Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Henkilökohtaiset avautumiset (jotka eivät kuulu ketjuihin joissa ne on esitetty)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hurjia lukuja kieltämättä. Toki itse kun viikossa tulee pelattua vähän viikosta riippuen 0-8h niin vähän eri määristä puhutaan sitten myös läpäistyjen pelien määrässä.

Niin, no jos ei kävisi töissä ja olisi perhettä eikä muita harrastuksia, niin varmasti itsekin pääsisi vaikka mihin lukemiin. Nuorempana pelasi ihan normipäivänä pelkkää Gears of War 3:n moninpeliä sen 2-3 tuntia per päivä ja sen päälle vielä muut pelit.

Mutta niinhän se on, että nuorempana on aikaa mutta ei välttämättä rahaa ostaa pelejä (ainakaan ennen) ja vanhempana sitten on pula ajasta mutta ei peleistä.

Tosin nykyäänhän pelejä tuntuu tulevan ovista ja ikkunoista vaikka ei olisi edes kauheasti rahaa niihin. Varsinkin jos pelaa vuoden tai useamman "myöhässä", niin pääsisi aika paljon halvemmalla. Epicin ilmaispeleilläkin varmaan pärjäisi aika pitkälle.

En tiennyt että olet saanut ylennyksen modeksi (tai paremmaksi ihmiseksi tms?) joka voi päättää, mikä on turhaa ja mikä ei.

Minusta asia liittyi yhä peliin ja koen että viestinikin oli ihan asiallinen. Tosin sinä tykkäät ikävän usein lytätä toisten kirjoituksia ja sanomisia milloin milläkin tavalla.

En tiennyt että olet saanut ylennyksen modeksi (tai paremmaksi ihmiseksi tms?) joka voi päättää, mikä on turhaa ja mikä ei.

Minusta asia liittyi yhä peliin ja koen että viestinikin oli ihan asiallinen. Tosin sinä tykkäät ikävän usein lytätä toisten kirjoituksia ja sanomisia milloin milläkin tavalla.
En lytännyt sanomisiasi millään tavalla. Pyysin vain turhan väännön lopettamista. En ole mode enkä todellakaan parempi ihminen (vissiin ärsyttää, kun en lähde vääntöihisi enään mukaan?) mutta saan minä turhan väännön vähentämistä pyytää jos niin haluan. Mutta by all means, jatka vänkäystä tyypilliseen tapaasi jos siltä tuntuu.

Olen laittanut shamniacin ja ippenatorin sivuutukseen. Eikö ole asetusta että jos joku vastaa näille tai trollaavat keskenään niin minulle ei näkyis. Pliis...

En lytännyt sanomisiasi millään tavalla. Pyysin vain turhan väännön lopettamista. En ole mode enkä todellakaan parempi ihminen (vissiin ärsyttää, kun en lähde vääntöihisi enään mukaan?) mutta saan minä turhan väännön vähentämistä pyytää jos niin haluan. Mutta by all means, jatka vänkäystä tyypilliseen tapaasi jos siltä tuntuu.
En puhunut pelkästään tuosta viimeisimmästä vaan yleisesti miten kommentoit. Tosin kyllä myös tässä tapauksessa asenteesi oli taas vastaava jo alunperin siihen videon linkitykseen. Ongelma kun oli, että sinä tulkitsit siitä jotain, mitä ei ollut olemassakaan. Se ei mielestäni ole kauhean hyvä lähtökohta keskustelulle.

"Hyvä ihminen"-viittaus tuli siitä, että vähän tuntuu että pidät itseäsi jotenkin parempana kun voit ohjeistaa muita siitä, milloin aihe on "vääntöä" ja milloin ei. Eikä minua niinkään ärsytä se, ettei "väännetä", vaan että mielestäni ihan asiallisiakin kommentteja lyttäät "väännöksi", minkä nojalla sitten jätät vastaamatta asioihin. Siitä huolimatta että olet ensin itse keskusteluissa mukana.

