Murdoc
Well-Known Member
Ei kannata jättää kumpaakaan noista pelaamatta pelikaverien puutteen vuoksi. Itse pelaan Hunttia 100% yksin, koska kaverini eivät ole tuosta innostuneet (plus suurin osa pelaa PC:llä eikä tässä ole crossplaytä) ja Arc Raidersiakin olen pelannut suurimman osan ajasta yksin vaikka siihen löytyy pelikavereitakin useampi. Arcissa soolona pelatessa matchmaking pyrkii hakemaan muita sooloja samalle servulle, joten suurinosa vastaantulijoista on myös sooloja. Huntissa taas soolona pelatessa voi valita 2 tai 3 pelaajan servuista ja soolona palkkiot onnistuneesta runista ovat merkittävästi isommat. Näissä molemmissa on kyllä myös matchmaking randomien kanssa ja toki täältä varmasti löytyy peliseuraa jos ihan välttämättä haluaa muisen kanssa pelata. Mutta soolona nämä on myös äärimmäisen hauskaa puuhaa ainakin omasta mielestä, Huntissa mulla on noin 400h pelattuna ja Arcissa 100h.Hunt olisi varmasti hyvä mutta vaatisi pelikavereita eikä niitä itsellä oikein nykyisin ole. Hankala kun saada sovittua kaikille sopivaa aikaa ja isoin ongelma on meikäläinen itse, jolla ne peliajat vaihtelee tosi paljon. Sen vuoksi tuo Arc Raiders olisi sopivampi. Tosin pelailin kyllä Helldivers 2:stakin randomien kanssa, joten ehkä enemmän jää kiinni Huntinkin kanssa siitä ettei huvita siitä Plussasta maksaa tällä hetkellä. En koe rahan arvoiseksi.
Tuohon genre hommaan ei oikeastaan ole isompaa lisättävää mutta ehkä tiivistäisin vielä, että peli on extraction shooter jos siitä löytyy nämä kolme asiaa: PvPvE, permadeath tms mikä se termi onkaan ja se itse extraction mekaniikka eli mennään kenttään ja koetetaan päästä sieltä hengissä ja ajallaan pois. Helldiversiin on otettu elementtejä extraction shootereista mutta se ei kuitenkaan lopulta ole extraction shooter.