Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hitman: Absolution

Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360 Hype]

Ne ketkä Absolutionia ovat jo pelanneet, niin onko tuolle ilmestynyt jo päivitys? Luin, että julkaisupäivänä olisi pitänyt tulla ensimmäinen.

Oli siihen joku ihan pieni päivitys tullut. Enpä kyllä tiedä mitä se edes tekee silti. :p
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360 Hype]

Oli siihen joku ihan pieni päivitys tullut. Enpä kyllä tiedä mitä se edes tekee silti. :p

Tuskinpa kuitenkaan mitään ihmeempiä? Toivottavasti jossakin vaiheessa saadaan siihen disguiseen pieni hieno säätö.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360 Hype]

Tuli eilen pari tuntia pelailtua. Otin ahneuksissani vaikeustasoksi sen vaikeimman, eli mitään apuja. Todella intensiivistä hiippailua ja jo kolmas tehtävä teettää todella paljon. Ainoa huono puoli on ettei edes valikoissa ole minkään sortin karttaa. Vai onko? Pääsis jo töistä....
 
Re: Hitman: Absolution [PS3/X360 Hype]

Ainoa huono puoli on ettei edes valikoissa ole minkään sortin karttaa. Vai onko?
Ei ole mitään. Purist-tasolla puuttuu ihan kaikki mikä vähääkään voisi auttaa.

Ja kuulemma tuo vihollisten disguise-tunnistus kyky on vedetty varsinkin puristilla ihan överiksi. Joka pakottaa siis jatkuvaan hiippailuun. :(
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Expert on sopiva omaan makuuni. Sillä tuli muutama tunti eilen pelailtua :)
 
Vastaus: Re: Hitman: Absolution [PS3/X360 Hype]

Ja kuulemma tuo vihollisten disguise-tunnistus kyky on vedetty varsinkin puristilla ihan överiksi. Joka pakottaa siis jatkuvaan hiippailuun. :(

Joo tuo on vähän kummaa, kun siinä hotellilla
kävellessä ilman valeasua voi pitempään toikkaroida takaosissa ilman, että vartijat/henkilökunta tarttuu aseisiin. Ja jos taas lainaan jonkun asua, niin heti on joku huutelemassa, että kukas ukko se sie olet. Heittävät muuten nasevaa läppää nuo cowboyt tuolla btw.
 
Vastaus: Re: Hitman: Absolution [PS3/X360 Hype]

Joo tuo on vähän kummaa, kun siinä hotellilla
kävellessä ilman valeasua voi pitempään toikkaroida takaosissa ilman, että vartijat/henkilökunta tarttuu aseisiin. Ja jos taas lainaan jonkun asua, niin heti on joku huutelemassa, että kukas ukko se sie olet. Heittävät muuten nasevaa läppää nuo cowboyt tuolla btw.

No pelaajat ovat yrittäneet selitellä sitä sillä että vartijat yms tuntevat toisensa. Muutenkin tykkäsin tästä tietynlaisesta realisminhausta kaikista negatiivisista peliarvioista huolimatta, mutta totta on että jossain paikoissa tuo tunnistus valepuvun läpi on överiä. Itse olen pelannut hardilla, vaikea kuvitella että tuo tästä vielä voisi vaikeutua muutenkaan muuten kuin tallennettujen checkpointtien muodossa, jotka ovat muuten mielestäni ärsyttäviä.

Manuaalisesti tallennetut checkpointit eivät ole varsinaisesti pelitallennuksia, vaan tallentavat vain sijainnin sekä sen onko kohde kuollut vai ei. Lataamalla tällaisen checkpointin peli respawnaa kaikki muut ihmiset paitsi kohteet, mikä taas johtaa ärsyttäviin tilanteisiin tyyliä "maalaan itseni nurkkaan" jos lataan tallennetun checkpointin. Yhdessä tapauksessa tosin se johti helpompaan ulospääsyyn SA-ratingin kera. Olen yrittänyt sanoa itselleni etten tallentaisi niitä manuaalisesti käytettyjä checkpointteja laisinkaan kun niistä on usein enemmän haittaa kuin hyötyä.

Deletoidakaan niitä ei tietty voi kun kerran on tehnyt..