Tämänkin viestisi loppu on taas sitä mistä puhun: lyttäät toisen viestin jo ennen kuin sitä on kirjoitettu. Ennakkoasenteet ja oletukset on voimissaan. Ja sitten luulet että "parempi ihminen"-kommentti tulisi vain jostain ärsytyksestä? Tässä nyt on jälleen kerran mielestäni vastattu paljon kattavammin kuin sinä meille huonommalle väelle alistut vastaamaan. Enkä sano että olen oikeassa mutta sentään yritän asiaa avata omalta puoleltani. Sinä sen sijaan nostat itsesi jalustalle, mistä tuomitset muita "vänkääjiksi" ja mistä myös lyttäät viestit samalla tavalla.

En minä sitä ole koskaan kieltänyt ettenkö jäisi asioista "vääntämään" (jos on pakko sitä sanaa käyttää) mutta voitko itse sanoa että tuo oma tapasi on keskustelulle jotenkin parempi? Tarkoituksella minä en edelleenkään ole vääntämässä tai inttämässä, saati riitaa haastamassa.

Olen laittanut shamniacin ja ippenatorin sivuutukseen. Eikö ole asetusta että jos joku vastaa näille tai trollaavat keskenään niin minulle ei näkyis. Pliis...
Tässä on tätä samaa asennetta, jossa lytätään kaikki kirjoittajan tekstit samaan lokeroon. Kaiken huipuksi vieläpä sellaisella termillä, mikä ei pidä paikkaansa. Jos trollauksen käsite on hukassa, niin sen voi tarkistaa googlella.

Ja tiedän ettei kirjoittaja itse tätä näe mutta koska ollaan keskustelufoorumilla, missä tuo viesti näkyy kaikille (jotka eivät kirjoittajaa ole estäneet) niin koin että tämäkin tähän keskusteluun kuuluu mukaan.

En puhunut pelkästään tuosta viimeisimmästä vaan yleisesti miten kommentoit. Tosin kyllä myös tässä tapauksessa asenteesi oli taas vastaava jo alunperin siihen videon linkitykseen. Ongelma kun oli, että sinä tulkitsit siitä jotain, mitä ei ollut olemassakaan. Se ei mielestäni ole kauhean hyvä lähtökohta keskustelulle.

"Hyvä ihminen"-viittaus tuli siitä, että vähän tuntuu että pidät itseäsi jotenkin parempana kun voit ohjeistaa näin muita siitä, milloin aihe on "vääntöä" ja milloin ei. Eikä minua niinkään ärsytä se, ettei "väännetä", vaan että mielestäni ihan asiallisiakin kommentteja lyttää "väännöksi", minkä nojalla sitten jätät vastaamatta asioihin. Siitä huolimatta että olet ensin itse keskusteluissa mukana.

Tämänkin viestisi loppu on taas sitä mistä puhun: lyttäät toisen viestin jo ennen kuin sitä on kirjoitettu. Ennakkoasenteet ja oletukset on voimissaan. Ja sitten luulet että "parempi ihminen"-kommentti tulisi vain jostain ärsytyksestä? Tässä nyt on jälleen kerran mielestäni vastattu paljon kattavammin kuin sinä meille huonommalle väelle alistut vastaamaan. Enkä sano että olen oikeassa mutta sentään yritän asiaa avata omalta puoleltani. Sinä sen sijaan nostat itsesi jalustalle, mistä tuomitset muita "vänkääjiksi" ja mistä myös lyttäät viestit samalla tavalla.

En minä sitä ole koskaan kieltänyt ettenkö jäisi asioista "vääntämään" (jos on pakko sitä sanaa käyttää) mutta voitko itse sanoa että tuo oma tapasi on keskustelulle jotenkin parempi?
Sori nyt vaan mutta sinä väännät täällä ihan jatkuvalla syötöllä joka ketjussa. En tasan ole ainoa, joka tästä on huomauttanut sinulle ihan vähän väliä mutta tunnut olevan aivan täysin kykenemätön itse sitä hyväksymään/ymmärtämään.

