Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos keskustelun yleisessä politiikkakeskustelussa, sain nyt varoituksen ja lähettämäni viestit poistettiin missä erehdyin kysymään missä valehtelua tapahtui. Jotkut itkee isyydestä, toiset jotain muusta, venäjällä sensuuri on normi. Katotaas kauan tämä viesti täällä viihtyy. Ja että millon tulee banaania kun täällä tästä(kin) avaudun.
Ihan vittuillakseni otan screenshotin tästäkin kun pelkään että YP sen poistaa sekunneissa.
Viestisi poistettiin koska väänsit samasta asiasta johon oli vastattu ja kirjoituksesi alkoivat käydä entistä enemmän aggressiviisemmiksi. Nyt itse kukin ottaa etäisyyttä aiheeseen ja keskittyy johonkin kivempaan, oli se sitten perheet tai kissanpennut tai letut.

Viestisi poistettiin koska väänsit samasta asiasta johon oli vastattu ja kirjoituksesi alkoivat käydä entistä enemmän aggressiviisemmiksi. Nyt itse kukin ottaa etäisyyttä aiheeseen ja keskittyy johonkin kivempaan, oli se sitten perheet tai kissanpennut tai letut.
Joo ja mä raportoin sut ylläpidolle. Sinä et vastannut kysymykseeni kun väitit minua tai lähdettä valehtelijaksi. Vaan poistit koko kommenttini kaikkineen.
Hullun puuhaa varmaan raportoida mitään kun olet ylläpitoa itsekin.

p.s. riitti se yksi kerta kun sanoit minua valehtelijaksi. minkä jo kumosin. Niinkun tuolla sanoin aiemmin, tuo on aika raskas syytös heittää ilman että pystyy sitten myös sen perustella. itse nimittäin vihaan valehtelijoita. kutsuu jotain valehtelijaksi munatuntumalla on aika paskaa.. anteeksi vaan

Entry level PC heidän sanojensa mukaan eli veikkaisin 500-800$, lähempänä tuota 800$ jos veikata pitää.

450 dollarin konsoli ei voi oikeasti olla kaikilta osin yhtä hyvä

Ei ole suoraan kummallekaan teistä tämä, mutta itseä monesti ärsyttää jenkkien keskiössä olo niin jotenkin särähtää että suomalaisella foorumilla puhutaan jenkkien dollareista. Puhutaanko euroista mieluummin?

Ei ole suoraan kummallekaan teistä tämä, mutta itseä monesti ärsyttää jenkkien keskiössä olo niin jotenkin särähtää että suomalaisella foorumilla puhutaan jenkkien dollareista. Puhutaanko euroista mieluummin?
Ongelma tässä on se, että monesti dollarihinnat paljastetaan ennen eurohintoja. Valitettavasti myös monesti ne hinnat kääntyy suoraan euroiksi tai siihen tulee jopa jotain Eurooppa/Suomi -lisää päälle.

Omaan makuun dollarihinnoista voisi siis hyvin puhua varsinkin jos eurohinnat ei ole tiedossa tai jos eri tuotteiden hintoja vertaillaan.

Ongelma tässä on se, että monesti dollarihinnat paljastetaan ennen eurohintoja. Valitettavasti myös monesti ne hinnat kääntyy suoraan euroiksi tai siihen tulee jopa jotain Eurooppa/Suomi -lisää päälle.

Omaan makuun dollarihinnoista voisi siis hyvin puhua varsinkin jos eurohinnat ei ole tiedossa tai jos eri tuotteiden hintoja vertaillaan.
Tavallaan ymmärrän, mutta usein ei ole dollarihinnatkaan tiedossa ja silti spekuloidaan dollareissa.

No esim. tässä tapauksessa spekulointi tapahtuu yleisemminkin pääasiassa dollareissa. Jostain syystä varsinkin amerikkalaisten tuotteiden hinnoittelukeskusteluissa dollarihinta on se keskeisempi ja sitten Suomessa mietitään, millainen suomilisä tulee päälle. En näe järkeväksi rajoittaa keskustelua Suomihintoihin. USA:ssa myös hinnanmuodostus on erilaista ja liikevaihtovero maksetaan erikseen.

