Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

"Mussutus", hohhoijaa. Voisitko olla vajoamatta henkilökohtaiseen pilkantekoon, kiitos?

Ja herra voi jatkaa itse lukemista:



EDIT: Noista varjoista, kun katsoo vertailukuvia, niin ainakin kahdessa ensimmäisessä seinälle piirtyvät heittovarjot ovat resoluutioltaan identtiset, mutta boksiversiossa palikkamaisuutta poistetaan useammalla blurri-passilla.

Tässä havainnollistava esimerkki:

http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/3/0/8/2/4/1/ss_preview_CoD5_360_016.jpg.jpg
http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/3/0/8/2/4/1/ss_preview_CoD5_PS3_016.jpg.jpg

Kumpi miellyttää enemmän silmää?

Kyllähän tuo tuli luettua kokonaan. Pointti oli alusta alkaen, että teikäläinen jätti jostain oudosta syystä PS3-versiota koskevat kehut pois ,tai muotoilit XO:n kehuja hieman lasit päässä. Kaikki viestini sen jälkeen ovat olleet kieli poskessa heitettyjä, tosin unohdin silmäniskuhymiön joka kerta.

Jos teet nolon virheen, kuten tuossa "XO on enemmän PC-version kaltainen"-väitteessäsi, niin älä peittele sitä vetoamalla yhteen käyttämääni sanaan;). Se mussutuskin tuli juuri siksi, koska jätit mainitsematta juurikin tuon toisen kohdan.

Eiköhän tuo kaveri ole niitä varjoja vertaillut aivan tarpeeksi ollakseen pätevä toteamaan, että PS3-versiossa ne ovat paremmat;)

Jeps, mutta kiitti riitti taas kerran. Hölmöä paskanjauhamistahan tämä on.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Noita Paolon kuvia vertailemalla löyty muitakin eroavaisuuksia. PS3 kuvassa on yksi ruumis enemmän ja selällään aidan päällä roikkuvalla äijällä on enemmän releitä päällä. Vyötä sun muuta. Lisäksi kahdella vasemmanpuoleisella äijällä ovat päähineet vaihtuneet. Kauempana olevat tekstuurit XO versiossa ovat pelkkää sumeutta.

Eiköhän nuo hahmojen eroavaisuudet johdu satunnaismuuttujista. Ruumiilla on erilaisia hattuja, x0 kuvassa kenttäpullo mitä ei ps3:n kuvassa ole yms. En usko, että nämä on alustojen rajoituksista johtuvia kompromisseja vaan monipuolisuutta luovia yksityiskohtia. Pelikerrat eivät näin ole aina täysin samanlaisia.

Jos oikeita eroavaisuuksia lähdetään hakemaan, niin itselleni ensimmäisenä pistää silmään ps3:n liekkitekstuurien epätarkkuus x0:n vastaavaan. Kaikenkaikkiaan eroavaisuudet ovat niin pieniä, että vaikea sanoa kumpi versio parempi. Eikä se pieni eroavaisuus tee pelikokemusta yhtään sen huonompaa, ellei tietysti ole framerate/tearing ongelmia.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Kuka oikeasti kiinnittää huomiota johonkin saamarin kenkään ellei siitä erikseen mainita? JA KATSO, tuossa on yksi sahalaita enemmän! Taidanpa sivuuttaa tämän version ja ostaa toisen konsolin tämän tilalle, YEAH! Samat naamat täällä pyörii, kuin edesmenneessä sotaketjussa.

Tämä ketju on taas täysi turhuus, jossa konsolisotaa käydään jälleen, vain eri sanoin. Yhtä virtuaalipippelin venytystä imo.
Ainoat järkevät postaukset tällä konsolisota-alueella ovat melko pitkälti olleet Tulevat multiplätyt xXxBoxO vs Fanboy3 -ketjussa Tt-2k:n vertauslinkitykset, jossa on asia pähkinänkuoressa ilman mitään turhaa scheissea.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Jos Ps3-only-henkilöillä ei ole parempaa sanottavaa kuin sivuttaa kaikki turhuutena niin miksi ihmeessä pitää täällä roikkua ja vielä kommentoida?

