Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Jak & Daxter

  • Viestiketjun aloittaja Cursor
  • Aloituspäivämäärä
Siitä on aikaa kun viimeksi on tasohyppelyitä pelattua(muistaakseni Superfrog Amigalla joskus vuonna kivi minkä vetänyt läpi) ja en oikein innostunut noista Crasheistä sun muista. MUTTA tää on kyllä ihan ygönen. Eilen tuli rassattua 8 tuntia ja 48% läpi. Juoni on ihan mukiinmenevä.Hahmoanimaatiot ja huulisynkat on toteutettu loistavasti. Niistä vempeleistä sen verran että muistaakseni ei ole kuin yksi ajoneuvo(tähän mennessä): ilmatyynyaluksen lailla käyttäytyvä härveli, jolla pääsee vedessä ja maalla.

Peli lataa ainoastaan silloin jos on kuollut ja joutuu aloittamaan viime save mestasta, mutta muutoin peli ei lataa ollenkaan(tai siis lataa mutta huomaamattomasti :) )

Alueita pelissä on runsaasti ja melkein puolet pelistä pelanneena alan jo ihmetellä koska peli loppuisi, että pääsisi harrastamaan muitakin aktiviteetteja ;)

Ja juonesta sen verran kun joku sanoi alussa että ideana on pelastaa muotoaan muutanut tyttöystävä, niin se on kyllä se Daxter mikä on muuttanut muotoaan oravaksi tai jotain ja on ihan miespuolinen...
 
jepjep, J&D on aivan loistava.
Ympäristöt ovat jotain aivan uskomatonta.
Jos tykkää vähääkään tasohyppelyistä niin tää on nannaa.

Mulla peli on ollu lauantaista lähtien ja oon pelannu sitä jotain 50%, tosin oon veivannut sitä useita tunteja päivässä. Silti tuntuu että tämä on taas yksi vähän liian lyhyt peli.
Toisaalta pelissä ei ole turhaan keinotekoisesti pitennetty peliaikaa esim. pitkillä latauksilla ja turhauttavilla vihulaisilla (CB:WoC) ja edestakas juoksenteluilla ja samojen kenttien uudelleen koluamisilla (Mario64).

jos J&D olisi Nintendon peli niin mahdollisesti se saisi kaikkienaikojen parhaan pelin titelin, mutta koska se on Sonyn peli niin tietysti kaikki itseään kunnioittavat lehdet (Edge..) ja webbisaitit arvostele sen keksinkertaiseksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
jos J&D olisi Nintendon peli niin mahdollisesti se saisi kaikkienaikojen parhaan pelin titelin, mutta koska se on Sonyn peli niin tietysti kaikki itseään kunnioittavat lehdet (Edge..) ja webbisaitit arvostele sen keksinkertaiseksi.

Edge antoi Jak & Dexterille 8. Eli erittäin kova arvosana Edgen taulukolla.
Mikään PS2-peli ei ole vielä saanut Edgessä enempää kuin 8.

Mitäs muita itseään kunnioittavia pelilehtiä on olemassa?
Minun mielestäni Briteissä ei ole muita.
 
Prismasta saa pelin hintaan 339,-.mainoksessa lukee: Naughty Dogin uudet lasten sankarit Ensi-illassa. Monipuolisessa pelissä on hyppelyä, kilpa-ajoa, ongelmanratkaisua ja strategiaa.

vääristääkö pelin mainos pelin(lasten sankarit)?
Onko pelin sisältö tarkoitettu 11 vuotiaille?

Onko pelissä vaikeutta? että se kestää kauemmin kuin esim. Klonoa2 joka oli mielestäni ala-arvoinen rävellys.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Akutius
vääristääkö pelin mainos pelin(lasten sankarit)?
Onko pelin sisältö tarkoitettu 11 vuotiaille?

Ei se ole pelkästään tarkoitettu lapsille jos se kerran saa Edgessä kasin. Jos vain tykkäät tasoloikista, joissa on hyvä pelattavuus niin osta se. Niin minäkin teen.

