Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Indiepelit yleisesti

sanoin tuossa aiemmin että, keksin sille parempaakin käyttöä sille ajalle odotellessa Diablo 4 lisäriä, kun tuo Throne of Liberty ja tässä on se mihin käytän todennäköisesti sen ajan, tämä on peli on Path of exile + diablo arpg game mutta eräänlaisena auto battle versiona

Face massive hordes of mobs and unleash chaotic abilities that paint the screen with mayhem. Dive into the largest mob density of any 3D ARPG and slay them all. Wield epic powers, create your build, and shape a world of endless possibilities in the action-packed ARPG experience.



 
tämä peli on vienyt täysin mennessään. tää on siis hyvin old school tyylinen rpg joka ei pidä tippakkaan kädestä kiinni, peli itseasissa muistuttaa jonkun verran old school Gothiceja ja CRPG pelejä dialogi valinnoillaan, tässä pelissä on siis lukemattomia tapoja hoitaa asioita. tää on aikalailla sellanen make your own adventure tyylinen peli. peli jossa pitää oppia tulla toimeen. ei ole quest markereita, ei ole quicktraveleita, kartta pitää ostaa kauppiaalta yms. peliä kuvaa parhaiten se että, miettikää kun itse olisitte tuolla Drovan maailmassa seikkailemassa ja samalla mietitte että miten siellä tulla toimeen ja miten ansaita rahaa yms. Tämä on peli jossa mitään ei saa ilmaiseksi ja pelissä voi luoda monenlaisia ihmisuhteita. Uskon että varsinkin ihmiset jotka tykkäävät Kingdom Come Deliverencessä tulevat myös viihtymään tämän pelin parissa. vähän samanlainen meininki tässä. Steamin rewikat on tosiaan Overwhelming positive ja Overal Score lähentelee 80:ntä, kun sen sijaan userscore lähentelee ysiä.







 
Pari peliä saanut arvioitua tällä viikolla, toinen niistä enemmän indie kuin toinen:


 
Cocoon - pelasin noin 40 min ja en ole vakuuttunut. Kannattaako jatkaa, jos tilanne on tämä? Kehuttuhan tätä on vaikka ja kuinka, täällä foorumilla myös.
 
Huomenna julkaistaan PC:lle kaksi erittäin mielenkiintoista peliä, eli Mirthwood josta olenkin aiemmin tässä ketjussa puhunut, ja joka alunperin piti julkaista jo huomattavasti aiemmin kyseessä Medieval live sim peli, mutta myöskin tämä Britghter Shores joka on uusi MMORPG, Runescapen tekijöiltä. Todennäköisesti ensin tulee testattua tuota MMO:ta koska uusi MMO on aina uusi MMO, myöhemmin sitten Mirthwoodia.

Mirthwood



Britgher Shores



 
Viimeksi muokattu:
Meinaatteko joskus pelata Dave the Diveria? Jos edes etäisesti kuulostaa mahdolliselta, niin ei olisi varmaan huono idea lunastaa jo nyt pelin Godzilla-lisäriä. Se on ilmainen, mutta tarjolla vain enää joitakin päiviä, olisiko 23.11. asti ollut. Onpahan sitten odottamassa, jos joskus lähdette sukeltelemaan.

Ainakin Switchillä voi lunastaa, en ole muilla alustoilla testannut.
 
Meinaatteko joskus pelata Dave the Diveria? Jos edes etäisesti kuulostaa mahdolliselta, niin ei olisi varmaan huono idea lunastaa jo nyt pelin Godzilla-lisäriä. Se on ilmainen, mutta tarjolla vain enää joitakin päiviä, olisiko 23.11. asti ollut. Onpahan sitten odottamassa, jos joskus lähdette sukeltelemaan.

Ainakin Switchillä voi lunastaa, en ole muilla alustoilla testannut.

