Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Horizon Forbidden West

Tuolla muuten joissakin viesteissä valiteltiin kiipeilystä? Siis sitä että Aloy pystyy kiipeämään vain tiettyjä ennalta määrättyjä reittejä pitkin?
Kertokaas nyt tyhmälle että voiko jossain pelissä kiipeillä mistä haluaa? Vai menikö multa jotain ohi?
Kyllähän esim. Assassins Creed peleissä pystyy hyvin vapaasti kiipeilemään melkein missä haluaa. Kun taas Horizonissa on nimenomaan kallionseinämät yms. merkattu selkeällä keltaisella värillä mistä pystyy kiipeämään.
 
Tuolla muuten joissakin viesteissä valiteltiin kiipeilystä? Siis sitä että Aloy pystyy kiipeämään vain tiettyjä ennalta määrättyjä reittejä pitkin?
Kertokaas nyt tyhmälle että voiko jossain pelissä kiipeillä mistä haluaa? Vai menikö multa jotain ohi?
Zelda Breath of the Wild on hyvä esimerkki, miten kiipeily pitäisi peleissä toteuttaa. Periaatteessa kaikkea kallion seinämiä pitkin pystyy kiipeämään, niin kauan kun kunto kestää. (Jonka kestoa voi siis kehittää paremmaksi).
 
Kyllähän esim. Assassins Creed peleissä pystyy hyvin vapaasti kiipeilemään melkein missä haluaa. Kun taas Horizonissa on nimenomaan kallionseinämät yms. merkattu selkeällä keltaisella värillä mistä pystyy kiipeämään.
Zelda Breath of the Wild on hyvä esimerkki, miten kiipeily pitäisi peleissä toteuttaa. Periaatteessa kaikkea kallion seinämiä pitkin pystyy kiipeämään, niin kauan kun kunto kestää. (Jonka kestoa voi siis kehittää paremmaksi).
Zeldoja en ole pelannut ollenkaan joten en tiedä miten kiipeily siinä on toteutettu. Assassin Creed 2 on ainut AC jonka olen pelannut ja kyllä siinä ainakin oli omat paikat kiipeämiselle. Niitä tosin oli paljon(rakennukset) mutta se olikin olennainen osa peliä. Joka tapauksessa mä vaan ihmettelin kritiikkiä Horizonin kiipeilystä koska se ei ole se kaikkein tärkein asia tässä pelissä. Yleensä kiivetään vain jos jokin tehtävä niin vaatii.
 
Zelda Breath of the Wild on hyvä esimerkki, miten kiipeily pitäisi peleissä toteuttaa. Periaatteessa kaikkea kallion seinämiä pitkin pystyy kiipeämään, niin kauan kun kunto kestää. (Jonka kestoa voi siis kehittää paremmaksi).
Enpä tiedä onko BotW paras vaihtoehto, varsinkaan jos siitä otetaan myös se "slippery when wet"-homma mukaan. Pelailen nyt BotW-kopiota Immortalsia ja siinä on sama "kiipeile ihan missä haluat jos stamina riittää" mutta ei mitään liukkaita pintoja. Se oli jo selvästi parempi vähemmän turhauttavana vaihtoehtona.

Joka tapauksessa enemmän itselläni tökkii se kuinka epärealistista on pystyä kiipeilemään ihan missä tahansa. Ei kai Link tai Fenyx mitään Spider-Maneja kuitenkaan ole. Vai oliko molemmissa tuo kiipeilytaika jotenkin selitetty? No, oli tai ei, niin jos mukana on jotain ihmeitä, taikoja tai muuta niin kerralla sitten myös sateenkestävä sellainen, kiitos.

Mielestäni kuitenkin Uncharted, Assassin's Creed ja Horizon tekevät homman ns. oikein jos yhtään haluaa realismia. Ja ne kielekkeet on siksi värjättyjä että jos kerran kaikkialla ei voi kiipeillä niin jotenkin ne pitää pelaajalle signaloida ettei tule turhautumista että missä voi ja missä ei voi kiipeillä.
 
Enpä tiedä onko BotW paras vaihtoehto, varsinkaan jos siitä otetaan myös se "slippery when wet"-homma mukaan. Pelailen nyt BotW-kopiota Immortalsia ja siinä on sama "kiipeile ihan missä haluat jos stamina riittää" mutta ei mitään liukkaita pintoja. Se oli jo selvästi parempi vähemmän turhauttavana vaihtoehtona.