Taas kerran, jos ei pää kestä sitä että joutuu tyytymään ruppasempaan versioon niin sitten joko vaihtaa siihen parempaan konsoliin tai keskittyy pyörimään pleikkapuolen selkääntaputteluketjuissa.

On aivan selvää että Xbox 360 -versio Cod w@W:sta on ylivoimaisesti parempi. Sitä ei muuta takertuminen oljenkorsiin.

karpaasi sanoi:
Eiköhän tuo kaveri ole niitä varjoja vertaillut aivan tarpeeksi ollakseen pätevä toteamaan, että PS3-versiossa ne ovat paremmat
Nyt karpaasi käsi sydämmelle: voitko rehellisesti sanoa että nuo pleikkaversion varjot näyttävät paremmilta?

Pointti oli alusta alkaen, että teikäläinen jätti jostain oudosta syystä PS3-versiota koskevat kehut pois ,tai muotoilit XO:n kehuja hieman lasit päässä.
Ps3-versiota koskeva "kehu" kielletään juurikin tuossa quotessa jonka postasin, ja jo alkuperäisessä viestissäni sanoin että tekstuurien taso heittelee molemmissa versioissa.

Vai mikä tässä lauseessa on epäselvää:
In short, both versions are nipped and tucked here and there in terms of visual quality, with neither having an overall advantage.

Alkuperaisen viestini on täysin validi ja sisältää oleellisen: Xbox versio pyörii sulavammin (artikkelin mittausten mukaan 10-20% nopeammin), ja plekeversiosta on raakattu yksityiskohtia (taustojen geometriaa).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Jos Ps3-only-henkilöillä ei ole parempaa sanottavaa kuin sivuttaa kaikki turhuutena niin miksi ihmeessä pitää täällä roikkua ja vielä kommentoida?

Taas kerran, jos ei pää kestä sitä että joutuu tyytymään ruppasempaan versioon niin sitten joko vaihtaa siihen parempaan konsoliin tai keskittyy pyörimään pleikkapuolen selkääntaputteluketjuissa.

Kuule, boxi olis jo tuossa Plösön vieressä jos vain aikaa riittäisi jaettavaksi molemmille konsoleille. Ja kyllä ostaisin "paremman" version sille konsolille jolla se on, vaikka pilkun nussimista nuo erot oikeasti ovat. Riittävästi käyttökokemusta löytyy kavereiden kanssa pelatessa Boxilla.

Fanittamansa konsolin ylistäminen mollaamalla toista on mielestäni todella halveksuttavaa.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Fanittamansa konsolin ylistäminen mollaamalla toista on mielestäni todella halveksuttavaa.

No arvojärjestyksensä kullakin.

Minusta kaupallisia tuotteista saa haukkua niin paljon kuin sielu sietää. Jos haukkuminen on perusteltua, niin se on jopa suotavaa. Sitä kutsutaan kritiikiksi.

Henkilöiden mollaaminen heidän mielipiteidensä vuoksi on mielestäni todella halveksuttavaa.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Minusta tälläiset vertailut on ihan hyödyllisiä, ehkäpä juuri siksi kun erot ovat niin pieniä. Itse ainakin haluan ostaa aina sen teknisesti laadukkaamman version.

Tietenkin jotkin voivat ottaa itseensä jos ei sen oman lempikonsolin versio ole se paras.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

No arvojärjestyksensä kullakin.

Minusta kaupallisia tuotteista saa haukkua niin paljon kuin sielu sietää. Jos haukkuminen on perusteltua, niin se on jopa suotavaa. Sitä kutsutaan kritiikiksi.

Henkilöiden mollaaminen heidän mielipiteidensä vuoksi on mielestäni todella halveksuttavaa.

