Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Olet kai jo tehnyt vakiotempun eli poistanut Netflix-sovelluksen ja asentanut sen uudestaan?

Juu tuon olen tehnyt, mutta ei ollut apua. Ei netissäkään pitäisi mitään olla kun esim Samsungin tv:llä toimii. Ja tosiaan eilenkin ainakin 5x kaatui jonkun 3h aikana.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Tervehdys!

Minulla olisi tämmöinen ongelma, että television kuva säröilee hieman aina pelatessa pleikka nelosella. Esim kun pelaan gta v:tä niin maisemat ja muut säröilee inhottavasti, pienet tekstit ja muut näkyy kyllä hyvin. Minulla on vanhahko sonyn bravia hd televisio niin johtuisiko siittä sitten? Ja onko teillä jotain televisiota mitä suosittelisitte jos tuolle huonolle kuvanlaadulle ei voi tehdä mitään. kiitos :)

Jos televisiosta löytyy game mode -tila, niin kokeile sitä. Noissa televisioissa on monesti päällä kaiken maailman "kuvan parannus" -ominaisuuksia, jotka ei kyllä pelatessa mitenkään paranna kuvaa.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Juu tuon olen tehnyt, mutta ei ollut apua. Ei netissäkään pitäisi mitään olla kun esim Samsungin tv:llä toimii. Ja tosiaan eilenkin ainakin 5x kaatui jonkun 3h aikana.

Netflix saattaa olla epävakaa jos verkkoyhteys pätkii. Jos käytät langatonta yhteyttä, langallinen nettiyhteys voi kantaa parempaa hedelmää.

Jos yhteys on jo langallinen, verkkolaitteesi lokitiedot kannattaa tarkistaa siltä varalta että sieltä löytyy toistuvia virhetilanteita ja sitten yrittää korjata tilannetta sen perusteella mitä virheloki kertoo.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Netflix saattaa olla epävakaa jos verkkoyhteys pätkii. Jos käytät langatonta yhteyttä, langallinen nettiyhteys voi kantaa parempaa hedelmää.

Jos yhteys on jo langallinen, verkkolaitteesi lokitiedot kannattaa tarkistaa siltä varalta että sieltä löytyy toistuvia virhetilanteita ja sitten yrittää korjata tilannetta sen perusteella mitä virheloki kertoo.

Noi voisin vielä tehdä, kiitos vinkistä.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Ellei HDMI-johdon vaihtaminen korjaa vikaa, kerro vähän tarkemmin ongelmasta. Mitä tarkoitat "säröilyllä"? Onko kyse jonkinlaisesta kipinöinnistä, lumisateesta, kuvan hetkittäisestä pimenemisestä, palikoitumisesta vai kenties oheiseen kuvaan merkittyjen virheiden kaltaisesta viipaloitumisesta, vai jostain ihan muusta?

Näytä liitetiedosto 13824

Juu tuon kaltaista palikoitumista on myös, ostin jouluna tuon ps4 paketin niin luulisi sen hdmi johdon olevan kunnossa?
Ja ei ole tossa tv:ssä, kun "kirkas, elokuva ja vakio" moodi. Pistin tuon elokuva moodin päälle, kun tuntuu että vähän tummempana se kuva näyttää paremmalta. fifassa ja gta:ssa huomannu että kuva pikselöityy ja säröilee välillä, ei mitenkään isosti, mutta josssain maisema kuvisa tai muualla ja se kyllä häiritsee.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Pelimoodi voi olla siellä muualla asetuksissa..ja kuvanparannus jutut esim. kuvataajuutta nostavat aiheuttavat mitä erikoisimpia palikoitumisia..
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Taisipa olla juurikin niin että tuo pleikkarin mukana tuleva hdmi-piuha on skeidaa. Ainakin näin muistaisin lukeneeni julkaisun aikoihin. Tiedä sitten josko olisi niihin jo parannusta saatu. Mutta tulleet neuvot hyviä, eli toinen hdmi kehiin ja kuvanparannukset pois päältä telkkarista.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Juu tuon kaltaista palikoitumista on myös

Tuossa kuvassa esitelty kuvan repeily ei johdu omasta laitteistostasi vaan on pelin ominaisuus. Pelistä on jätetty pystytahdistus eli v-sync hyödyntämättä jotta ruudunpäivitys saataisiin nopeammaksi. PC-peleissä käyttäjä saa yleensä itse valita käytetäänkö tätä asetusta, mutta konsolipeleissä on harvemmin tällaista säätövaraa tarjolla.

Ja ei ole tossa tv:ssä, kun "kirkas, elokuva ja vakio" moodi. Pistin tuon elokuva moodin päälle, kun tuntuu että vähän tummempana se kuva näyttää paremmalta.

Elokuvatilassa voisi kuvitella noiden kuvanparannusominaisuuksien olevan varsin tiiviissä käytössä, eli se lienee pelaamisen kannalta vaihtoehto huonoimmasta päästä.