Ja sanotaanko ihan suoraan, että haistahan nyt paska tuon kommentin kanssa, että kuvittelet minun pitäväni itseäni parempana, kun muut täällä. Todellakin, haista pitkä paska. Jos täällä joku kuvittelee olevansa ”parempi” ihminen ja tietävänsä kaiken paremmin niin se olet nimenomaan sinä. Joka asiaan olet pätemässä ja joka asiassa aloitat loputtoman vääntämisen, vänkäämisen ja jeesustelun. Mitään asiaa et voi ohittaa tai sanoa oman sanottavasi kertaalleen vaan joka kerta alkaa sama rautalangasta vääntäminen ja romaanien mittaiset viestit. Ja minulla on ihan saatana täysi oikeus jättäytyä pois tällaisista keskusteluista siinä kohtaa, kun olen omalta osaltani sanottavani sanonut. Väitän, että se on aika paljon paremmaksi tälle foorumille mitä tuo sinun tapasi vänkätä loputtomiin samaa asiaa.

Ja sanon jo nyt, en aio vastata enään tähän asiaan liittyen sinulle yhtään mitään. Ja harkittava kyllä vakavasti sinunkin sivuuttamista tässä kohtaa, kun edes se, että olen aktiivisesti pyrkinyt vähentämään viesteihisi vastaamista tai vääntöihin lähtemistä ei näy auttavan, kun nyt sitä muka ollaan parempaa ihmistä sen johdosta. Jumalauta mikä tyyppi.

Täytyy kyllä sanoa että olen täysin samaa mieltä Murdocin kanssa eli et Shamaniac ole enää aikoihin kirjoittanut mitään rakentavaa keskustelua tälle foorumille vaan pelkästään aina jankkaat vaan jatkuvasti omaa asiaasi tekstiseinien muodossa jota harva varmaan jaksaa edes lukea kun viesteissäsi ei lopulta edes ole yhtään mitään hyvää sisältöä ollut pitkään aikaan enää..

Sori nyt vaan mutta sinä väännät täällä ihan jatkuvalla syötöllä joka ketjussa. En tasan ole ainoa, joka tästä on huomauttanut sinulle ihan vähän väliä mutta tunnut olevan aivan täysin kykenemätön itse sitä hyväksymään/ymmärtämään.
Luitko viestiäni? Siellä myönsin että minä "väännän" - mikä on sinun mielivaltaisesti käyttämäsi termi, jolla lyttäät keskusteluita - mutta se ei minusta tässä ollut se keskustelun oleellinen asia. Sehän tässä nimittäin aina on, että alkuperäisestä aiheesta päästään aina vain siihen että ongelma onkin "vääntäminen". Mihin se Ocarina of Timen graafisten tyylien erot jäi?

Minusta on ihan aiheellista kysyä että onko järkeä että keskustelussa aletaan aina keskittyä "vääntämiseen" eikä siihen, mistä se "vääntö" on?

Ikävintä tuossa on se, että tuo "vääntö" ja "vääntäminen" tuntuu olevan taikasana, jolla keskustelun saa kätevästi lopetettua tai vähintään vietyä itse aiheesta siihen, miten joku kirjoittaa.

Ja sanotaanko ihan suoraan, että haistahan nyt paska tuon kommentin kanssa, että kuvittelet minun pitäväni itseäni parempana, kun muut täällä. Todellakin, haista pitkä paska. Jos täällä joku kuvittelee olevansa ”parempi” ihminen ja tietävänsä kaiken paremmin niin se olet nimenomaan sinä. Joka asiaan olet pätemässä ja joka asiassa aloitat loputtoman vääntämisen, vänkäämisen ja jeesustelun. Mitään asiaa et voi ohittaa tai sanoa oman sanottavasi kertaalleen vaan joka kerta alkaa sama rautalangasta vääntäminen ja romaanien mittaiset viestit. Ja minulla on ihan saatana täysi oikeus jättäytyä pois tällaisista keskusteluista siinä kohtaa, kun olen omalta osaltani sanottavani sanonut. Väitän, että se on aika paljon paremmaksi tälle foorumille mitä tuo sinun tapasi vänkätä loputtomiin samaa asiaa.
Tämä haistatteluko on sitä parempaa tapaasi keskustella? Minä en haastanut tuolla viestilläni riitaa, vaan vain kerroin minkälaisen kuvan viesteistäsi helposti saa. Siinä missä sinä ilmeisesti saat minusta kuvan että tietäisin jotain paremmin vaikka kyse on ihan vain omasta näkemyksestä tai kannasta asioihin.