Joka tapauksessa enemmän itselläni tökkii se kuinka epärealistista on pystyä kiipeilemään ihan missä tahansa. Ei kai Link tai Fenyx mitään Spider-Maneja kuitenkaan ole. Vai oliko molemmissa tuo kiipeilytaika jotenkin selitetty? No, oli tai ei, niin jos mukana on jotain ihmeitä, taikoja tai muuta niin kerralla sitten myös sateenkestävä sellainen, kiitos.

Mielestäni kuitenkin Uncharted, Assassin's Creed ja Horizon tekevät homman ns. oikein jos yhtään haluaa realismia. Ja ne kielekkeet on siksi värjättyjä että jos kerran kaikkialla ei voi kiipeillä niin jotenkin ne pitää pelaajalle signaloida ettei tule turhautumista että missä voi ja missä ei voi kiipeillä.
Tässä näkyy että ihmiset selvästi pitää peleissä eri asioista. Ja hyvä näin ja kiva että jokaiselle on jotain!
Mulle Breath of the Wildista melkeinpä parasta oli juuri tuon maailman fysiikat ja miten niillä leikkiessä aina löysi uusia toimintoja, kun hoksasi vaan kokeilla. Eli juurikin esim. se että vesisateella on liian liukasta kiipeillä, ukkosella metalli vetää puoleensa salamoita, kuiva nurmikko syttyy palamaan, jos sen lähelle tuo tulta jnejne. (Oon myös niitä harvoja, jotka piti sitä aseiden hajoamismekanismista: musta oli mahtava, kun taisteluun mennessä piti miettiä tilanne joka kerta alusta riippuen siitä millainen asevarasto repussa oli ja mitä vihollisilta voisi niiden lisäksi nyysiä tai voisiko käyttää aseiden lisäksi ympäröivää maailmaa taistelun apuna). Rakastin myös tuota vapaata kiipeilyä: tuntui että oikeasti pelaajalla on täysin vapaat kädet liikkua minne haluaa eikä peliä keinotekoisesti rajoiteta rajaamalla kiipeilymahdollisuuksia vain tiettyihin kohtiin. Ja joo kyllähän tästä välillä seuraa aikamoisia hämistelyjä, mutta toisaalta ei Horizonissakaan ole aina järkevää miten muuten niin fyysisesti vahva ja notkea tyyppi ei yhtäkkiä pääse kiipeämään pienen mäennyppylän/kiven päälle.

Aivan huikean hieno peli HZD on, mutta ottanut erilaisen lähestymistavan maailmaan ja siihen miten sen kanssa voi olla vuorovaikutuksessa. Osa pelaajista varmasti pitää tästä lähestymistavasta enemmän, mutta minä (ja luultavasti moni muukin) pitää enemmän tuosta BotW:n tavasta vuorovaikuttaa ympäristön kanssa. Mielelläni näkisin joitain BotW elementtejä Forbidden Westissä ja kyllähän sinne ainakin liitovarjo tulee tekemään liikkumisesta vapaampaa ja kiipeilykin on jonkin verran vapaamman oloista kuin Zero Dawnissa. Näiden lisäksi uusista elementeistä "grappling hook" ja vedenalainen maailma näyttää sellaisilta, joista tulen luultavasti pelielementteinä pitämään, koska nekin tuovat liikkumiseen sitä vapautta lisää.
 
nedruska sanoi taas kaiken tarpeellisen, joten ei tarvitse kuin kompata :D
Kaikkien pelien ei tarvitse tarjota samoja kokemuksia, mutta olisin ehkä nauttinut Horizonista enemmän jos ei olisi ollut just Breath of the Wildin vapautta pohjalla. En siis toivo tämänkään pelin osalta, että yrittäisivät väkisin muuttaa kaavaa, onhan Horizonilla ihan omat vahvuutensa. Mutta pikkaisen vapaampi liikkuminen voisi olla juuri se tekijä, mikä vetäisisi minutkin kunnolla mukaan tällä kertaa.

edit: Okei Uncharted realistisen kiipeilyn esimerkkinä aiheutti pientä hymähdystä. Ainakin kakkososa sisälsi aivan hemmetisti nyt tämä ränni mistä roikut irtoaakin vähän...mutta ei kokonaan -kohtia, jotka menettivät tehonsa noin tokan kohdalla. Mutta ei tästä sen enempää.
 
