Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

On toisaalta otettava huomioon ohjainten soveltuvuus tappelupeleihin, joka on perinteisesti parempi PS3:lla.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Paitsi uusi päivitetty Boxipadi, joka on samalla viivalla plegen ristikon kanssa. Muistaa toki täytyy myös se, että eipä noita pelejä paljoa peruspadilla kannata hakata, vaan sijoittaa arcadetikkuun, jos vähääkään vakavammin aikoo peliin paneutua.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Ohjaimet eivät vain taida isommin liittyä pelin eri versioiden paremmuuteen.
Kukaan ei varmastikaan tule etsimään foorumeilta tietoa siitä, kumpi ohjain sopii paremmin käteen, jos molemmat konsolit omistaa.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Tottahan sen täytyy olla, kun oikein Totuuden linssi niin sanoo; Portal 2:n PS3-versio on parempi - ainaskin sen verran, että vertailuun saatiin voittaja.

Conclusion: While players will be happy overall with either version, there is no doubt that the PS3 version takes the win on this H2H. However while Portal 2 just looks better all around on the PS3 in more than one aspect, both versions performed well and will provide a unique experience for the anyone to enjoy. It is worth noting however, even though it had no impact on the final result, that not only was the PS3 version the winner of this H2H but it also has an extra feature that the 360 version lacks. This is of course the ability to play online with PC gamers via steam as opposed to being restricted to only one online network of players. While XBL players will have no problem finding a partner for co op, it is nice to be able to play along side friends who happen to prefer PC gaming over consoles.

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kerrankin on saatu peliin sellainen porkkana, että tekisi mieli jättää 360-versio hyllyyn. Olisi siistiä pelailla PC:llä pelaavan pikkuveljen kanssa.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Taivas varjele, mikä sieltä tuli! No sieltähän tuli oikea tyrmäysvoitto Brinkin PS3-versiolle LOT:n vertailussa. Lähdetään liikkeelle hitaasti: kummallakaan alustalla ei ole varsinaista reunanpehmennystä käytössä, mutta X360-versiossa sahalaitoja pyritään hieman pehmentämään kevyellä blur filterillä. Boksilla HDR- ja SSAO-efektit ovat myös hieman nätimpiä. PS3-versio kuitenkin alkaa näyttää osaamistaan selvästi nopeammin latautuvilla, tarkemmilla tekstuureillaan. Keskimääräiset latausajat Pleikkarilla ovat muutenkin miltei puolet nopeampia (17,6 vs. 29,4 s!) vaikkei Brinkissä ole edes minkäänlaista pakkoasennusta. Hienoisesta repeilystä kärsivät vain X360-version omistajat, sillä PS3:lla repeilyprosentti on tasan nolla, ja keskimääräinen ruudunpäivitysnopeuskin pysyy tasaisempana.

Näillä puheilla peli on siis selvä; Suo... PS3-versio voitti 6-1. Tai no, ainakin 3-0, jos LOT:n kategorioita käyttää maalimäärinä.

Conclusion: In the end it was really so obvious who won this H2H that a conclusion section seems rather pointless. Even so, results are results and it must be said. The PS3 version simply smoked the 360 version hands down. If you only own a 360, I’m sure you will have just as bad a time playing this game as you would on the PS3 (refer to our infocus about the game). But if you own both consoles then the ps3 version is surely the one to buy and with PSN back up for online play just in time, you won’t miss out on anything by getting the winning version of this H2H.

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: L.A. Noire [PS3 Hype]


Eipä tämä peli fideliteetillä rehvastele. Pääasiassa suht kökön näköistä ollut alusta asti, vaikka PS3:lla varjoja onkin jälleen enemmän. "Lisävarjojen" laadusta tietysti voi myös jotain sanoa. Katsokaapa auton sisäkuvan mikrofoonin ympäristöä. Aika turhan oloinen lisäke, mutta voi laajemmalti ollessa käytössä tehdä pelistä syvemmän oloisen.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Pistin Bopsin pleikkaan, lähdin vetämään domia onnessa pitkästä aikaa ja viidessä minuutissa rupes vitu... siis ärsyttämään kun peli tökkii, lagittaa ja tuntuu epäreilulta.

