Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Tämähän meni näin aiempaa logiikkaa soveltaen.
Oikeasti, luepa nyt se aiempi lasku ihan kunnolla äläkä ala keksiä mitään omia logiikoitasi. Sen jälkeen voit myös harjoitella laskemista. Ajan kuluessa eteenpäin laitteen käyttämiseen kuluu aina enemmän rahaa. Sinä kuvittelet nyt jostain syystä saavasi rahaa. En tiedä missä koulussa olet oppinut laskemaan, mutta valitettavasti tuo ei vastaa todellisuutta. Mikäli minun alkuperäinen laskuni on sinulle liian vaikea, niin WildLag tiivisti aiemmassa viestissään laskennon helpommin seurattavaksi, ainoa 50 euron ero oli pienemmässä erossa lähtöhinnoissa. Palaa asiaan sitten, kun olet ymmärtänyt vähintäänkin tuon verran.

Tällä hetkellä parempaakaan tekemistä. Kun numeroita ruvetaan heittelemään ympäriinsä, niin mikä tahansa saadaan muutettua miksi muuksi tahansa. Musta onkin valkoista, punainen keltaista, jne.
Tämä pätee vain niihin, jotka eivät osaa laskea. Numerot itsessään eivät valehtele ja oikeat laskut ovat aina yksinkertaisesti seurattavia. WildLagin esimerkistä huomaat, että minun laskentoni oli lopulta erittäin helppoa eikä vaatinut sen kummempaa kikkailua vertailukelvottomien palvelujen kanssa. Tarvitaan vain kaksi helposti vertailtavissa olevaa muuttujaa, laitteen hankintahinta ja pelien hinta. Siinä se.
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Lisäksi jossain vaiheessa tuli tuo ns. Beacon-järjestelmä, jossa siis voi ilmoittaa pelihaluistaan, eli suoraan Live-tunnuksen tiedoista näkee, mihin peleihin olet seuraa hakemassa. Ja olikohan peräti niin, että jos käynnistää pelin, johon joku kaveri on beaconilla ilmoittanut seuraa hakevansa, siitä saa saman tien ilmoituksen.

Tätä ominaisuutta itse toivon PSN palveluun ja en edes tiennyt että sellainen oli ilmestynyt XBox:lle. Kun kaverilistan selaamisessa menee ikuisuus kun yrittää selvittää että omistaako X kaveri peliä Y niin tämä helpottaisi asiaa aivan törkeän paljon. Kirjoitin siitä jonkin aikaa sitten jo tuonne Sony:n Playstation foorumillekin.
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Tätä ominaisuutta itse toivon PSN palveluun ja en edes tiennyt että sellainen oli ilmestynyt XBox:lle. Kun kaverilistan selaamisessa menee ikuisuus kun yrittää selvittää että omistaako X kaveri peliä Y niin tämä helpottaisi asiaa aivan törkeän paljon. Kirjoitin siitä jonkin aikaa sitten jo tuonne Sony:n Playstation foorumillekin.

Palvelu toimii, jos ihmiset käyttävät sitä. Jengin pitäisi muistaa merkata profiiliinsa, että haluavat peliseuraa vaikka tuoreimpaan Haloon. Idea on kyllä hyvä, mutta aika harva sitä käyttää ainakaan omalla noin 80 hengen kaverilistallani. Muistaakseni juurikin Halon käynnistäessäni saan ilmoituksen, että "Player X want's to play Halo 4" tms.

En sitä itsekään käytä, koska jos pelaan, niin pelaan jo vuosia sitten muodostuneen peliporukan kanssa.
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Oikeasti, luepa nyt se aiempi lasku ihan kunnolla äläkä ala keksiä mitään omia logiikoitasi. Sen jälkeen voit myös harjoitella laskemista. Ajan kuluessa eteenpäin laitteen käyttämiseen kuluu aina enemmän rahaa. Sinä kuvittelet nyt jostain syystä saavasi rahaa. En tiedä missä koulussa olet oppinut laskemaan, mutta valitettavasti tuo ei vastaa todellisuutta. Mikäli minun alkuperäinen laskuni on sinulle liian vaikea, niin WildLag tiivisti aiemmassa viestissään laskennon helpommin seurattavaksi, ainoa 50 euron ero oli pienemmässä erossa lähtöhinnoissa. Palaa asiaan sitten, kun olet ymmärtänyt vähintäänkin tuon verran.


