Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Ei se ole enää pelkkää grafiikkavertailua, jos nykiminen vaikuttaa jo pelattavuuteenkin. Outoa sinänsä, koska kakkosen käännös oli ymmärtääkseni ihan onnistunut.

Usean levyn käyttö on taasen ihan sama. Liekö menee kuten kakkosessa, jossa levy piti vaihtaa tasan kerran koko pelin keston aikana.

Mulla ei ole varmaa tietoa asiasta, mutta ymmärsin niin että tietyt planeetat on toisella levyllä joten levynvaihtoja tulee aika paljon. Voisiko joku varmistaa asian? Jonkin verran juttua tuosta näyttäisi esimerkiksi Biowaren foorumilla olevan. Tietty jos toinen vaihtoehto on paskat fps:t, niin itse valitsisin mieluummin levyjen vaihtelun...
Tai PC-version jolloin asiasta ei tarvitse välittää ollenkaan ja saa paremmat resot + fps:t jokatapauksessa
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Mulla ei ole varmaa tietoa asiasta, mutta ymmärsin niin että tietyt planeetat on toisella levyllä joten levynvaihtoja tulee aika paljon. Voisiko joku varmistaa asian?
Kakkosessa levyä vaihdettiin tasan kaksi kertaa riippumatta tehtävien/planeettojen suoritusjärjestyksestä taikka hankitusta DLC-paketeista. Ja sillä kakkoskiekolla pystyi pelin jopa käynnistämäänkin, joten 40+ tunnin pelissä ei tuo levynvaihto kyllä miksikään suoranaiseksi ongelmaksi muodostunut.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

EG tekee PS3:n dissaamisesta jo omanlaistaan taidetta. Ensin demon syynäys (ylipäänsä miksi?), sitten teaser (miksi, jos artikkeli on tulossa?), sitten vasta kunnon face-off...

Miksi ei? Joku joka hankkii pelinsä normaalisti PS3:lle saa tiedon ennen pelin julkaisua että ko. versio ei ole yhtä hyvä kuin voisi olettaa.

Jos näitä artikkeleita ei julkaistaisi niin kehittäjillä olisi vielä vähemmän syytä panostaa molempiin versioihin koska huono PR puuttuu
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kakkosessa levyä vaihdettiin tasan kaksi kertaa riippumatta tehtävien/planeettojen suoritusjärjestyksestä taikka hankitusta DLC-paketeista. Ja sillä kakkoskiekolla pystyi pelin jopa käynnistämäänkin, joten 40+ tunnin pelissä ei tuo levynvaihto kyllä miksikään suoranaiseksi ongelmaksi muodostunut.

Ilmeisesti hieman epäselvästi ilmaisin asian, kakkosen kohdalla tilanteen kyllä tiedän kun sen olen boksilla läpi pelannut, tarkoitin tietysti miten kolmosessa menee levynvaihto.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Parit nopeat rykäisyt, eli Digital Foundryn tarjoama Face-Off: Street Fighter x Tekken sekä Lens Of Truthin suorittama Head2Head: Mass Effect 3 Analysis.

Street Fighter x Tekken pyörii molemmilla alustoilla 720p:nä sujuvasti 60 ruutukuvaa sekunnissa. Reunanpehmennys (2xMSAA) on vain X360-versiossa, mutta pelin graafisesta tyylistä johtuen sahalaitoja ei PS3:llakaan juurikaan näy liikkuvassa kuvassa. Tietysti mitä isompi näyttö ja/tai mitä lähempää katsoo, sitä selkeämmin mahdolliset röpöt erottuvat. Toisaalta PS3-versio ei repeile lainkaan, mutta vain kultasilmäisimmät jediritarit pystyvät eron pelatessa huomaamaan. Kiintolevytilaa pleikkaristi joutuvat uhraamaan n. 2,7 gigaa pakkoasennuksen julmalle epäjumalalle.

Street Fighter x Tekken renders in native 720p on both formats. As with the Street Fighter 4 titles, 360 owners get the usual inclusion of 2x multi-sampling anti-aliasing (MSAA), while the PS3 version features no edge smoothing of any kind. As we've seen in previous Capcom beat 'em ups on both systems, the lack of anti-aliasing really isn't an issue at all: the only time we're really made aware of its absence is in some of the higher contrast environments, where we see the odd bit of edge shimmering in select background objects. But in this case there are fewer bright backgrounds on offer, and the upgraded artwork hides any potential jaggies rather well.

&

From the perspective of our analysis tools the PS3 game has a minute performance advantage. However the deficit on 360 is miniscule and has no tangible impact on gameplay - even in scramble mode, where fluctuations are more common on the platform, we weren't able to feel any loss in controller responsiveness and saw no visible judder on screen. Perhaps top-tier players with god-like reflexes might notice the occasional dropped frame, but it's going to be a complete non-issue for the vast majority of players.

Pienistä teknisistä eroista voisi mainita myös sen, kuinka X360:llä on käytössä ns. anisotrooppinen filtteröinti, ja sen varjot ovat hieman pehmeämmät.

Delving a little deeper and we can see that a higher level of anisotropic filtering is applied on the ground textures on the 360, adding a touch more clarity to the artwork on some backgrounds. Elsewhere, shadows are also rendered differently between platforms. Hardware supported PCF is present on the Sony platform, using 2x2 bilinear filtered samples, while on the 360 the technique is implemented in software, though without any additional filtering. The result is that shadow edges appear a bit smoother on the 360.

Sisällössä ja ominaisuuksissa PS3-versio korjaa potin, sillä se sisältää heti pelilevyllä viisi hahmoa enemmän. Ja toisin kuin boksilla, Pleikkarilla on mahdollista pelata 2 vs 2 -matseja netin yli. Niinpä ihan pienistä teknisistä heikkouksistaan huolimatta kokonaisvoitto meni todella niukasti PS3-versiolle.

However, given the choice we feel that the PS3 version deserves the final nod - not only do you get five extra characters for your money, but also support for two players on one console when playing online via scramble mode. That said, the core experience is the same on both formats, and if you prefer your Xbox Live friends list, the 360 game remains highly recommended.

Mass Effect 3 on sitten jo selvästi suosiollisempi toiselle alustalle, erityisesti jos sen nimi sattuu olemaan Xbox 360. Se tarjoaa paremman reunanpehmennyksen, pidemmän piirtoetäisyyden, nopeammat latausajat (16,5 vs 24,4 s) ja tasaisemman ruudunpäivityksen (29,65 vs 25,64 fps). Ei PS3-versio tietystikään huono ole, ja yhdellä Blu-ray-kiekolla tuleva peli ei vaadi levynvaihtoja. ME3:ssa ei edes ole minkäänlaista pakkoasennusta, eikä se repeile senkään vertaa. On silti sääli, että teknisesti varsin hyvän ME2-käännöksen jälkeen trilogian huipennus jää Sonyn alustalla teknisesti vähän vajavaiseksi.

Conclusion: Overall it’s clear that the 360 takes the win here. The visual differences are only noticeable in certain areas, but was more polished on the 360 none the less. The performance aspect offers a much smoother experience on Microsoft’s platform while Sony’s PS3 struggles to hold the targeted frame rate when things heat up. And finally the load times showed heavy favor toward the 360, even with the game running off of the disc. We all thought that this one was going to be closer, and for good reason. Unfortunately this just wasn’t the case and we see another one of those games where developers fail at true console parity. What makes it worse is that it was one of the biggest games of this year that had to let us down.

Lähteet: Eurogamer ja Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Miksi ei? Joku joka hankkii pelinsä normaalisti PS3:lle saa tiedon ennen pelin julkaisua että ko. versio ei ole yhtä hyvä kuin voisi olettaa.

Niin, voihan sen tietysti näin nähdä - olettaen että omistaa kaksi konsolia. En minä tätä kyseenalaista, koska on mullakin esim. yksi hyvä kaveri joka omistaa kaikki konsolit ja joka tekee ostopäätökset paljolti näiden face-offien perusteella (ei välitä esim. trophyista tai achievementeista pätkääkään - ja joka ei osta ns. vanhempia pelejä).

Lähinnä oma pointti oli se, että näistä grafiikkasyynäyksistä on tullut pelisaittien klikkiautomaatti (vähän kuin vaikka jonku julkkiksen tissit viihdesaiteilla - sanotaan nyt se suoraan), eli mitä enemmän tuota osastoa saadaan tiettyjen isojen pelien ympärille niin sitä enemmän saadaan taas trafiikkia saiteille (ja sitä kautta mainostajia). Ja eniten sitä säpinää saadaan kun homma on "Sony sitä" ja "Sony tätä" - sanotaan sekin nyt suoraan. Eurogamerille on vain hyvä uutinen, että ME3:n kohdalle saadaan taas joku Sony-draama aikaan. Uutisia sitten lypsetään aiheesta vielä vaikka kuinka monta.

Itse näkisin, että riittää varsin hyvin että tehdään kunnolla se yksi grafiikkasyynäys ja päästetään höyryt sinne sitten kerralla. Ketään ei kiinnostaa esim. miltä kaksi kämäistä demoa vertautuu keskenään - demo on aina demo.

Ei se ole enää pelkkää grafiikkavertailua, jos nykiminen vaikuttaa jo pelattavuuteenkin. Outoa sinänsä, koska kakkosen käännös oli ymmärtääkseni ihan onnistunut.

Niin, noh jos peli oikeasti nykii (tyyliin niin kuin esim. huono online-peli), niin se on oikeasti ongelma. Mutta jos pelin laatu pikkaisen kärsii jossain vaiheessa (mikä ei vaikuta suoranaiseen pelattavuuteen), niin se ei kovin paljoa haittaa siihen nähden että peliä pelataan varmaan 40-60h kokonaisuudessaan. En ainakaan itse oleta, että mun koko n. 60 tunnin pelisessio on jotenkin täydellinen - kyse on videopelistä.

Yksinkertaistaen: Oikea pelin nykiminen, jäätymiset, saven korruptoitumiset ja vastaavat ovat oikeita ongelmia. Kahden version graffojen pilkunviilaaminen taas ei ole oikeiden ongelmien etsimistä, vaan kyse on enemmän pikkuseikkoihin tarttumisesta ja niiden irrottamisesta kokonaiskuvasta. Yleensähän nämä vertailut ovat jälkimmäistä - vaikka poikkeuksia tietysti on.

Usean levyn käyttö on taasen ihan sama. Liekö menee kuten kakkosessa, jossa levy piti vaihtaa tasan kerran koko pelin keston aikana.

Kuten tuossa jo joku sanoikin, niin viittasin kolmoseen. Käsitin että siinä vaihdetaan levyä useampaan kertaan? Olenko väärässä (voin olla)? Muutenkin pointti liittyi siihen, että jos PS3:n kaikki pienetkin virheet kaivetaan esiin, niin reilu meininki on se että sama tehdään myös Boksin puolelta. Minusta on aito ongelma, jos et esim. saa käyttöön ME2:n save-tietoja jonkin cloud-tallennuksen kautta. Mutta ilmeisesti vertailussa sillä ei ole painoarvoa.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kuten tuossa jo joku sanoikin, niin viittasin kolmoseen. Käsitin että siinä vaihdetaan levyä useampaan kertaan? Olenko väärässä (voin olla)?

Nyt kun on itse ehtinyt kolmosmassaa pelailemaan, niin siinä on tosiaan mokattu levynvaihtojen kanssa ja välillä joutuu vaihtamaan ennen ja jälkeen yksittäisen tehtävän. Kieltämättä tuosta olisi voitu tossa jutussa mainita.

Toisaalta, otan silti mieluummin lyhyemmät latausajat ja sulavamman grafiikan. Outo moka yhtä kaikki, kun tosiaan kakkosessa ja kaikissa muissa pelaamissani usean levyn peleissä systeemi on toiminut moitteetta.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Nyt kun on itse ehtinyt kolmosmassaa pelailemaan, niin siinä on tosiaan mokattu levynvaihtojen kanssa ja välillä joutuu vaihtamaan ennen ja jälkeen yksittäisen tehtävän. Kieltämättä tuosta olisi voitu tossa jutussa mainita.

Toisaalta, otan silti mieluummin lyhyemmät latausajat ja sulavamman grafiikan. Outo moka yhtä kaikki, kun tosiaan kakkosessa ja kaikissa muissa pelaamissani usean levyn peleissä systeemi on toiminut moitteetta.