Voi hitto sentään. Menin eilen maksamaan yhden laskun joka oliki jo maksettu. Että osaa ketuttaa. No kyllä mä sen varmaan saan palautuksena tililleni koska se lasku oli sellainen ettei sitä voi vähentää seuraavasta laskusta koska yksittäinen lasku

Vaikka liittyykin osittain Arc Raidersiin, niin siirrän varmuuden vuoksi keskustelun peligenreistä tänne.

No onhan nämä nyt ihan erityylisiä pelejä ja todellakin ihan eri genren pelejä. Ensinnäkin Helldiversissa ei ole mitään varsinaista loottia mitä kerätään vaan siinä on tehtäviä mitä käydään suorittamassa. Lootti on oleellinen ja iso osa Arcia.

Helldiversissa, kuten jo sanoit, ei ole PVP:tä mikä on valtava ero siihen fiilikseen mikä näistä tulee, joutuu pelkäämään AI:n lisäksi myös muita pelaajia ja joskus taas voi kohdalle osua pelaajia, jotka haluaa auttaa.

Arcissa kun kuolet niin menetät kamat, eikä sinulla ole mahdollisuutta saada niitä soulsien tyyliin takaisin muutakun ottamalla uuden runin ja loottimalla uusia mestoja. Et voi palata paikkaan johon kuolit ja kerätä kamoja, koska ne on jonkin toisen pelaajan taskussa plus jokainen runi on uusi. Helldiversissa taas valitset tehtävän mitä lähdet suorittamaan ja kun olet sen suorittanut niin poistut paikalta. Halutessasi voit tehdä jootain sivutehtäviä. Mutta kuollessasi et varsinaisesti menetä mitään ja voit yrittää heti uudestaan. Sinulla on myös useampia ”elämiä” Helldiversissa eli kuolema ei tarkoita heti game overia toisin kuin Arcissa (tai muissa extraction shootereissa).
Kyllä tässä varmaan on vastaajastakin kiinni miten eri tyylisinä näitä pitää.

Itse koen että Helldiversissa on "loottia", sillä itse ainakin menen nimenomaan niiden resurssien perässä asioita tekemään ja paikkoja tutkimaan. Ei se yhtä monipuolista ole kuin monien muiden pelien lootti mutta itse lasken lootiksi kaikki resurssit mitä peleissä kerätään. Tomb Raidereissakin on loottia kaikki kerättävä kulutustavara vaikka peli muuten onkin täysin erilainen.

PvP on tosiaan merkittävä ero, joten se taitaa olla se isoin erottava tekijä.

Arc Raidersissa ei siis voi palata tappamaan "varasta" ja ottamaan kamoja takaisin? Eikö jossain soulseissakin sielut menneet joskus jonkin vihulaisen taskuihin vaikka se harvinaista olikin ja silloin ne sai takaisin vain kyseisen vihun tappamalla. Vai muistelenko jotain eri peliä? Bloodborne? Sekiro? No ei Helldiversissakaan pysty palaamaan kamoja hakemaan, joten se olisi yhä samanlainen homma. Tosin pelissä kyllä on elämiä, joten yksi tai useampi kuolema on ihan normihommaa, mikä erottaa pelin jo Arc Raidersista selkeämmin.

Vaan kyllähän Helldiversissa menettää asioita kuollessa, tai siis tarkemmin tehtävän epäonnistuessa ja/tai elämien loppuessa. Ne kyseisen pelin lootit, joilla ostetaan uusia aseita ja muita juttuja. Ne minä todellakin lasken lootiksi.

No mutta joo, tässä vähän kuin itsellenikin listasin näitä eroja, joten onhan noita. Tosin yhä oma ajatus on se, että molemmat on sen verran samanlaisia että kokisin vähän turhankin samanlaiseksi pelaamiseksi. Samoin voisin kokea vaikka pelatessani TPS & FPS-räiskintöjä, sillä molempien ydinmeiningin saatan kokea niin samanlaiseksi että ovat minulle "sitä samaa". En toki väitä että ovat samaa genreä ja nyt tosiaan tuli selvemmäksi miten Helldivers ja Arc Raiders eroaa. Eikös sitä muuten ollut olemassa vielä Looter Shooteritkin, joten meikäläiselle lisää "samoja" pelejä. :D

Tuo miksi koen nuo samanlaisiksi johtunee tosiaan siitä, että sitä tulee painotettua jotain yhtä tai paria pelin osa-aluetta ja ajateltua vaikka lootin keräämisen kautta että "tässähän tehdään samaa". Yleisesti tietysti en ala väittämään samanlaisiksi peleiksi.

