Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Jedi: Fallen Order

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Onkohan Respawnilla ollut aiempaa kokemusta Unreal Enginestä, kun kyllä sillä parempaakin jälkeä konsoleilla saa aikaiseksi. Olisivat vaikka Gears of Warin kehittäjiltä pyytänyt vähän apua :)

Nyt on taas hieman pelattu eteenpäin tarinaa ja kyllä tämä paranee mitä pidemmälle pelaa. Onko joku jo pelannut läpi?

Taisi olla Respawnin aiemmassakin pelissä, Titanfall 2:ssa, aluksi niin, että PS4 Pro -versio oli ihan selvästi paremman näköinen ja sulavampi kuin Xbox One X:llä. Muistaakseni päivittivät homman kuntoon myöhemmin.

Minustakin peli paranee jatkuvasti, mitä pidemmälle juonessa edetään. Jokainen uusintavisiitti planeetoille on ollut viihdyttävämpi, kun kartat avautuvat hahmon kykyjen kasvaessa.

Tämä peli on minulle ehdottomasti vuoden yllättäjä, jota en olisi edes hankkinut, jos Gamestopin konkurssihuhut eivät olisi pakottaneet muuttamaan ennakkovarauksiani... :D
 
Sankari on aika hidas liikkeissään, isojen monsujen alle jää useasti ja hittiä ottaa kahden metrin päästä. Joskus tuntuu että jedi jumittaa paikoilleen taisteluissa. Kuoltua seuraa pitkä latausaika ainakin ps4sella.
Vaikeustaso jedi knight on minun taidoilla ylärajoilla.

EDIT: Vaikeusaste olikin kun tarkemmin katsoin jedi master, se toiseksi vaikein. Ehkä minulle turhan vaikea, pomoja vastaan joutuu monet kerrat yrittämään.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä maistuu peli hyvältä, kun menee eteenpäin. Rauhallisella etenemisellä ja paikkojen tutkimisella myös expaa kertyy mukavasti ja Cal tietenkin kehittyy taidoissa, joka on mukava juttu. Vähän vähemmän tarvitsee olla varpaillaan, kun hahmo on vähän vahvistunut tässä. Sellaista 1,5 - 2 tuntia päivässä pelaillut rauhalliseen tahtiin, niin ei tule ähky ja pelikin kestää pidempään. Kyllä huomaa, että peli on tehty rakkaudella ja kunnioituksella Star Wars-universumia kohtaan.

Tänään otin Mantiksella suunnaksi Wookieiden kotiplanetta Kashyyykin(kyllä, se kirjoitetaan kolmella y-kirjaimella!) ja olipahan sisääntulo planeetalle :D Pienimuotoisia viboja tuli niin Imperiumin Vastaiskusta kuin myös Jedin Paluusta. Taistelukin alkaa luonnistumaan vähän paremmin tässä, kun reaktiot paranevat ja on enemmän ja enemmän sinut mekaniikoiden ja kontrollien kanssa.
 
Sankari on aika hidas liikkeissään, isojen monsujen alle jää useasti ja hittiä ottaa kahden metrin päästä. Joskus tuntuu että jedi jumittaa paikoilleen taisteluissa. Kuoltua seuraa pitkä latausaika ainakin ps4sella.
Vaikeustaso jedi knight on minun taidoilla ylärajoilla.
Täällä sama vaikeusaste (toisiksi helpoin) ja on kyllä Cal joutunut melkoisen kovaan Jedi-kouluun meikäläisenkin hyppysissä. En ole dark soulseja, sekiroa ynm, erityistä tarkkuutta vaativia pelejä pelannut ja pääsankari kyllä tuntee sen nahoissaan, vaikka en tiedä miten haastava taistelujärjestelmä todellisuudessa on, todennäköisesti käyttäjäpohjaista osaamattomuutta, mutta täällä kyllä pääsee pieni viaton opossumilaumakin toisinaan yllättämään ja viemään hengen mennessään. Jospa Jedivoimien karttuessa homma vähän helpottuisi.

otan targetin, vihollinen hyökkää, väistö onnistuu hyvin, mutta sankari väistää niin kauas, että suora huitaisu ei yletä viholliseen ja ohihuitomisen aikana menen juuri sen verran vihollista lähemmäksi ylettämättä siihen, että vihu pääsee haukkaamaan juuri kun huitominen loppuu

Ymmärrän tavallaan tuon respawnauksen hienouden restin jälkeen, mutta itsellä ongelma lähinnä on se, että edessä helvetillinen norsu -> meditaatiohetki -> selätät norsun -> energiat aivan loppu -> pakko käydä meditoimassa -> vittu, taas se on edessä

Omaa osaamattomuutta lukuunottamatta peli kyllä maittaa kovasti. Pieni mielihyväntunne tulee joka kerta kun kuulee valomiekan syttymissoundin, instant flashback lapsuuden ensitutustumisiin leffasarjan parissa.