;)
 
toi jak&daxter kyllä himottaa niin saatanasti mut vähän vituttaa ku just ostin thps3 ja soul reaver 2 mut uskoisin et budjetti riittää....pitäis varmaan mennä perjantaina ostamaan devil may cry ja sit toi jak&daxter...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Akutius
mainoksessa lukee: Naughty Dogin uudet lasten sankarit Ensi-illassa.
Tuota minäkin ihmettelin. Mitkä ihmeen lasten sankarit? Kotelossa on ikärajana 7 vuotta.
Nyt oon pelannut ehkä tunnin ja 9% läpi.
Aivan mahtava peli. Jättäkää Devil May Cryt hyllyyn ja ostakaa tämä ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Willennium
Aivan mahtava peli. Jättäkää Devil May Cryt hyllyyn ja ostakaa tämä ;)

Mä en taitaisi edes uskaltaa ostaa (saati sitten pelata) Devil May Cryta :D Kyllhän tää Jak & Daxter on mielestäni muutenkin paaaljon lupaavampi... kuhan sais rahaa niin kaikki olisi hyvin... taitaa mennä pukinkonttiin :D
 
No nyt on tullut pelailtua jo jonkin verran Jak & Daxteria. Peli on todella upean näköinen ja pelattavuus on todella hiottu, vaikka vierestä katsottuna pelaaminen saattaa näyttää vaikealta, pääsee siihen heti mukaan kun vaan yrittää. Kamerakin toimii kerrankin hyvin ja en itse ainakaan edes ohjaile sitä kuin todella harvoin ja sillonkin se tapahtuu helposti oikealla analogitapilla. Lataustaukoja ei todellakaan ole käytännössä yhtään, mitä nyt kun lataa tallennuksen, jossa kuluu vaivaiset kaksi sekuntia.

Hahmot ovat mielestäni todella onnistuneita ja ääninäyttelykin on mielestäni hyvää (Daxterin ääninäyttelijä kuulostaa kovin tutulta, mutta en osaa sanoa missä olisin kuullu). Daxter heittää ainakin minun mielestä ihan hauskaa läppää ja on animoitu hauskasti, esim. Aina kun saadaan lisää eräitä esineitä, Daxter vetää jonkun pienen dancemoven (moonwalkkia, brakedancea, robottia jne. ) ja hauskasti kun Jak roikkuu jossain trapeeks kauan, kiipeää Daxter ylös ja koittaa riuhtoa Jak:ia ylös. Yllättäen pelissä on aika söpö tyttö-hahmokin ( Inspiroi minut aloittamaan Jak & Daxter aiheisin piirustuksen ;P ), jota Daxter yrittää aina iskeä, tosin huonoin tuloksin. Itse varsinainen pelattava hahmo Jak on varsin hyvin tehty. Jak osaa lyödä ja tehdä pyörähdyspotkuja ja niitä voi sitten yhdistellä hyppimisen kanssa ja tehdä kaiken näköisä syöksylyöntejä ja muuta vastaavaa. Maailmasta löytyy myös erilaisia ECO-lähteitä, joilla voi väliaikaisesti boostata Jakin nopeutta ja muita ominaisuuksia.

Jak And Daxter on mielestäni kevyesti paras tasoloikka tällä hetkellä, tosin täytyy sanoa että peliä mielestäni ehkä liikaa markkinoidaan lapsille. Huumori on sinäänsä vähän aikuisempaan makuun ehkä ja varsinkin peli on mielestäni huomattavasti vaikeampi kuin Rayman, josta en kyllä muutenkaan pahemmin pidä. Pelin alku on kyllä aika helppoa, mutta se vaikenee nopeasti ja pian myös puzzlet, vaikka suht yksinkertaisia ovatkin, saattavat vaatia vanhemman apua jos peliä pelaa nuorempi lapsi.

No joo, tulipas taas kirjoiteltua väsyneenä - huomenna varmaan huomaan, että kirjoituksessani ei ole mitään järkeä ;P

Edit: Juu, hörpättyäni vähän kahvia huomasin pari kohtaa jossa ei ollu mitään järkeä, voi olla että on enemmänkin. hehe
 
Outoa, että saman tekijän pelit (Jack & Dexter ja Cräässi) ovat aivan eri hintaluokkaa. Ensiksimainitun saa päälle kolmella sadalla ja Cräässistä joutuu pulittamaan satkun enemmän.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fatal
Outoa, että saman tekijän pelit (Jack & Dexter ja Cräässi) ovat aivan eri hintaluokkaa. Ensiksimainitun saa päälle kolmella sadalla ja Cräässistä joutuu pulittamaan satkun enemmän.