Viimeksi muokattu:
Tykkäsin kovasti ekasta mutta kovasti epäilyttää että miten tämä jatko saa samaa imua juonen suhteen.. koneet ja niiden taustatarina nähty ja selvitetty.. että mitä nyt, mikä voi ylittää sen? Jos on vaan joku random vihollisheimo ja sitten se yksi tumma tyyppi siellä kaaosta viljelemässä niin ei kyllä juoni kiinnosta, en halua mitään DLC tyylistä "sitä samaa" jatkoa.. pelkkä uusi geneerinen vihollinen, muutama uusi liike tai matkustustapa ei oikein sytytä.
 
Tykkäsin kovasti ekasta mutta kovasti epäilyttää että miten tämä jatko saa samaa imua juonen suhteen.. koneet ja niiden taustatarina nähty ja selvitetty.. että mitä nyt, mikä voi ylittää sen? Jos on vaan joku random vihollisheimo ja sitten se yksi tumma tyyppi siellä kaaosta viljelemässä niin ei kyllä juoni kiinnosta, en halua mitään DLC tyylistä "sitä samaa" jatkoa.. pelkkä uusi geneerinen vihollinen, muutama uusi liike tai matkustustapa ei oikein sytytä.
Mun mielestä ensimmäinen peli loi hienon pohjan uusille tarinoille. Siinähän vasta esiteltiin tilanne miksi ihmiskunta on ajautunut siihen tilaan jossa oli. Taustatarinaahan voi syventää vielä vaikka kuinka paljon ja uskoisin että uusia yllätyksiä nähdään myös. Ensimmäinen pelihän raapaisi vain pintaa.
Robotit ja Hades varmasti pysyy jatkossakin mukana mutta paljon jäi myös näkemättä(ja kertomatta). Siellähän oli paljon eri teko-äly ohjelmia jotka jäi eristyksiin kun se Gaia tuhoutui. Veikkaisin että toimivat samalla tavalla itsenäisesti jossain vuorten uumenissa kuten ne robottitehtaat. Siitä maailmastahan voi löytyä vielä vaikka mitä. Ja me ollaan vasta nähty robotit.
Se jäi myös arvoitukseksi että mikä sen Hadeksen herätti uudelleen? Sehän sai jostain tuntemattomasta lähteestä signaalin joka käynnisti sen. Tämä mua kiinnostaa erityisesti. Oiskohan Faron jekkuja?
 
edit: Okei Uncharted realistisen kiipeilyn esimerkkinä aiheutti pientä hymähdystä. Ainakin kakkososa sisälsi aivan hemmetisti nyt tämä ränni mistä roikut irtoaakin vähän...mutta ei kokonaan -kohtia, jotka menettivät tehonsa noin tokan kohdalla. Mutta ei tästä sen enempää.
Se realistisuus tekstissäni viittasi siis siihen että ei kiipeillä pystysuoria seiniä pitkin. Unchartedissa on kuitenkin se ränni, josta hahmo ottaa otteen, toisin kuin BotW ja Immortals, joissa ei ole mitään näkyviä kädensijoja kiipeilyssä.

Hiuksia jos halutaan vielä halkoa niin mitä epärealistista on siinä että ruostunut ränni voi irrota? Toki ne Nathanin käsissä tuntuvat murenevat tuon tuosta mutta mitään epärealistista itse irtoamisessa ei ole kuin korkeintaan esiintymistiheyden suhteen :D