Tämä pätee vain niihin, jotka eivät osaa laskea. Numerot itsessään eivät valehtele ja oikeat laskut ovat aina yksinkertaisesti seurattavia. WildLagin esimerkistä huomaat, että minun laskentoni oli lopulta erittäin helppoa eikä vaatinut sen kummempaa kikkailua vertailukelvottomien palvelujen kanssa. Tarvitaan vain kaksi helposti vertailtavissa olevaa muuttujaa, laitteen hankintahinta ja pelien hinta. Siinä se.

Ei, älä nyt ala provosoitumaan. Samaa logiikkaa itse käytän mitä itsekin. Eli lasketaan kaikki kulut samaan kasaan. Eli konsoli+vuosimaksu+mahdolliset säästöt ostoksissa. Itse en ala etsimään halvimpia MS pisteitä tai PSN rahakortteja, koska peruspelaaja ei näin tee. Itse olen ollut pelialalla 12 vuotta ja tällä kokemuksella kyllä minulla on hyvä haju siitä, mitä peruspelaaja tekee ja miten toimii. Eli hintavertailuun otetaan nykyiset hinnat fyysisessä kaupassa.

Se, miksi olet koko ajan sanonut, että pitää olla pitkä aikajana käytössä on se, että numerot ovat vielä julmemmat suorassa vertailussa nyt. Laitteet ovat saman hintaiset kaupassa (pari euroa heittoa), PSN+ ja Live ovat saman hintaisia kaupassa ja Plussassa pärähtää saman tien muutaman sadan euron edestä pelejä omaan kirjastoon käyttöön.

Edelleenkin olen sitä mieltä, että tämä sinun triidisi tulisi sulkea ja oikeastaan deletoida, kuten muutama vuosi sitten olleelle PS3/X-Box/Wii techspecs ketjulle tehtiin. Tällöin eräs foorumilainen käytti matematiikkaa ja laitteiden speksejä selittämään miksi jokin laite (PS3) oli halvempi ja parempi kuin kilpailijansa. Tuokin viestiketju oli asiasisällöltään saman arvoinen kuin tämä ketju. Eli siis täysi nolla.

PS: Omat laskuni ovat samat kuin WildLagin, lasken vain mukaan sen, mitä oikeasti PSN Plus palvelusta saadaan. Onhan tämä reilua. Niin kauan kuin olet tilaaja ei sinun tarvitse näitä pelejä ostaa. Eli voit pelata niitä niin paljon kuin haluat. Teknisesti ilmaiseksi. Oikeasti tuon 50 euroa vuodessa vuokrahintaan. Toivottavasti X-Boxillakin joskus nähdään vastaavaa. Tällä hetkellä tätä ei ole ja Games on Demand-pelitkin tuppaavat olemaan kamalan kalliita, kuten PSN-puolellakin nuo pelit tuppaavat olemaan. Tuolla sentään jotkin pelit halpenevat silloin tällöin muutenkin kuin vain alennuksiin.
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Tämä pätee vain niihin, jotka eivät osaa laskea. Numerot itsessään eivät valehtele ja oikeat laskut ovat aina yksinkertaisesti seurattavia. WildLagin esimerkistä huomaat, että minun laskentoni oli lopulta erittäin helppoa eikä vaatinut sen kummempaa kikkailua vertailukelvottomien palvelujen kanssa. Tarvitaan vain kaksi helposti vertailtavissa olevaa muuttujaa, laitteen hankintahinta ja pelien hinta. Siinä se.
Juu... No pistetääs sama uudestaan oikeilla luvuilla:

PS3 550 euroa + 400 euroa storeen
550+400=950

Boxi 500 euroa + 10 vuotta liveä + 400 euroa marketplaceen
500+400+500= 1400

Tästä jätettiin vielä pois se, että boxissa ei käsittääkseni ollut HDMI reikää julkaisussa, joten se ois varmaan toinen boxi siihen päälle.
PS+ myös jätettiin pois ja kaikki noi ihmeelliset alennukset mistä muka peruspelaaja on tietoinen. Xbox liven hinta on prismahinnoittelulla 60e vuosi, mutta en sentään sitä laskenut.
Niin mites se meni... Numerot ei valehtele :)