Vähän off topic jo mutta toinen loistava extraction shooter, Hunt Showdown idea taas on seuraava: spawnataan kenttään, etsitään kolme vihjettä, joiden avulla löydetään ison monsun olinpaikka, tapetaan se, odotellaan, että sen saa karkotettua, napataan tältä bounty ja koetetaan päästä bountyn kanssa extractille. Koko tämän ajan useampi muu tiimi yrittää samaa asiaa ja yrittää saada sinut hengiltä ja varastaa bountyn itselleen. Jos kuolet menetät hahmon, jolla pelasit ja kaikki tämän varusteet ja traitit(kykyjä joilla saa muokattua hieman hahmoa mieleisekseen) ja joudut hankkimaan pelin valuutalla uuden hahmon ja uudet varusteet.
Tästä olenkin lukenut usein ja tosi kiinnostavalta vaikuttava teos. En vain yhtään tiedä jaksaisinko pelata moninpelejä tai pelejä, joissa on noin iso uhka menettää kaikki ja aloittaa alusta. Tosin Returnal oli tavallaan samaa kun sai aina aloittaa nollasta ja lähelle sitä eikä sen kanssa ollut mitään ongelmia.

Mutta isoin ongelma on oikeastaan nyt se, ettei huvita ostaa Plussa-tilausta yhtä peliä varten.

Ero siis Helldiversin ja extraction shoottereiden välillä on kuitenkin merkittävä. Suurimmat erot juurikin PVP läsnäolo ja pysyvä menetys jos kuolet kentässä.
Joo, myönnän tosiaan että onhan nuo merkittäviä eroja vaikka osittain voi pelaaminen tuntuakin enemmän tai vähemmän samalta. Tosin aika monet pelit on pyssyllä ampumista, joten aika monet pelit saisi sitten niputtaa samaan laariin myös. Jos siis alkaa liian rajatusti ajattelemaan.

PS Ne jotka nyt on Arcista innostuneet ja Extraction shootterit on uusi tuttavuus niin antakaa ihmeessä myös Huntille mahdollisuus. Aivan upea genren peli ja mielestäni aivan hävyttömän aliarvostettu ja tuntematon monelle.
Hunt olisi varmasti hyvä mutta vaatisi pelikavereita eikä niitä itsellä oikein nykyisin ole. Hankala kun saada sovittua kaikille sopivaa aikaa ja isoin ongelma on meikäläinen itse, jolla ne peliajat vaihtelee tosi paljon. Sen vuoksi tuo Arc Raiders olisi sopivampi. Tosin pelailin kyllä Helldivers 2:stakin randomien kanssa, joten ehkä enemmän jää kiinni Huntinkin kanssa siitä ettei huvita siitä Plussasta maksaa tällä hetkellä. En koe rahan arvoiseksi.

Hunt olisi varmasti hyvä mutta vaatisi pelikavereita eikä niitä itsellä oikein nykyisin ole. Hankala kun saada sovittua kaikille sopivaa aikaa ja isoin ongelma on meikäläinen itse, jolla ne peliajat vaihtelee tosi paljon. Sen vuoksi tuo Arc Raiders olisi sopivampi. Tosin pelailin kyllä Helldivers 2:stakin randomien kanssa, joten ehkä enemmän jää kiinni Huntinkin kanssa siitä ettei huvita siitä Plussasta maksaa tällä hetkellä. En koe rahan arvoiseksi.
Ei kannata jättää kumpaakaan noista pelaamatta pelikaverien puutteen vuoksi. Itse pelaan Hunttia 100% yksin, koska kaverini eivät ole tuosta innostuneet (plus suurin osa pelaa PC:llä eikä tässä ole crossplaytä) ja Arc Raidersiakin olen pelannut suurimman osan ajasta yksin vaikka siihen löytyy pelikavereitakin useampi. Arcissa soolona pelatessa matchmaking pyrkii hakemaan muita sooloja samalle servulle, joten suurinosa vastaantulijoista on myös sooloja. Huntissa taas soolona pelatessa voi valita 2 tai 3 pelaajan servuista ja soolona palkkiot onnistuneesta runista ovat merkittävästi isommat. Näissä molemmissa on kyllä myös matchmaking randomien kanssa ja toki täältä varmasti löytyy peliseuraa jos ihan välttämättä haluaa muisen kanssa pelata. Mutta soolona nämä on myös äärimmäisen hauskaa puuhaa ainakin omasta mielestä, Huntissa mulla on noin 400h pelattuna ja Arcissa 100h.