En kyllä usko, että sinä olet mikään puhdas pulmunen tässäkään asiassa, Ei taida kukaan ihminen olla ;)

Mutta joo. Nyt on taas aika jättää muut tappelemaan.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Minusta tälläiset vertailut on ihan hyödyllisiä, ehkäpä juuri siksi kun erot ovat niin pieniä. Itse ainakin haluan ostaa aina sen teknisesti laadukkaamman version.
Kyllä. Varsinkin kun omistaa nyt kummatkin koneet. Tilanne vaan on ollut jo selvä ensimmäisistä Ridge Racer vertailukuvista => Boksille multiplatat. Toki nyt kohta päättyvä liveaika voisi saada harkitsemaan kyllä PS3 versiota, jos pelissä on muikea moninpeli. Harvassa on. L4D moninpeli kampanja on ainoa, joka tällä hetkellä kiinnostaa.

Ja jos laadukasta nyt halutaan, niin PC versio on se paras, kuten tuossa vertailussa todetaan. On siinä säätäminenkin, että se saadaan näyttämään paremmalle kuin konsoliversiot, jos ei ole viimeisintä osaa konepellin alla. :p
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Nyt kantaa ottamatta Duunin Kutsuun tai mihinkään muuhunkaan peliin ja alustavertailuihin...
Minua huvittavat nämä kuvavertailut ja pikselin viilaamiset. Ei sillä, etteikö sitä saisi tai etteikö se olisi järkevää (:rolleyes:), mutta mistä kukaan lukija tietää ,missä olosuhteissa nuo kuvat on otettu?
Mikäli erot ovat selkeitä graafisesti niin ok, mutta jo TV, TV:n asetukset, konsolin asetukset, kamera ym. ym. Aiheuttavat eroja.
Mikä on kuvattu milläkin kokoonpanolla ja onko kuvaa manipuloitu?

Pikkuisen mietittimistä tähän väliin.

No niin, nyt voitte taas jatkaa eeppistä taisteluanne hamaan ikuisuuteen asti! Olkaa niin hyvät!
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Mikäli erot ovat selkeitä graafisesti niin ok, mutta jo TV, TV:n asetukset, konsolin asetukset, kamera ym. ym. Aiheuttavat eroja.
Mikä on kuvattu milläkin kokoonpanolla ja onko kuvaa manipuloitu?
Ainakin Eurogamerin vertailussa kuva ei mene ikinä television kautta, vaan se kaapataan suoraan digitaalisena HDMI-ulostulosta, konsolin perusasetuksilla.

Tuo jamppa on aktiivinen B3D-foorumin kirjoittelija, voit kysyä asiasta lisää häneltä henkilökohtaisesti.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Ainakin Eurogamerin vertailussa kuva ei mene ikinä television kautta, vaan se kaapataan suoraan digitaalisena HDMI-ulostulosta, konsolin perusasetuksilla.
Ai, oletko käynyt tämän itse todistamassa?
Tuo jamppa on aktiivinen B3D-foorumin kirjoittelija, voit kysyä asiasta lisää häneltä henkilökohtaisesti.
Miksi?

Ihan hyvin voi noin ollakin, kuten sanot, mutta silti pitäisin pientä kriittisyyttä päällä, noita vertailuja kohtaan. :)
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Tilanne vaan on ollut jo selvä ensimmäisistä Ridge Racer vertailukuvista => Boksille multiplatat.

Otitpa hyvän esimerkin. Eli myös Ridge Racer 6 on 1080p@60fps?
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Otitpa hyvän esimerkin. Eli myös Ridge Racer 6 on 1080p@60fps?

Boksiversiossa on enemmän geometriaa. Tuolloin ei ainakaan minulla ollut 1080p-telkkua, joten valinta olisi ollut helppo. ;)

Edit: paitsi että muistini teki tepposet; juurikin Eurogamerin face-offissa Ridge Race 7 todetaan paremmaksi kuin Ridge Racer 6
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Ihan hyvin voi noin ollakin, kuten sanot, mutta silti pitäisin pientä kriittisyyttä päällä, noita vertailuja kohtaan. :)
Kriittinen saa toki olla, mutta tuollainen "oletko varma, että se tekee asiat juuri noin, eikä esim. puijaa" on hieman vainoharhaista. :)

Viime kädessä luotan itsekin vain omiin laitteisiini ja havaintoihini, mutta kyllä esim. IGN:n ja Eurogamerin vertailuista saa hyvää "perustietoa".
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Otitpa hyvän esimerkin. Eli myös Ridge Racer 6 on 1080p@60fps?
RR7 puuttui paljon(?) graafisia elementtejä mitä RR6. Pelinä varmasti parempi kuin RR6.
Siitä(siis niistä ensimmäisistä screenshot vertailuista) vedin omat johtopäätökseni ja katsos, ei ole mikään muuttunut, erot ovat pienentyneet kyllä.

