Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Tämä ei ole nyt spekulaatiota vaan raakaa faktaa: jos tuo leirittely ja vinoilu ei lopu, pääsee foorumin tapahtumia seuraamaan jäähypenkiltä.
 
Eikös tuo Lens Of Truth ole noin yleisestikin todettu olevan kallellaan sinne Xboxiin päin? Jos muistan oikein, niin tässähän on malliesimerkki sitten siitä, miten ns. "huonompi" versio saadaan näyttämään "yhtä hyvältä", kun unohdetaan sopivasti mainita tuollaisia asioita toisesta versiosta, kuin paremmat äänet ja lisäpeli.

Ja todetaan nyt tähän samantien, että en nyt tarkoita, että Xbox-versio olisi oikeasti mitenkään heikko tai huonompi. Kärjistän tuossa yllä vaan sen takia, että viestin pointti tulee paremmin esille. Eikä aleta nyt sitten sotimaan mitään, eikä heittelemään mitään henk.koht. kuittailuja!
Argh, mutta vältellään niitä lapsellisia kuittailuja kuten kauniisti pyysit. Argh kuitenkin....

Lens of Truth kai kuitenkin keskittyy ulkonäkö/graafisiin juttuihin eikä niinkään lisäsisältöihin jne. vai olenko täysin kujalla (sekin on mahdollista) ja se että tuolla boksipuolella on pelit multiplattareissa kait kaikenkaikkiaan olleet hiuksenhienosti paremman näköisiä poikkeuksia (sääntöjä vahvistaen) lukuunottamatta ovat kai ihan faktanakin pitäneet paikkansa. Tiedä sitten, pilkun piippaminen on jus sitä itteensä.

Tämä ei ole nyt spekulaatiota vaan raakaa faktaa: jos tuo leirittely ja vinoilu ei lopu, pääsee foorumin tapahtumia seuraamaan jäähypenkiltä.
Hups, en lukenut ketjua loppuun ja huomasin siten vasta jälkeenpäin tämän isosti esille pannun punaisen tekstin. Jäähylle siis? :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lens Of Truth katseli, kun Marvelin ja Capcomin sankarit pistivät toisiaan pataan jo kolmannen kerran. Eli vertailussa siis Marvel vs. Capcom 3. Miten kävi, kuka voitti?

Graafiset erot jäävät tällä kertaa varsin pieniksi. X360-version varjot ovat hieman pehmeämmät ja luonnollisemman näköiset, mutta muuten ollaan aika samasta puusta veistettyjä - ainakin kun pysäytyskuvia katselee. Liikeessä PS3-versio nappaa pidemmän oksan, sillä se ei repeile lainkaan. Boksilla superlyöntien aikana ruutu silppuuntui välillä niin paljon, ettei LOT:n kaappauslaitteistokaan enää ottanut siitä selvää.

We noticed that in almost every Super Move performed on the Xbox 360 version there was some sort of screen tearing going on. And with some Super Moves (take Ryu’s for instance), the screen tearing was so extreme that our analyzer had a hard time capturing every one of them.
Muilta osin eroja ei oikeastaan ole senkään vertaa. PS3:lla on pakollinen 1,4 gigan asennus, mutta kummallakin konsolilla latausajat ovat 3-5 sekunnin luokkaa. Joka tapauksessa voitto meni teknisellä tyrmäyksellä PS3-versiolle ihan vain saumattoman ruudunpäivityksen ansiosta.

Conclusion: Marvel vs. Capcom 3 looks amazing on either console you choose to play it on, and most importantly the core gamelpay in each version perform identically across platforms. Both versions ran at a fluid 60 FPS and every single character looked amazing. But at the end of the day one version proved superior. The PlayStation 3 version is clearly the winner here by out performing the Xbox 360 version. As stated above, the Xbox 360 had some serious screen tearing when performing Super Moves while the PlayStation 3 version had almost none. Hopefully, Capcom releases a patch that clears this up on the Xbox 360 version, but until then the PlayStaion 3 is this weeks Head2Head champion.

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Pidetään se simppelinä: Face-Off: Bulletstorm. Eli Unreal 3 -moottorilla pyörivä FPS-peli, näitä ei olekaan onneksi hirveän monta vertailtu. Muuttuuko mikään nytkään? Ensin ne samankaltaisuudet: molemmilla alustoilla 720p, reunat pehmentämättä, tekstuuritkin tasaveroisia ja minkäänlaisia asennuksia ei tarvita. Valaistusefektit kuitenkin tekevät selkeän eron, ja kuinka ollakaan, Pleikkarilla efektejä on karsittu, varjot kärsivät ja muutenkin maailma on hieman latteampi. Myös sumun läpinäkyvyys aiheuttaa PS3-versiolle ongelmia.

While many of the differences in the visuals will probably pass unnoticed, it's difficult to avoid the fact that light shafts are completely absent in the PS3 version of Bulletstorm when both PC and Xbox 360 games use them so extensively.

Ruudunpäivitysnopeus on puolestaan kaksipiippuinen juttu. X360:lla välianimaatioissa käyttöön on otettu v-sync, joka estää repeilyn, mutta pudottaa FPS:n 30:stä 20:een. Pleikkarilla repeillään, mutta ruudunpäivitys pysyy tasaisempana.

The results are inconclusive in this case because the PS3 and 360 versions of UE3 are being configured in different ways during the cut-scenes. People Can Fly has enabled v-sync on the engine-driven cinematics on Xbox 360, but allows screen-tear on the PlayStation 3 cut-scenes. Quite why these different rendering configurations have been used is a bit of a mystery.

Basically we aren't comparing like-for-like here then, but what we are seeing is something quite intriguing - the impact v-sync makes when the engine drops frames. You can see that while PS3 tears significantly, the overall frame-rate remains much higher than it does on Xbox 360.
Kuitenkin varsinaisen pelin aikana kumpikin luopuu v-syncistä, ja näissä olosuhteissa X360:lla keskiarvo on himpun verran lähempänä sitä tavoiteltua 30 ruutukuvaa sekunnissa.

Konsoleilla X360-version omistajat saavat teknisesti paremman paketin, mutta jos mukaan soppaan heitetään vielä PC:kin, ei todellisesta voittajasta jää epäselvyyttä.

Bulletstorm not only looks better on PC, but the gameplay feels so much more enjoyable. While it's a colossal amount of fun on the consoles, first impressions of the PC version are best summed up with simply one word: wow.

&

In conclusion, the PC version of Bulletstorm is clearly the pick of the bunch by quite a margin, but obviously most of the game's audience will be found on Xbox 360 and PlayStation 3, and for the players out there who own both machines, the 360 game is the one to buy. Better visuals and more consistent performance give it the edge.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Xbox 360 vs. PlayStation 3: Round 29 ja nahistelemassa neljä "isoa" peliä sekä yksi latauspeli.

Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds: 720p, ei reunanpehmennyksiä, X360-versio repeilee, PS3-versio tiputtaa freimejä, tukee arcade-ohjaimia ja vaatii 1,5 gigan pakkoasennuksen, tasapeli
Stacking: 720p, boksilla tekstuurien filtteröinti pikkaisen parempi, PS3:lla tasaisempi ruudunpäivitys, tasapeli
Test Drive Unlimited 2: 720p, boksilla 2xMSAA ja repeilyä, PS3:lla custom-reunanpehmennys, parempi motion blur -efekti ja v-sync, mutta toisaalta epätasaisempi ruudunpäivitysnopeus ja 2,2 gigan pakkoasennus, tasapeli
de Blob 2: boksilla vain 1152x640+2xMSAA, Pleikkarilla 720p ja 2xMSAA sekä parempi 3D-tuki, lisäksi Move-tuki, voitto PS3-versiolle
Fight Night Champion: 720p, boksilla 4xMSAA, PS3:lla Quincunx, hieman huonommat tekstuurit, mutta parempi yleisö, tasapeli

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Bulletstormille syynäystä tarjoaa Lens Of Truth. Voitto meni tällä kertaa aika selkeällä marginaalilla X360-versiolle. Se repeilee vähemmän (2,77 % vs. 8,37 %) ja lataa melkein puolet nopeammin (12 s vs. 23 s). Boksilla nähtiin myös tarkemmat tekstuurit ja paremmat valaistusefektit. PS3-versiossa ei ollut tällä kertaa minkäänlaista asennusta, mutta latausaikojen valossa edes valinnainen asennusmahdollisuus olisi saattanut olla poikaa.

Conclusion: Unfortunately, this Head2Head was a one sided highway. For your best experience, the Xbox 360 version is the way to go. Although the texture quality across platforms matched up nicely, the Xbox 360 version undoubtedly looked, and played more polished. As we explained above, the Xbox 360 outperformed the PlayStation 3 version and had faster load times. Also, the Xbox sported a more realistic, dynamic lighting system, with beautiful volumetric light beams, and shadows that make you feel like you are right there, in the middle of the action. It was only natural which version really added to the overall experience of this game and with out a doubt the Xbox 360 sweeps this weeks Head2Head.

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Digital Foundry ei tyytynyt Dragon Age 2:n kohdalla pelkkään demokoodin vertailuun, vaan nyt tarkastellaan lopullisia myyntiversioita. Ensimmäinen huomio kiinnittyy siihen, että X360-versio ei ole demosta muuttunut oikeastaan mihinkään suuntaan, mutta PS3:n demoa vaivanneet varjostusongelmat on nyt korjattu. Pelin aikana takellellutta ruudunpäivitystä Bioware "korjasi" poistamalla myyntiversiosta v-syncin. Tuloksena tasaisempi ruudunpäivitys mutta repeilyn kera. Tapahtui siis käänteinen ilmiö kuin PS3:n Mass Effect 2:n kanssa.

BioWare was clearly caught between a rock and a hard place here. With Mass Effect 2 the studio experimented with unlocked frame-rate and disengaged v-sync, as we saw in the PS3 demo, but decided against it for the final shipping game. In Dragon Age II, the reverse situation has occurred - v-sync on both platforms in the demo, then disabling it on PS3, presumably because the performance hit was simply too high.
V-syncin poistaminen johti myös sellaiseen hassuun ilmiöön, että PS3-versiossa välianimaatioissa ruutua päivitellään hetkittäin jopa 60 kertaa sekunnissa. Mitään etua se ei kuitenkaan tuo, vaan pikemminkin ehkä jopa häiritsee.

What seems to have been a last-minute tweak appears to have paid off for BioWare, but the utilisation of an uncapped frame-rate can result in some quite bizarre scenarios: cinematics can suddenly shift all the way up to 60FPS, before returning to the usual 30 at the next cut. Certain sections of some environments (such as your home in Lowtown) can also see frame-rate accelerate suddenly to close to 60FPS. It doesn't happen so often but it's quite jarring when it does, and a frame-rate cap would've helped with a more general feeling of stability.
PS3:n toinen Lohikäärmeaikahan tosiaan käyttää MLAA-reunanpehmennystekniikkaa, ja se näyttäisi vetävän vertoja jopa PC-version 8xAA:lle 16-kertaisen anisfiltterin kera. Ei huonompi saavutus vuoden 2006 vehkeeltä.

Let's take a look at how Dragon Age II looks on PC up against the PlayStation 3 game. In addition to the basic head-to-head comparison, it's an interesting exercise because it also allows us to compare the MLAA implementation up against the 8x multi-sampling anti-aliasing available on the PC version at max settings. In addition to maxed out AA, we also have the high quality texture pack enabled, 16x anisotropic filtering and graphical settings are set to "High" in DirectX 11 mode.

&

MLAA on PS3 is really, really impressive and for the most part it's a match for the PC's top-end anti-aliasing solution.
Kumpi konsoliversioista on sitten parempi? Se on tässäkin tapauksessa hyvin pitkälti makuasia. Ehkä hieman yllättäen DF:n vaaka keikahti lopulta PS3-painoksen hyväksi.

In terms of which console version to buy, there's no clear winner here - they're both good games, but each has its strengths and weaknesses. BioWare has done a good job in providing what is for the most part a like-for-like experience, and the choice between them boils down to whether you prefer v-sync and a lower frame-rate in taxing situations on 360, or smoother performance and screen-tear on PS3. There's very little in it, but in this case, I'd go for the latter.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

PS3:n toinen Lohikäärmeaikahan tosiaan käyttää MLAA-reunanpehmennystekniikkaa, ja se näyttäisi vetävän vertoja jopa PC-version 8xAA:lle 16-kertaisen anisfiltterin kera. Ei huonompi saavutus vuoden 2006 vehkeeltä....DF:n vaaka keikahti lopulta PS3-painoksen hyväksi.

