Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype ja muu oi-mä-ja-tai-mun-peli-tuli-jo-jauhanta]

Taivas tosiaan Boxilla selvästi komiampi, liekö tekstuurit vieneet PS3:lla kaiken muistin.
Itse asiassa tuossa on dynaaminen säätila jo heti alkuintron aikana, ja videokaappaushetkellä PS3-versiossa on ollut aurinkoisempi keli.

Kun Digital Foundry teki uuden videon X360-version USB-asennuksella, siinäkään ei pilviä enää näy. Selkeimmin eron huomaa n. 38 sekunnin kohdalla.

[video=youtube;YWNLTE38O1k]http://www.youtube.com/watch?v=YWNLTE38O1k[/video]
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype ja muu oi-mä-ja-tai-mun-peli-tuli-jo-jauhanta]

Huomasin hienon yksityiskohdan noista Xbox vs PS3 kuvista, tuulensuunta näyttäisi vaihtelevan tai sitten jostain syystä tuulensuunta riippuu siitä kummalla alustalla pelaa. Huomatkaa amerikan lippu keskellä.
gta-5-ps3-vs-xbox-360-xbox-360-2.jpg

gta-5-ps3-vs-xbox-360-ps3-2.jpg
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype ja muu oi-mä-ja-tai-mun-peli-tuli-jo-jauhanta]

Huomasin hienon yksityiskohdan noista Xbox vs PS3 kuvista, tuulensuunta näyttäisi vaihtelevan tai sitten jostain syystä tuulensuunta riippuu siitä kummalla alustalla pelaa. Huomatkaa amerikan lippu keskellä.

Todennäköisesti tuulensuunta vain vaihtelee ajoittain alustasta riippumatta. Olisihan se vähän outoa jos toisella alustalla tuuli puhaltaisi aina eri suuntaan kuin toisella.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype ja muu oi-mä-ja-tai-mun-peli-tuli-jo-jauhanta]

Huomasin hienon yksityiskohdan noista Xbox vs PS3 kuvista, tuulensuunta näyttäisi vaihtelevan tai sitten jostain syystä tuulensuunta riippuu siitä kummalla alustalla pelaa. Huomatkaa amerikan lippu keskellä.
Sanottiin jo (varmaan kirjoitushetkellä), että alkuintrossakin on dynaamiset säät.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype ja muu oi-mä-ja-tai-mun-peli-tuli-jo-jauhanta]

Todennäköisesti tuulensuunta vain vaihtelee ajoittain alustasta riippumatta. Olisihan se vähän outoa jos toisella alustalla tuuli puhaltaisi aina eri suuntaan kuin toisella.
Tuota juuri tarkoitin. Koska se toinen vaihtoehto että riippuisi alustasta mistä suunnasta tuulee, olisi todella epätodennäköistä. Enkä nyt ainakaan muista missään olleen juttua tuosta tai en ainakaan ole kiinnittänyt siihen huomiota.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype ja muu oi-mä-ja-tai-mun-peli-tuli-jo-jauhanta]

Koska se toinen vaihtoehto että riippuisi alustasta mistä suunnasta tuulee, olisi todella epätodennäköistä.
Kannattaa katsoa tuo linkkaamani vertailuvideo. Siinä on kaksi X360-alkuintroa vierekkäin, ja toisessa lippu heiluu vasemmalle, toisessa oikealle. Eli ei johdu alustasta, vaan ihan puhtaasti tuosta dynaamisesta säästä.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

C&VG fail. PS3:lla väärä RGB range päällä. Ainoastaan Digitalfoundry osaa tasata PS3:n ja 360:n blacklevelit
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Digital Foundryn varsin odotettu GTAV-vertailu julkaistiin tuossa aamupäivällä. R* on tehnyt erittäin hyvää työtä, ja erot PS3- ja X360-versioiden välillä ovat verrattain pieniä. Paljain silmin on nähtävissä kuitenkin PS3-version tarkemmat maastotekstuurit etenkin aivan hahmon jalkojen juuressa. Ruudunpäivitystä ohjelmallisesti mitattaessa X360:lla tuli pari ruutukuvaa sekunnissa enemmän tiukoissa paikoissa, mutta noin yleisesti kummallakin alustalla rullailllaan pääasiassa 30 fps:n voimin. Joskus boksilla ruudunpäivitys menee jopa hieman yli kolmenkympin, mutta toisin kuin voisi ehkä kuvitella, se ei näy lisääntyneenä sulavuutena vaan nykimisenä.

Muita pienenpieniä eroavaisuuksia löytyi peilin heijastuksista, jotka olivat PS3:lla hieman karkeammalla tarkkuudella. Myös palmujen latvustot näyttivät vähemmän tuuheilta Sonyn konsolilla.


Despite each console's mandatory installs - 7.8GB for 360 via a separate disc and 8.4GB on PS3 - it quickly becomes clear that there's an asset-streaming issue on Microsoft's platform. This essentially manifests as blurrier textures in a number of spots, particularly for ground assets like concrete, grass and dirt. Whether you're at the city centre or in the wilderness, ground assets beneath Trevor, Michael or Franklin's feet are a pixel-perfect match for the PS3 version equivalent, but the quality dips off noticeably a metre ahead in the player's field of view on 360.

&

The target this time is 30fps for both platforms, and it holds at that point for most areas. Overall the PS3 puts out the lower frame-rate for synchronised in-engine cut-scenes, typically by a matter of two frames-per-second and rarely much more. Curiously, the 360 version is the only one of the two to drive upwards from the 30fps target on occasion - far from being ideal, this produces a judder effect due to the frame-rate no longer operating as a multiple of the 60Hz output signal. Regardless, the readings for both consoles stick together like glue during dips below the line, with each going as low as 20fps.

Kaikkinensa Digital Foundryn valinta paremmaksi versioksi on PS3.

However, it's apparent that the PS3 version has an undeniable advantage in one area: even to the naked eye, ground textures on 360 are blurred as a result of what appears to be unoptimised asset streaming. Glitch or not, this basically amounts to concrete and grass textures appearing fuzzier beneath the feet of Trevor, Michael or Franklin, while the PS3 version's remain crystal clear. The 360 does command a minor advantage in frame-rate during synchronised play, but for shoot-outs and high-speed hurtles down the city streets, the PS3 can sometimes pull ahead in these metrics - though the difference is rarely perceptible either way. Since all else is identical across the board, the PS3 version is recommended on the grounds of image quality if you have the option.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Digital Foundryn vertailun perusteella GTAV:n PS3-digilatausversio kärsii samanlaisesta latausongelmista tekstuurien ja objektien kuin X360-versio, jos Play Disc on asennettuna. Tosin samalla selvisi sekin, että myös tässä pelissä on Ragen tapaan vaikutusta PS3:n kiintolevyn nopeudella. 60 gigan julkkarimallin kiintolevyllä ongelmia oli enemmän kuin tuoreemmalla 500 gigan levyllä. Voi siis olla, että SSD-levyllä kaikki sujuisi täysin smoothisti.

Cutting rapidly across several areas, the digital version has ground textures popping in half a second late - plus delays in the drawing of shadow maps and objects like grass. For the disc release, these issues don't manifest to nearly the same extent, with the odd delay in rendering a plant or chair being the worst we see during several retrials. As compared to playing the 360 release with both discs installed to its HDD, the digital PS3 release isn't quite as nefarious with its object draw - but it's enough to take you out of the moment.

&

In our experience playing from a newer Western Digital 500GB HDD the results proved less glaring, suggesting faster drives may yield improved performance, but if you'd rather sidestep the issue altogether then we'd recommend sticking to the retail Blu-ray copy.
Nähtäväksi jää, pystyykö Rockstar jotenkin korjaamaan tai edes lievittämään ilmiötä päivityksillä, vai jääkö digiversion ostajille pysyvästi lyhempi korsi käteen.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Digital Foundryn vertailun perusteella GTAV:n PS3-digilatausversio kärsii samanlaisesta latausongelmista tekstuurien ja objektien kuin X360-versio, jos Play Disc on asennettuna. Tosin samalla selvisi sekin, että myös tässä pelissä on Ragen tapaan vaikutusta PS3:n kiintolevyn nopeudella. 60 gigan julkkarimallin kiintolevyllä ongelmia oli enemmän kuin tuoreemmalla 500 gigan levyllä. Voi siis olla, että SSD-levyllä kaikki sujuisi täysin smoothisti.


Nähtäväksi jää, pystyykö Rockstar jotenkin korjaamaan tai edes lievittämään ilmiötä päivityksillä, vai jääkö digiversion ostajille pysyvästi lyhempi korsi käteen.

Lähde: Eurogamer
Eikös Halo-pelisarjassa, sekä konsolisukupolven alussa olevissa Unreal-pelimoottorilla tehdyissä peleissä ollut juuri tämäntapaisia hidasteluja, kun kovalevyasennusominaisuus ilmaantui Xbox360:lle.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Edellisen sukupolven multilättyjä tulee vielä jonkin aikaa, joten niin tulee näitä vertailujakin. Tässä pikayhteenvedot kahdesta.

FIFA 14: X360

With performance settled at 60fps for top-down gameplay, the biggest difference between the two boils down to the light blurring of the image on the Sony release - though its use of quincunx AA does avoid the pixel crawl artifacting across crowd elements on 360. In terms of asset quality, texturing and shadows, everything remains absolutely identical with even the PC port. The only other snag is that PS3 owners do have to put up with an initial boot time of up to two minutes - almost double that of the installed 360's - before getting to the very first kick-off.

Assassin's Creed IV: Black Flag: Tasapeli

Assassin's Creed 4: Black Flag marks another excellent cross-platform release that is well worth picking up for both PS3 and 360 owners respectively. Arguably the 360 version offers up the smoothest overall experience across a general run of play, but that shouldn't stop you from picking up the excellent PS3 game if that is your primary format of choice - and remember that Ubisoft is offering up an hour's worth of additional content for PlayStation owners.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

No vielä jatkuu.

Battlefield 4: PS3

If we're to compare the PS3 and 360 versions, the broad parity in visuals means performance is the deciding factor, and Sony's platform has an edge here. Tearing is rife on 360, while the PS3 version runs at almost the same frame-rate or better in like-for-like scenarios. The only outstanding difference between the two comes down to your preference between MLAA and FXAA in terms of anti-aliasing treatment, with the latter on 360 faintly softening the image to achieve broader coverage.

Call Of Duty: Ghosts: X360

In the here and now, the current-gen Call of Duty experience is best delivered on the 360, followed quite closely by the PS3 version, where stable multiplayer performance is backed up by a campaign that still delivers a good slice of 60fps action, even if frame-rates aren't quite as smooth as on Microsoft's platform. However, the soft-focused look doesn't represent the game in its best light in comparison to the sharper and cleaner 360 release, while the texture bugs are disappointing to see. The real letdown comes with the Wii U version, which sees owners of Nintendo's console once again left with a sub-par experience marred by frequent frame-rate issues and some pretty striking texture quality problems that makes it hard to recommend when both 360 and PS3 offer up smoother gameplay and more enjoyable online play as a result.

Batman: Arkham Origins: X360

While Xbox 360 arguably offers up the smoothest gameplay experience on console, PS3 owners get exclusive DLC that includes the Nightfall challenge maps and extra Batman costumes based on the 1960s TV series and the classic comics' Knightfall story arc. Given the major frame-rate issues it's hard to recommend the Wii U game at all unless you have no other option.

Jos nyt jotain tässä haluaa sanoa, niin on hieman surullista, että Wii U -versio jäi vertailun huonoimmaksi sekä CODin että Bathamin kohdalla. Ei kauhean vahva suoritus laitteelta, jolla on ainakin periaatteessa useamman vuoden tekninen etumatkan PS3/X360-veljiinsä nähden etenkin GPU:n osalta.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Jos nyt jotain tässä haluaa sanoa, niin on hieman surullista, että Wii U -versio jäi vertailun huonoimmaksi sekä CODin että Bathamin kohdalla. Ei kauhean vahva suoritus laitteelta, jolla on ainakin periaatteessa useamman vuoden tekninen etumatkan PS3/X360-veljiinsä nähden etenkin GPU:n osalta.

Tämä on aika valitettava ilmiö Wii U:n kohdalla. Toisaalta ymmärrän, ettei firmoilla ole suurta kiinnostusta panostaa huonosti myyneen konsolin versioon, vaikka sitä riittäisikin. Esimerkiksi Need For Speed Most Wanted on porttaus, johon on selvästi panostettu. Wii U -versiohan käyttää PC:n tekstuureja ja on konsoliversioista parhaimman näköinen. Kyllähän laitteessa rauta riittäisi parempaan jälkeen ja konsolilla onkin jo ihan hyvän näköisiä pelejä, kuten tuo Most Wanted ja vaikkapa Sonic Lost World (joka tosin muuten ei ole kovin kummoinen peli). Huvittavaa, että harkitsin ostavani Call of Duty: Ghostin (joka olisi minulle ensimmäinen Call of Duty sitten kakkosen), mutta surkean porttauksen (ja ilmeisesti surkeahkon kamppanjan - nettipeli ei kauheasti kiinnosta) vuoksi päädyin ostamaan Resident Evil: Revelationsin ja Deus Exän, eikä ole toistaiseksi kaduttanut.
 
Vastaus: Julkaistut multiplatformit, Xbox 360 vs PS3

Assassin's Creed IV: Black Flagin suurvertailussa oli mukana totta kai myös PS3/X360/Wii U -painokset. Näistä Digital Foundry julisti PS3- ja X360-versiot hyvin pitkälti tasaväkisiksi, mutta Wii U -parka senkus saa kylmää vettä koneistoonsa selvästi heikommalla ruudunpäivitysnopeudella.

To recap, the 360 and PS3 versions of the game offered up essentialy an identical visual presentation, with matching art and a native 720p framebuffer, with the Xbox 360 version closer to reaching the desired 30fps update, in turn delivering smoother gameplay with better controller response. But it's safe to say that choosing between PS3 and 360 is something of a Hobson's choice. There is a real sense that the game is held back by the constraints of last-gen console hardware, with the potential for both Sony and Microsoft's new consoles to finally deliver a smooth experience where the action isn't compromised by a lack of system resources.

&

The Wii U version consistently falls 6-10fps behind the 360 and PS3 releases, resulting in a jerky, often uneven update and a profound, unsatisfying reduction in controller response. Combined with the GamePad's twitchy analogue sticks, the low frame-rate makes frantically running across rooftops and chasing down targets a frustrating affair, the net result being that we'd often have to repeat some missions multiple times - something that wasn't much of a problem on 360, and with no issues at all when playing at 60fps on the PC version of the game.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Dark Souls II [Hype]

Jos joku pähkäilee kumman version ostaa niin DF on tehnyt testin pelistä

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-dark-souls-2-face-off

Lyhyt kertaus:

PS3 versio pyörii noin 20-30 frameratella ilman screen tearingiä, xbox versio pyörii 30-40 frameratella aika pahalla screen tearingillä. Myös ps3 versio kipuaa tuonne 40 paikkeille toisinaan mutta vain kun rudulla ei tapahdu mitään ja pieni alue. Itse joudun valitsemaan tuon PS3 version jos nyt konsoleille tulee ostettua.

Edit: Molemmat versiot ovat suht identtisen näköisiä.
 
Ylös Bottom