Minä en voi sille mitään että minusta tuollainen poistuminen antaa minulle kuvan, että on parempi kuin muut, jotka voi jättää "omaan arvoonsa".

Samoin taas tämä sama itku kun on vähän enemmän luettavaa. Se juontuu ihan siitä että pyrin vastaamaan mahdollisimman kattavasti siihen, mitä toinen on sanonut enkä vain valitsemaan jotain yhtä osaa tai tylyttämään yhdellä virkkeellä.

Enkä tiedä miksi tässä piti alkaa vertailemaan kirjoittajia? Poistavatko minun huonot tapani sinun tapasi? Tämä on taas sitä mistä jo kirjoitin: asian ohjaamista johonkin muuhun.

Ja sanon jo nyt, en aio vastata enään tähän asiaan liittyen sinulle yhtään mitään. Ja harkittava kyllä vakavasti sinunkin sivuuttamista tässä kohtaa, kun edes se, että olen aktiivisesti pyrkinyt vähentämään viesteihisi vastaamista tai vääntöihin lähtemistä ei näy auttavan, kun nyt sitä muka ollaan parempaa ihmistä sen johdosta. Jumalauta mikä tyyppi.
Tässä taas tämä. Miksi edes kirjoittaa vastausta jos ei aio enää vastata asiaan? Eikö tämä ole nimenomaan oman sanoman nostamista ns. viimeiseksi sanaksi, totuudeksi, tms. mistä ei enää voida keskustella?

Toisaalta en minä eri mieltä siitä ole, etteikö tämä olisi turhaa. En vain tajua miksi tämä piti alunperinkin aloittaa kun se keskustelu oli ensin ihan peliin liittyvää. Minä olin mukana siis väännössä mutta en koe että olisin sitä siihen suuntaan ajanut. Sieltähän sen voi jokainen käydä lukemassa miten se meni.

Täytyy kyllä sanoa että olen täysin samaa mieltä Murdocin kanssa eli et Shamaniac ole enää aikoihin kirjoittanut mitään rakentavaa keskustelua tälle foorumille vaan pelkästään aina jankkaat vaan jatkuvasti omaa asiaasi tekstiseinien muodossa jota harva varmaan jaksaa edes lukea kun viesteissäsi ei lopulta edes ole yhtään mitään hyvää sisältöä ollut pitkään aikaan enää..
En tiedä mitä tähän pitäisi sitten vastata? Olla pahoillaan?

En minä tarkoituksella ole kenenkään päivää tai foorumia pilaamassa.

Jos saa udella, niin tarkoitatko tekstiseinillä nimenomaan näitä vääntöjä vai onko myös peleistä kertomiseni mielestäsi saman arvoista? Olen kyllä joskus miettinyt että varsinkin pelaamiini peleihin liittyvät viestini ovat vähän turhan "raporttimaisia" mutta jostain se tapa on jäänyt. Ehkä olisi parempi kirjoitella pelistä aina vasta kun on sen läpäissyt eikä kuten nyt, että aina kun jotain tulee mieleen, jolloin tulee monta viestiä "ajatusvirtaa".

En tiedä oliko tuo kritiikki nyt siis tuohon mutta kyllä minä omia viestejäni pohdin jo ilman että niistä edes valitetaan.

Niin ja "rakentavasta" en tiedä mutta koen kyllä pystyväni ja kirjoittaneeni ihan viime päivinäkin ihan asiallisia viestejä, jotka eivät ole edes "tekstiseiniä".

Vai onko tämäkin vastaukseni taas "oman asiani" jankkaamista tekstiseinän muodossa? Kieltämättä pitkä vastaus lyhyeen viestiisi mutta minkäpä sille voi jos viesti herättää niin paljon ajatuksia.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom