Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

Vastaus: Ketutuskeskustelu

Yksi sana:kannabis. Ihme, että sitä ei tuolla track recordilla ole jo tarjottu. Mitään järkeä vetää muita lääkkeitä, jos ne ei pelaa. Ei tietenkään ole mitenkään varmaa auttaako tuo kannabiskaan, mutta näyttää siltä, että mitään hävittävää ei ole.

Siinä on vain se, että vakuutusyhtiö toivoo mun tulevan työkuntoon, eivätkä taatusti halua helpolla päästää eläkkeelle. Kannabis jos sattuiskin toimimaan, niin olisi käytännössä varmaan pakosti eläke suoraan.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Siinä on vain se, että vakuutusyhtiö toivoo mun tulevan työkuntoon, eivätkä taatusti halua helpolla päästää eläkkeelle. Kannabis jos sattuiskin toimimaan, niin olisi käytännössä varmaan pakosti eläke suoraan.
En jaksanut quotettaa tota isompaa viestiä, voimia. Itse tiedän samanlaiset olotilat. Mä tosin pystyn käymään töissä. Mutta yksi niitä harvoja miehiä Suomessa olen kun sairastaa fibromyalgiaa. Lonkkien monista operaatioista eteenpäin lähteny ketjureaktio päätynyt siihen. On viikkoja kun en nuku ja itkua vääntämällä saan itseni töihin. Sairaaeläkettä mulle on tarjottu nii osa kun kokoaikaisesti mutta ei saatana. Ainoa asia lasten lisäks kun pitää pään kasassa on et voin tehdä töitä. Jos et muuten jaksa nii kato niitä skidejä ja mieti sitä kaivoon juoksemista aina uudestaan vaikka se joskus tuntuiski hyvältä idealta.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

En jaksanut quotettaa tota isompaa viestiä, voimia. Itse tiedän samanlaiset olotilat. Mä tosin pystyn käymään töissä. Mutta yksi niitä harvoja miehiä Suomessa olen kun sairastaa fibromyalgiaa. Lonkkien monista operaatioista eteenpäin lähteny ketjureaktio päätynyt siihen. On viikkoja kun en nuku ja itkua vääntämällä saan itseni töihin. Sairaaeläkettä mulle on tarjottu nii osa kun kokoaikaisesti mutta ei saatana. Ainoa asia lasten lisäks kun pitää pään kasassa on et voin tehdä töitä. Jos et muuten jaksa nii kato niitä skidejä ja mieti sitä kaivoon juoksemista aina uudestaan vaikka se joskus tuntuiski hyvältä idealta.

Lapset ne täs on järjissään pitänytkin. Oireethan mulla on käytännössä samat, kuin fibromyalgiassakin, mutta ilmeisesti kuitenkin tuo krooninen kipu syynä. Samapa se mikä on, kuntoon ei tunnu tulevan.

Vaikeinta tässä onkin se, että kun minä olen lähes omaishoidettava, mutta kunnan vammaispalvelut hylkää kaiken, kun en ole muka tarpeeksi vammainen.

Itsellä kun omien kipujen lisäksi on adhd/asperger, joka tuo omat haasteensa mun kanssa toimimiseen, siihen päälle vaimolla adhd, mutta myös krooninen väsymysoireyhtymä johon Suomessa ei saa nykyisin enää mitään hoitoa ja hän on lähes työkyvytön.

Toisella lapsella adhd ja uhmakkuushäiriö ja toisella adhd/asperger, niin kaikilla jo pelkkien nepsy oireiden takia voimat koetuksella, mutta kun päälle se, että toinen makaa sängyssä ja toinen saattaa nukahtaa seisaalleen. Niin ei liene ihme jos voimat loppuu koko perheeltä. Itsellä ei enää tällä hetkellä mielenterveys töitä kestäis edes tähän päälle, mutta ei se tässä kunnossa onnistuisikaan.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Pelaajan sivusto muuttui ja hidastui. Eipä olisi tarvinnut muutella.