Olinkin huomaavinani, että selvästi DA 2:ssa ollaan hypätty ellei nyt loikka, niin ainakin askel eteenpäin Originsin grafiikasta. Käytössä kuitenkin lienee sama grafiikkamoottori? Oli niin tai näin, niin kyllä tuota grafiikkaa ihan ilokseen katselee, vaikkei kyllä Originsin grafiikassakaan mitään vikaa ollut. Biowaren peleissä tuo tarina on aina se ykkösjuttu ja sen takia Knights Of The Old Republicejakin tulee edelleen välillä pelattua, vaikka ovatkin graafisesti jo melkoisen vanhan näköisiä.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lens Of Truth tuomitsi tasapelin Dragon Age II:lle. Näkyvin ero on tuo DF:n vertailussakin mainittu MLAA-reunanpehmennystekniikka PS3:lla sekä Pleikkari-versiossa enemmän esiintyvä repeily. Latausajoissa ei ollut käytännössä mitään eroa, joskin PS3:n kiintolevylle on tehtävä n. 3,5 gigan pakkoasennus.

Conclusion: There’s no denying that BioWare has done a phenomenal job keeping these two versions as close as possible. In the End, BioWare proves once again that you can never judge a game by it’s demo. This time around Dragon Age II was a double edge sword, although they both had their differences with graphics and performance, they both had enough to equal the battle field out.

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kuka ronttaa voiton kotiin Homefrontissa? Se selviää Digital Foundryn vertailusta. Ja aivan kuten lähes pelissä kuin pelissä tuntuu olevan nykyään tapana, alkaa taistelu korealaisia vastaan Pleikkarilla 2 gigan pakkoasennuksella. PS3-versiossa sahalaidat myös paistavat, sillä 2xMSAA löytyy vain X360-versiosta. Kumpikin sotatanner on joka tapauksessa vaivaisella 1024x576-tarkkuudella ja ilman v-synciä. Erityisesti boksilla repeilyä tapahtuu ihan häiritsevän paljon.

Performance analysis of both console versions of Homefront throws up some very weird stats. A basic given of Unreal Engine 3-based titles is that in most cases we see a target frame-rate of 30FPS, with v-sync dropped in stressful situations. Screen tear kicks in, but at least the gameplay remains fluid and as responsive as possible.

This state of affairs only seems to apply to the PlayStation 3 version of Homefront, with Kaos coming up with another solution for the Xbox 360 - namely, running the game with an uncapped frame-rate. The results are not so impressive. Homefront tears really, really badly on the Xbox 360 and while the player is getting more visual feedback from the game (control feels a touch smoother compared to the PS3 version), the impact to the image consistency is very significant indeed and definitely detrimental to the overall quality of the game.

Myös muita perinteikkäitä Unreal 3 -moottorin ongelmia Homefrontissa nähdään, sillä tekstuurit latautuvat varsinkin boksilla usein liian myöhään. Pelin valaistussysteemi on Kaos Studiosin omaa käsialaa, mutta PS3:lla kaikkia valaistuskikkoja ei siltikään nähdä. X360:llä ruoho ei ole välttämättä vihreämpää, mutta ainakin sitä on hieman enemmän. Lisäksi se tarjoaa yhden extrakentän moninpeliin ja saa ensimmäisen DLC-paketin muita versioita aiemmin.

Kaikkinensa tulos on konsoliversioiden osalta synkkä, eikä selvyyttä voittajasta tuntunut syntyvän.

It's really difficult to come to any sort of conclusion about which console version of Homefront gets the nod. In theory, the Xbox 360 game with its more refined graphics and higher performance level should emerge triumphant, but the uncapped frame-rate really impacts the quality of the visuals and even if you're not so sensitive to screen-tear, it's impossible to miss here. For its part, the PS3 is also prone to intrusive tearing, which occurs when it shifts below 30FPS - unfortunately, in the thick of the action, this is a frequent occurrence.

Jos kummiskin vielä miettii, kumman version ostaisi, valinta kannattaa tehdä moninpeliseuran perusteella.

If you own both HD consoles and you're wondering which SKU to invest in, it's fair to say that online is the deciding factor, and so the make-up of your respective friends lists is probably of far more importance than the technical issues we've highlighted here.

PS. PC-versio tämän kai kummiskin sit voitti. :)

Lähde: Euroagamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kuinka ollakaan, myös Lens Of Truth ehti julkaista oman Homefront-vertailunsa. Uutta DF:n tietoihin verrattuna oli repeilyprosentit (23,98 % vs. 22,35 %) ja latausajat (22,8 s vs. 21,4 s). Ne menivät melko lailla tasan, joskin ihan hintsusti boksilla oli asiat noiden suhteen paremmin. Hieman parempien hahmomallien ansiosta LOT kuitenkin päätyi nimeämäänPS3-version voittajaksi.