Tila-asetusten nimien perusteella kuulostaa kuitenkin siltä, että nuo säätösi vaikuttaisivat ainoastaan näytön kontrastiin ja kirkkauteen. Suosittelen ottamaan tv:n ohjekirjan käteen ja katsomaan mitä siellä sanotaan kuvanparannusominaisuuksien käytöstä poistamisesta.

Ellei ohjekirja valaise, käy kaikki tv:n asetusvalikon vaihtoehdot läpi ja ota ylimääräiset "parannukset" (reunanterävöitykset, kuvakehysten väliset interpolaatiot sun kuvan "plus"-ominaisuudet) pois päältä.

Ja jos kuva katkeilee, kipunoi tai tarjoilee ajoittaista lumisadetta, suosittelen minäkin vaihtamaan PS4:n mukana tulleen (eli halvimman tarjouksen tehneen alihankkijan toimittaman) HDMI-piuhan parempaan.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Tuossa kuvassa esitelty kuvan repeily ei johdu omasta laitteistostasi vaan on pelin ominaisuus. Pelistä on jätetty pystytahdistus eli v-sync hyödyntämättä jotta ruudunpäivitys saataisiin nopeammaksi. PC-peleissä käyttäjä saa yleensä itse valita käytetäänkö tätä asetusta, mutta konsolipeleissä on harvemmin tällaista säätövaraa tarjolla.



Elokuvatilassa voisi kuvitella noiden kuvanparannusominaisuuksien olevan varsin tiiviissä käytössä, eli se lienee pelaamisen kannalta vaihtoehto huonoimmasta päästä.

Tila-asetusten nimien perusteella kuulostaa kuitenkin siltä, että nuo säätösi vaikuttaisivat ainoastaan näytön kontrastiin ja kirkkauteen. Suosittelen ottamaan tv:n ohjekirjan käteen ja katsomaan mitä siellä sanotaan kuvanparannusominaisuuksien käytöstä poistamisesta.

Ellei ohjekirja valaise, käy kaikki tv:n asetusvalikon vaihtoehdot läpi ja ota ylimääräiset "parannukset" (reunanterävöitykset, kuvakehysten väliset interpolaatiot sun kuvan "plus"-ominaisuudet) pois päältä.

Ja jos kuva katkeilee, kipunoi tai tarjoilee ajoittaista lumisadetta, suosittelen minäkin vaihtamaan PS4:n mukana tulleen (eli halvimman tarjouksen tehneen alihankkijan toimittaman) HDMI-piuhan parempaan.

Televisioni ainoat kuvanmuokkaus mahdollisuudet:

Kuvatila (vakio, kirkas, elokuva)
taustavalo (0-10)
Kontrasti("max")
kirkkaus (0-100)
Värikylläisyys (0-100)
terävyys( 0-50)
värisävy( neutraali, kylmä, lämmin)
Muut turhat parannukset olen ottanut pois ja nuo asteikot on mulla kaikissa oikeastaan puolet, eli 50 tai 25.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Televisioni ainoat kuvanmuokkaus mahdollisuudet:

Kuvatila (vakio, kirkas, elokuva)
taustavalo (0-10)
Kontrasti("max")
kirkkaus (0-100)
Värikylläisyys (0-100)
terävyys( 0-50)
värisävy( neutraali, kylmä, lämmin)
Muut turhat parannukset olen ottanut pois ja nuo asteikot on mulla kaikissa oikeastaan puolet, eli 50 tai 25.
Pleikkarin kuvanlähtöasetuksissa on 1080p, 1080i ja jokin pienempi resoluutio. Jos 1080p on valittuna niin koita vaihtaa resoon 1080i. Tämä auttoi mulla kuvan pätkimiseen.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Pleikkarin kuvanlähtöasetuksissa on 1080p, 1080i ja jokin pienempi resoluutio. Jos 1080p on valittuna niin koita vaihtaa resoon 1080i. Tämä auttoi mulla kuvan pätkimiseen.

Mitä muutoksia kannattaisia sit tehä noihin terävyys, kirkkaus ja muihin asetuksiin? Pistänkö kaikki 50 vai mitenkä.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Mitä muutoksia kannattaisia sit tehä noihin terävyys, kirkkaus ja muihin asetuksiin? Pistänkö kaikki 50 vai mitenkä.
Millään noista asetuksista ei ole vaikutusta pelien tearingiin. Sitä joko on pelissä tai sitten ei, riippuen juuri siitä, onko pelissä v-sync käytössä vai ei. TV:n säädöillä siihen ei voi vaikuttaa, ja jos peli itsessään ei anna v-synciä kytkeä päälle tai pois, niin sitten täytyy elää sen kanssa, millaiseksi peli on kyseisellä konsolilla tarkoitettu olevan.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Tuntuu kyl joka pelissä kun pelaa, että jokin taustakuva tai maisema mikä tahansa, vilkkuu/väreilee silleen oudosti. En oikee tiedä mitä asetuksia enään muuttaa, vai johtuuko se vaan vanhasta hd telkkaristani. Siis ei tuo jonkin esim puun väreily nyt sillee mitään haittaa, mutta kyllähän sitä odotti että pleksa nelosen grafiikat olisivat täydelliset. Esim gta:v:tä pelatessa, kun ajaa vaikka autoa niin usein edessä oleva maisema hieman pikselöityy ja muuttuu epäselväksi ja jotkut liikennemerkit vilkkuu. pitäisikö vaan hommata uusi hdmi johto vai mitä helv?
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Tuntuu kyl joka pelissä kun pelaa, että jokin taustakuva tai maisema mikä tahansa, vilkkuu/väreilee silleen oudosti. En oikee tiedä mitä asetuksia enään muuttaa, vai johtuuko se vaan vanhasta hd telkkaristani. Siis ei tuo jonkin esim puun väreily nyt sillee mitään haittaa, mutta kyllähän sitä odotti että pleksa nelosen grafiikat olisivat täydelliset. Esim gta:v:tä pelatessa, kun ajaa vaikka autoa niin usein edessä oleva maisema hieman pikselöityy ja muuttuu epäselväksi ja jotkut liikennemerkit vilkkuu. pitäisikö vaan hommata uusi hdmi johto vai mitä helv?