Xbox 360 Live Gold 12 kk alk. 45€ - Hintaseuranta.fi
4200 Live points (Xbox 360) alk. 47€ - Hintaseuranta.fi
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Se, miksi olet koko ajan sanonut, että pitää olla pitkä aikajana käytössä on se, että numerot ovat vielä julmemmat suorassa vertailussa nyt. Laitteet ovat saman hintaiset kaupassa (pari euroa heittoa), PSN+ ja Live ovat saman hintaisia kaupassa ja Plussassa pärähtää saman tien muutaman sadan euron edestä pelejä omaan kirjastoon käyttöön.
Voisitko sinä nyt ihan oikeasti lukea sen minun alkuperäisen viestini ja lopettaa turhan trollaamisen? Jos et jaksa, niin minäpä quottaan sinulle sieltä taas kerran oleelliset asiat. Katsotaan, alkaisiko lopultakin mennä jakeluun:
tämä vertailu oli tehty nimenomaan Nisupullan tahtomalla pitkällä aikavälillä. Jos vertailu pitäisi tehdä tänään konsolinsa ostavien henkilöiden kesken, niin tasoittuneiden lähtöhintojen sekä PSN+ :n ansiosta PS3 voisi tässä vaiheessa jäädä jopa boksia edullisemmaksikin. Tästähän vertailussa ei kuitenkaan ollut kyse.


Edelleenkin olen sitä mieltä, että tämä sinun triidisi tulisi sulkea ja oikeastaan deletoida, kuten muutama vuosi sitten olleelle PS3/X-Box/Wii techspecs ketjulle tehtiin.
Olen pahoillani, jos sinun maailmankuvasi nyt jotenkin häiriintyi, kun tajusit että PS3 ei välttämättä olekaan ihan niin edullinen laite kuin olet aina kuvitellut sen olevan. Maailma ei valittettavasti aina ole ihan yksinkertainen. Yritä nyt kuitenkin olla suuttumatta.

PS: Omat laskuni ovat samat kuin WildLagin, lasken vain mukaan sen, mitä oikeasti PSN Plus palvelusta saadaan.
Eivät valitettavasti ole samat, koska sinä joudut ottamaan mukaan kaksi täysin vertailukelvotonta palvelua. Toisessa palvelussa pelejä ostetaan, toisessa vuokrataan. Jos et ymmärrä näiden käsitteiden eroa, niin väittely on kohtalaisen turhaa. Lisäksi sinä tunnut unohtavan, että PSN+ on ollut olemassa vasta vähän aikaa. Tiesivätkö kaikki PS3:n ostajat jo heti alussa, että tällainen palvelu on tulossa ja pidättäytyivät siten ostamasta pelejä, kun kerran joskus "ilmaiseksi" (oikeasti kuukausimaksulla) saa? Yritäpä nyt ymmärtää vielä seuraava:
Nyt kannattaa huomata, että minä jätin tässä yksinkertaisuuden vuoksi jopa Gold/PSN+ -vertailut kokonaan tekemättä. Tämäkin vertailu olisi tarvittaessa tuonut boksille vielä lisäetua, koska PSN+ -palvelu esiteltiin vasta pari vuotta sitten, kun taas Gold-alennuksia on saanut jo ihan boksin alkutaipaleelta asti. Jätin kuitenkin tarkoituksella tämän vertailun tekemättä, koska pelien ostamisen vertailu pelien vuokraamiseen on käytännössä täysin mahdotonta tehdä puolueettomasti. Eri ihmisillä on eri mieltymykset tässä asiassa ja se siitä.