Conclusion: Homefront may not be the Call of Duty killer we were all expecting, but there’s no doubt the game looks good and offers an awesome on-line experience. Between the Xbox 360 and PlayStation 3 versions we felt the PlayStation 3’s graphics looked slightly more polished throughout. The PlayStation 3’s character models looked more detailed, and there were extra effects here and there adding to the PlayStation 3’s visuals. This week Homefront on the PlayStation 3 walks away the winner.

PS. Ihan vain jännänä huomiona: vuoden 2011 puolella on nyt tullut DF/LOT:lta yhteensä 10 eri multiplattarin vertailut. Näistä peräti viisi on mennyt PS3:lle, neljä on päätynyt tasan ja vain yhdessä tapauksessa X360-versio on ollut parempi. Onko vuosi 2011 lopultakin PS3:n vuosi?-P
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

PS. Ihan vain jännänä huomiona: vuoden 2011 puolella on nyt tullut DF/LOT:lta yhteensä 10 eri multiplattarin vertailut. Näistä peräti viisi on mennyt PS3:lle, neljä on päätynyt tasan ja vain yhdessä tapauksessa X360-versio on ollut parempi. Onko vuosi 2011 lopultakin PS3:n vuosi?-P

Höpö höpö. Firmat ovat vain alkaneet puskemaan markkinoille entistäkin huonompia ja kaikenkaikkiaan viimeistelemättömiä pelejä. Aivan perseestä!
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Jos jollain oli vielä jotain pelkoja Crysis 2:n pleikkariversiosta, rentoudu nojatuolissasi, sillä vien seuraavaksi huolesi kokonaan pois: jos jotain, niin Crysis 2 näyttää paremmalta PS3:lla.

Head2Head: Crysis 2 “Retail” Screenshot Comparison

Ei paljoa mieltä lämmitä tuollaiset minimaaliset graafiset erot (jotka muuten ainakin meikäläisen mielestä vaihtelivat täysin kuvakohtaisesti kummankin version hyväksi), jos ps3-version ruudunpäivitys köhii kunnolla pilaten erityisesti moninpelikokemuksen. Täytyy odotella kunnon arvioita monesta lähteestä, ennen kuin uskaltaa tuon pleikalle hyllystä poistaa.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Ei paljoa mieltä lämmitä tuollaiset minimaaliset graafiset erot (jotka muuten ainakin meikäläisen mielestä vaihtelivat täysin kuvakohtaisesti kummankin version hyväksi), jos ps3-version ruudunpäivitys köhii kunnolla pilaten erityisesti moninpelikokemuksen. Täytyy odotella kunnon arvioita monesta lähteestä, ennen kuin uskaltaa tuon pleikalle hyllystä poistaa.

No eikö ole mitä parempi, mitä minimaalisempia ne erot ovat? Älä vain kerro, että PS3:n superioriteetti sitten lämmittäisi mieltäsi! :)

Ruudunpäivitys revikoiden mukaan tahmaa ajoin kampanjassa (joka on ällistyttävien visuaalien myötä ihan okei), mutta moninpelin - toisin kuin PS3-demossa - ei nähdäkseni enää pitäisi nykiä.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

No eikö ole mitä parempi, mitä minimaalisempia ne erot ovat? Älä vain kerro, että PS3:n superioriteetti sitten lämmittäisi mieltäsi! :)

Ruudunpäivitys revikoiden mukaan tahmaa ajoin kampanjassa (joka on ällistyttävien visuaalien myötä ihan okei), mutta moninpelin - toisin kuin PS3-demossa - ei nähdäkseni enää pitäisi nykiä.

Tarkoitin lähinnä, että tällaisessa pelissä se sulava fps on tärkeämpää-varsinkin meikäläiselle kun harvemmin jaksan noita kampanjoita pelata.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

No, tässäpä framerate-analyysiä yksinpelistä:

[video=youtube;S-9_abmeikM]http://www.youtube.com/watch?v=S-9_abmeikM[/video]

Moninpelin en uskoisi ainakaan yksinpeliä matalammalle vetävän.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

No, tässäpä framerate-analyysiä yksinpelistä:
Ja sama vielä kirjallisen selityksen kera. PS3-versiossa on nk. triple buffer käytössä, eikä se repeile kerrassaan yhtään. Xbox 360:lla repeilyä on vähän (1,93 %), mutta sen keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus on parempi: 29,11 vs. 26,54.