Tämä on ollut ostoslistalla jo pitkään, niin tulipahan nyt hommattua kun sopivasti Fanaticalilla oli Steam versio tarjouksessa, Steamissa oli myös tuo lisäri ilmaisena. Tuli viikko sitten tilattua Steam Deck, niin tämä voisi olla aika täydellinen peli sille laitteelle.
 
Tinykin on loistava peli! 5/5

Poistuu muutaman viikon päästä PS+:sta, joten suosittelen kokeilemaan.

Minityyri maailma talon sisällä ja tasoloikkaa sekä pulmia, ei toimintaa.
 
Tuli tänään testailtua demoa ja pakko sanoa että onpahan loistava peli, kyseessä on siis kiipeily simulaattori, kiipeily tosiaan muistuttaa hyvin paljon oikeaa kiipeilyä, johtuu tarkkaan miettimään mihin kiveen laittaa jalkansa ja kätensä, ja minkälaisessa asennossa hahmo kiipeää ja kun meinaa tipahtaa niin adrenaliini on käsin kosketeltavaa, maisemat ja tunnelma on myöskin huikea, pelissä voit myös vapaasti suunnitella ja valita omat kiipeily reittisi, todellinen indie gem enkä millään malta odottaa että peli julkaistaan ensi vuonna sekä konsoleille ja pc:lle, harmillisesti demo oli melkoisen lyhyt koska olisin mielelläni pelaillut peliä lisääkin.



 
Viimeksi muokattu:
Nobody Wants to Die (pelattu: Xbox Series X)

Peli läpi.

Haluatko pelata synkkää Film Noir -murhamysteeriä? Kiinnostaako sinua enemmän tarina ja upea visuaalinen elämys kuin toiminta ja laajat pelilliset elementit? Jos näin on, Nobody Wants to Die saattaisi olla peli sinulle.

Olet etsivä James Karra. Mies, joka painii omien menneisyyden demoniensa kanssa ja hukuttaa surunsa pulloon. James on kuitenkin myös pätevä rikosetsivä ja kun poliisipäällikkö pyytää häntä tutkimaan korkean profiilin kuolemantapausta, tämä syöksyy sarjamurhaajan perään pitkin tulevaisuuden New Yorkia. Nobody Wants to Dien tarinan lähtökohdat nappaavat mukaansa, mutta myös tämän tulevaisuuden maailman lainalaisuudet kiehtovat. Pelin nimi antaa vinkin siitä miten ihmiset elävät tässä synkässä suurkaupungissa. Kukaan ei oikeastaan koskaan kuole. Sen sijaan henkilön tietoisuus siirretään uuteen kehoon, kun vanhasta aika jättää. Mukana tulee uuden kehon hyvät ja huonot puolet. Nuoret elimet, mutta perinnölliset sairaudet ja allergiat myös. Mielen ja uuden kehon yhteiselo voi myöskin olla tottumista vaativaa. Tämä on konseptina ajatuksia herättävä ja se kulkee läpi pelin yhtenä kantavista teemoista.

Nobody Wants to Die on vahvasti tarinavetoinen peli. Siinä on juuri ja juuri sen verran "pelattavaa" ettei sitä ihan voi sanoa pelkäksi kävelysimulaattoriksi, mutta turha odottaa paljoa enempää. Tärkeimmäksi pelaajan tehtäväksi muodostuu murhapaikkojen tutkinta. Tässä apuna on muutamia välineitä, kuten UV valo ja aikaa taaksepäin kelaava aparaatti. Murhapaikat ovat kuin moniosaisia pulmia, jotka selvittämällä tarina nytkähtää eteenpäin. Peli ei ole vaikea ja pulmat ovat pikemminkin seurattavia ja löydettäviä kohteita pelimaailmasta kuin oikeita pulmia.

Nobody Wants to Die on indiepeli, mutta se näyttää ja kuulostaa isomman budjetin AAA-peliltä. Unreal Engine 5 tekee tässä paljon hommia ja piirtää ruudulle tosi nätin näköistä tavaraa. Ääninäyttelijät hoitavat myöskin hommansa kunnialla. Tarinaa on ilo seurata kun se kuulostaa ja näyttää näin hyvältä.

