Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua tekoälystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ferraro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mikset vaan @DestiZ tee sitä tekoälysisältöä? Mitä tämä kaikki itsekehu ja joidenkin kuvakaappausten postaaminen auttaa. Ei ne kerro mitään, että laitat kuvan kansiosta missä on paljon videoita tai discord kanavasta joka on sensuroitu niin että se voisi olla mitä vaan.

Tee videoita, julkaise ne, saavuta yli tuhat tilaajaa niinkuin uhkailet. Siinä se. Kaikki tämä muu on ihan turhaa tuulimyllyille huutelua.

Oho, ompa outoa että Hailuo tarjoaa omalla sivullaan tuotetta yli kolminkertaisella hinnalla mitä siitä joutuu pulittamaan jostain kolmannen osapuolen API-sivustolta.

Toi on ihan hyvä ja realistinen tavoite. Mut miks et alkais postaamaan jo etupeltoon niitä videoita?

Mut joo tosiaan pahoittelut AIVitsi meni tosiaan vähä huuruun, kun mulla on tosiaan tosi hyvä verkosto tähä hommaan hyvä juttu et sä oot löytäny oman juttus, et mukava että täällä on muitakin lajityypin osaajia. joo voishan sitä alkaa tekee mutta ite kun oon sellainen sijoitus henkinen ihminen muutenkin. niin paras sauma on sillon kun se kontentti trendaa ja on kaikkien huulilla. tosi moni aloittanut tuon zootopia boomin ja keränny jopa kuukaudessa 50 000 tilaajaa. joten kyllä noi trendit vaan tuntuu toimivan.

ja kun mä sanoin että mun minimi tavoite on mennä sun ohi tilaajissa, niin se on mulle enemmän porkkana ja tavoite mihin pyrkiä, ns kickstart mistä saada kipinä alkaa tekemään sitä youtube kontenttia myös, mut joo tehdään hyvin erinlaista kontenttia et sä tykkäät tehdä 3-7 minuutin videoita ja julkaista niitä 2-4 viikon välein ja mä sitten tykkään tehdä 1 minuutin shortteja ja julkaista joka toinen päivä. molemilla on tosiaan tykkääjä kuntansa täällä ehkä enemmän ihmiset pitää noista pidemmistä videoista. tuolla omassa communityssä taas tosi moni tekee ennemmin niitä yhden minuutin mittaisia shortteja ja tykkää niistä. ite oon vaan sitä mieltä henkilökohtaisesti, että jos tavoitteena on saada mahdollisimman paljon näkyvyyttä ja tilaajia ja katselukertoja sillon pitkät videot ei kannata koska ne vie huomattavasti enemmän aikaa kun tekisi vaikka minuutin shortteja joka toinen päivä. mutta tärkeintä on tosiaan se että tekee sitä mistä itse tykkää, niin kun itse aion nyt tehdä tuon FF7 kanssa. et teen kontenttia mistä tykkään.

Ihan näin perspektiivin vuoksi:

El Mariachi, Robert Rodriguezin eka leffa, maksoi 7000 dollaria tehdä.
Sci-fi jännäri Primer maksoi saman verran, eli karvan päälle 7000 dollaria.
Clerks, Kevin Smithin indie-klassikko, kustansi 27 000 dollaria.
David Lynchin Eraserhead tehtiin noin 10 000 dollarin budjetilla.
Paranormal Activity, josta tuli massiivinen hitti ja oma franchise, maksoi vaivaiset 14 000 dollaria.

Ei vaan mitenkään voi ymmärtää, miten 35 000 Euroa jostain klipeistä, joissa ei ole mitään omaa tai edes vähäistä taiteellista arvoa, olisi hyvä sijoitus verrattuna siihen, että olisi tehnyt itse vaikka täyspitkän elokuvan.

ja kun mä sanoin että mun minimi tavoite on mennä sun ohi tilaajissa, niin se on mulle enemmän porkkana ja tavoite mihin pyrkiä, ns kickstart mistä saada kipinä alkaa tekemään sitä youtube kontenttia myös, mut joo tehdään hyvin erinlaista kontenttia et sä tykkäät tehdä 3-7 minuutin videoita ja julkaista niitä 2-4 viikon välein ja mä sitten tykkään tehdä 1 minuutin shortteja ja julkaista joka toinen päivä. molemilla on tosiaan tykkääjä kuntansa täällä ehkä enemmän ihmiset pitää noista pidemmistä videoista. tuolla omassa communityssä taas tosi moni tekee ennemmin niitä yhden minuutin mittaisia shortteja ja tykkää niistä. ite oon vaan sitä mieltä henkilökohtaisesti, että jos tavoitteena on saada mahdollisimman paljon näkyvyyttä ja tilaajia ja katselukertoja sillon pitkät videot ei kannata koska ne vie huomattavasti enemmän aikaa kun tekisi vaikka minuutin shortteja joka toinen päivä. mutta tärkeintä on tosiaan se että tekee sitä mistä itse tykkää, niin kun itse aion nyt tehdä tuon FF7 kanssa. et teen kontenttia mistä tykkään.
Niii missä tilaajissa, ku tuolla sun youtube profiilissa ei ole mitää inffoo tilaajista? Vai meinaatko nyt sit väittää jotain ihan muuta? Oisko jo aika tulla pois sieltä mikä mikä maasta.

Niii missä tilaajissa, ku tuolla sun youtube profiilissa ei ole mitää inffoo tilaajista? Vai meinaatko nyt sit väittää jotain ihan muuta? Oisko jo aika tulla pois sieltä mikä mikä maasta.

ei missään vielä, kun en ole vielä julkaissu mitään julkisesti, toi Ritchie Renders ei tule ole edes olemaan mun virallinen kanava.

Mitä merkitystä niillä tilaajilla on jos se tilaajamäärien kalastelu liittyy siihen että lähtee aallonharjalla puskemaan? Mitä sitten tapahtuu kun se huuma menee ohi? Tilaajathan lähtee jos jää loputtomiin odottelemaan seuraavaa, eikä välttämättä ne jotka FF7 aikaan tuli messiin ole kiinnostuneet seuraavasta boomista.

Mikä sun loppupeli on? Mitä siis tavoittelet ja miten pidät tilaajat, miten saat uusia kun se villein huuma menee ohi? Täytyy olla jotain muutakin suunnitelmaa kuin vain se että puskee hirveesti generoitua sisältöä. Toisin sanoen, millainen AI sisällöntuottaja haluat olla vaikka viiden vuoden päästä. Miten olet brändännyt itsesi, miten sinut tunnetaan piireissä?

Henk. koht itse en Final Fantasy -pelien fanina ole lainkaan kiinnostunut fanituotoksista, varsinkaan massa-AI tuotoksista, niistä huokuu heti että tehty nopeesti bulkkina, en niitä katsele oikeastaan yhtään. Pelin viralliset trailerit, uutiset, Maximillian Doodin jutut jne. niitä tulee katseltua. Noi menee omassa laarissa samaan läjään kuin feikkitrailerit elokuvista, eli skip.

Tosta sun discord-ryhmästä. Muistanko oikein että maksat jäsenyydestä ja mentoroinnista. Eikö se ole vähä oletus että siellä ylläpitäjät kehuu vaikka tekis mitenkä paskaa, muuten ne menettää maksavat asiakkaansa ;)

sit ku pääsee jossain AI porukassa tämmöiseen asemaan niin katellaan sitten uusiksi. niin ku mä sanoin mä kuulun erään tämän tyypin kovimman tekijän lähipiiriin. väitän että tällainen verkostointi on huomattavasti vaikeampi temppu kun youtubessa 1000 tilaajaa. local ai asioissa mua ei ainakaan kannata alkaa valistamaan ku väitän että tiedän siitä kokonaisvaltaisesti enemmän kun kukaan muu täällä palstalla. tällä kanavalla on ihmisiä jotka pyörittää kokonais firmoja ai agentti struktuurin avulla. ja kun kuuluu tällaiseen ryhmään niin saan myös ennakkoon testiin eri Ai agentti LLM:miä ja modeleita
Eli et huomioi mitään kritiikkiä, ehdotuksia tai kommentteja ellei sanoja ole tietyssä asemassa? Onpa typerä tapa, joka ei monestikaan ole paras ratkaisu. Varsinkin asiakaspalvelussa kannattaa kuunnella nimenomaan loppuasiakastakin asioissa eikä tehdä sitä mitä pomot haluaa.

Verkostointi ja osaamisen kehittäminen on tietysti hyviä asioita mutta kun tässä ollaan puhuttu suoranaisesta sisällöstä, jolle sinulla on vain suunnitelmia. Heti kun niistä kysyy tai kritisoi, niin kerrot vain että olet kova jossain toisessa asiassa. Siirrät huomiota pois. Mitä sitten vaikka olet kova tyyppi piireissä ja osaat paikallisesti tehdä tekoälyllä asioita kun puhe oli siitä, että mitä sinulla on julki ja nähtävillä. Sinä panttaat teoksia johonkin tiettyyn hetkeen ja odotukset on katossa. Ei se hyvä hetkikään riitä jos ei ole tuuria ja siinä ei auta vaikka miten kova olet piireissä tai tekoälyä käskyttämään.

Tuossa jo tulikin pari esimerkkiä että halvallakin saa menestyviä, hienoja teoksia tehtyä. Ei tarvitse olla edes se kovin tekijä tai parhaat välineet jos sisältö on "rautaa". Sinulta puuttuu yhä se sisältö ja suunnitelmasikin on lähinnä sitä samaa mitä muillakin, etkä edes sitä saa julkiseksi asti vaan odottelet "oikeaa" hetkeä.

Mutta mielenkiinnolla odotan miten asiat edistyy: jatkuuko sama jauhaminen täällä vai saatko vaikka FF7 P3:n aikaan jotain jo julkaistua. Tosin jos ne on sitä mitä nyt esittelit, niin ei nuo kyllä maailmaa räjäytä.

Eli et huomioi mitään kritiikkiä, ehdotuksia tai kommentteja ellei sanoja ole tietyssä asemassa? Onpa typerä tapa, joka ei monestikaan ole paras ratkaisu. Varsinkin asiakaspalvelussa kannattaa kuunnella nimenomaan loppuasiakastakin asioissa eikä tehdä sitä mitä pomot haluaa.

Verkostointi ja osaamisen kehittäminen on tietysti hyviä asioita mutta kun tässä ollaan puhuttu suoranaisesta sisällöstä, jolle sinulla on vain suunnitelmia. Heti kun niistä kysyy tai kritisoi, niin kerrot vain että olet kova jossain toisessa asiassa. Siirrät huomiota pois. Mitä sitten vaikka olet kova tyyppi piireissä ja osaat paikallisesti tehdä tekoälyllä asioita kun puhe oli siitä, että mitä sinulla on julki ja nähtävillä. Sinä panttaat teoksia johonkin tiettyyn hetkeen ja odotukset on katossa. Ei se hyvä hetkikään riitä jos ei ole tuuria ja siinä ei auta vaikka miten kova olet piireissä tai tekoälyä käskyttämään.

Tuossa jo tulikin pari esimerkkiä että halvallakin saa menestyviä, hienoja teoksia tehtyä. Ei tarvitse olla edes se kovin tekijä tai parhaat välineet jos sisältö on "rautaa". Sinulta puuttuu yhä se sisältö ja suunnitelmasikin on lähinnä sitä samaa mitä muillakin, etkä edes sitä saa julkiseksi asti vaan odottelet "oikeaa" hetkeä.

Mutta mielenkiinnolla odotan miten asiat edistyy: jatkuuko sama jauhaminen täällä vai saatko vaikka FF7 P3:n aikaan jotain jo julkaistua. Tosin jos ne on sitä mitä nyt esittelit, niin ei nuo kyllä maailmaa räjäytä.
Tätä olen itsekin ihmetellyt, että miksi odottaa hetkeä jolloin todennäköisesti tulee paljon samanlaista sisältöä muiltakin. Silloin sitä omaa tuotetta on paljon vaikeampi saada esille jos ei ole valmiiksi paljon seuraajia tai erotu jollain tavalla massasta.

Tosta sun discord-ryhmästä. Muistanko oikein että maksat jäsenyydestä ja mentoroinnista. Eikö se ole vähä oletus että siellä ylläpitäjät kehuu vaikka tekis mitenkä paskaa, muuten ne menettää maksavat asiakkaansa ;)

näinhän se tietenkin menee taas muuten ihan hyvä viesti mut aina tulee tämöinen vähättelevä aivo pieru sinne sekaan, missä etsitään taas keino vähätellä toisten osaamista. tuo OG ryhmä on nykyään kun kaveri porukka joka jammailujen sijaan generoi kaikennäköistä.

mä en tuu koskaan kertomaan mitään ai AI agentti rakennelmia mä käytän mutta juuri väsäilin tömmöisen. yhdellä promtilla. et mun osaaminen on hyvin kokonaisvaltaista.

Screenshot 2026-02-18 134304.png

Vetää kyllä hiljaiseksi, kun kaveri samaan aikaan kehuskelee kuinka luova ja musikaalinen hän onkaan, ja nyt jopa kokonaisvaltaisen taitava, sitten kaikki tuotokset on kuitenkin pelkkää 'promtia'...

mä en tuu koskaan kertomaan mitään ai AI agentti rakennelmia mä käytän mutta juuri väsäilin tömmöisen. yhdellä promtilla. et mun osaaminen on hyvin kokonaisvaltaista.

Näytä liitetiedosto 20571
Onko se osaaminen siis vain sitä, että kertoo tekoälylle, mitä elementtejä muista tuotoksista vohkitaan? Senhän osaa kuka tahansa. Mikä tekee tästä sitten taidon, josta jonkun pitäisi maksaa tai edes välittää mitään?

Pelin luominen on uskomattoman vaikeaa. Pelkästään hyvän pohjan suunnittelu vie pitkään. Jokin niinkin yksinkertaiselta vaikuttava idea kuin Tetris vaati vuosien osaamista ja viilausta. Se, että pyytää konetta kopioimaan huonosti toisten teoksia ei ole luomista ja on vaarallista uskotella itselleen, että on muka oikeasti tehnyt jotain itse tämän kautta.

niinno mä voin paljastaa sen että ne jotka tekee tätä menestyksekkäästi eivät muuta tee kun antaa promtin ja sen jälkeen sitten AI Agentti rakennelma tekee valmiin tuotoksen eli generoi kuvat sen jälkeen tekee siitä videon ja sen jälkeen se agentti vielä uppaa sen youtubeen. noin se menee ammattitasolla. et sä vaan promtaat.

niinno mä voin paljastaa sen että ne jotka tekee tätä menestyksekkäästi eivät muuta tee kun antaa promtin ja sen jälkeen sitten AI Agentti rakennelma tekee valmiin tuotoksen eli generoi kuvat sen jälkeen tekee siitä videon ja sen jälkeen se agentti vielä uppaa sen youtubeen. noin se menee ammattitasolla. et sä vaan promtaat.
Eli kukaan ei luo mitään, kukaan ei ideoi mitään, kukaan ei edes tee muuta kuin heittää rahaa luontoa tuhoavaan teknologiaan ja saa lopputulokseksi samaa mielikuvituksetonta, varastettua roskaa, mitä jokainen muukin.

Kyllä, tämä tosiaan on se tulevaisuuden teknologia, joka korvaa taiteen.

Eli kukaan ei luo mitään, kukaan ei ideoi mitään, kukaan ei edes tee muuta kuin heittää rahaa luontoa tuhoavaan teknologiaan ja saa lopputulokseksi samaa mielikuvituksetonta, varastettua roskaa, mitä jokainen muukin.

Kyllä, tämä tosiaan on se tulevaisuuden teknologia, joka korvaa taiteen.
Tekoälyltä puuttuu täysin luova puoli. Sen takia se toistaa vaan valmiita jo olemassa olevia asioita ja luo täysin sisällötöntä sontaa. Ei onneksi tarvitse pelätä, että oikea luova taide olisi ihan hetkeen häviämässä.

vittu tää on niin siistiä että millä tasolla nää menee, et jos sä ennen pystyit luomaan kuvia ja videoita promtilla referenssi esimerkeistä niin nyt sä pystyt luomaan myös pelikoodia. mä oon luonu mun FF survivor peliin varmaan 15 eri systeemiä niin etten oo koskenu itse koodin ollenkaan siellä on nyt 90 eri tiedostoa, jollain menee kuukausi koodata tämmöinen peli kun koodit on useita tuhansia merkkejä tietyissä tiedostoissa. tietenkin tähä pitää vielä itse kumminki lisätä ne spritet ja grafiikat eli tehdä kuvat jollakin vaikka local softalla niille agentti kyllä osaa sitten järjestää ne paikoilleen.

se että sä voit tehdä tän kaiken yhdellä promtilla

Screenshot 2026-02-18 144905.png

Viimeksi muokattu:
vittu tää on niin siistiä että millä tasolla nää menee, et jos sä ennen pystyit luomaan kuvia ja videoita promtilla referenssi esimerkeistä niin nyt sä pystyt luomaan myös pelikoodia. mä oon luonu mun FF survivor peliin varmaan 15 eri systeemiä niin etten oo koskenu itse koodin ollenkaan siellä on nyt 90 eri tiedostoa, jollain menee kuukausi koodata tämmöinen peli kun koodit on useita tuhansia merkkejä tietyissä tiedostoissa.

se että sä voit tehdä tän kaiken yhdellä promtilla

Näytä liitetiedosto 20572
Juu tuollee se menee, toi on tosi hyvä juttu, voi tehdä isojakin kokonaisuuksia kohtuu nopeesti. Suosittelen tosiaan vielä sitä että perehdyt vähä siihen mitä se tekee eikä sokeesti luota kaikkeen. Useimmiten AI tekee asiat vähän kökösti ja kun projekti kasvaa niin sen ylläpito ja jatkaminen tulee olemaan painajaista. Tää ei ole kritiikki sua kohtaan vaan ihan reaaliteettia. Pyydä välillä sitä agenttia analysoimaan kanssa et mitä on tehty ja voiko jotain yksinkertaistaa ja toteuttaa niin ettei esim samaa asiaa tehdä monessa paikkaa.

Ainiin teetkö tota lokaalisti vai jollain maksullisella mallilla? Ja nyt jos lähdet tekemään edes vähänkään pientä projektia niin ota joku versionahallinta tuohon mukaan, esim github, gitlab yms. Noi versionhallinnat toimii myös portfoliona kivasti jos teet enemmänkin softia/pelejä ja joskus haet jonnekin firmaan.

Juu tuollee se menee, toi on tosi hyvä juttu, voi tehdä isojakin kokonaisuuksia kohtuu nopeesti. Suosittelen tosiaan vielä sitä että perehdyt vähä siihen mitä se tekee eikä sokeesti luota kaikkeen. Useimmiten AI tekee asiat vähän kökösti ja kun projekti kasvaa niin sen ylläpito ja jatkaminen tulee olemaan painajaista. Tää ei ole kritiikki sua kohtaan vaan ihan reaaliteettia. Pyydä välillä sitä agenttia analysoimaan kanssa et mitä on tehty ja voiko jotain yksinkertaistaa ja toteuttaa niin ettei esim samaa asiaa tehdä monessa paikkaa.

Ainiin teetkö tota lokaalisti vai jollain maksullisella mallilla? Ja nyt jos lähdet tekemään edes vähänkään pientä projektia niin ota joku versionahallinta tuohon mukaan, esim github, gitlab yms. Noi versionhallinnat toimii myös portfoliona kivasti jos teet enemmänkin softia/pelejä ja joskus haet jonnekin firmaan.

joo kyllä mä pyydän sit lopuks et laittaa jokaiseen tiedostoon ne metatiedot et mikäkin tekee et on sit helppo muokkailla ite kun free trial loppuu. maksusille mallilla teen mutta mulla on tähä free trial et muutama päivä ilmasta aikaa. et yritän tehdä tätä mahdollisimman pitkälle, mut joo näihin en ikinä ostaisi creditsejä koska nää on pahimpia creditsin polttajia ja tarviit niitä kokoajan lisää et poltat helposti 10 000 creditsiä. mut joo tää on lähinnä omaan käyttöön tehty harraste projekti. et katon miten pitkälle pääsen tän avulla. täytyy sitten vaikka tehdä video tästä projektista et miltä peli näyttää.

joo kyllä mä pyydän sit lopuks et laittaa jokaiseen tiedostoon ne metatiedot et mikäkin tekee et on sit helppo muokkailla ite kun free trial loppuu. maksusille mallilla teen mutta mulla on tähä free trial et muutama päivä ilmasta aikaa. et yritän tehdä tätä mahdollisimman pitkälle, mut joo näihin en ikinä ostaisi creditsejä koska nää on pahimpia creditsin polttajia ja tarviit niitä kokoajan lisää et poltat helposti 10 000 creditsiä. mut joo tää on lähinnä omaan käyttöön tehty harraste projekti. et katon miten pitkälle pääsen tän avulla. täytyy sitten vaikka tehdä video tästä projektista et miltä peli näyttää.
Jees, toi sun peli menee sitte julkisee malliin treenausmateriaaliksi, eli joku muukin voi tehdä tismalleen samanlaisen ku sä. Mut sen sä varmaan tiesitkin. Puhtailla AI tuotoksilla kun ei ole mitään tekijänoikeuksia, ne on vapaata riistaa.

Jees, toi sun peli menee sitte julkisee malliin treenausmateriaaliksi, eli joku muukin voi tehdä tismalleen samanlaisen ku sä. Mut sen sä varmaan tiesitkin. Puhtailla AI tuotoksilla kun ei ole mitään tekijänoikeuksia, ne on vapaata riistaa.

juu niinhän se menee, tosiaan ihan oman käyttöön ajattelin tän väsäillä (ehkä jollekin kaverille saatan myös sendata), et teen sit omilla local työkaluilla animaatiot ja kuvat ja muut, musiikit yms. et semmonen sivu harrasteprojekti mitä näpräillä aina välistä.

et tää tosi hyvä harjoitusprojekti jos alkaa vaikka frendille joskus tekemään spritejä ja backgroundeja ja muita kuvia sen peli projekteihin.

Ylös Bottom