Olen ollut todella utelias näkemään onko totta, että Xboxilla Bops on parempi kuin Plegellä. Olen ollut vahvasti sitä mieltä, että ero on todellisuudessa häviävän pieni. Ostin perjantaina Xbox 360:en ja olen nyt pelaillut itseni tasolle 21.

MIKSI XBOXILLA RUUDUNPÄIVITYS ON NIIN PALJON PAREMPAA?

MIKSI XBOXILLA LÄGI TUNTUU "REHELLISELTÄ" ELI KUN KUOLEN SYYTÄN ITSEÄNI ENKÄ PELIÄ?

MIKSI XBOXILLA KUVA ON KIRKKAAMPI JA TERÄVÄMPI JONKA TAKIA NÄEN VIHUT PAREMMIN?


Treyarch, miksen saa nauttia pelistä Pleikalla?

[OFFTOPIC] [STYLE=PODCAST]
Microsoft, nyt joudun vatkaamaan jäykkää tattia kunnes siitä tulee mukavan pehmeä
[/OFFTOPIC]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Piekana: Xbox 360 -version natiivitarkkuus on on 1040x608, kun PS3:lla se on vain 960x544. X360-versio ei siis vain tunnu tarkemmalta, vaan se on tarkempi.

The Xbox 360 version remains the same (our measurement comes in at 1040x608 with 2x MSAA) but it appears to be the case that the PS3 game has been reduced to 960x544, again with 2x MSAA.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

*simuloi jännärimusiikkia* Du-dum-du-dum-du-dum-dum-dum... Äsh, en osaa. Mutta kerronpa teille, että Lens Of Truth on pistänyt dekkaripelit vertailuun, eli Head2Head-vuorossa L.A. Noire.

Kaikkihan tiesikin jo sen, että PS3-versio tulee yhdellä Blu-ray-rieskalla vaatien n. 1,3 gigatavun pakkoasennuksen. Xbox 360:llä peli levittäytyy peräti kolmelle DVD:lle, jotka vapaaehtoisesti asennettuna haukkaavat levytilaa n. 20 gigan verran, huh!

Graafiset erot ovat sen sijaan paljon pienempiä. SSAO eli Screen Space Ambient Occlusion on käytössä vain PS3-versiossa, ja sen ansiosta maailma on hitusen eläväisemmän näköinen. Pleikkarilla myös piirtoetäisyys on pikkaisen parempi. Vastapainona boksilla varjot ovat pehmeämpiä ja jotkin tekstuurit tarkempia. Ruudunpäivitysnopeus on kummallakin aika lailla koko ajan tasainen 30 fps, joskin X360-versio pikkiriikkisen joskus repeilee. Latausajat ovat kummallakin konsolilla todella nopeat, eikä eroja käytännössä ole.

Näitä kaikkia seikkoja kun LOT:n porukka on yhteen summaillut, ratkesi tämäkin keissi: PS3-versio on (hieman) parempi.

Conclusion: So as you can see, the underdog of this battle fared pretty well. After Final Fantasy 13 many people didn’t think that a once PS3 exclusive spanned across 3 disks for the 360 could come as close as it did, but the final result has proven us all wrong. In the end however it was the PS3 version that came out on top, even if just slightly. Both games had their pros and cons in the visual department in addition to performing very well to boot. When it came down to it however, the much more realistic look provided by the SSAO of the PS3 version seals the deal.