Peli on pelattu läpi reilussa kuudessa tunnissa, ehkä nopeamminkin. Tämä tuntuu tämän tyylilajin pelille sopivalta. Fokus pysyy vahvasti tarinassa, eikä lähde turhaa rönsyilemään. Ja silti Jamesin menneisyyden haamuille ja hahmojen keskinäisten suhteiden kehitykselle annetaan tarpeeksi tilaa. Loppuratkaisu jätti ehkä muuten näin hyvin rakennetussa trillerissä vähän kylmäksi, mutta ei silti pilannut kokemusta. Hienot maisemat, synkkä tarina ja mielenkiintoinen tulevaisuuden kuvaus jaksoivat kannatella tätä paremmin kuin hyvin.

Vuoden positiivinen yllättäjä.

Julkaisutraileria vielä tunnelmaa luomaan. Ei mielestäni spoilaa pahasti, mutta koska kyseessä on niin vahvasti tarinavetoinen peli niin pahimmat spoileripelkoiset, älkää katsoko.
 
Viimeksi muokattu:
Pakko hieman hehkuttaa Ravenswatch-nimistä julkaisua.

Vaikka en yleensä pelaa roguelike-pelejä, on tämä vienyt aivan mukanaan. Lintuperspektiivistä kuvattu roolipeliseikkailu pohjautuu melko voimakkaasti RNG:hen, eli tuurilla on sijansa seikkailun edetessä. Jokaisesta saavutetusta levelistä tarjolle tulee tavallisesti valittavaksi kaksi kykyä, ja näitä on mahdollista kehittää kentistä löytyvän valuutan avulla mysteerikauppiaan luona.

Tähän mennessä olen saanut auki yhdeksän erilaista hahmoa, joten vaihtelua on piisannut. Jokaisella sankarilla on yksi "ajaton" hyökkäys, jossa ei ole viivettä, ja lisäksi jokin puolustustaito, tehokkaampi hyökkäys, erikoiskyky ja myöhemmin aukeava pitemmän viiveen ultimate-kyky. Sankareiden taidot vaihtelevat vuorokauden ajankohdan mukaan, päivällä ja yöllä niissä on eroja.

Normaalitasolla kartan tutkimiseen annetaan enintään 18 minuuttia aikaa, kunnes "maan vallannut painajainen" herää ja pomotaistelu käynnistyy. Sitä ennen saa tutkia paikkoja niin paljon kuin ehtii, kerätä loottia, hankkia hahmolle leveleitä ja saada niiden kautta muun muassa taitojen tehosteita ja lisää terveyspisteitä.

Toistaiseksi olen edennyt pelissä 3. chapteriin, ja sen bossi tuntuu tällä hetkellä mahdottomalta. Millaista meno voisikaan olla haasteen kasvaessa, sillä tämä on helpoin taso neljästä mahdollisesta! Vaikeudesta huolimatta meno on äärimmäisen koukuttavaa, toistot eivät haittaa ollenkaan.

Ulkoisesti Ravenswatch muistuttaa paljon Hadesta, mutta vapaampi liikkuminen on tässä isommassa roolissa, mikä maistuu ainakin minulle paremmin kuin yksittäisten huoneiden tyhjentäminen vihollisista.

Mainio löytö.
 
Olen vähän myöhään herännyt Humanityn erinomaisuuteen, mutta pakko tätä hehkuttaa myös muille. Tätä nykypäivän Lemmingsiä on nyt tullut pyöriteltyä nelisen tuntia ja edelleen tuntuu ideat pysyvän tuoreina. Huonoimmillaankin puzzlet on ollut hyviä ja parhaimmillaan nämä ovat olleet aivan nerokkaita luomuksia. Vahva suositus.

Ilmeisesti sama tiimi on tehnyt myös erinomaisen Tetris Effectin, joten pitääpä jatkossakin seurata tätä porukkaa.
 
Ylös Bottom