Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3
Mörkö on mörkö, vaikka voissa paistaisi. Vaan kuinka luistaa Resident Evil 6, siitä otti selvää Digital Foundry.
Aiemmin Capcomin käyttämä MT Framework on ollut X360-versioille suosiollinen, mutta kaikkien näiden vuosien jälkeen puntit ovat lopultakin tasan. RE6:n tapauksessa PS3-versio on hieman tarkempi, mitä yleisilmeeseen tulee, ja bloom-efektiä käytetään Pleikkarilla näkyvämmin. Toisaalta boksilla on joskus vähän vähemmän rosoiset varjot. Kunnollista reunanpehmennystä ei ole tarjolla kummallakaan alustalla, mutta natiivitarkkuus on sentään 1280x720.
Kumpi versio hyllyynsä kannattaa sitten napata, jos molemmat konsolit omistaa? Se jolle on enemmän peliseuraa. Yksin peluttavalle PS3-versio voi olla kontrolliensa ansiosta hitusen parempi valinta. Digital Foundry ei suoranaisesti nimennyt kumpaakaan versiota voittajaksi, joten kaippa tämä tasapeliksi menee.
Lähde: Eurogamer
Mörkö on mörkö, vaikka voissa paistaisi. Vaan kuinka luistaa Resident Evil 6, siitä otti selvää Digital Foundry.
Aiemmin Capcomin käyttämä MT Framework on ollut X360-versioille suosiollinen, mutta kaikkien näiden vuosien jälkeen puntit ovat lopultakin tasan. RE6:n tapauksessa PS3-versio on hieman tarkempi, mitä yleisilmeeseen tulee, ja bloom-efektiä käytetään Pleikkarilla näkyvämmin. Toisaalta boksilla on joskus vähän vähemmän rosoiset varjot. Kunnollista reunanpehmennystä ei ole tarjolla kummallakaan alustalla, mutta natiivitarkkuus on sentään 1280x720.
Ruutua molemmat konsolit pyörittävät "kuudennessa Ressassa" aika lailla samaan tahtiin, vaikka kolmestakympistä tiputaankin välillä. QTE-kohtauksissa Pleikkarilla pelaava pärjää hieman paremmin ja pääosumatkin napsuvat helpommin kohteeseen, kiitos hitusen paremman kontrollivasteen.The PS3 game does tend to look ever so slightly sharper in some circumstances: some edges appear a touch cleaner, helping to partially reduce the amount of texture blur the filter applies to the scene. However the difference in gamma set-up between platforms also seems to play a part in this too, with the darker look of the 360 version sometimes creating an ever so slightly murkier looking game as a result. In any case, the difference between the two releases isn't huge, and the slightly softer appearance of the 360 build is only really an issue in occasional scenes and not something we'd expect most people to notice when normally playing the game.
&
Elsewhere, it's fair to say that noticeable changes between the two versions of the game are very thin on the ground. By far the most obvious difference rests in the game's lighting model, which sees curious differences in the placement of light-sources along with other small variations - bloom in particular has a greater presence in the PS3 build for example.
Taking into account fluctuations in performance caused by variances in gameplay (no two scenes are exactly like-for-like) frame-rate are basically a match, with certain scenes faring a little better on the 360, and vice-versa on the PS3 in other areas.
&
Interestingly, despite the overall level of parity in performance, there are differences in how well each version feels to play. We found that head shots were a little easier to obtain on the PS3, and during the various QTEs (which require much flailing of the analogue sticks) we found it harder to keep up on the 360. Baseline input latency isn't so fantastic in this game - by default it's a little laggy, but across the run of play, it's the PS3 game that commands a marginal advantage.
Kumpi versio hyllyynsä kannattaa sitten napata, jos molemmat konsolit omistaa? Se jolle on enemmän peliseuraa. Yksin peluttavalle PS3-versio voi olla kontrolliensa ansiosta hitusen parempi valinta. Digital Foundry ei suoranaisesti nimennyt kumpaakaan versiota voittajaksi, joten kaippa tämä tasapeliksi menee.
That said, the difference isn't enough to discourage you from picking up either version of the game, although for gameplay soloists the PS3 game's slightly crisper response gives it the edge. With the co-op element once again enhancing the overall experience owners of both platforms would be wise to consider which online service they use the most in determining the final purchase.
Lähde: Eurogamer