Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Eikös tuo Lens Of Truth ole noin yleisestikin todettu olevan kallellaan sinne Xboxiin päin?
No miksei se tietysti siltä tunnu jos on itse kallellaan Xboxista poispäin. :D

Nämä vertailut ovat mielestäni erittäin tarpeellisia sellaisissakin tapauksissa, että saman pelin julkaisuajankohdalla on vuoden ero. Kyllähän se nyt kiinnostaa, miten paljon PS3:lla on saatu tilannetta parannettua verrattuna vuoden vanhaan Xbox 360-versioon. Mass Effectin tapauksessa on myös mielenkiintoista nähdä, kuinka Unreal Engine tällä hetkellä toimii PS3-raudalla.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

No miksei se tietysti siltä tunnu jos on itse kallellaan Xboxista poispäin. :D

Voihan se toki olla niinkin :D Pointti oli kuitenkin se, että vertailuista saadaan aikaan monennäköisiä, riippuen siitä, mitä ominaisuuksia painotetaan ja mitkä "unohdetaan mainita" :D
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Voihan se toki olla niinkin :D Pointti oli kuitenkin se, että vertailuista saadaan aikaan monennäköisiä, riippuen siitä, mitä ominaisuuksia painotetaan ja mitkä "unohdetaan mainita" :D

Ei ehkä kannata välittää siitä heidän tuomiostaan. Lukekaa teksti ja miettikää mitkä ovat itsellenne tärkeitä juttuja. Esim. tapaus Dead Space 2. Selvähän se on, että teknisen toteutuksen ollessa yhtä hyvä kummallakin alustalla, voitto kääntyy selkeästi PS3:lle lisämatskun ansiosta.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Mutta varsinkin Suomen Storen hinnoilla (69,95 e) ME2:n hinta on ihan posketon verrattuna siihen, kuinka halvalla X360/PC-version voi saada. Mutta hei, se oli IGN:n näkemys, ei minun.

Hinnan ei pitäisi vaikuttaa mitenkään näihin arvioihin. Pikseleiden, resojen, reunanpehmennyksien ym viilaaminen on ihan ok jos sitä pelimaailmasta hakee, mutta homma menee hankalaksi jos hinta alkaa vaikuttaa arvioihin.

Itse esim. haluaisin mahdollisimman paljon matskua itse "levyllä", mikä käytännössä tarkoittaa että ostan osan peleistä kaksi kertaa (esim. Lbp => Lbp GOTY) - TAI odotan suoraan GOTY (tai vastaavaa) -versiota (en esim. ostanut GTA4:n lisäosia verkosta, vaan ostin "Complete Edition" -julkaisun myöhemmin). ME2:n yhtään lisäosaa en ole verkosta boksille hommannut, koska tiesin että ainakin osa tulee myöhemmin levyllä (ja sitten julkistettiinkin tuo PS3-versio).

Ei ME2:n hinta edes ole kovin oleellinen asia, koska tässä verrataan julkaisuja joiden välissä on about vuosi. Odotellaan tässä joitakin "kuukausia" ja PS3:n ME2:n saa nettikaupoista 30-35 euron hintaan (ehkä jopa alle). Hinta on suhteellinen käsite.

Ja kai tässä lähtökohta on kuitenkin se, että PS3:n ME2:n ostavat pääosin ne, joilla on vain yksi konsoli eli PS3. Ei taida se boksin versio tulla kauhean halvaksi jos sitä varten on hankittava konsolikin. ;) Useamman konsolin omistajat tekevät sitten kukin omia päätöksiään. En tosin tiedä miten hyödyllisiä ne ovat näihin multiplatform-vertailuihin..
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Hinnan ei pitäisi vaikuttaa mitenkään näihin arvioihin.

Totta pirussa hinta vaikuttaa, on vaikuttanut ja pitäisikin vaikuttaa ihan kaikkiin arvioihin. Mihin ihmeeseen arvioita muuten ylipäätään tarvittaisiinkaan?
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Totta pirussa hinta vaikuttaa, on vaikuttanut ja pitäisikin vaikuttaa ihan kaikkiin arvioihin. Mihin ihmeeseen arvioita muuten ylipäätään tarvittaisiinkaan?

Kyllähän hinta varmasti vaikuttaa, mutta kuinka paljon hinnalle voi antaa painoarvoa vertailussa, jossa kuitenkin pääsääntöisesti haetaan sitä teknisesti ja sisällöllisesti parempaa versiota? Siitähän näissä PS3 vs. X360 vertailuissa kai kuitenkin lopulta on kyse, siis teknisestä ja sisällöllisestä vertailusta.

Hinta tulee kysymykseen sitten, kun aletaan pohtimaan itse konsoleiden "paremmuutta". Konsolivertailussa tietenkin voi hyvin todeta, että "Wiin pelit ovat kivijalkaputiikissa keskimäärin kympin halvempia", mutta jos verrataan esim. Mass Effect 2:n SISÄLTÖÄ ja TEKNISTÄ TOTEUTUSTA eri versioiden kesken, niin minusta pelin hinta pitää kyllä jättää kyseisen tarkastelun ulkopuolelle.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Hinta tulee kysymykseen sitten, kun aletaan pohtimaan itse konsoleiden "paremmuutta". Konsolivertailussa tietenkin voi hyvin todeta, että "Wiin pelit ovat kivijalkaputiikissa keskimäärin kympin halvempia", mutta jos verrataan esim. Mass Effect 2:n SISÄLTÖÄ ja TEKNISTÄ TOTEUTUSTA eri versioiden kesken, niin minusta pelin hinta pitää kyllä jättää kyseisen tarkastelun ulkopuolelle.

Ymmärrän tämän tietyllä tavalla, mutta ei hintaa voi silti mitenkään irrottaa yhtälöstä. Vertailussahan on kyse siitä, kumpi versio on kannattavampaa ostaa - jos vertailua taas käytetään johonkin muuhun, en yrittämälläkään näe tälle muuta kohderyhmää kuin konsolisotijat.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Ymmärrän tämän tietyllä tavalla, mutta ei hintaa voi silti mitenkään irrottaa yhtälöstä.

.. ja sitten mukaan tulee verkkopelaamisen kustannukset, laitteen sähkönkulutus yms. TCO-tekijät, joten eiköhän jätetä vääntö tältä osin?
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

.. ja sitten mukaan tulee verkkopelaamisen kustannukset, laitteen sähkönkulutus yms. TCO-tekijät, joten eiköhän jätetä vääntö tältä osin?

TCO on nähdäkseni aika irrelevantti, sillä eiköhän vertailun oletuksena ole myös se, että kummatkin konsolit ovat jo omistuksessa. Mutta jätetään vaan, jos sitä mieltä olet.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Oma pointti oli hyvin yksinkertainen: Jos (ja kun) joku DF tai vastaava sivusto vertailee pelien grafiikkaa, visuaalista puolta, teknistä toteutusta yms, niin silloin esim. pelien hinnalla ei ole mitään merkitystä (muutenhan tässä joudutaan spekuloimaan jotain pelien aleja yms sivujuttua). Puhun nyt näistä vertailuista, jotka tuntuvat olevan konsolisodan ydinpiste.

Se on aivan toinen asia miten kuluttajat lopulta valintansa tekevät, ja silloin kuvaan tulee mukaan hinta ja aika monta muutakin asiaa. Ja ei kai porukka Richard Leadbetterin "Xbox spinniä" nyt muutenkaan lue kuin jotain Raamattua. Kaikki nämä vertailut kannattaa ottaa hieman varauksella (suuntaan tai toiseen).
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Jos (ja kun) joku DF tai vastaava sivusto vertailee pelien grafiikkaa, visuaalista puolta, teknistä toteutusta yms, niin silloin esim. pelien hinnalla ei ole mitään merkitystä (muutenhan tässä joudutaan spekuloimaan jotain pelien aleja yms sivujuttua).
Lähes poikkeuksetta multiplattarivertailujen pelit ilmestyvät yhtä aikaa ja ovat suositushinnaltaan yhtä kalliita. Näinpä hintaa on vaikea käyttää vertailussa, ellei toisen version mukana tule jotain merkittävää yksinoikeussisältöä (kuten esim. Dead Space 2:n mukana tuleva Extraction).

Mass Effect 2 on poikkeuksellinen juuri sen vuoksi, että PS3-versio ilmestyi niin paljon myöhemmin, että boksiversion hinta oli ehtinyt painua selvästi alemmaksi. Siksi se oli minustakin ihan varteenotettava seikka tässä vertailussa. Toki jos ostopäätöstä on tekemässä vaikka vuoden päästä, ei versioilla enää todennäköisesti ole enää merkittävää hintaeroa. Mutta eletään tämän hetken tilanteen mukaan kuitenkin. Usea PS3-version perään halajava todennäköisesti tahtoo päästä pelaamaan nyt eikä kuukausien kuluttua.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Ja ei kai porukka Richard Leadbetterin "Xbox spinniä" nyt muutenkaan lue kuin jotain Raamattua. Kaikki nämä vertailut kannattaa ottaa hieman varauksella (suuntaan tai toiseen).

Toisaalta tietyn dogman omaava käyttäjä ei tunnu ylipäätään Leadbetterin vertauksia minään muuna pitävänkään kuin pöyristyttävänä Xbox-fanituksena, johtuen luonnollisesti siitä törkeästä kerettiläisyydestä, jota tämä osoittaa kohottaessaan kerta toisensa jälkeen pelien 360-versiot PS3-veljen yläpuolelle.

Sanoohan maalaisjärkikin, ettei näin voi kerta kaikkiaan olla!
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Mass Effect 2 on poikkeuksellinen juuri sen vuoksi, että PS3-versio ilmestyi niin paljon myöhemmin, että boksiversion hinta oli ehtinyt painua selvästi alemmaksi. Siksi se oli minustakin ihan varteenotettava seikka tässä vertailussa.

Minusta ei. ME2 on kuitenkin julkaistu pääosin niille, joilla on "vain" PS3. Se on uusi peli PS3-konsolille, jota myydään ulkomaisissa nettikaupoissa noin 55 euron hintaan. Setti kuitenkin sisältää sitten DLC-matkua yms "samaan hintaan". En koe tuossa mitään kovinkaan dramaattista - edes hinnan puolesta.

Tuo PSN-hinta on luultavasti EA:n tekosia ja varmaan jonkinlainen "ohjevähittäishinta" tms (mikä nyt lienee oikea termi). Tunnetusti nettikaupat ja muutkin hinnoittelevat tuotteensa usein sitten alemmaksi kuin suositushinta. Kyllähän uusia pelejä silti näkee yli 60 euron tms hintaan monissa kaupoissa, joten hinnat myös vaihtelevat.

Jos hinta otetaan ME2-vertailussa kovinkin suureen rooliin, niin herää kysymyksiä jotka sekoittavat pakkaa. Miksi ylipäänsä tehdä grafiikka/teknistä-vertailua, jos lopussa kuitenkin aletaan kertomaan ihmisille halvimmistä diileistä yms (DLC-osat ovat nyt Livessä alessa, vau!). Mitä PS3:n omistaja tuosta tiedosta kostuu? Ei PS3:n omistajilla ole "Liveä".

Se on aivan eri asia jos omistaa useamman konsolin, mutta silloin luultavasti aika moni muukin asia vaikuttaa päätökseen kuin grafiikka-teknis-vertailut (mm. hinta). Silloin laitetaan useampi asia jonoon muutenkin, koska pelejä on aika paljon enemmän pelattavaksi.

Ja sitä paitsi, jos/kun **"usea PS3-version perään halajava todennäköisesti tahtoo päästä pelaamaan nyt eikä kuukausien kuluttua"** pitää paikkaansa, niin sama lienee ollut tilanne silloin kun 360-versio tuli. Tuon ajattelutavan perusteella molempien konsolien omistajat ovat siis maksaneet pelistä lähes "yhtä paljon" kun ne ilmestyivät. Paitsi että PS3-leiri saa nyt DLC-kamaa ns. samaan hintaan.. ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Toisaalta tietyn dogman omaava käyttäjä ei tunnu ylipäätään Leadbetterin vertauksia minään muuna pitävänkään kuin pöyristyttävänä Xbox-fanituksena, johtuen luonnollisesti siitä törkeästä kerettiläisyydestä, jota tämä osoittaa kohottaessaan kerta toisensa jälkeen pelien 360-versiot PS3-veljen yläpuolelle.

Sanoohan maalaisjärkikin, ettei näin voi kerta kaikkiaan olla!

Mä luulen että tietyt fanipojat on huomannu että niitten propagandaa ei dissata niin paljoa jos väittävät omistavansa molemmat konsolit :)
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Ja sitä paitsi, jos/kun **"usea PS3-version perään halajava todennäköisesti tahtoo päästä pelaamaan nyt eikä kuukausien kuluttua"** pitää paikkaansa, niin sama lienee ollut tilanne silloin kun 360-versio tuli. Tuon ajattelutavan perusteella molemmat leirit ovat siis maksaneet pelistä lähes "yhtä paljon" kun ne ilmestyivät.Paitsi että PS3-leiri saa nyt DLC-kamaa ns. samaan hintaan.. ;)
Äiti-PS3-leirin urheat kasvatit saavat pelinsä myös vuoden myöhässä, ja ME3 kolkuttaa jo tämän vuoden lomasesonkina, joten ehkäpä tilanne ei sitten kuitenkaan ole sama, ehkäpä? Ollaan nyt edes aikuisia, jestas sentään.

Mä luulen että tietyt fanipojat on huomannu että niitten propagandaa ei dissata niin paljoa jos väittävät omistavansa molemmat konsolit :)
Olen myös huomannut, että vieläkin syvemmällä tässä fanipoikailun tai-chin taidossa sukeltavat tykkäävät kutsua tekemisiään "spekulaatioksi" tai vielä useammin "pohdinnaksi".

eg. "Pohdinpahan tässä vain, miten myynnit korreloituvat pelin laatuun, ja mitä se tarkoittaa tämän konsoliyksinoikeuden osalta. Tieteellisen metodini lopputulos on se, että peli on selvästi keskinkertainen. Minun ei luonnollisesti tarvitse pelata peliä todetakseni tämän, sillä tämä a priorinen totuus on saavutettavissa Youtube-videoita katsomalla."
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Tämä ei ole nyt spekulaatiota vaan raakaa faktaa: jos tuo leirittely ja vinoilu ei lopu, pääsee foorumin tapahtumia seuraamaan jäähypenkiltä.
 
Eikös tuo Lens Of Truth ole noin yleisestikin todettu olevan kallellaan sinne Xboxiin päin? Jos muistan oikein, niin tässähän on malliesimerkki sitten siitä, miten ns. "huonompi" versio saadaan näyttämään "yhtä hyvältä", kun unohdetaan sopivasti mainita tuollaisia asioita toisesta versiosta, kuin paremmat äänet ja lisäpeli.

Ja todetaan nyt tähän samantien, että en nyt tarkoita, että Xbox-versio olisi oikeasti mitenkään heikko tai huonompi. Kärjistän tuossa yllä vaan sen takia, että viestin pointti tulee paremmin esille. Eikä aleta nyt sitten sotimaan mitään, eikä heittelemään mitään henk.koht. kuittailuja!
Argh, mutta vältellään niitä lapsellisia kuittailuja kuten kauniisti pyysit. Argh kuitenkin....

Lens of Truth kai kuitenkin keskittyy ulkonäkö/graafisiin juttuihin eikä niinkään lisäsisältöihin jne. vai olenko täysin kujalla (sekin on mahdollista) ja se että tuolla boksipuolella on pelit multiplattareissa kait kaikenkaikkiaan olleet hiuksenhienosti paremman näköisiä poikkeuksia (sääntöjä vahvistaen) lukuunottamatta ovat kai ihan faktanakin pitäneet paikkansa. Tiedä sitten, pilkun piippaminen on jus sitä itteensä.

Tämä ei ole nyt spekulaatiota vaan raakaa faktaa: jos tuo leirittely ja vinoilu ei lopu, pääsee foorumin tapahtumia seuraamaan jäähypenkiltä.
Hups, en lukenut ketjua loppuun ja huomasin siten vasta jälkeenpäin tämän isosti esille pannun punaisen tekstin. Jäähylle siis? :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Lens Of Truth katseli, kun Marvelin ja Capcomin sankarit pistivät toisiaan pataan jo kolmannen kerran. Eli vertailussa siis Marvel vs. Capcom 3. Miten kävi, kuka voitti?

Graafiset erot jäävät tällä kertaa varsin pieniksi. X360-version varjot ovat hieman pehmeämmät ja luonnollisemman näköiset, mutta muuten ollaan aika samasta puusta veistettyjä - ainakin kun pysäytyskuvia katselee. Liikeessä PS3-versio nappaa pidemmän oksan, sillä se ei repeile lainkaan. Boksilla superlyöntien aikana ruutu silppuuntui välillä niin paljon, ettei LOT:n kaappauslaitteistokaan enää ottanut siitä selvää.

We noticed that in almost every Super Move performed on the Xbox 360 version there was some sort of screen tearing going on. And with some Super Moves (take Ryu’s for instance), the screen tearing was so extreme that our analyzer had a hard time capturing every one of them.
Muilta osin eroja ei oikeastaan ole senkään vertaa. PS3:lla on pakollinen 1,4 gigan asennus, mutta kummallakin konsolilla latausajat ovat 3-5 sekunnin luokkaa. Joka tapauksessa voitto meni teknisellä tyrmäyksellä PS3-versiolle ihan vain saumattoman ruudunpäivityksen ansiosta.

Conclusion: Marvel vs. Capcom 3 looks amazing on either console you choose to play it on, and most importantly the core gamelpay in each version perform identically across platforms. Both versions ran at a fluid 60 FPS and every single character looked amazing. But at the end of the day one version proved superior. The PlayStation 3 version is clearly the winner here by out performing the Xbox 360 version. As stated above, the Xbox 360 had some serious screen tearing when performing Super Moves while the PlayStation 3 version had almost none. Hopefully, Capcom releases a patch that clears this up on the Xbox 360 version, but until then the PlayStaion 3 is this weeks Head2Head champion.

Lähde: Lens Of Truth
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Pidetään se simppelinä: Face-Off: Bulletstorm. Eli Unreal 3 -moottorilla pyörivä FPS-peli, näitä ei olekaan onneksi hirveän monta vertailtu. Muuttuuko mikään nytkään? Ensin ne samankaltaisuudet: molemmilla alustoilla 720p, reunat pehmentämättä, tekstuuritkin tasaveroisia ja minkäänlaisia asennuksia ei tarvita. Valaistusefektit kuitenkin tekevät selkeän eron, ja kuinka ollakaan, Pleikkarilla efektejä on karsittu, varjot kärsivät ja muutenkin maailma on hieman latteampi. Myös sumun läpinäkyvyys aiheuttaa PS3-versiolle ongelmia.

While many of the differences in the visuals will probably pass unnoticed, it's difficult to avoid the fact that light shafts are completely absent in the PS3 version of Bulletstorm when both PC and Xbox 360 games use them so extensively.

Ruudunpäivitysnopeus on puolestaan kaksipiippuinen juttu. X360:lla välianimaatioissa käyttöön on otettu v-sync, joka estää repeilyn, mutta pudottaa FPS:n 30:stä 20:een. Pleikkarilla repeillään, mutta ruudunpäivitys pysyy tasaisempana.

The results are inconclusive in this case because the PS3 and 360 versions of UE3 are being configured in different ways during the cut-scenes. People Can Fly has enabled v-sync on the engine-driven cinematics on Xbox 360, but allows screen-tear on the PlayStation 3 cut-scenes. Quite why these different rendering configurations have been used is a bit of a mystery.

Basically we aren't comparing like-for-like here then, but what we are seeing is something quite intriguing - the impact v-sync makes when the engine drops frames. You can see that while PS3 tears significantly, the overall frame-rate remains much higher than it does on Xbox 360.
Kuitenkin varsinaisen pelin aikana kumpikin luopuu v-syncistä, ja näissä olosuhteissa X360:lla keskiarvo on himpun verran lähempänä sitä tavoiteltua 30 ruutukuvaa sekunnissa.

Konsoleilla X360-version omistajat saavat teknisesti paremman paketin, mutta jos mukaan soppaan heitetään vielä PC:kin, ei todellisesta voittajasta jää epäselvyyttä.

Bulletstorm not only looks better on PC, but the gameplay feels so much more enjoyable. While it's a colossal amount of fun on the consoles, first impressions of the PC version are best summed up with simply one word: wow.

&

In conclusion, the PC version of Bulletstorm is clearly the pick of the bunch by quite a margin, but obviously most of the game's audience will be found on Xbox 360 and PlayStation 3, and for the players out there who own both machines, the 360 game is the one to buy. Better visuals and more consistent performance give it the edge.

Lähde: Eurogamer
 
Ylös Bottom