Toki olisi voinut olla parempiakin esimerkkejä. Kelpaisiko Fear ja SC: DA? Noiden jälkeen ei tarvinnut edes epäillä.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Jotta uutta debaattia saataisi, niin seuraavana vuorossa NFS:UC, pa**a peli kaikilla alustoilla tuntuisi olevan, mutta PS3 versio nykii ja paukkuu muita enemmän. Wii ja PS2 saivat oman versionsa, jotka ei nekään pelinä yhtään sen parempia.
GS revikka but this is usually because of the choppy frame rate, which is often dreadful on the PlayStation 3. It's not as if Xbox 360 owners are getting a smooth, fast frame rate, but it's significantly better than the PS3's slide show, which is often so bad that it makes the otherwise great-handling vehicles a chore to drive.

IGN revikka
While the Xbox 360 version runs at a mostly steady framerate, though certainly not a blistering one, the PlayStation 3 version can become downright unplayable at times. You'll see framerate hitches constantly from the start, but entering a race with a full lineup of fast cars who kick up dirt at the start can cause the game to crawl.

Kieltämättä haiskahtaa se, että joulu on puskenut päälle ja peli piti saada myyntiin ennen sitä. Jätetään optimointi tekemättä ja PS3 kärsii siitä tunnetusti vaikeana ohjelmoitavana enemmän kuin XO. Ennustan patchia jossain vaiheessa.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

IGN Insiderin Head-To-Head tuosta uudesta Need for Speedistä.

Presentation
Looking at Need for Speed as a series of still frames, it's difficult to tell the difference between each version. But once the game starts moving the PS3 reveals its biggest flaw. The frame rate in Need for Speed is anything but steady, but it is drastically lower on PlayStation, to the point where it affects the gameplay. You'll see an across the board improvement on 360, though still not approaching anything smooth.

Verdict
Technically, Need for Speed Undercover functions far better on 360. This mostly has to do with the unstable frame rate on Sony's platform, but throw in achievements and the winner is clear.

Overall
1. Xbox 360
2. PS3
Köpö peli, ja vielä köpömpi PS3-käännös.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Laitetaan nyt samaan syssyyn vielä IGN Insiderin H2H Shaun White -snoukkailupelistä. Lopputulos on ehkä hieman tavallista yllättävämpi...
The Verdict
Shaun White is a good attempt to push the snowboarding genre forward with a more realistic approach on the PS3 and 360. Unfortunately, those games just aren't quite as much fun to play as the Wii version. Using the Balance Board to carve down a mountain is a simple and immediately rewarding experience that's more fun than anything you'll experience in the PS3 and 360 version. Playing with the Wii remote alone is also a lot of fun and offers even more precision than the Balance Board. The game is really easy on Wii and has been designed with a much younger demographic in mind, but it's simple pleasures are tough to compete with.

Hardcore snowboarding fans will appreciate the attempt at a more nuanced control style, open world structure, and impressive online implementation of the PS3 and 360 versions. The control scheme often feels too cumbersome for its own good. Using the right trigger to jump, controlling spins with the left stick, grabbing with the right stick, and keeping your board balanced with the left trigger feels kind of like patting your head and rubbing your stomach at the same time. The PS2 version is even less entertaining with its simple level design, muddy visuals, and sluggish controls.

Overall
1. Wii
2. Xbox 360
3. PS3
4. PS2

Graafisista eroista sanoivat tällaista:
Shaun White looks best on the 360 and PS3. The giant mountain terrains have lots of terrific details and stream in new geometry on the fly without any major issue. Character models look nice from afar or up close. The PS3 version suffers from some framerate stuttering when there's lots of action on screen, and I noticed the avalanche effects would sometimes flicker noticeably. These are all minor issues but if you're a framerate stickler the 360 version runs just a bit more smoothly.
 
Ylös Bottom