Mutta minusta nuo etenemistä hidastavat "oho, ränni vähän irtosi, joten pitää korjata hetki asentoa"-pätkät on yhtä turhauttavia kuin kaikki muukin pelaamista hidastava tai estävä toiminto. Ärsyttävimpiä oli juuri kiipeily BotW:ssa sateella. Ja se sade tuntui aina oikein odottavan että kiipeily alkaa ja tuli vasta sitten. Mutta ehkä rännien ruuvit ja sadekuurot on molemmat epätodellisen yleisiä näissä pelimaailmoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä näkyy että ihmiset selvästi pitää peleissä eri asioista. Ja hyvä näin ja kiva että jokaiselle on jotain!
Mulle Breath of the Wildista melkeinpä parasta oli juuri tuon maailman fysiikat ja miten niillä leikkiessä aina löysi uusia toimintoja, kun hoksasi vaan kokeilla. Eli juurikin esim. se että vesisateella on liian liukasta kiipeillä, ukkosella metalli vetää puoleensa salamoita, kuiva nurmikko syttyy palamaan, jos sen lähelle tuo tulta jnejne. (Oon myös niitä harvoja, jotka piti sitä aseiden hajoamismekanismista: musta oli mahtava, kun taisteluun mennessä piti miettiä tilanne joka kerta alusta riippuen siitä millainen asevarasto repussa oli ja mitä vihollisilta voisi niiden lisäksi nyysiä tai voisiko käyttää aseiden lisäksi ympäröivää maailmaa taistelun apuna). Rakastin myös tuota vapaata kiipeilyä: tuntui että oikeasti pelaajalla on täysin vapaat kädet liikkua minne haluaa eikä peliä keinotekoisesti rajoiteta rajaamalla kiipeilymahdollisuuksia vain tiettyihin kohtiin. Ja joo kyllähän tästä välillä seuraa aikamoisia hämistelyjä, mutta toisaalta ei Horizonissakaan ole aina järkevää miten muuten niin fyysisesti vahva ja notkea tyyppi ei yhtäkkiä pääse kiipeämään pienen mäennyppylän/kiven päälle.

Aivan huikean hieno peli HZD on, mutta ottanut erilaisen lähestymistavan maailmaan ja siihen miten sen kanssa voi olla vuorovaikutuksessa. Osa pelaajista varmasti pitää tästä lähestymistavasta enemmän, mutta minä (ja luultavasti moni muukin) pitää enemmän tuosta BotW:n tavasta vuorovaikuttaa ympäristön kanssa. Mielelläni näkisin joitain BotW elementtejä Forbidden Westissä ja kyllähän sinne ainakin liitovarjo tulee tekemään liikkumisesta vapaampaa ja kiipeilykin on jonkin verran vapaamman oloista kuin Zero Dawnissa. Näiden lisäksi uusista elementeistä "grappling hook" ja vedenalainen maailma näyttää sellaisilta, joista tulen luultavasti pelielementteinä pitämään, koska nekin tuovat liikkumiseen sitä vapautta lisää.
Tähän mä vastaan vielä sen verran että Horizonissa pitäisi koko maailma pistää uusiksi pelimoottoria myöten että siinä voisi tehdä kaikkea mitä huvittaa. Peleissä on kuitenkin pakko rajoittaa tekemisen mahdollisuuksia jotta ne saataisin ulos silloin kuin pitää eivätkä vaadi ydinvoimalla käyviä konsoleita/tietokoneita. Mä luulen että Zeldasta puuttuu sitten paljon muuta mitä joissakin muissa peleissä on. En silti näkisi syytä valitella sitä koska varmasti hyvä peli kyseessä.
Ja Horizonissa ne tietyt kiipeilyreitit on ihan syystä koska juuri siksi siellä on niitä robotteja ym. vihollisia jne. Ne menettäisi merkityksen jos voisin kiertää ne kiipeämällä vuorelle toiselta puolen. Samoin niille reiteille on ripoteltu tarinallisia osuuksia jotka on vähän niin kuin pakko kohdata.
Eria asia sitten jos peli perustuu "mene ja tapa kymmenen sutta"-tyyliseen pelaamiseen.
Varmasti tulevaisuudessa pelien monipuolisuus korostuu entisestään mutta tällä hetkellä tekniikka ei taida riittää ihan kaikkeen.
 
Mua noissa Horizonin kiipeilyissä vähän ärsyttää se, että ne on niin turhia. Kiipeilyssä ei ole mitään riskiä tai haastetta eikä pelaajalla ole mitään valinnanvaraa. Täsmälleen yksi reitti, jota täytyy edetä täsmälleen oikein, ja mokata voi vain tosi kovasti yrittämällä, jos silloinkaan.

Eikä tämä ole pelkästään Horizonin tai pelkästään kiipeilyn ongelma, monissa peleissä on nykyään täytteenä "interaktiivisia" jaksoja, joissa pelaaja lähinnä liikuttelee sauvaa ja naputtelee nappeja täsmälleen pelisuunnittelijan määräämässä järjestyksessä. Pelit kuitenkin eroavat muusta viihteessä siinä, että muussa viihteessä ollaan matkustajana, peleissä kuskina. Näissä horizonimaisissa kiipeilyissä ollaan kuskina vähän samaan tapaan kuin jossain pesukadulla: ajetaan auton eturengas kuljetushihnalle ja sitten vain seurataan tapahtumia.
 