Kuulostaisi että TV on vain ikääntymässä.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Tuntuu kyl joka pelissä kun pelaa, että jokin taustakuva tai maisema mikä tahansa, vilkkuu/väreilee silleen oudosti. En oikee tiedä mitä asetuksia enään muuttaa, vai johtuuko se vaan vanhasta hd telkkaristani. Siis ei tuo jonkin esim puun väreily nyt sillee mitään haittaa, mutta kyllähän sitä odotti että pleksa nelosen grafiikat olisivat täydelliset. Esim gta:v:tä pelatessa, kun ajaa vaikka autoa niin usein edessä oleva maisema hieman pikselöityy ja muuttuu epäselväksi ja jotkut liikennemerkit vilkkuu. pitäisikö vaan hommata uusi hdmi johto vai mitä helv?
Mun kaverilla sama ongelma. Ollaan jopa kokeiltu mun telkkariin yhdistettynä kaverin PS4, mutta silti kuvaruutu diskoilee. Itellä toimii kaikki siis hyvin. Ollaan kokeiltu vaikka mitä, mutta ei olla saatu toimimaan. Varmaan PS4 järjestelmässä vika siis.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Esim gta:v:tä pelatessa, kun ajaa vaikka autoa niin usein edessä oleva maisema hieman pikselöityy ja muuttuu epäselväksi ja jotkut liikennemerkit vilkkuu. pitäisikö vaan hommata uusi hdmi johto vai mitä helv?

No mikä merkki ja malli se TV on??
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Esim gta:v:tä pelatessa, kun ajaa vaikka autoa niin usein edessä oleva maisema hieman pikselöityy ja muuttuu epäselväksi ja jotkut liikennemerkit vilkkuu. pitäisikö vaan hommata uusi hdmi johto vai mitä helv?
Tällaisten ongelmien kuvailu pelkillä sanoilla aiheuttaa itselleni lähinnä turhautumista. Pystyisitkö kuvaamaan hyvälaatuisen videopätkän, joka selkeästi demonstroi tuota ilmiötä, niin on helpompi muidenkin päätellä, onko kyseessä oikeasti pelin ominaisuus, laitevika vai jotain muuta?
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Mullakin on juuri toi ongelma, että kuva välkkyy. Olen vaihtanut HDMI kaapelin, ei toiminu. TV:stä ei myöskään ole kiinni, koska olin kaverin luona kokeilemassa ja sama ongelma siellä. Kaverin pleikka taas toimis mun TVssä moitteetta. Asetuksia oon vaihdellut ja palauttanut PS4 tehdas asetuksiin. Ei auta. Pleikkari siis menee vaihtoon takuuta vastaan .

Tässä video ongelmasta:
[video=youtube;AMDKsG163x4]https://www.youtube.com/watch?v=AMDKsG163x4[/video]
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Mullakin on juuri toi ongelma, että kuva välkkyy.

Tässä video ongelmasta:
Kiitos. Tuo on ihan selkeä GPU-vika, joka ei parane kuin laitetta vaihtamalla.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Nyt tarvittais nopeasti apua sellaseen ongelmaan, että vaihdoin kovalevyn teran kovoon. Muistitikkuun latasin netistä 2.03 käyttöjärjestelmä version. Tikku on fat32 muodossa ja PS4, UPDATE kansioissa. Olen tehnyt jokaisen vaiheen ihan niin kuin netissä neuvotaan mutta kun pleikan pitäisi vikatilassa ladata ja asentaan tikulta uusin versio niin tiedosto kokona lukee vaan 0kt/0kt. Sitä kone miettii hetken ja tulee ilmoitus: ''Vakava virhe. Ota yhteys tekniseen tukeen. (CE-30785-3)

Minkä takia toi järjestelmäversion lataus ei onnistu? Playstation sivuilta on ladattuna uusin versio. Olen kokeillu 2gb, 4gb ja 16gb muistitikuilla, kaikki fat32 muodossa, ei onnistu millään... Mikä avuksi?
 
Ylös Bottom