Eikö Mass Effectin levyjä pysty asentamaan kiintolevylle vai miksi tämä levynvaihto on ongelma? Pakkoasennuksethan ovat arkipäivää muutenkin, eikä niistä ole näissä vertailuissa juuri rokotettu.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Eikö Mass Effectin levyjä pysty asentamaan kiintolevylle vai miksi tämä levynvaihto on ongelma?
Vaikka boksilla levyt voikin asentaa kokonaisuudessaan, pitää fyysinen levynvaihto tehdä siitä huolimatta.

Ainoa selkeä poikkeus sääntöön on Forza 3/4:n kakkos-DVD:ltä asennettavat lisäradat. Mutta siinä asennus tehdäänkin pelin sisältä, ei käyttäen boksin käyttöjärjestelmän asennustoimintoa.

Pakkoasennuksethan ovat arkipäivää muutenkin.
Vain PS3:lla. Boksilla ei taida olla yhtään pakkoasennettavaa peliä, ja tässä ME3:n tapauksessa levynvaihtorumba koskee vain X360-versiota. (PS3-versiossa ei itse asiassa ole minkäänlaista asennusta.)
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vaikka boksilla levyt voikin asentaa kokonaisuudessaan, pitää fyysinen levynvaihto tehdä siitä huolimatta.

Ainoa selkeä poikkeus sääntöön on Forza 3/4:n kakkos-DVD:ltä asennettavat lisäradat. Mutta siinä asennus tehdäänkin pelin sisältä, ei käyttäen boksin käyttöjärjestelmän asennustoimintoa.
Jaa, nuo Forzat ovatkin ainoat monen levyn pelit joista on kokemusta, joten siksi tätä piti ihmetellä. Miksihän kaikki ei toteuta asiaa noin?
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Jaa, nuo Forzat ovatkin ainoat monen levyn pelit joista on kokemusta, joten siksi tätä piti ihmetellä. Miksihän kaikki ei toteuta asiaa noin?

Koska kaikissa bokseissa ei ole kovoa.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Nyt on pakko kysyä erästä asiaa, joka on kiinnittänyt huomiota jo pidemmän aikaa noissa vertailuissa: onko jokin erityinen syy siihen, miksi painotat pc-version (graafista) paremmuutta lähes poikkeuksetta silloin, kun konsolivertailu on päättynyt Xboxin voitoksi? PS3:n ollessa voittoisa ei tällaista pc-mainintaa yleensä ole.

Eivätkö pc-versiot ole joka tapauksessa graafisesti parhaita tässä vaiheessa sukupolvea, joten miksi asiaa pitää ylipäätään mainita? Jos taas haluat korostaa pc:n paremmuutta, niin miksei sitä sitten ole mainittu aina, vaan ainoastaan näissä Xboxille edullisissa tapauksissa?
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Ketään ei kiinnostaa esim. miltä kaksi kämäistä demoa vertautuu keskenään - demo on aina demo.
Näkisin, että Mass Effectien kohdalla useampaan vertailuun vaikuttaa ihan historia. ME2 tuli sen vuoden verran verran jäljessä PS3:lle, ja kun sen mainostettiin perustuvan osittain jo ME3:n pelimoottorille, tehtiin vertailua heti kun se oli mahdollista. Ja ensimmäisen tilaisuuden antoi tietysti demo. Se ei kuitenkaan antanut todellista kuvaa lopullisesta pelistä, vaan Bioware oli onnistunut saamaan tekniikan kuntoon ja ruudunpäivityksen tasaiseksi.

ME3:n kohdalla kohu mielestäni nousi siitä, että tällä kertaa ongelmat eivät johtuneetkaan demon keskeneräisyydestä, vaan samat kökköydet vaivasivat vielä julkaisuversiotakin. Ei siinä mistään sen kummemmasta - tai varsinkaan tietoisesta Sony-bashauksesta - ollut kyse. Jotain tässä reilussa vuodessa siis tapahtui, ja ME3:n lopullinen pelimoottori osoittautui PS3:lle hieman liian haastavaksi, ja siksi se ei yllä noilta tietyiltä aspekteilta (ruudunpäivitys, piirtoetäisyys, latausajat) X360-version tasolle.