Mua noissa Horizonin kiipeilyissä vähän ärsyttää se, että ne on niin turhia. Kiipeilyssä ei ole mitään riskiä tai haastetta eikä pelaajalla ole mitään valinnanvaraa. Täsmälleen yksi reitti, jota täytyy edetä täsmälleen oikein, ja mokata voi vain tosi kovasti yrittämällä, jos silloinkaan.

Eikä tämä ole pelkästään Horizonin tai pelkästään kiipeilyn ongelma, monissa peleissä on nykyään täytteenä "interaktiivisia" jaksoja, joissa pelaaja lähinnä liikuttelee sauvaa ja naputtelee nappeja täsmälleen pelisuunnittelijan määräämässä järjestyksessä. Pelit kuitenkin eroavat muusta viihteessä siinä, että muussa viihteessä ollaan matkustajana, peleissä kuskina. Näissä horizonimaisissa kiipeilyissä ollaan kuskina vähän samaan tapaan kuin jossain pesukadulla: ajetaan auton eturengas kuljetushihnalle ja sitten vain seurataan tapahtumia.
Tästä saisi varmaan pitkänkin keskustelun aikaan! Todellakin, tämä on aika iso ongelma peleissä nykyisin. Horizonissa itse asiassa pysyi mielestäni aika hyvin vielä siinä mielessä aisoissa, että kiipeilyt olivat nopeita. Tavallaan pikainen siirtymä, ne eivät olleet pelin focus. Esim Unchartedissa, oikeastaan mitä pidemmälle sarjassa mentiin, sitä hallitsevammaksi tulivat nämä "interaktiiviset" kiipeilykohtaukset (kolmosen loppupuolisko poislukien), joissa Naten panikoidessa taas yhtä romahtavaa kädensijaa, haluaisi pelaajana vain päästä pelaamaan. Uncharted on 50% rakennettu koko tämän homman varaan.

Kuinka uskomattoman paljon parempia pelejä Unchartedit olisivatkaan, kun pomppiminen olisi toteutettu niin, että pelaajalle annettaisiin vapaat kädet ilman automatisaatiota eli koko siirtymäkohtien suunnittelu ja toteutus olisi tehty aivan toisin. Tai peli olisi parempi vaikka oikeasti niinkin, että ne olisivat vähemmän interaktiivisia kuin nyt, hyvin suunniteltuina QTE-toteutuksina ja dramaattisemmin kuvakulmin. Nyt on kaikkein turhauttavin välimalli, jossa ikuisuuksia kestäviä siirtymiä ja vielä joudut jatkuvasti odottamaan Naten kiemurteluja. "Interaktiivista", jota peli jatkuvasti vielä keinotekoisesti hidastaa ja vie sen vähänkin kontrollin sekunneiksi, kunnes voit taas painaa X ja hypätä seuraavaa romahtavaa tasoa kohti ja peli laittaa sinut taas odottamaan, kunnes purkitettu animaatio on mennyt ohi.
 
Itellä tuossa kiipeilyssä heti BOTW jälkeen häiritsi myös se, että Aloyta ei oltu animoitu millään tavalla esim siihen jos yritti hyppiä johonkin kivelle/kalliolle. Tosi tökerön ja rajoittavan tuntoista ja näköistä oli tuo ja se oikein alleviivasi sitä, että tästä me ei haluta sinun kiipeävän vaan tuosta vierestä mikä hohkaa keltaisena.

BOTW nyt on muutenkin vähintään toiseksi paras peli mitä olen pelannut (edellä vain EHKÄ Ocarina of Time) niin monikin asia Horizonissa häiritsi heti sen jälkeen. Juurikin tuo fysiikoiden puuttuminen BOTW loistavien ja etenkin hauskojen fysiikoiden jälkeen. Toivottavasti tällä saralla kakkonen veisi sarjaa nyt kovasti eteenpäin.