Peleillä on eri tekijät. Toisin sanoen Jak And Daxterin tehnyt tiimi(Naughty Dog) on aikaisemmin tehnyt Crash Bandicootin aikaisemmat osat. Tämän uuden PS2-version on tehnyt Travellers Tales. Tekijät eivät siis ole samoja.

Ja toiseksi peleillä on eri Maahantuojat josta hintaero lähinnä johtuu.
 
Kyllä loksahti vanhemmankin pelimiehen (29v) leuat ammolleen, kun heitti kiekon koneeseen, ja väriloistoa ja elämää vilisevä pelimaailma avautui. Tunnelma oli kuin pikkupoikana joululahjoja avatessa. Uskomattoman hieno peli, joka sijoittuu omassa PS2-asteikossani topkolmoseen, vaikken mikään tasopomppufani ole ollutkaan. Tämän kun näyttää vaimolle, niin voi olla, että "pelivuoroa" joutuu odottamaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Steo Lenbuck
Tämän kun näyttää vaimolle, niin voi olla, että "pelivuoroa" joutuu odottamaan.

Itselleni kävi noin, ei ollut koneelle asiaa. Hienolta tosin näytti sivustakin katsottuna.
 
Heh kuulostaa tutulta. Mäkin "erehdyin" ostamaan tyttöystävälle kyseisen pelin ja nyt se istuu tuolla olohuoneen puolella pelaamassa jo kolmatta tuntia putkeen..onneksi ei ilmestynyt samoihin aikoihin MGS2:n kanssa, muuten olisi saattanut tulla oikeasti tappelu pelivuoroista:) Mutta kun kaverit tulevat kylään ja PES sessiot alkavat, saa tyttöystävä väistyä kiltisti pois tieltä, kyllä ainakin sen verran pitää miehellä olla sananvaltaa talossa;)

p.s. "pelivuoroista" en vielä tiedä;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton


Ei se ole pelkästään tarkoitettu lapsille jos se kerran saa Edgessä kasin. Jos vain tykkäät tasoloikista, joissa on hyvä pelattavuus niin osta se. Niin minäkin teen.

;)

Ai 8 Edgessä, sehän on ihan hyvin!
Eikös uusimmassa Edgessä ole myös arvosteltu paljon xbox pelejä. Tiedätkö mitä ne on saaneet?

Veikkaan että Edge on myynyt sielunsa MS:lle ja DOA3 sekä Halo on saanet 9 pointsia, vaikkeivat mielestäni ansaitse kuin noin 7.
 
Jak & Dexter helppo vai vaikea..!!??

Moi..!!

Itse pelasin kyseisen pelin päivässä 100% läpi joten peli tuntui aika helpolta ja yksinkertaiselta..!! olen kai liian vanha..!! heheh..!! mitä muut ovat olleet mielt..!!??

t:matti
 
Re: Jak & Dexter helppo vai vaikea..!!??

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan spw_matti
Moi..!!

Itse pelasin kyseisen pelin päivässä 100% läpi joten peli tuntui aika helpolta ja yksinkertaiselta..!! olen kai liian vanha..!! heheh..!! mitä muut ovat olleet mielt..!!??

t:matti

Päivässä? No se ei kuulosta kovin pitkältä peliltä sitten :(
Mutta pelasitko ihan aamukuudesta iltakahteen vai? Et varmaan:(
No kyllähän Metal Gear Solidki meni päivässä läpi että sen puoleen. No kai tuo Jak and Daxter oli sitte ihan rautaa alusta loppuun? Kannattaako ostaa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Willennium
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Akutius
mainoksessa lukee: Naughty Dogin uudet lasten sankarit Ensi-illassa.
Tuota minäkin ihmettelin. Mitkä ihmeen lasten sankarit? Kotelossa on ikärajana 7 vuotta.
Nyt oon pelannut ehkä tunnin ja 9% läpi.
Aivan mahtava peli. Jättäkää Devil May Cryt hyllyyn ja ostakaa tämä ;)

Ei sitä Devil May Cryta jätetä hyllyyn vaan ostetaan kummatki! Ne kuuluu PS2-pelaajan hyllyyn se on selvä!
 
Ylös Bottom