Ja vielä FINDarksidelle tiedoksi: se, että sinä et PS3-pelaajana osaa hyödyntää (etkä ilmeisesti pystyisikään, mikäli tuo Sonyn maakohtainen rahakorttirajoitus on totta) nettikaupoista saatavia alennuksia ei tarkoita sitä, etteivätkö muut osaisi. Olisi sinänsä ihan mielenkiintoista kuulla, kuinka hyvin tämänkin foorumin boksipelaajat ovat tietoisia ulkomaisista nettikaupoista saatavista halvoista hinnoista. Onko paikalla edes joku, joka ei näistä tiedä ja on aina ostanut kaikki livensä ja pisteensä Prismasta? Entä kuinka moni ostaa halvemmista paikoista?
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Käsittääkseni kyse oli juurikin keskivertokäyttäjästä ja pitkältä aikaväliltä, en edelleenkään ole samaa mieltä TkHX kanssa tästä keskivertopelaajan määritelmästä miten valveutunut kuluttaja hän on etsiessään halpoja MS pisteitä tai live aikaa jne.

//edit
Jatkakaa :D
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Voisitko sinä nyt ihan oikeasti lukea sen minun alkuperäisen viestini ja lopettaa turhan trollaamisen? Jos et jaksa, niin minäpä quottaan sinulle sieltä taas kerran oleelliset asiat. Katsotaan, alkaisiko lopultakin mennä jakeluun:

Olen pahoillani, jos sinun maailmankuvasi nyt jotenkin häiriintyi, kun tajusit että PS3 ei välttämättä olekaan ihan niin edullinen laite kuin olet aina kuvitellut sen olevan. Maailma ei valittettavasti aina ole ihan yksinkertainen. Yritä nyt kuitenkin olla suuttumatta.

Eivät valitettavasti ole samat, koska sinä joudut ottamaan mukaan kaksi täysin vertailukelvotonta palvelua. Toisessa palvelussa pelejä ostetaan, toisessa vuokrataan. Jos et ymmärrä näiden käsitteiden eroa, niin väittely on kohtalaisen turhaa. Lisäksi sinä tunnut unohtavan, että PSN+ on ollut olemassa vasta vähän aikaa. Tiesivätkö kaikki PS3:n ostajat jo heti alussa, että tällainen palvelu on tulossa ja pidättäytyivät siten ostamasta pelejä, kun kerran joskus "ilmaiseksi" (oikeasti kuukausimaksulla) saa? Yritäpä nyt ymmärtää vielä seuraava:


Voi kuule, alusta asti on tullut tiedettyä se, että pelaaminen maksaa ja PS3 on kallis. Itseltäni niitä löytyy 3 kappaletta. Auts. Maailma on loppujen lopuksi kuitenkin hyvin yksinkertainen: jokainen haluaa tehdä itselleen hyvän mielen ja yksi tapa on lietsoa konsolisotaa. Itse saan hyvän mielen siitä, kun revin hajalle vääränlaisia olettamuksia. Siis leikin Penn & Telleriä. Itse olen se iso äijä. En ole unohtanut sitä, että PSN Plus-palvelu on ollut vain vähän aikaa olemassa. Siksi laskin sille vain 100 euroa hintaa (toisaalta tämä palvelu antaa hurjasti takaisin). Toisaalta X-Boxin puolella kaikki eivät välttämättä osta niitä Plussassa olevia pelejä. Toisaalta palvelut ovat semmoisia, että saat tuotteet ja muut, latasit ne tai et.

Kysyit, että tiesivätko PSN käyttäjät tulevasta PSN+ palvelusta alusta asti? Eivät. Toisaalta samaan syssyyn sinulla ei ole ongelmia olettaa, että jokainen pelaaja tietää näistä weppisaiteista joista saa veronkierrolla halvempia pisteitä (eivät muuten tiedä). Joten, sovitaanko näin: kummatkin ovat oikeassa sekä väärässä ja pyydetään tämän ketjun sulkemista, jotta voitaisiin oikeasti keskustella kummassakin järjestelmässä olevista palveluista.
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Toisaalta samaan syssyyn sinulla ei ole ongelmia olettaa, että jokainen pelaaja tietää näistä weppisaiteista joista saa veronkierrolla halvempia pisteitä
Vaan katsos, kun tässä on nimenomaan se Sonyn ongelma. Jos olisi kyse pelkästä verokikkailusta tms., niin sittenhän niitä PSN -rahakortteja pitäisi olla tarjolla yhtä halvalla kuin Microsoft-pisteitäkin. Näinhän ei kuitenkaan ole. Samat ulkomaiset nettikaupat myyvät molempia kortteja, mutta PSN-kortit ovat aina kalliimpia. Laskentoa tehty edellä. En edelleenkään tiedä, mistä tämä tarkalleen ottaen johtuu. Veikkaan kuitenkin vahvasti, että kyseessä on Sonyn ohjaama hinnoittelu, koska jostainhan Sonynkin täytyy sitä rahaa saada voidakseen tarjota niitä "ilmaisia" palveluita...

