nenään tai muutoin aina tarttua siihen. Minä luin ihan ongelmitta vuosien ajan niitä viestejä ja jopa uutisia "ilmaispeleistä", joita kuulemma Games with Gold ja PS+ tarjosivat. Kumpikaan ei oikeasti tarjonnut missään kohtaa mitään ilmaista mutta minä ymmärsin täysin mitä tarkoitettiin.
Voisikin laajentaa tätä keskustelua siihen, että kuinka pilkuntarkasti asiat pitää kirjoittaa että se on ok? Vai onko kyse vain siitä että nyt on liian paljon lokeroita, joihin kuulua tai vastakirjoittajia sijoitella, joten jos se "vastapuoli" kirjoittaa jotain "väärin", niin varmasti siihen tartutaan mutta ei kyllä sitten jos kyse on "omasta lehmästä ojassa".
Kuten sanoin, niin minä en ole jaksanut välittää maksullisen sisällön väittämistä "ilmaispeleiksi", oli kyse kummasta "leiristä" tahansa, mutta minusta kovasti tuntuu että noihin tartutaan kyllä silloin kun asia ilmaistaan "väärin" siinä kontekstissa, joka ei ole se oma juttu.