Grafiikka on varsin keskinkertaista vaikka ei omaa menoa hidastakaan ja perus PS4 melkoisia droppeja tulee toisinaan. Toistaiseksi mahdottomin kohtaus on ollut jäistä alamäkeä laskeminen ja hyppy liaaniin :cool: :D
 
Tässä on vähän samaa ongelmaa kuin Unchartedissa ja uusissa Tomb Raidereissa, kiipeily on jo niin automatisoitua että siinä ei ole enää mitään haastetta.

Vanhoissa Tomb Raidereissa sai oikeasti pelätä kiipeilyssä ja virhe maksoi yleensä hengen, sitä samaa fiilistä pitäis saada näihin peleihin takas.
 
Tässä on vähän samaa ongelmaa kuin Unchartedissa ja uusissa Tomb Raidereissa, kiipeily on jo niin automatisoitua että siinä ei ole enää mitään haastetta.

Vanhoissa Tomb Raidereissa sai oikeasti pelätä kiipeilyssä ja virhe maksoi yleensä hengen, sitä samaa fiilistä pitäis saada näihin peleihin takas.
Onhan tässä näitä aivan järjettömiä köysi tehtäviä.... Voi hyvää päivää sentään...laskee jotain näätä pitkin ja hyppää kohteen ....heijaa ja yrittää seuraavaan, mutta epäonnistuu sen 200 kertaa..... Tämmöiset kohtaukset sais poistaa, ei oo mitään järkeä! Muuten ihan ok peli , aika samaa, kuin monessa aiemmissakin tekemistä. Oma arvosana 7.5
 
Tänään näköjään tullut 1.03 päivitys.

"Stability & bug fixes" luki pleikalla
 
Tänään näköjään tullut 1.03 päivitys.

"Stability & bug fixes" luki pleikalla
Ei ainakaan xboxilla näkynyt, toivotaan, että tulee pian. Vaikkei tuossa vielä bugeja ole vastaan montaa tullut. Muutamia, että kävelee ilmassa ja hyppää kiven sisään :)
 
Huh tämä on kyllä suurimpia yllättäjiä (positiivisesti) moneen vuoteen omalla kohdalla. Erittäin alussa ollaan vielä, mutta aivan koukussa. Toiseksi vaikein vaikeusaste tuntuu olevan just sopiva mulle.

Tuli kiva fiilis taas seikkailijalle, kun oli mielestäni tämän planeetan osalta päätarina ohi ja olin jo menossa alukselle päin, kun kuitenkin palasin vielä tutkimaan paikkoja loppuun. Avautui lopulta uusi taito pikkukaverille (se joku scomp link saatiin korjattua) ja lopulta myös ihan uusi alue. :)
 
Tuli kiva fiilis taas seikkailijalle, kun oli mielestäni tämän planeetan osalta päätarina ohi ja olin jo menossa alukselle päin, kun kuitenkin palasin vielä tutkimaan paikkoja loppuun. Avautui lopulta uusi taito pikkukaverille (se joku scomp link saatiin korjattua) ja lopulta myös ihan uusi alue. :)
Planeetoilta voi ihan vapaasti lähteä eteenpäin pääjuonen perässä, sillä niihin voi palata käytännössä milloin vaan. Myöskin pääjuonen mukana aukeaa uusia kykyjä joiden avulla taas pääsee planeetoilla uusiin paikkoihin.
 
Läpi meni eilen, aivan loistava Star Wars -seikkailu! Odottanu tällaista sitten Jedi Outcastin ja nyt vihdoin sellainen saatiin, toivottavasti EA huomaa pelin hyvät arvosanat ja pelaajien kiitoksen niin saadaan ehkä lisääkin.

Kannattaa tosiaan tutkia paikkoja, joissakin tilanteissa osan tavaroista saa etukäteen normaalista poiketen jos vain uskaltaa lähteä reissuun. Itselläni on nyt kaikki paikat tällä hetken 90% tuntumassa joten joitakin pieniä juttuja vielä uupuu.

