Tässä näkyy että ihmiset selvästi pitää peleissä eri asioista. Ja hyvä näin ja kiva että jokaiselle on jotain!
Mulle Breath of the Wildista melkeinpä parasta oli juuri tuon maailman fysiikat ja miten niillä leikkiessä aina löysi uusia toimintoja, kun hoksasi vaan kokeilla. Eli juurikin esim. se että vesisateella on liian liukasta kiipeillä, ukkosella metalli vetää puoleensa salamoita, kuiva nurmikko syttyy palamaan, jos sen lähelle tuo tulta jnejne. (Oon myös niitä harvoja, jotka piti sitä aseiden hajoamismekanismista: musta oli mahtava, kun taisteluun mennessä piti miettiä tilanne joka kerta alusta riippuen siitä millainen asevarasto repussa oli ja mitä vihollisilta voisi niiden lisäksi nyysiä tai voisiko käyttää aseiden lisäksi ympäröivää maailmaa taistelun apuna). Rakastin myös tuota vapaata kiipeilyä: tuntui että oikeasti pelaajalla on täysin vapaat kädet liikkua minne haluaa eikä peliä keinotekoisesti rajoiteta rajaamalla kiipeilymahdollisuuksia vain tiettyihin kohtiin. Ja joo kyllähän tästä välillä seuraa aikamoisia hämistelyjä, mutta toisaalta ei Horizonissakaan ole aina järkevää miten muuten niin fyysisesti vahva ja notkea tyyppi ei yhtäkkiä pääse kiipeämään pienen mäennyppylän/kiven päälle.
Aivan huikean hieno peli HZD on, mutta ottanut erilaisen lähestymistavan maailmaan ja siihen miten sen kanssa voi olla vuorovaikutuksessa. Osa pelaajista varmasti pitää tästä lähestymistavasta enemmän, mutta minä (ja luultavasti moni muukin) pitää enemmän tuosta BotW:n tavasta vuorovaikuttaa ympäristön kanssa. Mielelläni näkisin joitain BotW elementtejä Forbidden Westissä ja kyllähän sinne ainakin liitovarjo tulee tekemään liikkumisesta vapaampaa ja kiipeilykin on jonkin verran vapaamman oloista kuin Zero Dawnissa. Näiden lisäksi uusista elementeistä "grappling hook" ja vedenalainen maailma näyttää sellaisilta, joista tulen luultavasti pelielementteinä pitämään, koska nekin tuovat liikkumiseen sitä vapautta lisää.