In the scenes we captured the PlayStation 3 version seems to be tripled buffered and has absolutely zero screen tearing. On the other hand, the Xbox 360 has some tearing but seems to handle the frame rate more effectively in catioc scenes. Here what we got so far, as seen in our analysis video below, the PlayStation 3’s frame rate dips in hectic areas more often than the Xbox 360 version but the PlayStation 3 version has zero screen tearing.
Lopullinen tuomio on kuitenkin vasta tulossa, joten pysykää kuulolla.

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vetäkää nanopuvut yllenne, sillä nyt alkaa rähinä! Eli Digital Foundry ehti ensimmäisenä portista ulos Crysis 2 -vertailullaan.

Ja kuten on epäiltykin, PS3-versio todellakin pyörii pienemmällä tarkkuudella kuin X360-versio. Pleikkarilla natiivireso on vain 1024x720, joka skaalataan näytönohjaimen toimesta normaalimpaan 1280x720-tarkkuuteen. Se kuitenkin aiheuttaa mm. käyttöliittymäelementtien lievää venymistä. Ihan lukumäärässä mitattuna boksi puskee ~25 prosenttia enemmän pikseleitä. Tilannetta tosin tasoittaa kaikenlaiset efektit, eli liikkuvassa kuvassa ero ei ole lainkaan niin dramaattinen. Ja toisaalta PS3:lla tekstuurien filtteröinti on hieman parempaa.

Update! X360:n natiivireso onkin 1152x720, eli ei siinä niin paljon enemmän pikseleitä olekaan PS3-versioon verrattuna.

In short, then, Xbox 360 benefits from a 25 per cent resolution boost over the PlayStation 3 version of the game. That's a pretty stark statistic, and while it is true that the action generally looks clearer and not quite so blurred on the Xbox 360, it's also the case that when the game is in full flow, the amount of post-processing effects in play, including camera and object-based motion blur, tends to equalise the visuals somewhat.

&

While Xbox 360 takes a commanding lead in terms of the raw number of pixels being generated, PS3 appears to function with a higher degree of texture filtering.
Muilta osin visuaaliset erot ovat aika pieniä. Valaistuksessa on hienoisia eroja, ja PS3-versiossa se tuntuu paikoittain jopa bugaavan. Plegellä varjot ovat vähemmän rosoisia läheltä katsottuna.

By and large, the look of the game is entirely consistent between both Xbox 360 and PlayStation 3 versions. However, there do appear to be some isolated instances where lighting appears bugged or flawed in the PS3 version...

Ruudunpäivitys nopeus heittelee kummallakin alustalla välillä aika villisti, mutta vaikka Lens Of Truthin keskiarvoluvuista voisi toista päätelläkin, DF:n mukaan boksiversio kärsii vakavasta hidastelusta enemmän.

While the engine analysis based on like-for-like footage suggests an advantage to the Xbox 360 version of Crysis 2, as we can see in these extensive tests, performance can be very, very variable and the small variations in frame-rate we see previously give way to some much bigger differences, depending on the level of action on-screen. The unavoidable conclusion we came to is that when frame-rate does crash in those affected areas, it's actually Crysis 2 on PS3 that holds up better.

3D:nkin suhteen eroja löytyy, mutta suositus siinä kallistuu Sonyn konsolille.

Bearing in mind the limited nature of the 3D support, it doesn't really factor into the purchasing decision – but the PS3 undoubtedly gives the better picture here.

Kiikun ja kaakunhan tämä lopulta meni, eikä Digital Foundry pystynyt selvää voittajaa julistamaan. Kummallakin alustalla on omat heikkoutensa ja vahvuutensa. Että tasapeli tuli sitten.

In conclusion, it's fair to say that Crytek has done enough to prove that Crysis can run on consoles - either of them in fact - and certainly the issues the game has in terms of bizarre glitches, performance drops, geometry pop-in and such-like are hardly exclusive to one platform. On balance, 360 has the edge in terms of visuals and general performance, but PS3 more than holds its own, bettering the Microsoft platform in some areas.

Lähde: Eurogamer
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Emmäjaxa. Crysis 2, Lens Of Truth, tasapeli.

Conclusion: Without a doubt, Crytek has delivered a graphical masterpiece with Crysis 2, and the best part is, you’ll enjoy it no matter which console you play it on. Although both versions have their pluses and minuses in the performance category, graphically they look virtually identical. Crytek has done the almost “impossible” by developing one of the closest cross platform titles this generation. In the process, Crytek has proven that CryEngine 3 is the best looking and most accurate cross platform engine on the market. Again, hats off to Crytek. Now go enjoy this game!

Lähde: Lens Of Truth
 
Ylös Bottom