Palatakseni valepuvun tunnistamiseen; periaatteessa valepuku toimii suht hyvin, kunhan käyttää sitä sellaisessa paikassa jossa ei ole muita saman puvun omistajia. Toiset samanlaiset tunnistavat sitä valepukua huomattavasti tehokkaammin. Tähänkin löysin tietty poikkeuksen:
New year in chinatown tehtävässä naamioiduin maskottioravaksi, josta ei edes naama näy. Koko alueella ei ole yhtään toista oravaa. Tästä huolimatta neljäseiskan hämisvaisto pärisee hardilla koko ajan, enkä missään vaiheessa keksinyt KUKA minua oikein muka tunnisti, ainakin niitä oli monta joten ei se puvun oikea omistajakaan voinut olla. Joitain siviilejä, eikä poliiseja.
Voi tietty olla että mukana oli sitä "tämän naamioasun käyttäjä voi liikkua vain tällä alueella".

Vaikka tuo vaistonvarainen toiminta ja Abson naamioasujen toiminta minun mielestäni tavallaan sopii hitmaniin ihan hyvin, minun täytyy yhtyä tekniikan vastustajiinkin koska joissain paikoissa se ei ole enää edes realistista.
esimerkki tästä
Eräässä paikassa naamioiduin kontaminaatiosuoja-asuun joka peittää koko ruumiin. Kävelin suihkun läpi jossa nämä tyypit putsasivat kyseisiä asujaan (eli se on paikka jossa minun pitäisi saada olla). Kävelin nurkan takaa esiin äkkiä ja samalla poispäin siten että selkäni oli kohti tätä yhtä tyyppiä joka oli asunsa kanssa suihkussa ja sattui katsomaan suuntaani. Etäisyyttä oli ehkä 4-5 metriä. Hän tunnisti minut ehkä puolessa sekunnissa, niin nopeasti etten edes vaistonappia ehtinyt painaa (hardilla). Tämä siitä huolimatta että asuni peittää koko ruumiin, olin selkä häneen kohti, paikassa jossa on normaalia asuiseni tyypin olla ja niitä on koko alueella muutenkin kymmenkunta, ja tämä tyyppi oli suojanaamarin kera suihkussa. Kukin voi itse vetää snorkkelinaamarin päähänsä ja mennä suihkuun ja miettiä näätkö muusta huoneesta yhtään mitään. Voin sanoa: et nää, koska maskisi on täynnä pisaroita.

ps. Pelaan PC:llä, mutta tämä on ainoa tuntevani suomalainen foorumi jolla tästäkin pelistä voi keskustella järkevästi ja jossa on paljon ihmisiä.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Mä en voi käsittää, miten joku voi muka pelata esim. tolla expertillä kun normaalistakin tullu vaihdettua iisiin kun ne hemmetin ukot huomaa muka aina ja sitten menee hermot ja tulee lahdattua kaikki aseella. Verenpaine huitelee jossain 500 ja säädin meinaa lentää seinään...

Meinas alkaa naurattaa siinä kun hitman tulee talosta kadulle autonavaimet kädessä ja jossain 60-luvun peltilehmässä vilkut vilkahtaa:rolleyes: Voihan toki nykyään laittaa kaukokeskuslukituksen mihinkä autoon vaan mutta kuitenkin...
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Mä en voi käsittää, miten joku voi muka pelata esim. tolla expertillä kun normaalistakin tullu vaihdettua iisiin kun ne hemmetin ukot huomaa muka aina ja sitten menee hermot ja tulee lahdattua kaikki aseella. Verenpaine huitelee jossain 500 ja säädin meinaa lentää seinään...

