Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3
Update! Digital Foundryn Face-Off: Mass Effect 3 on julkaistu, ja lopputulokset ovat melko yllätyksettömät.
Kummatkin konsoliversiot ovat sen 720p ja käyttävät FXAA-reunanpehmennystä. PS3-versiossa tekstuurit kuitenkin "pehmenevät" enemmän ja kuvasta tulee siten vähän utuinen. Pleikkarilla käytössä oleva v-sync estää repeilyn, mutta ruudunpäivitysnopeus notkahtaa välianimaatioissa ja kiivaimmissa tulitaisteluissa jopa 15 ruutukuvaan sekunnissa. Toisaalta vain PS3- ja PC-versiot tarjoavat nk. epäsuoria varjoja. Mistään merkittävästä efektistä ei silti ole kyse.
Lopputulos konsoleilla päätyy tavallaan tasapeliin, ja paremmuus määräytyy henkilökohtaisen preferenssin suhteen; arvostaako enemmän yhdeltä kiekolta pelaamisen vaivattomuutta vaiko muita teknisiä meriittejä. Kinect-tuki on lähinnä yhdentekevä, eikä tarjoa tavallaan mitään, mitä ei voisi toteuttaa pelkällä tavallisella mikrofonilla.
Vertailun periaatteellinen voittaja on PC-versio, johon ei kylläkään ole sen kummemmin panostettu. Se käyttää samoja tekstuureja, hahmomalleja ja efektejä kuin konsoleillakin, joten sen ainoa selkeä etu on parempi tarkkuus ja ruudunpäivitysnopeus. PC:lläkään ei ole tarvetta levynvaihtorumbaan.
Lähde: Eurogamer
Vapaasti niitä suoriteltiin myös ME2:ssa, eli ei tuokaan teoria kauhean hyvä ole.Tuo tapa jakaa peli kahdelle levylle johtuu varmaan siitä (arvaan, koska en ole peliä pelannut), että sivutehtäviä voi suoritella missä vaiheessa tahansa.
Update! Digital Foundryn Face-Off: Mass Effect 3 on julkaistu, ja lopputulokset ovat melko yllätyksettömät.
Kummatkin konsoliversiot ovat sen 720p ja käyttävät FXAA-reunanpehmennystä. PS3-versiossa tekstuurit kuitenkin "pehmenevät" enemmän ja kuvasta tulee siten vähän utuinen. Pleikkarilla käytössä oleva v-sync estää repeilyn, mutta ruudunpäivitysnopeus notkahtaa välianimaatioissa ja kiivaimmissa tulitaisteluissa jopa 15 ruutukuvaan sekunnissa. Toisaalta vain PS3- ja PC-versiot tarjoavat nk. epäsuoria varjoja. Mistään merkittävästä efektistä ei silti ole kyse.
Cut-scenes are the killer though, and it's usually ones which drive the story forward that are more demanding. Here we see that little has changed from the opening segments of the game offered by the demo, where too many NPCs and alpha effects on screen can drag frame rates down on both platforms, with the PS3 even stabilising at the 15FPS mark for protracted spells during one cut-scene on Sur-Kesh. As a rule of thumb, the 360 doesn't have any problems at all in these scenarios, but in this case we see it go down to 20FPS with a few torn frames cropping up too.
&
Standard shadows cast from characters are again very closely matched, but it appears that the PS3 now also has indirect shadows enabled where the 360 does not. This is a feature available for selection on PC, and the results are quite similar for both good and bad reasons, depending on the nature of the lighting in the environment.
Lopputulos konsoleilla päätyy tavallaan tasapeliin, ja paremmuus määräytyy henkilökohtaisen preferenssin suhteen; arvostaako enemmän yhdeltä kiekolta pelaamisen vaivattomuutta vaiko muita teknisiä meriittejä. Kinect-tuki on lähinnä yhdentekevä, eikä tarjoa tavallaan mitään, mitä ei voisi toteuttaa pelkällä tavallisella mikrofonilla.
Putting the console versions side-by-side, then, calls into question your preference for levels of performance and your tolerance for disc-swapping. This apples and oranges situation makes a final call less clear-cut, but if you're a newcomer to the series looking to jump straight in and play through the main story, then the much smoother performance on the 360 makes that version an easy recommendation. However, if you're a long-term Mass Effect fan who's mostly captivated by its RPG trappings, then these technical gripes become subaltern, and the recommendation should instead lay with the console on which you've invested more time distinguishing your character.
Vertailun periaatteellinen voittaja on PC-versio, johon ei kylläkään ole sen kummemmin panostettu. Se käyttää samoja tekstuureja, hahmomalleja ja efektejä kuin konsoleillakin, joten sen ainoa selkeä etu on parempi tarkkuus ja ruudunpäivitysnopeus. PC:lläkään ei ole tarvetta levynvaihtorumbaan.
Overall, the PC release is nigh-on identical to what's available on console, outside of improvements to texture filtering, its revised control system and the ability to power past the frame-rate limitations. Put side-by-side at 720p, it's difficult to tell the differences at times: the bloom, lighting, shadows, and particle effects all manifest to the same level of quality during play, regardless of which platform you're running on. Certainly impressive from the console side, but we'd argue that a PC release should be a little more ambitious.
Lähde: Eurogamer
Viimeksi muokannut moderaattori: