Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Jotta edellinen viesti ei menisi ihan tukkoiseksi puuroksi, menköön IGN:n Dragon Age H2H omaksi entrykseen.
Final Verdict
If you want the full experience of Dragon Age, you should hunt down the PC version and prepare to truly be blown away. The shorter load times, improved graphics, tighter control scheme and cheaper price clearly point to the PC version being a vastly improved title over the consoles. You can find the exact same content across all three versions, but if you want a challenge or the purest version of the adventure, you can't go wrong with the PC version. The only hassle that some players may find is the system requirements could potentially hamper some people from having this epic adventure the way it should be played.

If you've got a console only, you'll still be able to fully experience the story and adventure of the game but you'll have an easier, action focused tale. The 360 and PS3 versions are virtually identical, but the 360 gets the slight nod for shorter loading times and smaller graphical hitches. However, both console versions are still enjoyable game experiences against the Darkspawn threat.

Overall
1) PC
2) 360
3) PS3
Dragon Age: Originsin PC-versio tuntuu olevan melko lailla eri eläin muutenkin, joten mistään "konsolityhmennetystä pascesta" ei voi tämän pelin kohdalla onneksi puhua.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Sitten vertailu, joka varmasti herättää tunteita: Modern Warfare 2 Head2Head Lens of Truthin tapaan... Pienistä eroistaan huolimatta boksiversio tylytti Pleikka-veljeään jokaisella osa-alueella.
Conclusion: Regardless of which version of CoD: MW2 you decide to buy, you will not be disappointed. Infinity Ward has done a great job of matching the quality of the game between the platforms. But like every Head2Head we need to judge the versions against one another. And even though the differences are minor, the Xbox 360 version is the definitive version to purchase. Small additions like the overbright (bloom/glare) system just helps make the visuals pop and not to mention the softer shadows and better overall fps. While the load times are masked, if you like to replay levels the added speed is welcome. So technically speaking the Xbox 360 wins, but seriously, it‘s a great game and it really doesn’t matter which system you purchase it for. For most the real decision comes down to what version your friends are getting. Oscar Mike!
Kummallakin alustalla tearing oli saatu eliminoitua kokonaan, mutta etenkin Pleikkarilla ruudunpäivitys tipahteli tasaisesta 60 ruutukuvasta sekunnissa jonkin verran, kun ruudulla oli paljon äksöniä. PS3-versiossa ei ole minkäänlaista asennusta, mutta ehkä sen vuoksi sen latausajatkin ovat kymmenisen sekuntia pidemmät.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Pidemmittä esittelyittä: Digital Foundryn Modern Warfare 2 Face-off. Yhteenveto on hyvin samanlainen kuin Lens of Truthin vertailussa:
Xbox 360's marginally superior visuals and significantly smoother performance gives it an undoubted edge over the PlayStation 3 game, and this translates directly into a tangibly better gameplay experience.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Otetaan nyt vielä IGN:nkin Head2Head MW2:sta, vaikkei sekään lopputuloksiin tuo mitään uutta.

Final Verdict
So many of Modern Warfare 2's little tweaks and system-specific differences are nitpicking issues, and those that are a big deal right now (online performance, and the PS3 trophy issue) should be worked out very soon. When actually pitting the three versions against each other, you'll find near-identical offerings, so Modern Warfare 2 is best played on whatever system you've got the most friends on, or the hardware you feel most comfortable with. PS3 load times are a little longer than 360, PC has its own expectations as far as load times, hardware vs. performance, though the community is (understandably ) down on the lack of dedicated servers and 32 player online. So when we rank the games below, take it with a grain of salt. Sure, there's a "best system" by the numbers, but with so many minimal differences and the identical content it really shouldn't make a difference.

Get the system where you've got the most friends. You'll wish you had them once you jump full-on into Spec Ops mode and multiplayer.

Overall
1) 360
2) PS3
3) PC
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Haluaisin kysellä dragon age: originsta, koska ajattelen pyytää siitä joululahjaksi, myöskin Mass effect 1 ja 2:n kaa. Varmaan kova paketti.

Mutta:

Onko Xbox 360 ja PC:lla mitään eroa?
Jotkut sanovat, että PC on parempi, kuin xbox 360. Eikös totta?

------------
Vastaus löytyy hieman ylempää, tarkalleen ottaen tästä
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Haluaisin kysellä dragon age: originsta, koska ajattelen pyytää siitä joululahjaksi, myöskin Mass effect 1 ja 2:n kaa. Varmaan kova paketti.

Mutta:

Onko Xbox 360 ja PC:lla mitään eroa?
Jotkut sanovat, että PC on parempi, kuin xbox 360. Eikös totta?

Onhan niillä hivenen eroa mutta tietty perusidea ja tarina on samat boksilla ja pc:llä.

Eroja on esim että Pc:llä on hivenen parempi grafiikka,valaistusefektit ovat hivenen paremmat ja ainakin kuvakulmaa saa itse vääntää ja kääntää miten haluaa,voi myös zoomailla.

Boksilla grafiikka ei ole ihan parhaimmistoa mutta kaikenkaikkiaan hyvää kuitenkin. Kamera on lukittu hahmon taakse kolmanteen persoonaan.

Muuten pelit ovat ihan identtisiä. Taitaa olla enemmän makuasia kummalle hankkii. Tietty se bonus vielä on että PC:llä voi varmaan myöhemmin tehdä omia modeja mikäli julkaisevat jonkun toolsetin
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Onhan niillä hivenen eroa mutta tietty perusidea ja tarina on samat boksilla ja pc:llä.

Eroja on esim että Pc:llä on hivenen parempi grafiikka,valaistusefektit ovat hivenen paremmat ja ainakin kuvakulmaa saa itse vääntää ja kääntää miten haluaa,voi myös zoomailla.

Boksilla grafiikka ei ole ihan parhaimmistoa mutta kaikenkaikkiaan hyvää kuitenkin. Kamera on lukittu hahmon taakse kolmanteen persoonaan.

Muuten pelit ovat ihan identtisiä. Taitaa olla enemmän makuasia kummalle hankkii. Tietty se bonus vielä on että PC:llä voi varmaan myöhemmin tehdä omia modeja mikäli julkaisevat jonkun toolsetin

Itseasiassa PC-versio on taistelusysteeminsä perusteella hyvinkin erilainen konsoliveljiin nähden. Huomattavasti monimutkaisempi ominisuuksiltaan.

Loppujen lopuksi tällä ei ole ainakaan mulle itselleni mitään väliä, sillä syy BioWaren pelien palvomiseen piilee ihan muualla kuin taistelutsydeemeissä.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lens of Truth vertailee Assassins Creed II:sta: Click.

Tällä kertaa ei massiivisia eroja, mutta Xbox 360 vetää pidemmän korren paremmalla tekstuurifiltteröinnillä ja vähemmällä tearingilla.

Pleikkaversio laitailee 1.5GB asennuksella 22 sekuntia, Xbox-versio ilman asennusta 19 sekuntia.

IMO: Lisäksi pleikkaversiota vaivaa alustalle (jostain syystä) tyypillinen latteus väreissä ja kontrastissa: Kuva, ja Toinen.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

.

IMO: Lisäksi pleikkaversiota vaivaa alustalle (jostain syystä) tyypillinen latteus väreissä ja kontrastissa: Kuva, ja Toinen.

Taitaa olla enemminkin kyseessä boksin "black crush", eli toisin sanoen tumman pään värisävyt ovat tukossa boksiversiossa. Plegepuolella tulee esille huomattavasti enemmän shadow detaileja, kuten kuvat esittävät. Saman olen huomannut useammassa multiplattarissa, mutta ongelmaa voi pääosin poistaa säätämällä kirkkauden ja kontrastin kohdilleen molemmille laitteille erikseen testikuvia hyödyntäen.

Nuo vertailut ilmeisesti tehdään ottamalla hdmi-raakasignaali irti molemmista laitteista, jolloin lähtötasot ovat erilaiset mustan tason ja kontrastin suhteen. Tämä saa sitten aikaiseksi sen, että boksin puolella tulee esiin black crushia ja plegelle haaleutta liian korkean oletuskirkkauden takia.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Plegepuolella tulee esille huomattavasti enemmän shadow detaileja, kuten kuvat esittävät.