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Noissa tekstuureissa oli sse hassu juttu että laatat ovat esimerkkinä ja sitten kuitenkin on muita kuvia mukana joissa näyttävät tismalleen samoilta.Taitaa kyse olla siitä etteivät ole ehtineet latautua ajoissa. Vastapainoksi, myös vastaavanlainen kuva jossa PS3n tekstuurit näyttävät huomattavasti tarkemmilta. L.A. Noire: PS3 vs Xbox 360 im Grafikvergleich - Bild in Originalgröße, [2011/05/LA_Noire_Grafikvergleich_06.jpg]

Tiedä sitten mitä ajatella.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Ei ole iso jytky tämä: Xbox 360 vs. PlayStation 3: Round 31. Vertaillut pelit ja lopputulokset menivät näin:

Brink: PS3:lla täysi 720p, ei repeilyä ja parempi ruudunpäivitysnopeus, boksilla 1024x720 ja julmasti sahalaitaa repeilyn kera, ei kunnon reunanpehmennystä kummallakaan alustalla; PS3-versiolle selvä voitto
Mortal Kombat: 720p hienoisella blur-filtterillä, PS3-versiossa n. 1,6 gigan asennus ja v-sync, boksilla läpinäkyvyysefektit paremman näköisiä, hieman nopeampi ruudunpäivitysnopeus repeilyn kustannuksella, Pleikkarilla myös ihan hyvä 3D-tuki ja eksklusiivinen Kratos-hahmo; niukka voitto PS3-versiolle
WWE All-Stars: boksilla 720p ja muutenkin tarkempi yleisilme, Pleikkarilla 1152x640 ja v-sync estämässä repeilyt; X360-versio kokonaisuutena hieman parempi
MX vs. ATV Alive: kummallakin konsolilla 720p eikä reunoja sen kummemmin pehmennellä, PS3:lla n. 400 megan pakkoasennus ja ihan pikkaisen repeilyä; tasapeli joka tapauksessa
Virtua Tennis 4: 720p molemmilla, mutta reunanpehmennys boksilla parempi (4xMSAA vs. 2xMSAA), Move-tuki voittaa Kinect-tuen, ja 3D vain PS3-versiossa, Pleikkarilla myös viisi yksinoikeushahmoa; täpärä voitto PS3-painokselle

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Digital Foundryn kattava analyysi L.A. Noiresta on julkaistu. Siitä selviää mm. sellainen seikka, että toisin kuin GTA4:ssa tai RDR:ssä, pyörii L.A. Noire kummallakin konsolilla täydellä 720p-tarkkuudella kaksinkertaisen kokoruudun reunanpehmennyksen kera.

Vaikka Lens Of Truth omassa vertailussaan väittikin, ettei X360-versiossa ole SSAO-efekti käytössä, Digital Foundryn kultasilmät väittävät muuta. Efekti on vaan aika hienovarainen boksilla, kun taas PS3:lla sen huomaa selvästi.

The effect is definitely implemented in both Xbox 360 and PlayStation3 versions of L.A. Noire but to somewhat different effect. The PS3 game seems to have a larger occlusion radius, resulting in a significant over-darkening effect while in many scenes the 360 version is barely noticeable (but it is definitely there).
Vaikkei ruudunpäivitys kummallakaan konsolilla ole jatkuvasti silkinpehmeää, pysyy se PS3-versiossa selvästi tasaisempana. Repeilykin on vain X360-version tahra. Piirtoetäisyydessä Pleikkari vetää pidemmän korren.

It's fair to say there are performance issues in both releases, but there remains an undeniable perception that the PS3 game holds up better under stress. To test this out we carried out two different analyses: first, we compared the game running identical video, with an emphasis on combining the high polygon characters with resource-intensive exterior scenes. In the second test we compared gameplay from the same sections of the game.
Lopputulema on, että vaikka L.A. Noire on hieno kokemus kummallakin alustalla, on yhdellä BD-levyllä tuleva PS3-versio kokonaisuutena parempi valinta.

