Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kännykät

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaps
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kännykät

Koska iPhone on edelleen Soneran yksinoikeus Suomessa, tilasin Saunalahdelta LG Arena KM900:n. Eihän se mikään "Steve-luuri" ole, mutta noin muuten speksiensä puolesta ihan kelpo kamaa; on tarpeeksi iso kapasitiivinen kosketusnäyttö, 5 megapikselin kamera, A-GPS, WLAN, 8 gigaa muistia, jne. Ostopäätöksen tein Trusted Reviewsin, GSM Arenan ja Phone Arenan arvostelujen perusteella.
Heh, tulinkin katumapäälle ja vaihdoin tilauksen HTC Heroon. Kävi onneksi sen verran hyvä tuuri, että tuo LG:n puhelin ei ehtinyt saapua, joten puhelimen vaihto toiseen onnistui ilman mitään sanktioita. (Saunalahden listoilla Heroa ei vielä näy, mutta Elisa/Saunalahden Panu Lehti kertoi Matkapuhelinfoorumilla puhelimien heille toissapäivänä saapuneen.) Lisää HTC Hero -herkkua voi käydä katsomassa Engadgetista.

Nyt polte on vaan entistäkin kovempi. Ei millään malttaisi odottaa puhelimen saapumista. :)
 
Vastaus: Kännykät

Heh, tulinkin katumapäälle ja vaihdoin tilauksen HTC Heroon. Kävi onneksi sen verran hyvä tuuri, että tuo LG:n puhelin ei ehtinyt saapua, joten puhelimen vaihto toiseen onnistui ilman mitään sanktioita. (Saunalahden listoilla Heroa ei vielä näy, mutta Elisa/Saunalahden Panu Lehti kertoi Matkapuhelinfoorumilla puhelimien heille toissapäivänä saapuneen.) Lisää HTC Hero -herkkua voi käydä katsomassa Engadgetista.

Nyt polte on vaan entistäkin kovempi. Ei millään malttaisi odottaa puhelimen saapumista. :)

Älä htc:tä, älä oikeesti :mad: Takaan että ei toimi lähellekkään vuotta kunnolla.
 
Vastaus: Kännykät

Älä htc:tä, älä oikeesti :mad: Takaan että ei toimi lähellekkään vuotta kunnolla.
Myöhäistä, kun tilaus tuli jo tehtyä.

Parista HTC:n mallista on kokemusta työn puolesta parin vuoden takaa, mutta niitä tuli käytettyä sen verran vähän, ettei niistä pystynyt sanomaan mitään definitiivistä hyvää tai pahaa kumpaankaan suuntaan.

Toki nyt tässä kun vielä kerran vertailee noita Heron ja Arenan speksejä, niin kyllähän Arena vie voiton selvästi suuremmalla resollaan (800x480 vs. 480x320), FM-radiolähettimellään, kameran salamalla, videokuvan laadulla (720x480@30 fps vs. 352x288@XX fps) ja vakiona tulevan tallennustilan määrällä (8 Gt:n sisäinen Flash-muisti vs. 2 Gt:n SD Micro -muistikortti).

Heron suurin etu kuitenkin on Android itse, kun taas LG:ssä on mikälie LG:n oma käyttis, jolle ei tiettävästi ainakaan vielä ole saatavilla (Suomessa) mitään itse asennettavaa softaa. Hienoistakaan rautaominaisuuksista ei ole suuremmin iloa, jos softatuki on puutteellista. Android Marketista löytyy jo toistasataa ladattavaa pikkuapplikaatiota, ja määrä varmastikin kasvaa laitekannan myötä. Lisäksi Android-puhelimeen saa asennettua "epävirallista" softaakin aika vaivatta.

Elämä on valintoja, ja tällä kertaa päädyin ottamaan HTC:n tuotteen. Toivottavasti se on niin hyvä kuin arvostelut ja foorumikommentit ovat antaneet ymmärtää.
 
Vastaus: Kännykät

Teit todella hyvän viime hetken suunnanvaihdon. Android on vielä ehkä vähän raakile, mutta niin oli ensimmäinen iPhonen käyttisversiokin. Nimenomaan softa tekee älypuhelimesta älypuhelimen. Lucky Goldstarin puhelimet ei ole nähnytkään älypuhelinta..
 
Vastaus: Kännykät

Android on vielä ehkä vähän raakile, mutta niin oli ensimmäinen iPhonen käyttisversiokin. Nimenomaan softa tekee älypuhelimesta älypuhelimen. Lucky Goldstarin puhelimet ei ole nähnytkään älypuhelinta..
Jonkin verran sen varaan laskinkin, että Heroon saa aikanaan Android OS 2.0:n (ja miksei vaikka sitäkin uudemman käyttiksen). Tuosta LG:stä on sanottu, että se on "ihan kiva, mutta tylsä". Tällaiselle insinörtille kunnon virittelyvehje antanee siis paremmat kiksit, vaikka "pelkästä" puhelimesta onkin kyse.

PS. Phone Arenan HTC Hero -arvostelun löytää täältä - jos jotakuta kiinnostaa.
 
Vastaus: Kännykät

Myöhäistä, kun tilaus tuli jo tehtyä.

Parista HTC:n mallista on kokemusta työn puolesta parin vuoden takaa, mutta niitä tuli käytettyä sen verran vähän, ettei niistä pystynyt sanomaan mitään definitiivistä hyvää tai pahaa kumpaankaan suuntaan.

Itse olen vuoden käyttänyt htc:tä työpuhelimena, todella paljon. Eli windows pohjaisia luureja. Voin sanoa että isoja ongelmia on ollut. Kaikilla meillä (useilla sadoilla siis) Windows aiheuttaa omat ongelmansa joo, mutta suurin ongelma on puhelin itsessään. On ruvennut jo niin pahasti pätkimään että on käytännössä käyttökelvoton luuri. Siis alle vuoden vanhana. Sitä ennen lopetti netti kunnolla toimimasta eikä e-mailitkan tule läpi. Akkukin on sanalla sanoen heikko.

Hyvää: lataa nopeasti akun.
 
Vastaus: Kännykät

Itse olen vuoden käyttänyt htc:tä työpuhelimena, todella paljon. Eli windows pohjaisia luureja. Voin sanoa että isoja ongelmia on ollut. Kaikilla meillä (useilla sadoilla siis) Windows aiheuttaa omat ongelmansa joo, mutta suurin ongelma on puhelin itsessään. On ruvennut jo niin pahasti pätkimään että on käytännössä käyttökelvoton luuri. Siis alle vuoden vanhana. Sitä ennen lopetti netti kunnolla toimimasta eikä e-mailitkan tule läpi. Akkukin on sanalla sanoen heikko.

Hyvää: lataa nopeasti akun.

Onnea matkaan TT-2k! Sitä sen HTCn kanssa tarvii. Mun Touch Diamond tuli 2kk huoltoretkeltä takasin uudella softalla ja samoilla vioilla. Puhelin on ihan ok toimiessaan, mut kun kosketusnäytön kalibrointi on tehtävä 2 min. välein niin rikki mikä rikki. HTCn käyttis on H-I-T-A-U-D-E-S-S-A-A-N ihan lyömätön. Oikeesti Windows ja Mobile... erittäin huono yhdistelmä. Ohjelmat kaatuilee kokoajan, syö muuten akkua niin törkeästi ettei mitään tolkkua. GPS käytössä oltava laturissa kiinni kokoajan...

No toivon todella että toi Hero on sankarilaite ja tuo paljon ilon hetkiä. Minun HTC ei sitä suonut. :(
 
Vastaus: Kännykät

Karmea älämölö Windows Mobilesta, joka ei edes liity HTC Heroon millään lailla... Tutkitaan ennenkuin hutkitaan.
 
Vastaus: Kännykät

Smirre on ihan oikeassa. Perehtykää asiaan ennen kuin rupeatte mollaamaan. ;) HTC Hero käyttää Google Android 1.5 -käyttöjärjestelmää, eli siinä ei ole Windows Mobilesta tietoakaan. Lisäksi HTC on tehnyt Androidin päälle vielä omia käyttöliittymämuokkauksiaan, ns. HTC Sensen.
 
Vastaus: Kännykät

Smirre on ihan oikeassa. Perehtykää asiaan ennen kuin rupeatte mollaamaan. ;) HTC Hero käyttää Google Android 1.5 -käyttöjärjestelmää, eli siinä ei ole Windows Mobilesta tietoakaan. Lisäksi HTC on tehnyt Androidin päälle vielä omia käyttöliittymämuokkauksiaan, ns. HTC Sensen.

Tiedän ettei ole windowsa luuri. Mutta epäilenpä että ei ole puhelinominaisuutta kehittänyt sen vertaa että itse uudestaan ko. shaissen ottaisin. Luulen että se on hardispohjainen ongelma, ja LUULEN että ne ei ole koko puhelinta uudestaan synnyttänyt. Varsinkin kun kaikki muu on mennyt uusiksi, tarkoitan käyttöliittymää ja muotoilua. Sama rauta alla?

Niin, toimiessaan olisi ollut ihan pätevä luuri. Varsinkin windows pohjaisena olisi varmasti ollut vaikka ja mitä kikkailtavaa. Itse käytin ahkerasti google mapsia :)

Edit:
Eli viat iski päälle iän myötä. Eikä niin kauhean vanhana edes. Kamera on suojaamaton, mutta firewire liitäntä jees. Huonona puolena voi ladata vain ubsin kautta.
 
Vastaus: Kännykät

Luulen että se on hardispohjainen ongelma, ja LUULEN että ne ei ole koko puhelinta uudestaan synnyttänyt. Varsinkin kun kaikki muu on mennyt uusiksi, tarkoitan käyttöliittymää ja muotoilua. Sama rauta alla?)
Rauta on melko pitkälti sama kyllä, eli käytännössä samaa tasoa kuin iPhone 3G:ssä. Mutta itse ainakin olen sitä mieltä, että alla oleva hardis ei läheskään aina ole ongelma vaan nimenomaan softa. Heppoisellakin raudalla saadaan ihmeitä aikaan, kun sillä pyöritetään hyvää koodia. Ja ensimmäiset käyttäjäkokemukset tuolla Matkapuhelinfoorumilla ovat olleet positiivisia. Myös käyttiksen nopeuden suhteen.
 
Vastaus: Kännykät

Rauta on melko pitkälti sama kyllä, eli käytännössä samaa tasoa kuin iPhone 3G:ssä. Mutta itse ainakin olen sitä mieltä, että alla oleva hardis ei läheskään aina ole ongelma vaan nimenomaan softa. Heppoisellakin raudalla saadaan ihmeitä aikaan, kun sillä pyöritetään hyvää koodia. Ja ensimmäiset käyttäjäkokemukset tuolla Matkapuhelinfoorumilla ovat olleet positiivisia. Myös käyttiksen nopeuden suhteen.

Ei siinä, siis rauta on tehokasta. Todellakin! Mutta ongelma on se puheluiden pätkiminen. Se on todella vittumaista. Saattaa katketa 3-4 kertaa ennen kuin asia on hoidettu. Ja ylipäätään 1 soitto 15 yrityksestä onnistuu. Tätä minä tarkoitan. Johtuuko se raudasta vai softasta? Ja onko sama PUHELINTA pyörittävä softa sekä windows että android puhelimissa?
 
Vastaus: Kännykät

Ei siinä, siis rauta on tehokasta. Todellakin! Mutta ongelma on se puheluiden pätkiminen. Se on todella vittumaista. Saattaa katketa 3-4 kertaa ennen kuin asia on hoidettu. Ja ylipäätään 1 soitto 15 yrityksestä onnistuu. Tätä minä tarkoitan. Johtuuko se raudasta vai softasta?
Tuollaiset puhelukatkeamiset viittaavat vahvasti kyseisen puhelinyksilön rautaongelmiin, ei niinkään edes kyseisen mallin tyyppivikaan. (Tai mie ainakaan en ole kuullut, että HTC:n vehkeissä olisi tuon sortin vikoja yleisesti.)

Ja onko sama PUHELINTA pyörittävä softa sekä windows että android puhelimissa?
Ei. Käyttöjärjestelmä on Herossa Android, käyttöliittymä on HTC Sense. Vanhemmissa HTC-puhelimissa käyttöjärjestelmä on Windows Mobile ja käyttöliittymänä esim. HTC TouchFlo. Eli sekä käyttöjärjestelmä että käyttöliittymä ovat vaihtuneet. Yhteistä vanhempien mallien kanssa on siis vain rauta.
 
Vastaus: Kännykät

Tuollaiset puhelukatkeamiset viittaavat vahvasti kyseisen puhelinyksilön rautaongelmiin, ei niinkään edes kyseisen mallin tyyppivikaan. (Tai mie ainakaan en ole kuullut, että HTC:n vehkeissä olisi tuon sortin vikoja yleisesti.)


Ei. Käyttöjärjestelmä on Herossa Android, käyttöliittymä on HTC Sense. Vanhemmissa HTC-puhelimissa käyttöjärjestelmä on Windows Mobile ja käyttöliittymänä esim. HTC TouchFlo. Eli sekä käyttöjärjestelmä että käyttöliittymät ovat vaihtuneet. Yhteistä vanhempien mallien kanssa on siis vain rauta.

Meidän firmassa on 3 eri htc:n mallia. Kaikki tosin windowspohjaisia. Ja voin väittää ettei yksikään toimi kunnolla. Siis monta sataa mokkulaa.

Kun saat puhelimen niin laita fiiliksiä ja käyttökokemuksia. Kuten sanottua, rauta on tehokas. Itseäni kiinnostaa kuinka paljon se on kehittynyt ja toimiiko pidemmän päälle :) Oma seuraava omaluuri taitaa olla 5800xpress music. Korvaa nykyisen kohtalaisen bugisen ja oikeasti hitaan n73:sen.
 
Vastaus: Kännykät

Anteeksi epätietoisuuteni. :o Siinä tapauksessa tuo vaikuttaakin oikein hyvältä. Ainakin kaks pahaa on korjattu. :)
 
Vastaus: Kännykät

Kun saat puhelimen niin laita fiiliksiä ja käyttökokemuksia. Kuten sanottua, rauta on tehokas. Itseäni kiinnostaa kuinka paljon se on kehittynyt ja toimiiko pidemmän päälle :)
Juu, ehdottomasti laitan. Myönnän tässä välissä, että johtuen edellisen puhelimen huomattavan mittavasta iästä (5+ vuotta), voin olla monesta modernin puhelimen perusasiasta ihan ihquissani, koska ne on mulle uusia ja cooleja ominaisuuksia. :) Tosin on mulla iPod Touchista hieman vertailukohtaa moderniin kosketusnäyttölaitteeseen, ja sehän on melkein kuin iPhone.
 
Vastaus: Kännykät

Kyllä HTC:n Touch Pro2 hakkaa nopeudessa selvästi esimerkiksi 5800XM:n. Käyttis, ja varsinkin Touchflo 3D2, on mahtava. Toiminta on nopeaa ja puhelimesta jää tyylikäs vaikutelma. Eli ihan päinvastaisia kokemuksia WM6:sta ja TouchFlosta kuin quassimolla. Touch Pro2:han on lähes sama puhelin kuin Touch Diamond2 (erot suurempi näyttö sekä fyysinen näppis). Virtuaalinäppis tosin on aika huono WM:ssä, 5800:ssa se on huomattavasti parempi. Tosin näin vasenkätiselle HTC on muuten luontevampi käyttää.

Nokian S60-alusta on paketista huomattavasti valmiimpi kuin WM6, mutta Windows tarjoaa aika paljon mahdollisuuksia virittelijälle. Lisäksi uusimmat HTC:n mallit tukevat virallisesti myös tulevaa WM(WP?)6.5:ttä - joka vaikuttaa aika lupaavalta.
 
Vastaus: Kännykät

Joo mulla onkin tossa omassa toi TouchFlo3D, siis eka versio. Hirveen takkunen käyttää. Periaate kyllä loistava siinäkin.
 
Ylös Bottom