Kehitys kehittyy. Siellä oli ikivanha Drupal-versio käytössä, ja se oli pakko jossain vaiheessa uusia joka tapauksessa. Noiden uudistusten jälkeen menee aina hetki että säädöt saadaan kohdilleen. Itse olen edelleen päivittäin hämmästynyt siitä, että meidän sivut pysyy pystyssä lähes itsekseen.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Vuokrattiin eilen vaimon kanssa kaunotar ja hirviö pleikkarin storesta ja kaikki meni siihen asti hyvin kun kuului "olipa kerran" suomeksi jolloin molemmat sanoivat yhtä aikaa että ei *****.. Ei voinut vaihtaa englanniksi ääniä eikä mitään vaan elokuva jäi katsomatta, ei vain korvat kestä kummallakaan lahjattomien duppaajien raiskaamia elokuvia :( pitää ens kerralla kattoa piru tarkasti onko mitkä äänet ja tekstit vuokrattava elokuva sisältää.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Vuokrattiin eilen vaimon kanssa kaunotar ja hirviö pleikkarin storesta ja kaikki meni siihen asti hyvin kun kuului "olipa kerran" suomeksi jolloin molemmat sanoivat yhtä aikaa että ei *****.. Ei voinut vaihtaa englanniksi ääniä eikä mitään vaan elokuva jäi katsomatta, ei vain korvat kestä kummallakaan lahjattomien duppaajien raiskaamia elokuvia :( pitää ens kerralla kattoa piru tarkasti onko mitkä äänet ja tekstit vuokrattava elokuva sisältää.
En tiedä päteekö tämä Storen vuokraleffoihin, mutta kokeile vaihtaa käyttöjärjestelmän kieli englanniksi. Joidenkin pelejen kieli on ainakin sidottu käyttiksen kielen mukaan.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

En tiedä päteekö tämä Storen vuokraleffoihin, mutta kokeile vaihtaa käyttöjärjestelmän kieli englanniksi. Joidenkin pelejen kieli on ainakin sidottu käyttiksen kielen mukaan.

Jos kyseessä oli tämä leffa:
https://store.playstation.com/#!/en...rviö/cid=UV0008-NPVB23928_CN-0000000000311557

Niin audio -kohdassa lukee kielen olevan suomeksi. Joissakin videopalveluissa eri kieliset leffat on eri artikkeleita, eli enkkuleffa on "täysin eri elokuva". Eli kielivalintoja ei ole, vaan eri kielellä katsottuna, pitää vuokrata eri elokuva.
 
Lähti sitten toissayönä polkupyörä varkaiden matkaan. Kävin yökylässä naisystävän luona ja lukitsin pyörän eturenkaasta telineeseen ja takarenkaaseen vaijerin runkoon ja aattelin sen siinä yhden yön pysyvän, kun ei rungosta mihinkään saanut kiinni. No aamulla töihin lähtiessä oli vain eturengas telineessä kiinni. Pyörän arvo sellaiset 1300 euroa ja omaa naivia tyhmyyttäni nyt näin.

rikosilmoituksen ja vakuutusyhtiön korvaushakemuksen kautta kattomaan korvaavatko mitään. Kyllä vituttaa.
 
Lähti sitten toissayönä polkupyörä varkaiden matkaan. Kävin yökylässä naisystävän luona ja lukitsin pyörän eturenkaasta telineeseen ja takarenkaaseen vaijerin runkoon ja aattelin sen siinä yhden yön pysyvän, kun ei rungosta mihinkään saanut kiinni. No aamulla töihin lähtiessä oli vain eturengas telineessä kiinni. Pyörän arvo sellaiset 1300 euroa ja omaa naivia tyhmyyttäni nyt näin.

rikosilmoituksen ja vakuutusyhtiön korvaushakemuksen kautta kattomaan korvaavatko mitään. Kyllä vituttaa.
Voi perse. Mulla on kaupunkisuhailupyöränä vuoden 1980 Tunturi Professional, jonka arvo on ehkä joitakin satasia, ja jos se pöllittäisiin niin vituttaisi aivan sikana. Voin vaan kuvitella, kun puhutaan yli tonnin pyörästä. Itse en uskalla omalla Giantin maantiepyörällä käydä kuin pitkät lenkit kotiovelta kotiovelle. Sitä ei uskalla jättää minnekään.
 
On perkele kummallista peliä tämä vakuutuksyhtiöiden kanssa sohlailu.

Jouduin eilen autokolariin, täysin toisen osapuolen vika. Ajoi ihan puhtaasti perään, meni takapuskuri ja takaluukku tuusanuuskaksi. Jouduin soittelemaan ensiksi omaan ja peräänajajan vakuutusyhtiöön, jotta sain luvan käydä lääkärissä, ettei tarvitse sitä itse maksaa. Sain päänsärkyyn särkylääkkeitä. Tänään sitten jouduin ottamaan töistä vapaata, jotta voin käydä arvioittamassa auton vahinkojen suuruutta korjaamolla (koska arviointia voi suorittaa vaan samaan aikaan kun mulla on työaika). Sitä ennen jouduin taas soittelemaan peräänajajan vakuutusyhtiöön, jotta sain vahinkonumeron, että hommat etenisi. Ilman vahinkoarviota mikään ei liiku mihinkään suuntaan koko prosessissa.

Kysyin sitten samalla (kun olin eka 20min jonottanut asiakaspalvelussa), että kai te korvaatte minulle vaihtoauton minun oman auton korjauksen ajaksi niin pitää tehdä erikseen hakemus ja jos se hyväksytään niin silloinkin vain 94%. En myöskään voi saada korvauksia menetystä työajasta.

Eli se, että joku vitun vajokki ei osannut ajaa liikenteessä maksaa minulle minun omasta pussista särkylääkkeet, työpäivän, puhelinlaskun kalliista palvelunumeroiden käytöstä (lääkärin ajanvaraus/vakuutusyhtiö pelleilyt) ja lisäksi korjauksen ajaksi joudun liikkumaan julkisilla töihin tai vaihtoehtoisesti kustantamaan itse 6% sijaisauton kustannuksista. Ei aina ymmärrys riitä, minä olin se joka ajoi sääntöjen mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
On perkele kummallista peliä tämä vakuutuksyhtiöiden kanssa sohlailu.

Jouduin eilen autokolariin, täysin toisen osapuolen vika. Ajoi ihan puhtaasti perään, meni takapuskuri ja takaluukku tuusanuuskaksi. Jouduin soittelemaan ensiksi omaan ja peräänajajan vakuutusyhtiöön, jotta sain luvan käydä lääkärissä, ettei tarvitse sitä itse maksaa. Sain päänsärkyyn särkylääkkeitä. Tänään sitten jouduin ottamaan töistä vapaata, jotta voin käydä arvioittamassa auton vahinkojen suuruutta korjaamolla (koska arviointia voi suorittaa vaan samaan aikaan kun mulla on työaika). Sitä ennen jouduin taas soittelemaan peräänajajan vakuutusyhtiöön, jotta sain vahinkonumeron, että hommat etenisi. Ilman vahinkoarviota mikään ei liiku mihinkään suuntaan koko prosessissa.

Kysyin sitten samalla (kun olin eka 20min jonottanut asiakaspalvelussa), että kai te korvaatte minulle vaihtoauton minun oman auton korjauksen ajaksi niin pitää tehdä erikseen hakemus ja jos se hyväksytään niin silloinkin vain 94%. En myöskään voi saada korvauksia menetystä työajasta.

Eli se, että joku vitun vajokki ei osannut ajaa liikenteessä maksaa minulle minun omasta pussista särkylääkkeet, työpäivän, puhelinlaskun kalliista palvelunumeroiden käytöstä (lääkärin ajanvaraus/vakuutusyhtiö pelleilyt) ja lisäksi korjauksen ajaksi joudun liikkumaan julkisilla töihin tai vaihtoehtoisesti kustantamaan itse 6% sijaisauton kustannuksista. Ei aina ymmärrys riitä, minä olin se joka ajoi sääntöjen mukaan.
Mulla kävi ihan vastaava tilanne pari vuotta sitten. Toinen ajoi täysin omaa syytön mun perään.

Hän soitti omalle vakuutusyhtiölleen, jotka soitti mulle noin 10min päästä.
Kävin lääkärissä, sain sijaisauton, hoidatin auton kuntoon.

En tehnyt itse ainuttakaan puhelua minnekään (lääkärin varasin itse netistä), vaan asiat hoidettiin niin, että mulle päin soitettiin vakuutusyhtiöstä, että autoliikkeestä.

Takaluukku ja puskuri vaihdettiin kolmessa päivässä. Hienosti silloin meni.
 
Vakuutusyhtiöillä on kyllä ilkeä tapa sanoutua irti noista "välillisistä kustannuksista", joita syyttömälle osapuolelle tulee juuri auton käyttämättömyyden, asioiden hoidon ja vastaavan takia. Auton korjaamisen kyllä maksavat, mutta sijaisauton saaminen vaatii tosiaan paperisotaa, eikä siltikään sitä saa kokonaan vakuutusyhtiön piikkiin. Ja ihan turha edes yrittää saada jotain bussikortteja tai muita vastapuolen vakuutuksen piikkiin...
 
Vakuutusyhtiöillä on kyllä ilkeä tapa sanoutua irti noista "välillisistä kustannuksista", joita syyttömälle osapuolelle tulee juuri auton käyttämättömyyden, asioiden hoidon ja vastaavan takia. Auton korjaamisen kyllä maksavat, mutta sijaisauton saaminen vaatii tosiaan paperisotaa, eikä siltikään sitä saa kokonaan vakuutusyhtiön piikkiin. Ja ihan turha edes yrittää saada jotain bussikortteja tai muita vastapuolen vakuutuksen piikkiin...
Kyllä mulla ainakin meni täysin sijaisauto, enkä tehnyt mitään muuta kuin allekirjoitin paperin autoa noustessa ja luovuttaessa. Vakuutusyhtiö hoiti kaiken muun.
Riippuukohan tuo jotenkin vastapuolen vakuutuksesta sitten?
Meni itsellä ainakin niin nappiin kuin olla ja voi, eikä muuta vaivaa tullut kuin auton vienti/haku työmatkalla ja siitä aiheutunut noin 2-3km lisää ajoa.

Autossa ei ollut mitään rajoituksia, paitsi et tankki oli täynnä kun hain ja piti täynnä olla kun vei takaisin. Siitä en tiedä kuka maksoi, mutta en ainakaan minä maksanut penniäkään, eikä moisesta kukaan mitään puhunutkaan.

Edit: sen verran joutui joustamaan, että kun tarvitsen automaatin, niin oli kokoluokkaa pienempi auto kuin omani, joten jouduin tyytymään ”normaaliin perhefarmariin”, eli täysin riittävän isoon.
 
Hän soitti omalle vakuutusyhtiölleen, jotka soitti mulle noin 10min päästä.
Kävin lääkärissä, sain sijaisauton, hoidatin auton kuntoon.

En tehnyt itse ainuttakaan puhelua minnekään (lääkärin varasin itse netistä), vaan asiat hoidettiin niin, että mulle päin soitettiin vakuutusyhtiöstä, että autoliikkeestä.

Takaluukku ja puskuri vaihdettiin kolmessa päivässä. Hienosti silloin meni.
Ei sulla sattuis olemaan tän kys. kaverin numero vielä tallessa? Voisin soittaa hänelle, että seuraavan kerran kun jollain on pakollinen tarve ajaa perään niin olisi edes tämä kys. kaveri kerran homma toimi hänen vakuutusyhtiötänsä myöten noin vaivattomasti :D

Noin sitä itsekin toivoi homman hoituvan, mutta ei ihan. Pitää varmaan vaihtaa IFille oman auton vakuutukset, tietäispähän edes, että kolaritilanteessa jos satun joskus olemaan syypää niin syyttömällä osapuolella riittää asioiden selvittämisessä tekemistä seuraavan viikon ajan :p
 
Kyrsii, kun liikunta ei tunnu enään missään.:( Samoiten pelaaminen on jäänyt aika vähälle, kun tuntuu että mitään uutta ja mielenkiintoista ei enään julkaista: Tuntuukin, että kaikki samat ideat kierrätetään uudestaan ja uudestaan.:( Luulenko minä, vai onko tässä käynyt niin, että koko peliala on kulminoitunut tiettyyn pisteeseen ja ns. uudet ideat tulevat olemaan ovat niitä vuosikausia sitten keksittyjä juttuja uusilla kuorilla? Jotenkin semmoinen olo, että Dark Souls sarjan jälkeen kaikki muut pelit ovat tuntuneet turhilta, tai en saa minkäälaisia kiksejä esim. Red dead redemption 2-pelin julkaisusta vaikka pitäisi olla kiinnostusta ja lisäksi kaikki remasterit saavat aikaan pahaa oloa. :confused:
 
Kyrsii, kun liikunta ei tunnu enään missään.:( Samoiten pelaaminen on jäänyt aika vähälle, kun tuntuu että mitään uutta ja mielenkiintoista ei enään julkaista: Tuntuukin, että kaikki samat ideat kierrätetään uudestaan ja uudestaan.:( Luulenko minä, vai onko tässä käynyt niin, että koko peliala on kulminoitunut tiettyyn pisteeseen ja ns. uudet ideat tulevat olemaan ovat niitä vuosikausia sitten keksittyjä juttuja uusilla kuorilla? Jotenkin semmoinen olo, että Dark Souls sarjan jälkeen kaikki muut pelit ovat tuntuneet turhilta, tai en saa minkäälaisia kiksejä esim. Red dead redemption 2-pelin julkaisusta vaikka pitäisi olla kiinnostusta ja lisäksi kaikki remasterit saavat aikaan pahaa oloa. :confused:
AAA-pelien suhteen itsellä ilmeni sama ähky viime sukupolven jälkimmäisellä puoliskolla ja sama ongelma vaivaa edelleen. Kannattaa suunnata katse indie pelien suuntaan. Ilman näitä pienempiä pelejä (FTL, Spelunky jne.) olisin varmaan siirtynyt muiden harrastusten pariin.
 
AAA-pelien suhteen itsellä ilmeni sama ähky viime sukupolven jälkimmäisellä puoliskolla ja sama ongelma vaivaa edelleen. Kannattaa suunnata katse indie pelien suuntaan. Ilman näitä pienempiä pelejä (FTL, Spelunky jne.) olisin varmaan siirtynyt muiden harrastusten pariin.
Täältä myös suositus Indie-pelien suuntaan. Siellä on joukossa aivan mahtavia helmiä. Pelin ei aina tarvitse olla mahtipohtinen avoimen maailman seikkailu tai fotorealistinen räiskintä. Indien joukosta löytyy uusia ideoita ja vanhojen ideoiden onnistunutta jatkokehitystä. Unohtamatta erinomaista tarinankerrontaa. Ei muuta kuin penkomaan digitaalisen kauppapaikkojen (PS Store/Xbox Marketplace) valikoimaa.
 
Ylös Bottom