Minusta on aito ongelma, jos et esim. saa käyttöön ME2:n save-tietoja jonkin cloud-tallennuksen kautta. Mutta ilmeisesti vertailussa sillä ei ole painoarvoa.
Tuosta pilvitallennuksien ongelmallisuudesta on uutisoitu hyvin laajalti (ml. Eurogamer), joten kyllä niitä ongelmia nostetaan esiin mielestäni tasapuolisesti.

Huom! Digital Foundryhan EI ole vielä julkaissut ME3:n vertailua, vaan ainoastaan tiedotti lyhyesti retail-version ruudunpäivityksen olevan demon kanssa samalla tasolla.

Nyt on pakko kysyä erästä asiaa, joka on kiinnittänyt huomiota jo pidemmän aikaa noissa vertailuissa: onko jokin erityinen syy siihen, miksi painotat pc-version paremmuutta lähes poikkeuksetta silloin, kun konsolivertailu on päättynyt Xboxin voitoksi? PS3:n ollessa voittoisa ei tällaista pc-mainintaa yleensä ole.
Oletan, että tämä kysymys oli suunnattu minulle.

Ei siihen mitään erityistä syytä ole, mutta läheskään jokaisessa vertailussa ei PC-versiota ole mukana. Lens Of Truthilla PC:tä ei taideta huomioida koskaan, ja Digital Foundryllakin vain satunnaisesti. Mainitsen sen, JOS se on ollut mukana. Jos se on ollut mukana, enkä ole sitä maininnut, ei PC-versiossa ole todennäköisesti ollut mitään huomionarvoista. Mistään tietoisesta PS3-versioiden suosimisesta (PC-versioiden huomiotta jättämisellä) ei ole kyse.

Eivätkö pc-versiot ole joka tapauksessa (graafisesti) parhaita tässä vaiheessa sukupolvea, joten miksi asiaa pitää ylipäätään mainita?
Tavallaan kyllä, mutta ei ihan kuitenkaan. On joitain tapauksia, joissa PC-painoksessa on paremmasta resoluutiostaan ja/tai ruudunpäivityksestään huolimatta ongelmia, joita ei konsoleilla ole, ja ne saattavat painaa vaakakupissa enemmän kuin siloisten pikselien määrä.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Jaa, nuo Forzat ovatkin ainoat monen levyn pelit joista on kokemusta, joten siksi tätä piti ihmetellä. Miksihän kaikki ei toteuta asiaa noin?

Kuten tuossa sanottiinkin jo, Forzassa tuo asennuksella saatava sisältö jää yksinkertaisesti pelaajalta kokematta, jos sisältöä ei sieltä toiselta levyltä asenneta. Periaatteessa samanlainen toteutustapa toimisi varmasti muissakin peleissä vaihtoehtoisena, mutta en tiedä kuinka kovan työn takana se on, ja kuinka suuren hyödyn kehittäjät näkevät tuollaisesta ominaisuudesta saavan. Ehkä siellä on katsottu, että pelistä kiinnostuneet Xbox 360 -omistajat ostavat pelin joka tapauksessa Microsoftin konsolille tai sitten toiselle laitteelle, oli levynvaihdot boksilla hoidettu miten tahansa. Lisäksi on mahdollista, että Forzat saavat Xboxilla jonkinlaisia erityisoikeuksia, kun kyseessä on kuitenkin Microsoftin oma peli.

Yksinkertaistaen: Oikea pelin nykiminen, jäätymiset, saven korruptoitumiset ja vastaavat ovat oikeita ongelmia. Kahden version graffojen pilkunviilaaminen taas ei ole oikeiden ongelmien etsimistä, vaan kyse on enemmän pikkuseikkoihin tarttumisesta ja niiden irrottamisesta kokonaiskuvasta. Yleensähän nämä vertailut ovat jälkimmäistä - vaikka poikkeuksia tietysti on.