Sen sijaan tekstuureista on pleikkaversiosta kadonnut kaikki detailit. Tutkippa vaikka tiilipintoja noissa esimerkkikuvissa - pleikkaversiosta puuttuu sävyt ja detskut tekstuureista lähes kokonaan.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Taitaa olla enemminkin kyseessä boksin "black crush", eli toisin sanoen tumman pään värisävyt ovat tukossa boksiversiossa. Plegepuolella tulee esille huomattavasti enemmän shadow detaileja, kuten kuvat esittävät. Saman olen huomannut useammassa multiplattarissa, mutta ongelmaa voi pääosin poistaa säätämällä kirkkauden ja kontrastin kohdilleen molemmille laitteille erikseen testikuvia hyödyntäen.

Nuo vertailut ilmeisesti tehdään ottamalla hdmi-raakasignaali irti molemmista laitteista, jolloin lähtötasot ovat erilaiset mustan tason ja kontrastin suhteen. Tämä saa sitten aikaiseksi sen, että boksin puolella tulee esiin black crushia ja plegelle haaleutta liian korkean oletuskirkkauden takia.

Tämä on sinänsä ihan hyvää infoa ja samaa olen lukenut itsekin. Eli konsolien sielunmaailma on tietyiltä osin erilainen myös näissä "grafiikka-vertailuissa" (ainakin välillä - varmasti selviä eroja ilmenee välillä), enkä itse kyllä ota noita vertailluja missään määrin "totuutena" (mulle ne ovat aina asteen tulkinnanvaraisia).

Mutta jatkakaa. ;)
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Sen sijaan tekstuureista on pleikkaversiosta kadonnut kaikki detailit. Tutkippa vaikka tiilipintoja noissa esimerkkikuvissa - pleikkaversiosta puuttuu sävyt ja detskut tekstuureista lähes kokonaan.

Eipä noissa mitään silmällä huomattavaa eroa tekstuurien tarkkuudessa ole. Ensimmäisessä kuvassa pleikalla on eri valaistus, jossa koko alue on varjossa. Vertaa varjoissa olevia tekstuureita ja huomaat niiden olevan identtisiä. Toki boksin kuvien suurempi kontrasti tuo näennäisesti enemmän detaljeita, mutta käytännössä eroa ei ole.

Itse tuosta pleikan värien haaleudesta, en ymmärrä miksi tuota puolustelemaan. Perseestä se on, siitä ei pääse mihinkään. Itsellä on pc, xbox360 ja ps3 samassa näyttölaitteessa kiinni, ja aina joutuu joko pelinsisäisiä kirkkaus- ja kontrastiasetuksia tai näytön omia asetuksia rukkaamaan, että peleistä saa siedettävän näköisiä.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Myös Digital Foundry on iskenyt hampaansa Assassin's Creed II:een. Millaisia eroja DF:n kotkansilmillä havaittiin?
So, overall the performance gap has dropped, but if you've got the choice, the Xbox 360 offers a sharper picture, smoother performance, lower levels of screen-tear and faster loading, and it doesn't require PS3's 1.5GB mandatory install either. This is not to say that the 360 version doesn't have its faults, and the fact that the technical issues of its two-year-old predecessor haven't been addressed is probably my biggest disappointment with the game: quite apart from the tearing, the pop-in is sometimes atrocious, even when running from hard disk. It's worth pointing out that in this respect, the PS3 version performs in much the same way.
PS3-versio ennen kaikkea repeili ja nyki enemmän, ja sen "1080p-tila" on todellisuudessa 960x720, joka skaalataan sitten 1080p-tarkkuuteen. Käytännössä kuva vain pehmenee verrattuna aitoon 720p-tilaan. Onneksi 1080p:n saa käyttöön vain ottamalla 720p:n Pleikkarin näyttöasetuksista pois päältä.

Yksi erikoisuus PS3-versiossa on, ja se on yhteensopivuus PSP:n Assassin's Creed: Bloodlines -pelin kanssa. Eli jokaisen PSP-versiossa kellistetyn pomovastustajan aseen saa Eziolle PS3:n Ass. Creed II:ssa. Lisäksi käsikonsoliversiossa kerätyt rahat saa vaihdettua floriineiksi. Eikä siinä vielä kaikki! AC2:ssa avatut "codexit" saa puolestaan siirrettyä PSP:lle.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Itsellä on pc, xbox360 ja ps3 samassa näyttölaitteessa kiinni, ja aina joutuu joko pelinsisäisiä kirkkaus- ja kontrastiasetuksia tai näytön omia asetuksia rukkaamaan, että peleistä saa siedettävän näköisiä.

Itsellä on kaikki myllyt myös samassa tv:ssä, mutta harvoin säädän mitään asetuksia (kun ne "kerran" on ns. kunnolla säädetty - vaikka en mikään super-hifisti olekaan). Ja jos säädän, niin pelikohtaisia juttuja (=ei konsolikohtaisia). Mitään "haaleutta" en ole PS3:lla huomannut, usein melkein päinvastoin (oma LCD kalibroitu leffoille yms, joten joskus tuntuu mustan tasot liiankin heavyltä pelien suhteen). Eli jos pientä "säätöä" vaaditaan, niin eipä tule mieleen että kovin montaa kertaa pelejä "haaleudesta" olisin syyttänyt (suurin osa multiplattareista on kuitenkin mulla PS3:lle).

Se kyllä olisi jonkin puolueettoman (eli sillä voidaan raakata aika monta meistä.. ;) ) tahon toimesta kiva oikeasti selvittää, että miten nuo vertailut tarkkaan ottaen tehdään ja miten luotettavia ne oikeasti ovat. Ja mm. se olisi kiva tietää, että ovatko nuo kuvat ym oikeasti 100% vertailukelpoisia (viitaten mm. Anza1:n viestiin aiemmin).

Leffoissa homma (julkaisujen vertailu kuvanlaadullisesti) on edes osaltaan helpompaa (ei tosin "helppoa" sekään usein), koska puhutaan aidosta video/leffamateriaalista (poislukien tosin tietyt animaatiot yms), eikä siellä ole formaatteihin liittyvää säätöä (Blu-ray vs DVD toki, mutta se on hiukan eri asia).
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Itsellä on kaikki myllyt myös samassa tv:ssä, mutta harvoin säädän mitään asetuksia (kun ne "kerran" on ns. kunnolla säädetty - vaikka en mikään super-hifisti olekaan). Ja jos säädän, niin pelikohtaisia juttuja (=ei konsolikohtaisia).
Täällä sama juttu. PS3 ja X360 samassa telkkarissa kiinni, mutta samoilla kuvasäädöillä mennään (koska telkkari ei edes tue input-kohtaisia asetuksia). Silti todella harvoin joutuu turvautumaan edes pelin sisäisiin säätöihin. Parista pelistä löytyy sekä PS3- että X360-versio, ja vielä useampaa multiplattisdemoa on tullut kokeiltua molemmilla alustoilla, mutta mitään tuollaista Pleikkari-versioiden "haaleutta" en ole koskaan havainnut. Eli nuo wepin vertailukuvat eivät vastaa omaa kokemustani.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Laitoin juuri 5 minuuttia sitten MW2:sen (PS3) koneeseen ja melko heti tulee tuo (pelin sisäinen) kalibrointi-ruutu. Noh, siinähän ideaali olisi pelintekijöiden mukaan se, että toiseksi alimmaisen palkin teksti näkyy "juuri ja juuri" ja alimmaisen sitten näkyy kunnolla.

Noh, hieman oli se toiseksi alimmainen liian "tumma", joten nostin muutaman pykälän (ja nyt se teksti "juuri ja juuri" näkyy). Mistään "haaleudesta" ei ollut jälleen kerran tietoakaan. En ole toki nähnyt Xbox 360 -versiota, joten vertaamaan en kahta formaattia pysty (enkä varmaan alkaisi vaikka pystyisinkin).

Eli tavallaan luotan nyt omiin silmiin ja oman lcd:n kalibrointikykyyn yms tässä hiukan enemmän kuin netistä poimittuihin kuvavertailuihin. Se riittää mulle. Mutta jokainen taaplaa tyylillään ja tekee ostopäätöksen omien perusteiden mukaan.

Sitä mieltä kuitenkin olen, etteivät nämä kuvavertailut ole mikään "totuus". Mutta tästäkin voi ja saa olla eri mieltä.
 
Ylös Bottom