Pomotaistelut itselle (pelasin normaalilla) oli sopivan haastavia. Yleensä kaikkiin on joku taktiikka, jolla pomon saa helposti nujerrettua.

Mitäpä olisi Star Wars ilman ikonista pahista, Darth Vaderia. Aina yhtä bad ass Sith Lordi, tuli vilunväreet kun kuuli sen hengityksen ennen kuin oli edes ruudussa.
 
Yllättävän hyvältä tämä vaikuttaa noin parin tunnin perusteella.

On kyllä raskas peli, omasta PC löytyy hieman enemmän tehoja kuin PS4 Prosta varsinkin prossun osalta, mutta ei ole mitään jakoja lukittuun 60fps, samanlailla pyörii kuin PS4 Pro suorituskykytilassa, noin 40-55fps. Aika lailla pakko pelata tuolla vaihtelevalla ruudunpäivityksellä, koska ainakin omalla PC:llä lukittu 30fps tuntuu aika hirveältä, ihan eri tunne kuin konsolin 30fps.
 
Viimeksi muokattu:
Taas valituksen aiheita.. Stim kanistereita edelleen vain 2kpl vaikka olen jo aika pitkällä pelissä, netistä katoin että niitä pitää etsimällä etsiä, ei niitä kai tule eteen jos vain tarinaa pelaa.
 
Taas valituksen aiheita.. Stim kanistereita edelleen vain 2kpl vaikka olen jo aika pitkällä pelissä, netistä katoin että niitä pitää etsimällä etsiä, ei niitä kai tule eteen jos vain tarinaa pelaa.

Etsivä ja rauhallisesti etenevä löytää! Voin laittaa spoilereiden taakse pari helppoa paikkaa.

Boganolta löytyy ainakin kaksi kappaletta noita ja vielä ihan siitä aluksen laskeutumispaikan kulmilta. Jos ja kun Force Push löytyy jo, niin aluksen "alta" löytyy helppo puzzle. Lisäksi siitä aluksen ulkopuolella olevalta ensimmäiseltä meditointipisteeltä kun lähtee aavistuksen vasemmalle ja juoksee seinää pitkin, niin maan alta löytyy tasanne, jonne voi pudottautua.
 
Taas valituksen aiheita.. Stim kanistereita edelleen vain 2kpl vaikka olen jo aika pitkällä pelissä, netistä katoin että niitä pitää etsimällä etsiä, ei niitä kai tule eteen jos vain tarinaa pelaa.

Mulla on 5kpl ja olen käynyt vasta kahdella planeetalla :) Kaikki nurkat kannattaa tutkia!
 
Olen myöskin löytänyt kolme, eli viidellä stim packilla mennään. Nämä kolme ovat löytyneet kahdelta ensimmäiseltä planeetalta. Fabre jo laittoikin hyvän vinkin. Kannattaa muutenkin käydä nuohoomassa se ensimmäinen planeetta, kun olet saanut uusia kykyjä käyttöön. Löytyy aika paljon kaikenlaisia arkkuja.
 
Täällä tuli tarina kanssa päätökseen. Oli kyllä erinomainen tekele ja vastasi täysin odotuksiini: ei mitään uutta maata mullistavaa, mutta erittäin toimiva kokonaisuus, joka kasattu hyväksi todetuista palikoista yhdistettynä star wars maailmaan.

Alun tuskastelut taistelusysteemin kanssakin jäi nopeasti unholaan kun saatiin kakspäistä sapelia kehiin ja jedi-voimien karttuminen toi mukavasti variaatiota taistoihin, jolla sai myös paljon anteeksi heikkoa miekkailutaitoa. Ehkä yhden planeetan verran olisin toivonut pituutta enemmän, loppu tuli aika yllättäen, toki kaikki merkit oli ilmassa, mutta en silti arvannut (toivonut), että se on loppu nyt. Olisi nyt toivonut, että edes muutamaan sisarkunnan jäseneen olisi päässyt vielä tutustumaan. Ehkä tässä olisi muutamalle DLC:lle paikka?

Muutama vapaavalintainen bossi jäi kaatamatta alkuvaiheessa, täytyy varmaan käydä ottamassa vielä rematch ennen kun laitetaan peli takaisin koteloon.
 
Ylös Bottom