In the final analysis, L.A. Noire on PlayStation 3 is the one to get. It's smoother, it seems to have fewer streaming bugs, and of course there's no disc swapping. However, factoring in the enormity of the game, it's a credit to Team Bondi that the Xbox 360 version is as close as it is, and so long as you're aware of the gameplay issues and annoyances that Oli covered off in the L.A. Noire Eurogamer review, it's a great buy regardless of the console you own.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Digital Foundrylta taas uusi vertailu elikkä olkaapa hyvä: Face-Off: DiRT 3. Pelit ovat ulkoisesti melko lailla toistensa kopioita, joskin X360-versiossa on kunnollinen nelinkertainen kokoruudun reunanpehmennys, kun taas Pleikkarilla on edelleen kuvaa hieman sumentava Quincunx-tekniikka käytössä. Boksilla myös kasvistossa on hieman enemmän yksityiskohtia, ja jostain syystä PS3-versiossa on paksummat mustat "surureunat" hidastuksissa.

Aside from differences in anti-aliasing, gamma balance, foliage and the size of the borders (!) on replays and cut-scenes, Codemasters has produced a very similar looking game on both platforms.
Ruudunpäivityksen eroja on saatu kurottua entisestään verrattuna DiRT 2:een, mutta edelleen X360-versio korjaa voiton olemattomalla repeilyllään. Pleikkarilla ruudunpäivitysnopeus myöskin kyykkää 30 fps:n tavoitteesta useammin. Käytännön ajofiilikseen sillä ei onneksi ole mainittavaa vaikutusta, ja toisaalta Pleikkarilla on selvästi laajempi rattituki.
While DiRT 3 is very similar in this regard, performance appears to have been improved in some respects. A capped 30FPS update has been targeted once again, but there does appear to have been some optimisation to the point where the Xbox 360 version looks to all intents and purposes as though it is v-synced, with tearing only ever surfacing in only the rarest of situations. PS3 also appears to have improved in this regard over its predecessor, but it is still noticeable when things get really busy.
Vaikka teknisillä arvoilla mitattuna Xbox 360 -versio viekin voiton, ovat konsoliveljekset kokonaisuutena tasaväkisiä. Sen sijaan PC-serkku tulee ja nousee podiumin keskikorokkeelle, kunhan koneesta vaan löytyy tarpeeksi vääntöä.

On the whole though, performance in DiRT 3 is rather good on both formats. As our findings demonstrate, the 360 version of DiRT 3 is the technically the superior of the two versions, but in practice this difference accounts for very little in tangible gameplay terms across the overall run of play - DiRT 3 is a highly playable, visually stunning release, and comes highly recommended on both formats.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Hail to the king, baby! Mutta millä alustalla Duke onkaan kuningas? Siihen vastauksen antaa Digital Foundryn Face Off: Duke Nukem Forever. Hulvattoman pitkä 14 vuoden kehitysaika ei ole ollut Herttualle armollinen, vaan peli on lähes jokaiselta tekniseltä kantilta katsottuna aika vanhanaikainen. Erityisesti tekstuurien taso vaihtelee suttupuurosta lähes moderniin. Natiivireso konsoliversioissa jää sekin HD:n alapuolelle ollen vain 1152x640. PS3-versiossa on kaiken lisäksi n. 4,2 gigan pakkoasennus - mikä tarkoittaa miltei koko peliä.

Kun kuva laitetaan liikkeelle, alkavat erot paistaa silmään. Boksilla lukitsematon ruudunpäivitysnopeus pomppii villisti ylös ja alas repeillen ihan julmetusti. PS3-versiossa on lukittu 30 fps eikä repeilyä juurikaan tapahdu. Myös varjostukset toimivat Pleikkarilla paremmin.

The Xbox 360 version of Duke Nukem Forever is nothing short of unmitigated disaster in this area, and easily one of the ugliest and most poorly performing shooting games we've tested in quite some time.

Lopputulema on, ettei DNF:stä saa hyvää peliä tekemälläkään, mutta konsoliversioista PS3 on se teknisesti parempi. Kunnon PC:llä päästään tässäkin tapauksessa parhaisiin lopputuloksiin.

Quite why the Microsoft console has such a poor version of the game is something of a mystery. Duke Nukem Forever runs on what appears to be a very, very old Unreal Engine platform, and traditionally Epic's tech simply seems to play more nicely with the Xbox 360 architecture, designed from the ground up to be easy for PC developers to get to grips with. It may simply be the case that Piranha has better PlayStation 3 coders in-house, but regardless, the difference is substantial. On PS3, Duke Nukem Forever doesn't suddenly become a good game, but at least the game's positive elements are showcased in a somewhat better light.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Laiskotus. Face-Off: Red Faction: Armageddon puhukoon puolestani. Paitsi että ei se kyllä itsestään juuri mitään tee, oh well. Kenen planeetta on punaisin? Kuka keksii huonoimmat jutut? Miksi Pleikkarin pakkoasennuksista (n. 1,9 gigaa tällä kertaa) ei päästä eroon? Ja miten ihmeessä näin myöhään konsolisukupolvessa tulee vielä pelejä, joiden natiivitarkkuus on 960x540 (2xMSAA boksilla, MLAA Pleikkarilla)?

Oli miten oli, PS3-versiossa reunat on siloiteltu paremmin, mutta tekstuurit ovat vähän tuhnuisempia ja läpinäkyvyyttä vaativat efektit rosoisempia. Toisaalta X360:lla joitain valonlähteitä on karsittu. Ruudunpäivitysnopeutta ei ole lukittu kummallakaan konsolialustalla, mistä seuraa aika kasa repeilyä. PS3-versiossa ruudunpäivitys ailahtelee enemmän; parhaimmillaan se käy boksiversiota korkeammalla, mutta pahimmillaan dippaa myös syvimmälle.

Looking at the video, and it's pretty hard to conclude that one version performs better than the other across a general run of play, as both 360 and PS3 code seem to be similarly affected. We do see the PS3 game hitting both the highs and the lows slightly more often than the 360 in very closely matched scenarios, maybe having the mildest of advantages. Mostly though, they are pretty much like for like.
Loppujen lopuksi PC-versio on melkeinpä joka suhteessa paras, mutta täällä kun konsoleilla pelataan, niin tasapelihän tästä tuli.

Both are pretty evenly matched, with the differences between the two having very little impact on which version you should go for. The 360 game is slightly sharper, with a little more texture detail in places, while the PS3 offers up mildly better anti-aliasing (though at the expense of image clarity) along with a different lighting set up in places. In the final analysis, both come equally recommended, but really you should be looking to pick up the PC version - if you have a machine capable of running it on high quality settings - for the best possible gameplay experience.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: F.E.A.R. 3 [X360 Hype]

Lens of Truth - Head2Head: F.E.A.R. 3 Screenshot Comparison

Näköjään xbox 360 versio on taas parempi ja ps3 versiosta näyttää puuttuvan varjot kokonaan

Mielestäni PS3 versio näytti paremmalta koska kuvista sai jopa selvää. Xboxin kuvat olivat todella hämyisiä ja pimeitä.
Toki sehän varmaan on ideakin, mutta menee kova työ hukkaan jos katselee vain mustaa ruutua. Valot toki pääsee boxin versiossa paremmin oikeuksiin. Itse en muutenkaan tykkää hämyisistä peleistä joten ehkä senkin vuoksi ps3 versio miellyttää silmää enemmän.
Onkohan kirkkaus säädetty molemmissa oikein?
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Boksin varjot näyttää omaan silmään paremmalta, tuo pleikan kuvakollaasi taas on jotenkin ylivalottuneen näköinen. Boksiversiossa ehkä myös detaljit näkyy paremmin ja tuo veri on realistisemman/hienomman näköistä. Aika tasan se silti menee, en usko että huomaisin eroa jos ei rinnakkain olisi. Ja sitä paitsi, nuohan on vain kuvia, vielä tuskin tiedetään kumpi edes "oikeasti" on parempi.

Ei kyllä kiinnosta fearit lainkaan, harmi.
 
Ylös Bottom