,

en edelleenkään ole samaa mieltä TkHX kanssa tästä keskivertopelaajan määritelmästä
Minä olen edellä laskenut rajatapauksen, jolla molempien konsolien palvelut tulevat pitkällä aikavälillä samanhintaisiksi. Mikäli sinua nyt niin suuresti häiritsee tuo käsite "peruspelaaja", niin voit aivan vapaasti ottaa laskennon pelkkänä rajanvetona siitä, minkälainen käyttötapa suosii kumpaakin konsolia. Omalta kohdaltani voin sanoa, että minulla tuo neljän pelin vuosikeskiarvo ylittyy kirkkaasti, ja siten boksi on tullut pitkällä aikavälillä minulle edullisemmaksi. Jos sinä et osta noin paljon pelejä, niin nyt olet saanut vahvistuksen siitä, että PS3 on ollut sinulle edullisempi. Tyytyväinen?
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Rajanvedolle kymmenen pistettä ja papukaijamerkki.


Se olisi totisesti mielenkiintoista nähdä miten paljon keskiverto henkilö ostaa PSN storesta pelejä tai ylipäätään mitään vuodessa. Jos tälläistä salaista informaatiota joku pitää hallussaan niin nyt hanat auki ja tänne luettavaksi :)

En tiedä onko liven käyttäjistäkään moisia tietoja`?
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

"Perheissä ei ole puolikkaita lapsiakaan", sanottiin jo Aku Ankassakin, joten tuon laskennallisen keskivertokäyttäjän metsästys voidaan lopettaa.

Muutenkin herrat TkHX ja Janus voivat siirtää väittelynsä privaatiksi.

Kiitos.
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Se olisi totisesti mielenkiintoista nähdä miten paljon keskiverto henkilö ostaa PSN storesta pelejä...
Minua ei niinkään keskivertokuluttajan tottumukset kiinnosta, mutta mielestäni olisi ihan oman ketjun paikka (jos ei sellaista jo ole), jossa jokainen ilmoittaisi 1: kuinka kauan on PS3:sta käyttänyt. 2: monellako eurolla on tehnyt store-ostoksia. 3: kuinka kauan on ollut PSN+ jäsenenä.

Tämä kiinnostaa lähinnä siksi, kun näitä keskusteluja lueskellessa tuntuu että ns. aktiivipelaajiksi mieltämiin käyttäjiin verrattuna itse olen käyttänyt storessa selvästi enemmän rahaa, vaikka kasuaali-pelaajana saattaa mennä viikkojakin etten pelaa mitään.
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Minä ilmoittaudun keskiverto/kausaali pelaajaksi. Olen ehkä joskus villissä nuoruudessa ollut astetta hardcorempi pelaaja (10v sitten), mitta lasten tulon myötä aika meni vain kortille ja pelit jäivät. PS3:n ostin julkaisussa, mutta kahden vuoden jälkeen siitä pamahti BR-lukijapää rikki ja sen jälkeen olinkin puolitoista vuotta konsolitta, enkä yhtään kaivannut edes sitä. Ei ehtinyt lasten, töiden ja opiskelujen pyörityksessä.

Sitten kaksi vuotta sitten ostin PS3 300Gb Move starterpackin konsoleineen päivineen (329€) ja lanttiakaan en verkkopeleistä maksanut. Ei sillä että edes verkkopelejä olisin kaivannut. Jotain Battlefieldin PSN versiota fiilistelin ja MAGissa kävin tykinruokana kuolemassa pari sataa kertaa :eek: Kokemus oli sellainen ettei siitä nyt paljoakaan olisi kannattanut maksaakaan :) Kun lasken PS3 pelit hyllystä, niin sieltä löytyy kymmenkunta peliä (6 kpl Lego pelejä, Deus Ex, LA Noire ja Unchartedit), tiedän... Säälittävää. Ja sitten näitä Calling all Cars ja joitain muita junioriin uppoavaa pientä harmitonta kivaa...