Em jutuista huolimatta pidin kyllä ensimmäisestä osasta tosi paljon ja innolla odottelen jatko-osaa. Gameplay näytti kyllä upealta heti. Grafiikat alkaa olla jo sillä tasolla, että välistä ihmettelee miten noista voi kohta enää parantaa. :D
 
Kas, kannattipa raottaa kiipeilykeskustelun kantta, täällä on paljon hyviä kommentteja joille nyökyttelen päätäni. Ihan kuin omasta kynästä yllä mainitut Unchartedeja sekä Horizonia koskevat kommentit. Tuo "pidä tatti pohjassa ja paina aina välillä x"-kiipeily on jotain, mille soisi pelintekijöiden kehittävän erilaisia vaihtoehtoja vaikka tällä alkaneella konsolisukupolvella. Nyt mielikuvitus irti ja rakentamaan uusia malleja, vaikkei se helppoa olekaan.

Jos Horizonin jatko-osa päätyy joskus PS5:llä peluuseen, pidän huolen että en ole pelannut mahdollista Breath of the Wildin jatko-osaa pohjalle :D
 
I Am Alivessa oli muistaakseni hyvin tehty kiipeily, oli kohtalaisen realistista kun oli staminat sun muut. Nykyään taitaa olla niin että suurin osa pelaajista haluaa että kiipeily on lähes automaattista, vaikkapa jossain ensimmäisissä Assasins Creedeissä tuli todella kovaa kritiikkiä siitä kun hahmo saattoi hypätä "väärään" suuntaan.
 
No juuh, kyllä mä allekirjotan edelliset viestit että enemmän peliä ja vähemmän sitä interaktiivista tatin liikuttelua. Mä ehkä takerruin liikaa nyt koko aiheeseen mutta ihmettelin miksi juuri Horizon saa kritiikkiä tästä kun kiipeily on samainlaista about kaikissa AAA-peleissä. Horizonissa kun sitä kiipeilyä on vielä verrattain vähän. Ja kuten aiemmin totesin, jos tähän peliin tehtäisiin maailma joka reagoi aidosti pelaajan tekemisiin, se on sitten ensimmäisenä grafiikasta pois ja robottien+pelihahmojen liikkeiden mallinus tulee sitten seuraavaksi. Vaikka mäkin olen "ensin peli, sitten grafiikka"-tyyppi niin Horizonin kohdalla valitsen silmänkarkin.

Hyvä ja kiinnostava aihe kyllä. Pelit voisivat tosiaan olla niin paljon enemmän ja mä kyllä karsisin ensimmäisenä välivideoista ja siitä "elokuvamaisuudesta" pois ja pistäisin ne resurssit pelattavuuteen.

Edit: Pieni lisäys joka jäi sanomatta. Eli käännetään asia niin päin että pistetään siihen Zeldaan Horizonin grafiikat ja mallinetaan samanlaiset robotit sinne niin mitä luulette, paljonko siellä kiipeillään sen jälkeen?
 
Viimeksi muokattu:
Horizon on joutunut tuohon asemaan täysin Zeldan vuoksi. Tulivat samaan aikaan markkinoille, Zeldaa pelanneet pitivät Horizonia alkeellisena, kun "siinä ei pysty menemään minne vain" vaan on "keinotekoisesti rajattu alkeelliset kiipeilyosuudet".
 
Horizon on joutunut tuohon asemaan täysin Zeldan vuoksi. Tulivat samaan aikaan markkinoille, Zeldaa pelanneet pitivät Horizonia alkeellisena, kun "siinä ei pysty menemään minne vain" vaan on "keinotekoisesti rajattu alkeelliset kiipeilyosuudet".
Ei se johdu täysin tuostakaan, ettei voi mennä minne vaan ainakaan itsellä. Tuota on hyvin vaikea selittää mutta olen tykännyt käyttää sellaista vertausta, että Zelda ja sen maailma tuntuu analogiselta ja Horizonin digitaaliselta minulle. Ehkä se on isolta osin juurikin tuota fysiikoiden eroa mistä se tulee. Ja toinen on itelle se, että tuo BOTW maailma kutsuu tutkimaan ja seikkailemaan ja se on täynnä paikkoja, jotka saavat sanomaan, että ”ei, mitäs tuolla on”. Horizonin maailma tuntui tuon jälkeen paljon geneetisemmältä waypointtien perässä juoksulta.

Tässä yksi esimerkki mitä tarkoitan:



Mutta edelleenkin, pidin myös Horizonista lopulta valtavasti ja en malta odottaa, että pääsen pelaamaan tämän jatko-osaa!

Pahoittelut vertailusta, halusin vain yrittää selventää miten itse tuon koin aikanaan. Takaisin aiheeseen! :)
 
Ylös Bottom