Itse en taas voi käsittää että jos peli tuottaa haastetta, vaihdetaan heti helpoimmalle vaikeusasteelle jonka jälkeen voidaan juosta tehtävä läpi samalla kun selailee iltapäivälehteä :p
 
Re: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Kontrollien puolesta sarjan paras peli. Kentät sais olla laajempia ja disguiset toimii kohtuullisesti, tosin pientä hienosäätöä kaipaisi. Visuaalinen anti on nannaa eikä vaadi koneelta hirmu tehoja. Alussa vasta ollaan ja todella hyvä maku suussa. Kyllähän tämä(kin) kärsivällisyyttä vaatii jos Silent Assassiniin tähtää. ;)
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Ihan kiva peli tämä on, mielestäni perinteistä Hitmania :)

Tasojen koot ei vaivaa mua lainkaan, toki jotkut kentät on jaettu pienemmiksi osasiksi mutta kyllä tähän mennessä jokaisessa kentässä on ollut yllinkyllin kokoa ja tekemistä. Mun mielestä on myös siistiä että kentissä on rutkasti niitä haasteita joita on kiva koettaa keksiä ja sitten suorittaa. Yrittää esim saada kaikki kohteet hoideltua pois niin että näyttää onnettomuudelta jne.

Hyvä Hitman ja siitä saa outoa mielihyvän tunnetta kun saa salamurhattua kohteen täydellisesti :D
 
Re: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Itse en taas voi käsittää että jos peli tuottaa haastetta, vaihdetaan heti helpoimmalle vaikeusasteelle jonka jälkeen voidaan juosta tehtävä läpi samalla kun selailee iltapäivälehteä :p

Kyse onkin siitä, että tuo disguisen tunnistus toimii ihan liian herkästi varsinkin vaikeimmalla tasolla. Ja tämä siis johtaa siihen, että saa olla jatkuvasti kykkimässä stealthina piilosta toiseen. Ja tuo on kaukana siitä mitä Hitman on perinteisesti edustanut.
 
Vastaus: Re: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Kyse onkin siitä, että tuo disguisen tunnistus toimii ihan liian herkästi varsinkin vaikeimmalla tasolla. Ja tämä siis johtaa siihen, että saa olla jatkuvasti kykkimässä stealthina piilosta toiseen. Ja tuo on kaukana siitä mitä Hitman on perinteisesti edustanut.

Samaa mieltä oon ja ottaa kyllä pikkasen päähän. Pari ihan hyvää kenttää on ollut, mutta muuten myös omastakin mielestä on ihan ok-hiiviskely peli, kuten joku on jossain sen sanonut, Hitmancell ;). Voi helmi, että on ikävää niitä Silent Assassin Anathema-aikoja. Oli ensimmäinen ps2 peli, sen takia niin lämpiä muistoja. Jotenkin niin rajatuilta tuntuvat nuo kentät ja putkimaisilta. No toivotaan, että sieltä tulisi se HD collection :).
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Onko muilla tapahtunut sellaista että välillä ruumiit sätkivät ja tämän takia lentävät mitä ihmeellisimpiin paikkoihin.
Kävi nimittäin niin että yksi tyyppi joka piti tainnuttaa ja tämän jälkeen raahata ulos kentästä, lensikin tainnutuksen voimasta seinään ja oli sitten siellä parin metrin korkeudessa vähän kuin ristiinnaulittuna.
Siinä tuli sitten noin puoli tuntia kulutettua siihen että heittelin vasaralla tätä tyyppiä että olisi pudonnut sieltä.

PC:llä pelaan, mutta tapahtuuko tätä myös konsoleilla, taikka muilla PC pelaajilla?

Kuva tapahtuneesta. Saattaa sisältää juonipaljastuksia!
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Onko muilla tapahtunut sellaista että välillä ruumiit sätkivät ja tämän takia lentävät mitä ihmeellisimpiin paikkoihin.
Kävi nimittäin niin että yksi tyyppi joka piti tainnuttaa ja tämän jälkeen raahata ulos kentästä, lensikin tainnutuksen voimasta seinään ja oli sitten siellä parin metrin korkeudessa vähän kuin ristiinnaulittuna.
Siinä tuli sitten noin puoli tuntia kulutettua siihen että heittelin vasaralla tätä tyyppiä että olisi pudonnut sieltä.

PC:llä pelaan, mutta tapahtuuko tätä myös konsoleilla, taikka muilla PC pelaajilla?

Kuva tapahtuneesta. Saattaa sisältää juonipaljastuksia!

Mulle tapahtui vastaavaa ja pelaan ps3:lla. Kerran kun tainutin kaverin avatun oven vieressä se jäi jotenkin "roikkumaan" oveen niin, että pää näkyi yhdellä puolella ja vartalo toisella. Valitettavsti en haksannut ottaa kuvaa.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Tuossa hieman aloittelin pelaamaan. Olen vasta tuon ensimmäisen tason eli tutoriaalin pelaillut läpi mutta muutamia kommentteja voin laittaa. Graafisesti todella komean näköinen, varsinkin välinäytökset ovat upeita ja valoefektit toimivat. Äänimaailma on todella hyvin luotu ja plussat menee että alkuperäinen ääninäyttelijä mukana. Instickistä en aivan tykännyt, tämä johtuu siitä että esimerkiksi aiemmissa peleissä ainakin omalle kohdalle on jäänyt sellainen tottumus että tutkitaan niitä vartioiden ja muiden liikkeitä. Onkohan nyt niin että tuo instic on korvannut kartan?

Koska kyseessä oli tutoriaali, kentän kuuluu olla putki. Seuraavaksi nähdään kuinka avoinmaailma pelissä on. Tällä hetkellä vaikuttaa hyvältä.

Tuli hankittua tuossa tuo Professional edition jossa tuli mukana DLC, taidekirja ja making of dvd.
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Nyt on jopa kehittäjä IOI reagoinut tuohon disguise-keskusteluun, joka velloo hurjana noilla eri Hitman foorumeilla: "We are currently looking at how to tweak the detection system with disguises." - Nick, IOI Community Manager.

Mielenkiintoista. Saas nähdä, pukkaako jonkun näköistä "hienosäätöpäivitystä" lähipäivinä. :eek:
 
Vastaus: Hitman: Absolution [PS3/X360]

Nytten olen kohdassa "shaving Lenny" ja ennen kun kirjoitelen absolutiosta mitään niin kerron etten ole mikään hitman "proffesional pelaaja vaan olen nauttinut niistä pienemillä vaikeusasteilla.. Pelasin Blood moneyn muistaakseni normaalilla ja pääsin kun pääsinkin läpi "hyvillä" arvosteuiluilla, toki sen jälkeen kun kentät muistaa ulkoa niin kovempaa vaikeusastetta jne.

Tässä nytten pelanut jonkin verran niin fiilikset ovat luokkaa "jee samperi kun hieno.. vartia tulee ja mitä vi**ua, spottaat mut ja mistä syystä!? Onneksi äsken oli checkpoint mutta mitä perk****tä? miten äskettäin tappamani äijät on elossa!??!?" Ja sitä rataa.

Mutta alkukankeuden läpi kun pääsi ja pääsi pelin "maailmaan" kiinni miten kaikki toimivat niin tuntuuhan tämän rokkaavan.

Ainoa vain mikä on toivomuslistalla niin toi paljon tässäkin ketjussa puhuttu spottaus ja toi checkpoint sydeemi, tiedän ettei ketään saisi tappaa mutta se on tyylini pelata kun vaatteet vaihtaa, en tietty mikään räiskintä heebo ole ja enkä sitä haekkaan Hitmanistä.

Itseäni jo kummastutti Blood Moneyssä se että eivät olleet uudistaneet peliä siltä osin että "juonella" ei kuljetata peliä eteenpäin vaan saat tehtävän tapa tämä ja toi. Mielestäni tämän absolutionin teema on parempi että "juonen" mukaan kun etenee niin sitä mukaan tulee tehtäviä eteen... vaikea oli selittää mutta tässäkin asiassa tuntuu olevan kaksi eri koulukuntaa, jotkut eivät pidä ja jotkut pitää, itse pidän.

Kommentoidaan lisään jahka peliä on läpi ja jos näin ennakkofiilikset pelistä niin se olisi konsofin arvosteluasteikolla tällä hetkellä se "3/5" ja kun ja jos noi minua piinaavat virheet(Spottaus/checkpoint) saadaan korjattua tai jotenkin järkevämmäksi niin silloin alkaisi täältä hyvillä mielin pukkaa jo nelostakin.. Mutta katsotaan minne päin peli etenee ja mitä päivityksiä mahdollisesti olisi tulossa.

Tervetuloa herra 47, 2000 luvun alusta 2010 luvulle!
 
Ylös Bottom