Tuohon genre hommaan ei oikeastaan ole isompaa lisättävää mutta ehkä tiivistäisin vielä, että peli on extraction shooter jos siitä löytyy nämä kolme asiaa: PvPvE, permadeath tms mikä se termi onkaan ja se itse extraction mekaniikka eli mennään kenttään ja koetetaan päästä sieltä hengissä ja ajallaan pois. Helldiversiin on otettu elementtejä extraction shootereista mutta se ei kuitenkaan lopulta ole extraction shooter.

Ei kannata jättää kumpaakaan noista pelaamatta pelikaverien puutteen vuoksi. Itse pelaan Hunttia 100% yksin, koska kaverini eivät ole tuosta innostuneet (plus suurin osa pelaa PC:llä eikä tässä ole crossplaytä) ja Arc Raidersiakin olen pelannut suurimman osan ajasta yksin vaikka siihen löytyy pelikavereitakin useampi. Arcissa soolona pelatessa matchmaking pyrkii hakemaan muita sooloja samalle servulle, joten suurinosa vastaantulijoista on myös sooloja. Huntissa taas soolona pelatessa voi valita 2 tai 3 pelaajan servuista ja soolona palkkiot onnistuneesta runista ovat merkittävästi isommat. Näissä molemmissa on kyllä myös matchmaking randomien kanssa ja toki täältä varmasti löytyy peliseuraa jos ihan välttämättä haluaa muisen kanssa pelata. Mutta soolona nämä on myös äärimmäisen hauskaa puuhaa ainakin omasta mielestä, Huntissa mulla on noin 400h pelattuna ja Arcissa 100h.

Tuohon genre hommaan ei oikeastaan ole isompaa lisättävää mutta ehkä tiivistäisin vielä, että peli on extraction shooter jos siitä löytyy nämä kolme asiaa: PvPvE, permadeath tms mikä se termi onkaan ja se itse extraction mekaniikka eli mennään kenttään ja koetetaan päästä sieltä hengissä ja ajallaan pois. Helldiversiin on otettu elementtejä extraction shootereista mutta se ei kuitenkaan lopulta ole extraction shooter.
Itsellä sama homma et soolona pelailee. En tiedä johtuuko siitä ettei jaksa kysellä foorumeil saati discordis pelikavereita. Vai johtuuko se siitä, että joutuu ottaa vastuun pelikaverista. Tarkov on siitä hyvä, ku kaveris kuolee ni se kans kuolee. Joten ei tarvii huolehtia siitä, että kaveri pitäs saada ylös. Ja jatkuva kommunikointi on taas tärkeää, ettei kaveria ammu. Nytten ku uusi kone tuli ostettua, nii tottakai oli pakko päästä hunttia pelaa. Elämäni ensimmäisen kerran kokeilin randomin kanssa ja se meni hyvin paitsi, että kaverilla ei ollut mikkiä. Joten katellaan tulevaisuudessa jaksaako randomien kanssa pelata. Huntissa 441 tuntia. Nyt joutuu soolona vetää, ku ei oo kavereita pelaamaan peliä. Soolona ku pelaan, niin olen se kaveri joka ampuu muutamia laukauksia ja vaihtaa paikkaa ja sama uudestaan. Tiedän että se ärsyttää vihuja ja olen kuin piikki heidän ahterissaan.

Soolona ku pelaan, niin olen se kaveri joka ampuu muutamia laukauksia ja vaihtaa paikkaa ja sama uudestaan. Tiedän että se ärsyttää vihuja ja olen kuin piikki heidän ahterissaan.
Tuo on ihan hyvä ja validi taktiikka! Soolona sitä on kuitenkin väkisinkin vähän alakynnessä. Tosin monesti jos duo huomaa, että soolo vastassa niin niistä tulee vähä turhan ylimielisiä ja lähtevät puskemaan samassa jonossa niin ne on helppo vaan odotella ja napsia yksitellen pois. Toisen kun saa maihin niin monesti näkee kuinka toinen rupeaa panikoimaan.

Ylös Bottom