Tietenkin tuo vaihtelee, kuinka herkkiä ihmiset ovat teknisille ongelmille. Toiset eivät huomaa konsolipelien ruudunpäivityksissä mitään vikaa, kun taas PC:llä pelaamaan tottuneet saattavat kirota 30 ruutuun sekunnissa lukitut pelit alimpaan helvettiin. Näiden vertailujen tehtävänä on lähinnä tuoda tekniset erot esille, jotta pelaajat voivat tehdä niistä sitten omat johtopäätöksensä ostamisen suhteen. Mielestäni näkisin kuitenkin kaiken informaation, joka vaikuttaa lopullisen pelikokemuksen nautinnollisuuteen, arvokkaana informaationa. Toki Digital Foundry esittää aina omat johtopäätöksensä vertailujen lopuksi, mutta kuten tavallisissa arvosteluissakin, tulkinta esille tuotujen pointtien relevanttiudesta omalla kohdalla jää lukijan harteille.

Kuten TT-2k jo tuossa totesikin, ei tämä vielä lopullinen vertailu ollut, joten eiköhän nuo levynvaihdot ja muutkin huomioida sitten, kun sen aika on.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Ei oo mikään selitys jos asennus on vaihtoehtoinen. Eihän Forzan toista levyäkään ole pakko muistaakseni asentaa ainakaan kolmosessa?

Ei ole pakko asentaa, mutta sitten ei saa myöskään toisen levyn sisältöä. Sama esimerkiksi Battlefieldin tekstuureiden kanssa. Mässystä olisi vaikeampi rajata jotain osaa pois.

Tollanen vaihtoehtoinen asennus pitää sisällyttää levylle erikseen, ainakin jossain määrin. Jos taas muutenkin levytila on vähissä, voisi tuollainen asennustila tarkoittaa uuden levyn sisällyttämistä pakettiin. En tiedä mikä MS.sän nykyinen politiikka on noihin asennuksiin (esim. juuri Bäfä), mutta kuitenkin asennuksia ei pohjimmiltaan nähdä, koska kaikissa bokseissa ei ole kovoa.

E:Todella hidas
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Vaikka boksilla levyt voikin asentaa kokonaisuudessaan, pitää fyysinen levynvaihto tehdä siitä huolimatta.

Ihmettelen kyllä suuresti, miksi tämä asia on toteutettu näin. Jotkut ovat tarjonneet levynvaihdolle syyksi sitä, että tuolla tavalla ei voi lainata toista levyä kaverille yhtä aikaa pelattavaksi. Jos tuollainen "huijaus" niin suuresti huolestuttaa, niin miksei autentikointiin käytetä vain ykköslevyä? Ts. kakkos- tai kolmoslevyllä peliä ei saisi asennuksen jälkeen käyntiin. Muuhunhan niitä levyjä ei pitäisi asennuksen jälkeen tarvita. Keksiikö joku jonkin "hyvän" syyn sille, miksei asiaa voisi toteuttaa noin?
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Keksiikö joku jonkin "hyvän" syyn sille, miksei asiaa voisi toteuttaa noin?

DVD-levyformaatilla pelikäytössä vuonna 2012 ei ole enää mitään "hyviä syitä". On vain pakko porskuttaa kun Boksi tuota vielä käyttää (MS:n puolustukseksi on tietysti sanottava, että se teki päätöksen DVD-formaatista jo varmaan siellä vuoden 2004 tuntumassa tms - maailma on muuttunut siitä).

Eivät nuo levynvaihdot mikään ultimate kynnyskysymys tietenkään ole, mutta DVD on dead&buried viimeistään ensi sukupolvessa. Let it go.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

DVD-levyformaatilla pelikäytössä vuonna 2012 ei ole enää mitään "hyviä syitä".

Et nyt vastannut ollenkaan itse kysymykseen. Mielestäni tuo yhden levyn autentikointi poistaisi sen viimeisenkin ongelman siitä joitakin niin suuresti häiritsevästä levynvaihdosta, jolloin bluray:stä ei sellaisenaan olekaan enää pelikäytössä mitään hyötyä dvd:hen verrattuna. Haittaa sen sijaan on, johtuen hitaammista lukuajoista mikäli pelataan suoraan levyltä (kuten PS3:lla useimmiten joutuu tekemään).

(Ja mitä tuohon dead&buried asiaan tulee, niin seuraavassa sukupolvessa sama saattaa varsin hyvin koskea myös bluray:ta. Fyysiset, optiset levyt alkavat joka tapauksessa jo vähitellen painua historiaan ainakin pelikäytössä.)
 
Ylös Bottom