Esimerkiksi uusia pelejä ostettaessa voidaan suoraan ostaa pelistä Vita versio vaikka PS3 version ostamalla saisi cross buyna ilmaisen Vita version. Senhän tajuaa vasta myöhemmin että hitto mitä menin tekemään :D Näin paljon on loppujen lopuksi aikaa syventyä pelaamiseen (LA Noire on vieläkin kesken ja Draken seikkailut on saapasteltu helpoimmalla läpi, meh). Mutta konsolifin jäi aikoinaan elämäntavaksi ja seurailen suht aktiivisesti elimaailman tapahtumia jotta pysyisin edes jotenkin 10 vuotiaan pojan edellä tapahtumissa.

Joten keskivertopelaajana minulle riittää seuraavat asiat: mahdollisuus ilmaiseen itsensä nöyryyttämiseen netissä aina silloin tällöin kun siltä tuntuu. Mahdollisuus Netflixin ilmaiseen käyttöön konsolin kautta. En metsästä netistä ensimmäistäkään tarjousta joistain maksukorteista saatika tekisin sitä edes XBoxilla jos sellainen olisi. PSN on ollut ilmainen kaikki nämä vuodet ja se on täyttänyt kaikki tarpeeni mainiosti.

Nyt kuitenkin erehdyin ja ostin PSN+ palvelun 15 kuukaudeksi hintaan 3,33€/kk. Sain samalla hetkellä kolme Vita peliä (säästöä 120€, katsoin kaupassa käynnin yhteydessä hinnat Lahden Gamestopista) sekä nyt kolme PS3 peliä (säästöä 90€, jos olisin käytettynä ostanut) ja Hitman tulee ensi kuussa "ilmaiseksi" tähän päälle.

Joten... Anteeksi... Minulle ei mitenkään avaudu logiikka, että XBoxin maksulliset palvelut olisivat edullisemmat. Pitkään ne olivat ilmaiset Sonyn koneella ja ainoa syy maksullisiin PSN palveluihin oli siinä sivussa saatavat pelit. Tätähän on vaikea mitenkään vertailla kun XBoxilla ei tätä palvelua (vielä) ole.
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Onhan tämä erilaisten laskelmien lukeminen omalla tavallaan hupaisaa, mutta nyt täytyy tunnustaa että alkaa mennä tylsäksi. Sovitaan että ne joiden mielestä maksullinen Live onkin oikeasti ilmainen pysyvät tässä kannassaan ja nauttivat pelaamisesta. Ne joiden mielestä ilmainen PSN tuntuu aidosti "ilmaiselta" koska siitä ei tarvitse mitään maksaa pysyvät myös kannassaan ja nauttivat pelaamisesta. Vai luuleeko joku että meidän laskelmien ja keskustelujen perusteella konsoli menee tässä vaiheessa vaihtoon? C'mon guys/gals, liian myöhään tulevat laskelmat.
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Jeps, sanotaan vielä oma mielipide uudelleen:

Molemmilla konsolivalmistajilla erilainen ansaintalogiikka:
Xbox360: Maksa vähemmän pelilaitteesta, Maksa lisäominaisuuksista käytön mukaan. Tosiaan, monet ovat unohtaneet laskelmistaan, että Live Goldia pystyy ostamaan vaikka vuorokaudeksi, jos moninpeliä ei juurikaan harrasta.

PS3: Maksa laitteesta kerralla enemmän. Ilmainen nettipelaaminen. "Kuukausittainen" huoltokatko.

Molemmat laitteet löytyy tästä taloudesta. Cross-game-chat ollut erittäin paljon käytössä pari vuotta sitten. Peli-iltoja tuli suunniteltua pelikavereiden kanssa samalla kun meillä oli omat pelit käynnissä. Tuli siis lähinnä rupateltua pelaamisen ohessa. Kun molemmat saivat omat pelit päätökseen käynnistettiin yhteinen peli kutsusta (Toivon PS4:n sisältävät tuollaisen samanlaisen "oikopolku-toiminnon" mitä Xbox-painike tekee ilmoituksen ilmaannuttua).

Plus-jäsenyyden pelien arvokin on mitä on. Mukana on hyvinkin paljon krääsää, johon tuskin ikinä kosken. Pelit taas on pitänyt ladata vain ja ainoastaan siksi, ettei niihin muuten pääse jälkikäteen käsiksi.
 
Vastaus: Keskustelua Liven ja PSN:n maksullisista palveluista

Tiedät kai ettei niitä tarvi ladata? Riittää että käynnistät latauksen ja peli tulee download listalle. Sieltä sen saa sitten ladattua milloin tahansa.

Tämän ketjun naurettavin piirre on tuo keskivertokäyttäjän hakeminen. :D Ei sellaista ole.

Toistan jo aiemmin sanomani. Digijakelun, hyviä verkko-ominaisuuksia arvostavan ja aktiivisen verkkopelaamisen ystävälle live gold voi olla kannattavakin ostos. Surkeana puolena se on pakko ostaa vaikka pelaisi vain satunnaisesti verkkopelejä.

Ps3:lle ei ole pakko ostaa mitään palveluita vaikka katsoisi netflixiä tai pelaisi verkkopelejä.

Nyt kun olen päässyt digijakelun makuun, live goldikin voisi olla mielenkiintoinen. Psn+ on vaan osunut kohdalle käsittämättömän hyvin, että tarvetta ei ole ollut.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Pelaan monipelejä harvoin, joten Xbox Livestä maksaminen on turhaa kun taas Playstation Plussasta maksaminen tarjoaa rahanarvoisia etuja ilmaisilla peleillään ja alennuksillaan.
Eihän siitä Livestä tarvitse maksaa, jos niitä moninpelejä ei kerran pelaa. Plussan pelitkään eivät ole ilmaisia, vaan sä juuri maksat niiden flopanneiden tai pari vuotta vanhoista pelien vuokraamisesta juuri sillä Plussalla.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Lebe80:
En todellakaan sanoisi että PS+ pelit olisivat floppeja. Burnout Paradise ei muistaakseni ollut floppi.

Eihän siitä Livestä tarvitse maksaa, jos niitä moninpelejä ei kerran pelaa. Plussan pelitkään eivät ole ilmaisia, vaan sä juuri maksat niiden flopanneiden tai pari vuotta vanhoista pelien vuokraamisesta juuri sillä Plussalla.

Ja en sanonutkaan mitään Live-Golding "ilmaisuudesta", mutta sinä puhuit ilmaisista peleistä, joita Plus-pelit eivät missään nimessä ole!.


Jos nettipelaaminen irroitettaisiin Live Goldista että jokainen pääsisi pelaaman ja käyttämään pelin perusnettiominaisuuksia niin paljonko luulisit jäävän noita Live Goldilaisia?
Vuokraathan sinäkin Livellä lukitun sisällön pelistä kun et muuten netissä voi pelata. Esim. tulevan Destiny pelin sinähän vain vuokraat käyttöösi Xboxilla kun et voi pelata sitä ilman Goldia vai onko tähän tulossa muutos?
Niin tai kuinka paljon Plus-jäseniä olisi, jos vuokrapelit, automaattipäivitys yms. otettaisiin siitä pois. Vertailu on tämmöisillä argumenteilla täysin typerää!
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Eihän siitä Livestä tarvitse maksaa, jos niitä moninpelejä ei kerran pelaa. Plussan pelitkään eivät ole ilmaisia, vaan sä juuri maksat niiden flopanneiden tai pari vuotta vanhoista pelien vuokraamisesta juuri sillä Plussalla.

Ei tarvitsekaan, tarkoituksena oli vaan vertailla mitä lisäarvoa kunkin konsolin maksulliset palvelut tuovat minulle. Toinen ei mitään, toinen pelejä. Onhan siellä paljon oikeasti hyvää ja kohtuu tuoretta tavaraa, riippuen toki minkälaisista peleistä pitää.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Plussan pelitkään eivät ole ilmaisia, vaan sä juuri maksat niiden flopanneiden tai pari vuotta vanhoista pelien vuokraamisesta juuri sillä Plussalla.
Katsellaanpa tätä väitettä hieman kriittisemmin viimeisen vuoden ajalta.

6.6.2012: Oddworld: Stranger's Wrath HD - alkuperäinen julkaisu julkaisu (HD-versiolle) joulukuu 2011 = puoli vuotta vanha peli
6.6.2012: Virtua Fighter 5: Final Showdown - täysin uusi peli
4.7.2012: Deus Ex: Human Revolution - alkuperäinen julkaisu elokuu 2011, syyskuun 2011 lopussa myynyt 2,18M = alle vuoden vanha ja menestynyt peli
1.8.2012: Dead Space 2 - julkaistu tammikuussa 2011, julkaisuviikolla jo 2M toimitettua peliä = 1,5 vuotta vanha ja menestynyt peli
22.8.2012: Retro/Grade: täysin uusi peli
5.9.2012: Machinarium: täysin uusi peli (PS3:lla)
19.9.2012: Double Dragon Neon - täysin uusi peli
3.10.2012: Hell Yeah! Wrath Of The Dead Rabbit - täysin uusi peli
10.10.2012: Bulletstorm - alkuperäinen julkaisu helmikuu 2011, maaliskuussa 2011 jo yli miljoona myytyä peli = alle 2 vuotta vanha ja menestynyt peli
7.11.2012: Crysis 2 - alkuperäinen julkaisu maaliskuu 2011, kesäkuussa 2011 yli 3 miljoonan myytyä peli = alle 2 vuotta vanha ja menestynyt peli
5.12.2012: Batman: Arkham City - alkuperäinen julkaisu lokakuu 2011, helmikuussa 2012 yli 6M = reilun vuoden vanha ja erittäin menestynyt peli
12.12.2012: Big Sky Infinity - täysin uusi peli
21.12.2012: Knytt Underground - täysin uusi peli
2.1.2013: Guardians Of Middle-Earth - alkuperäinen julkaisu joulukuu 2012 = alle kuukauden vanha peli
2.1.2013: Mortal Kombat - alkuperäinen julkaisu huhtikuu 2011, elokuussa 2011 "lähes kolme miljoonaa myytyä peliä" = alle 2 vuotta vanha ja menestynyt peli
6.2.2013: Sleeping Dogs - alkuperäinen julkaisu elokuu 2012, maaliskuuhun 2013 mennessä 1,75M = puoli vuotta vanha ja menestynyt peli
6.3.2013: Mass Effect 3 - alkuperäinen julkaisu maaliskuu 2012, jo julkaisukuukautenaan 1,5M myytyä peli = vuoden vanha ja menestynyt peli
3.4.2013: The Cave - alkuperäinen julkaisu tammikuu 2013 = kolme kuukautta vanha peli
3.4.2013: Okami HD - alkuperäinen julkaisu (HD-versiolle) lokakuu 2012 = puoli vuotta vanha peli
1.5.2013: Catherine - alkuperäinen julkaisu (Euroopassa) helmikuu 2012, vuoden 2011 loppuun mennessä 500k myytyä peli = reilun vuoden vanha ja (Atluksen mittapuulla) menestynyt peli
1.5.2013: Hitman Absolution - alkuperäinen julkaisu marraskuu 2012, maaliskuussa 2013 3,6M myytyä peli = puoli vuotta vanha ja erittäin menestynyt peli

Ja tässä oli vasta PS3-pelien tarjonta. Vitan puolelta löytyisi lisää esimerkkejä.

Summa summarum: jo pelkästään noita alle 2 vuotta vanhoja, menestyneitä tai jopa ihan uusia pelejä löytyi yhteensä 21 kappaletta pelkästään viimeisen vuoden ajalta. Näiden LISÄKSI Plus-jäsenille on tarjottu samalla ajanjaksolla vielä yli 40 muuta peliä. Ei hassumpi tarjonta 49,95 euron vuosimaksulle.
 
Ylös Bottom